Oliko teillä lapsena tilanteita, joista nykypäivänä joku olisi tehnyt lastensuojeluilmoituksen.
Kommentit (85)
olin yksin kotona yöhön asti monesti, ja pelkäsin.
Välillä mut jätettiin äidin miesystävän (lapsia vihaavan koiran kanssa) kotiin. Koira hyökkäsi mun kimppuun koulusta kotiin tullessa. Pakenin vessaan moneksi tunniksi, kunnes äiti tuli töistä kotiin. Ne nauroi miehen kanssa että "haha ajoiko koira sut herran kukkaroon!" (saan tällä hetkellä paniikkioireita tästä muistelusta)
Minua myös pahoinpideltiin.
Hain koulun jälkeen pikkuveljen tarhasta, työnsin rattaissa tai kiskoin pulkassa kotiin ja matkalla hain äidin tilille ruokaa kaupasta.
Vaikka eihän minä mitään kokata osannut, leipiä ja jugurttia syötiin.
Äiti tuli kotiin kuuden, seitsemän maissa ja taputti päätä että reipas tyttö, isä oli työnsä takia päiviä poissa.
Isäni ei käyttänyt alkoholia eikä polttanut, varmaan korttelin ainoa Isä joka ei rentotunut oluella :D Äiti poltti ja joi siivousoluita, mutta ei ikinä ollut kännissä.
Silti nykyään olisi lasun paikka ne luunapit, tukkapöllyt ja äidille tupakoiden hakeminen" äiskän tilille ".
Sain piiskaa useammankin kerran. Minusta kasvoi rehellinen veroja maksava kansalainen.
En todellakaan ole siitä pahoillani. Ihan kauheeta, kun ajattelenkin, että jos siitäkin olis lasu tehty. Olisin menettänyt rakkaat vanhempani kodin ja kaikki. Luulenpa, että elämäni ei olisi näin hyvin kuin nyt.
Omat 5 v ja 7v ovat parhaillaan kahdestaan pihalla, koska aion pestä lattiat . Rivitalo ja leikkipaikka keittiön ikkunaa vastapäälä, tuollahan ne keinuvat. Olen syntynyt 80 ja ehkä oma rento lapsuus vaikuttaa asenteisiin.