Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä lapsena tilanteita, joista nykypäivänä joku olisi tehnyt lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
14.04.2018 |

?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 18 vuotta.

Vierailija
2/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain iskälle kaljaa pikkuveli rattaissa . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joku nykymaailman supermama olisi kyllä tehnyt lasu-ilmoituksen, kun meidät lapset jätettiin autoon odottamaan kaupassa käynnin ajaksi, vanhemmat tupakoivat autossa, oltiin keskenämme kotona vanhempien ollessa töissä, saatettiin olla jopa takapenkin hattuhyllyllä auton ollessa liikkeellä.

Vierailija
4/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistiperheessä kun on elänyt syntymästään saakka niin olihan niitä jos jonkinlaisia tilanteita. Voi kun olisikin päässyt terveeseen perheeseen elämään ja asumaan.

Vierailija
5/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 70-luvun perheet siirrettäisiin nykypäivään niin miltei joka lapsesta saisi tehdä ilmoituksen.

Vierailija
6/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monta kertaa. Naapuri itseasiassa tekikin, joka ei johtanut toimenpiteisiin, tuloksena kolme jonkinsortin traumatisoitunutta lasta. On se alkoholi vaan niin hiton cool juttu!

Vierailija
7/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut huoltajani joutui sairaalan . Minä jäin yksin kotiin kahdeksi viikoksi. Olin 9 v. Se oli aika vaikeaa olemista. Nälkä oli , koulussa sain lounaan , kauraryyniä söin kotona ja mitä nyt löysin. En sanonut kenellekään tilanteesta mitään.

Vierailija
8/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Veljeä on tukistettu (muita sisaruksia ei onneksi), alkoholia on juotu räkäkänniin niin, ettei kukaan aikuinen ollut selvinpäin lapsia vahtimassa. Onhan noita. Toki osasta tehtiin lastensuojeluilmoituksen kun se alkoi yleistyä

Vierailija
9/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset elinvuoteni asuimme maaseudulla ja äiti teki kauppa-asiansa linja-autolla naapurikaupunkiin. Luonnollisesti me lapset jäimme kotiin siksi ajaksi. Tämähän oli siis ihan normi käytäntö. 

Vierailija
10/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tukistettiin melkein joka viikko. Tänä päivänä se olisi ollut poliisi asia.

Vierailija
11/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oltiin tosi pieninä keskenään ulkona ties missä huitelemassa, pienin sisarus oli varmaan pari vuotias ja mekin toisen siskon kanssa alle esikouluikäisiä. Eikä ollut maaseutu ja oma piha vaan suuren kaupungin lähiö. Sitten saatettiin käydä keskenämme lähikioskilla jos löydettiin maasta kolikoita tai pulloja ja sinne kyselemään, että mitä (karkkeja) tällä saa. Eikä tuosta nyt niin kauaakaan ole, olen syntynyt 90-luvun alussa.

Vierailija
12/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Raittiit vanhemmat. Ja itsekin olin kunnollinen ja tunnollinen, L:n paprut ja ysin keskiarvo. En kännännyt, tupakoinut, huorannut tai varastellut.

Vierailija
13/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotiaasta lähtien joka päivä viisi tuntia yksin kotona koulun jälkeen. Tästä ei ole edes kymmentä vuotta aikaa.

Vierailija
14/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippasin peruskoulusta käytännössä puolet. Äiti ei tiennyt missä olin (poikaystävän luona). Nyttemmin olen miettinyt, että maillainen on mahtanut olla silloin lastensuojelu... Tosi paljon oli näitä nuorten känniörvellyksiä kaupungilla, aivan hirveitä överikännejä

Vierailija
15/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äidin mukana baarissa. Join limpparia ja äiti kaljaa.

Hoidin 11-vuotiaana pikkusiskoa koko päivän, sisko oli silloin 7v.

13-vuotiaana hoidin naapurin 3v. lasta, että äitinsä pääsi baariin. Naapuri ei aina tullut yöksi kotiinsa, joten jäin sinne lapsen kans kahdestaan koko yöksi.

Teininä rilluttelin pussikaljalla yleisellä paikalla ja poliisit kaatoivat kaljat maahan.

Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen, varmaan on paljon muitakin juttuja. Tapahtui 80-luvulla.

Vierailija
16/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa omasta tahdosta 3-vuotiaana. Menin bussilla kaupunkiin 4-vuotiaana. Isovanhemmat olivat pysäkillä vastassa.

Vierailija
17/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilimme veljen kanssa vuorotellen auton hattuhyllyllä ja vanhemmat vetivät tupakkaa posket lommolla, vietimme myös usein kaksin öitä siitä lähtien kun veli oli neljä ja minä kuusi. Olen syntynyt 78.

Vierailija
18/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Itse mm. soitin alle kouluikäisenä poliisit, kun tapansa mukaan tolkuiltaan kännissä oleva isukki hakkasi umpikännisestä äipästä ilmat pihalle. Ei siitä mitään ilmoitusta tehty, kunhan vietiin säilöön yöksi.

Vierailija
19/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin kulkea ihan vapaasti kunhan ruoka-aikaan ja iltakymmeneltä oltiin kotona. Käytiin keskenämme mm. uimassa vuolaassa joessa ja saatettiin pyöräillä maantien laitaa kymmenen kilsaa lähimpään pikkukaupunkiin. Vanhemmat lähtivät silloin tällöin ravintolaan ja me lapset oltiin yksin kotona. Nukuttiin kuin porsaat eikä pelottanut yhtään. Tämä siis 80-luvulla.

Vierailija
20/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vanhempieni kanssa kapakassa. He joivat kaljaa ja me lapset saatiin jäätelöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän