Entinen sosiaalityöntekijä kehuskelee kuinka on käyttänyt väärin julkista valtaa!
Ylimielinen nuori, joka on rötöstellyt, karannut kotoaan tai kokeillut viinaa tai huumeita, nöyrtyy usein, kun sosiaalityöntekijän huoneessa seisoo pari konstaapelia kaverina. - Vanhemmille nuori saattaa haistatella, mutta jos nuori ei suostunut kuuntelemaan vanhempiensa puhetta tai vastaamaan, vaihtoehtoja oli tasan yksi: ilmoitin, että voin katsoa sinun olevan vakavassa vaarassa, teen kiireellisen huostaanottopäätöksen ja minä päätän, mihin sinä menet ja mitä sinä teet.
Koskiniemen konsti oli julma, mutta hän antoi nuorelle minuutin miettimisaikaa alkaa keskustelemaan vanhempiensa kanssa ja sopia asioista.
- Jokainen nuori alkoi puhua asiallisesti. Tämä palautti auktoriteetin vanhemmille. Eihän minulla ollut perusteita kiireelliselle huostaanotolle, mutta lapsi piti saada ymmärtämään, että nyt olemme tosissamme.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804102200867735_u0.shtml
Hyvän hallintotavan mukaan asiakkaalle ei saa antaa harhaanjohtavaa tietoa! Katsokaa hallintolain 6,7 ja 8§:t https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434
Ja sosiaalihuollon asiakaslain 8 § "Sosiaalihuollon henkilöstön on selvitettävä asiakkaalle hänen oikeutensa ja velvollisuutensa sekä erilaiset vaihtoehdot ja niiden vaikutukset samoin kuin muut seikat, joilla on merkitystä hänen asiassaan."
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin 1/2-vuotta ihan aikuispuolen sossulla kerran kuussa. Hän ei ymmärtänyt eikä osannut mitään.
Hän ei tiennyt mitenkä kirjaudutaan turvallisesti nettipankkiin tai kelan sivuille.
Ei ymmärtänyt nettiselaimen ja hakukoneen eroa.
Ei ymmärtänyt puhetta, sanoi, kun olin 1/2 vuotta selittänyt, että omistusasuntooni tulee iso remontti, enkä tiedä missä asuisin lapsineni, että hän luuli, että asun kaupungin asunnossa ja kaupunki järjestää väistöasunnon. Mitenkä voikaan kuulla ja luulla näin väärin.
Puoleen vuoteen ei saanut hoidettua yhtä ainutta asiaa.
Anteeksi, mutta mitä ihmettä ajattelet sosiaalityöntekijän tekevän sille, että sinun omistusasunnossasi on remontti? Silloin joko yritetään kärvistellä remontin keskellä tai ratkotaan asiaa esim. vuokraamalla väistöasuntoa. Näin olen tehnyt
Jos oli toimeentulotuen asiakas ja olisi tarvinnut rahallista tukea?
Jos oli toimeentulotuen asiakas ja olisi tarvinnut rahallista tukea?
Hänellä on omistusasunto, jota hän remontoi, miten helvetissä hän voisi olla toimeentulotuen asiakas?
Suvussa on eräs ex-ls-työntekijä. On uhannu puolta sukua ls-ilmoilla jos eivät tee niinkun hän sanoo :) Yleinen huumoinumero sukujuhlissa.
Anteeksi, mutta mitä ihmettä ajattelet sosiaalityöntekijän tekevän sille, että sinun omistusasunnossasi on remontti? Silloin joko yritetään kärvistellä remontin keskellä tai ratkotaan asiaa esim. vuokraamalla väistöasuntoa. Näin olen tehnyt itsekin. t: sosiaalityöntekijä, lastensuojelun puolella toimin