Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen sosiaalityöntekijä kehuskelee kuinka on käyttänyt väärin julkista valtaa!

Vierailija
14.04.2018 |

Ylimielinen nuori, joka on rötöstellyt, karannut kotoaan tai kokeillut viinaa tai huumeita, nöyrtyy usein, kun sosiaalityöntekijän huoneessa seisoo pari konstaapelia kaverina. - Vanhemmille nuori saattaa haistatella, mutta jos nuori ei suostunut kuuntelemaan vanhempiensa puhetta tai vastaamaan, vaihtoehtoja oli tasan yksi: ilmoitin, että voin katsoa sinun olevan vakavassa vaarassa, teen kiireellisen huostaanottopäätöksen ja minä päätän, mihin sinä menet ja mitä sinä teet.

Koskiniemen konsti oli julma, mutta hän antoi nuorelle minuutin miettimisaikaa alkaa keskustelemaan vanhempiensa kanssa ja sopia asioista.

- Jokainen nuori alkoi puhua asiallisesti. Tämä palautti auktoriteetin vanhemmille. Eihän minulla ollut perusteita kiireelliselle huostaanotolle, mutta lapsi piti saada ymmärtämään, että nyt olemme tosissamme.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804102200867735_u0.shtml

Hyvän hallintotavan mukaan asiakkaalle ei saa antaa harhaanjohtavaa tietoa! Katsokaa hallintolain 6,7 ja 8§:t https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434

Ja sosiaalihuollon asiakaslain 8 § "Sosiaalihuollon henkilöstön on selvitettävä asiakkaalle hänen oikeutensa ja velvollisuutensa sekä erilaiset vaihtoehdot ja niiden vaikutukset samoin kuin muut seikat, joilla on merkitystä hänen asiassaan."

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuakat on paskoja!

Vierailija
62/84 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät tekevät työtänsä todella kovan paineen alla. Asiakkaita on liian paljon työntekijöihin nähden.

Arvostan todella niitä ammattilaisia jotka jaksavat tätä työtä tehdä😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun. Minua riepoo tuo vanhempien arvosteleminen. Tämän mielestä se, että vanhempi sanoo lapsen kuullen heidän kokeilevan alkoholia on yhtä kuin hyväksyisi asian.

Vierailija
64/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihme että on sitten entinenkin jo. Olisi muutama nimi tiedossa. Kenelle voisi ilmoittaa?

Vierailija
65/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihme että on sitten entinenkin jo. Olisi muutama nimi tiedossa. Kenelle voisi ilmoittaa?

En osaa sanoa mutta pois pitäisi saada niitä huonoja työntekijöitä.

Vierailija
66/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun sossut on piruja.

Vierailija
67/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sossut on piruja.

Ihan sadisteja. Näkee jo naamasta ja perseestäkin.

Vierailija
68/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis minkälainen lälly on vanhempi, joka antaa kakaran hyppiä silmilleen? ei rääpäleillä voimat riitä uhoiluun. ainahan teinit on kapinoinut, ja aina ne on kuriin laitettu. hienoja nämä "lasten oikeudet" ilman mitään vastuuta. meillä kakaroiden oikeudet alkoi heti, kun alkoivat työllään elättämään itseään. homma toimi hienosti. luunappi, tukkapölly ym. perinteet oli mukana oikeaan suuntaan ohjailussa. kakarat oppi pienestä pitäen, että urpåilusta seuraa rankaasu. ja urpåilevat vieläkin. paitsi kyläillessään meillä.

Vierailija
69/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olen opettanut lapsilleni, että jos virkamies yms. aikuinen alkaa oudosti "puhuttamaan" on toisteltava tarvittaessa vaikka aamuun asti, ettei ymmärrä tilannetta ja että haluaa vanhemmat ja perheen asianajajan paikalle. Mitään muuta ei tarvitse sanoa.

Vierailija
70/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Nuori voi oireilla käytöshäiriöillå juuri kotiolojen vuoksi. Mitä palvelee se, että pakottaa nuoren "sopimaan" tilanteessa. 

Vierailija
71/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti useimmat ihmiset tuntevat työhönsä liittyvää lakia hyvin heikosti, ja liian iso osa lakia tuntevista ei välitä. Tuskin tämä täti läheskään räikeimmästä päästä eikä todellakaan ainoa.

Onhan tuo ainakin tajunut, että on valehdellut. Joo lapsellehan on ihan ok valehdella ja uhkailla vielä sijoittaa mielivaltaisesti minne tahansa.  Sanoisin tuon olevan vähintään henkistä väkivaltaa.

Kyllä virkarikokselta vaikuttaa.

Vierailija
72/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 1/2-vuotta ihan aikuispuolen sossulla kerran kuussa. Hän ei ymmärtänyt eikä osannut mitään.

Hän ei tiennyt mitenkä kirjaudutaan turvallisesti nettipankkiin tai kelan sivuille. 

Ei ymmärtänyt nettiselaimen ja hakukoneen eroa. 

Ei ymmärtänyt puhetta, sanoi, kun olin 1/2 vuotta selittänyt, että omistusasuntooni tulee iso remontti, enkä tiedä missä asuisin lapsineni, että hän luuli, että asun kaupungin asunnossa ja kaupunki järjestää väistöasunnon. Mitenkä voikaan kuulla ja luulla näin väärin.

Puoleen vuoteen ei saanut hoidettua yhtä ainutta asiaa. 

Vierailija
73/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuohon kysymykseen. On periaattessa väärin, mutta tarkoitusperä huomioiden oikein.

Tämä asia voitaisiin korjata, niin että viranomaisille, lukien tähän nyt myös  tämän aiheen ulkopuolelta opettejat annettaisiin enemmän valtaa. Ymmärräthän minkälaisen henkilökohtaisen riskin sosiaalityöntekijä on ottanut pelastaakseen lapsen.

Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.

Vierailija
74/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei todellakaan koske samat ihmisarvot ja säännöt kuin aikuisia. Vasta täysikäisenä tai valtion päätöksellä hieman aiemmin saavat ihmisarvon. Käytännössä siis siinä kohtaa kun ovat jo alistettu autoritääriseen hierarkiaan pakkokeinoin.

Ei koske kaikkia aikuisiakaan. Sitä on sosiaalityö. Lakeja ei tarvitse noudattaa. Valitukset ei kiinnosta ketään. Seurauksena en enää itse luota viranomaisiin ja vihaan koko Suomea.

Terveisin pitkäaikaistyötön.

Vierailija
75/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun tarkoitus on siirtää rahaa veronmaksajilta Väyrysen kautta Venäjän sotakassaan.

Vierailija
76/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin 1/2-vuotta ihan aikuispuolen sossulla kerran kuussa. Hän ei ymmärtänyt eikä osannut mitään.

Hän ei tiennyt mitenkä kirjaudutaan turvallisesti nettipankkiin tai kelan sivuille. 

Ei ymmärtänyt nettiselaimen ja hakukoneen eroa. 

Ei ymmärtänyt puhetta, sanoi, kun olin 1/2 vuotta selittänyt, että omistusasuntooni tulee iso remontti, enkä tiedä missä asuisin lapsineni, että hän luuli, että asun kaupungin asunnossa ja kaupunki järjestää väistöasunnon. Mitenkä voikaan kuulla ja luulla näin väärin.

Puoleen vuoteen ei saanut hoidettua yhtä ainutta asiaa. 

"Huvittavinta" oli, kun hän selitti että hänen asiakkaansa eivät pääse koskaan Kelan sivuille, kun hän kirjaa aina itsensä kelan sivuille työpäivän aluksi, niin tietokone ei hyväksy toista kirjausta. Eli hän ei pysty hoitamaan kenenkään asioita koskaan, koska kuvittelee, että kelan pitää nähdä, milloin hän on töissä ja kirjaa siksi itsensä yksityishenkilönä kelan sivuille, vaikka on sossussa töissä. 

Vierailija
77/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ollut niin paatunut tapaus, että olisin toivottanut itselleni ja tädille tervemenoa sitten vain. Riehuin kotona laiminlyöntien ja pahoinpitelyiden takia ja kyseenalaistin auktoriteetin juuri siksi, että se kyykytti eikä suojellut. - entinen nuori

Erittäin hyvä kommentti. Kyykytystä ja väkivaltaa (myös henkinen väkivalta on väkivaltaa) ja sitten vaaditaan tottelemaan ja kunnioittamaan. Kyllä viha vastareaktiona on ihan normaalia. Tuntuu siltä, ettei empatia kuulu sosiaalityöhön. Ei osata tai haluta asettua asiakkaan asemaan.

Vierailija
78/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olen opettanut lapsilleni, että jos virkamies yms. aikuinen alkaa oudosti "puhuttamaan" on toisteltava tarvittaessa vaikka aamuun asti, ettei ymmärrä tilannetta ja että haluaa vanhemmat ja perheen asianajajan paikalle. Mitään muuta ei tarvitse sanoa.

Lapset voi myös opettaa, että älypuhelinta saa ja pitää käyttää kaikkien epämääräisten yms. keskustelujen nauhoittamiseen.

Mikäli siitä kieltäydytään on aika vaatia asianajajaa, poliisia ja vanhempia paikalle kiireesti.

Vierailija
79/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi myös opettaa, että älypuhelinta saa ja pitää käyttää kaikkien epämääräisten yms. keskustelujen nauhoittamiseen.

Mikäli siitä kieltäydytään on aika vaatia asianajajaa, poliisia ja vanhempia paikalle kiireesti.

Lapsen oikeudet on niin nähty. Olen myös ohjeistanut nauhottamaan.

Vierailija
80/84 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten paikka on kotona. Ei pitäisi säikähtää nuorten kokeiluja. Jos liittyy huumejengiin tai juo todella väkeviä juomia, katsellaan uudelleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi