Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakkeisiin sijoittaminen on helppo rikastua tekemättä mitään

Vierailija
14.04.2018 |

Pitää olla todella tyhmä jos ei sijoita. Sori vaan sossuvassaridemarit, mutta näin se menee.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Luovutustappiota yli 5000e vuodelta 2017. Tällä rikastuu. Onnistunut osakepoiminta on helppoa etenkin kun indeksit sakkaa.

Ps. Ei tullut mätkyjä!!!!11111

Toivoisin, että muutkin asiantuntijat kertoisivat verottajan ilmoittamat luvut, ettei tämä leveily rikastumisesta jää vain p-skapuheeksi.

Vierailija
22/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan mulle!

Olen aikeissa aloittaa osakesijoittamisen jossain vaiheessa.

Luin pankkien hinnastoja arvo-osuustileille ja ymmärsinkö oikein? Jos en tee tiettyä määrää kauppoja, niin pankki veloittaa joka kk xx summan tuosta arvo-osuustilistä?

Eli käytännössä on pakko olla aktiivinen, ettei kaikki tuotot valu kuluihin?

Tarkoitus olisi sijoittaa hyviin osingonmaksajiin ja "unohtaa" osakkeet useammaksi vuodeksi. Tietysti tarkoitus nyt jonkin verran seurata tilannetta.

Nordealla  riittää yksi pieni  kauppa kvartaalissa. Jos  teet pienen kaupan maalis-ja huhtikuussa (vaikka 25 kpl Teliaa n. 100 e) , sun pitää seuraavaksi  ostaa jtn vasta syyskuussa jottei lokakuussa peritä palkkota. Eli siihen saakka voit vaikka kerätä käteistä  salkun hoitotilille ja ostaa jotain vakaata osinkoa kvartaaleittain maksavaa jenkkifirmaa vaikka 100 kpl erän.Kikkailu on täysin sallittua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajautettu salkku tuottaa pitkällä aikavälillä 6-7 % vuodessa. Jos pääomaa on tarpeeksi, pystyy elämään osingoilla. Kyllä ap on oikeassa.

Niin, JOS pääomaa on tarpeeksi. Jos ei oo niin menee kyllä ikä ja terveys ennen kuin saa mitään merkittävää säästöön jos on pieni/ keskituloinen. Rikkaan on helppo rikastua lisää, raha tulee rahan luo...

Tässä logiikassa on virhe. Raha tulee fiksujen ihmisten luo, tyhmät sen sijaan köyhtyvät. 

Eli lopputuloksena rikkaat ovat pääsääntoisesti älykkäitä (poislukien perinnöllä rikastuneet) ja köyhät ovat tyhmiä/laiskoja. Yllättäen asetelmaa on vaikea muuttaa..

Vierailija
24/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan mulle!

Luin pankkien hinnastoja arvo-osuustileille ja ymmärsinkö oikein? Jos en tee tiettyä määrää kauppoja, niin pankki veloittaa joka kk xx summan tuosta arvo-osuustilistä?

Tarkoitus olisi sijoittaa hyviin osingonmaksajiin ja "unohtaa" osakkeet useammaksi vuodeksi. Tietysti tarkoitus nyt jonkin verran seurata tilannetta.

Nordealla  riittää yksi pieni  kauppa kvartaalissa. Jos  teet pienen kaupan maalis-ja huhtikuussa (vaikka 25 kpl Teliaa n. 100 e) , sun pitää seuraavaksi  ostaa jtn vasta syyskuussa jottei lokakuussa peritä palkkota. Eli siihen saakka voit vaikka kerätä käteistä  salkun hoitotilille ja ostaa jotain vakaata osinkoa kvartaaleittain maksavaa jenkkifirmaa vaikka 100 kpl erän.Kikkailu on täysin sallittua

Korjaan, väh 150 euron kauppa  pitää olla eli  ostaa vaikka 50kpl Teliaa.

Vierailija
25/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajautettu salkku tuottaa pitkällä aikavälillä 6-7 % vuodessa. Jos pääomaa on tarpeeksi, pystyy elämään osingoilla. Kyllä ap on oikeassa.

Rehellisyyden nimissä tuosta tuotosta pitää laskea pois inflaation vaikutus ja verot. Ja olennaisempi kysymys on se, että mistä se riittävän suuri pääoma ensin saadaan?

Realistinen ulosmaksettu nettotuotto osakesalkussa on n. 3%/v. Arvonnousu voi olla 6-7% luokkaa, mutta hyötyäkseen siitä muutenkin kuin virtuaalisesti, pitää käydä kauppaa, mikä taas laskee osinkotuottoa. Ellei sitten osaa ajoittaa myyntejään aina oikeaan hetkeen huipulle ja ostaa syvimmästä laskusta, mikä tietenkin jokaiselta leukojaan louskuttavalta noobie-sijoittajalta onnistuu...... Ps. Mikä on putoava puukko?

Vierailija
26/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo osakesalkku ole oikotie onneen. Itse olen sijoittanut nyt 8 vuotta ja tuotto + 300 euroa. Tuhansia euroja olen liikutellut, olen toki valinnut vääriä osakkeita ja lunastanut väärään aikaan. Nyt kurssit sitäpaitsi todella korkealla ja ekonomitkin varoittelee että suurimmat tuotot alkaa olla takanapäin.

Vierailija
27/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä tuosta tuotosta pitää laskea pois inflaation vaikutus ja verot. Ja olennaisempi kysymys on se, että mistä se riittävän suuri pääoma ensin saadaan?

Tuo 6-7 % on juuri reaalituotto. Nimellinen tuotto on ollut 8% paikkeilla annualisoituna. Veroja menee palkastakin, ja keskituloisella suhteessa enemmän kuin osingoista. 

Vierailija
28/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, JOS pääomaa on tarpeeksi. Jos ei oo niin menee kyllä ikä ja terveys ennen kuin saa mitään merkittävää säästöön jos on pieni/ keskituloinen. Rikkaan on helppo rikastua lisää, raha tulee rahan luo...

Tässä logiikassa on virhe. Raha tulee fiksujen ihmisten luo, tyhmät sen sijaan köyhtyvät. 

Eli lopputuloksena rikkaat ovat pääsääntoisesti älykkäitä (poislukien perinnöllä rikastuneet) ja köyhät ovat tyhmiä/laiskoja. Yllättäen asetelmaa on vaikea muuttaa..

Moikka. Mikä on sun sijoitussalkun arvo tällä hetkellä? Mikä se oli vuosi sitten? Oletko mielestäsi tyhmä vai älykäs?

Vierailija
29/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennyt ei ole tae tulevasta. Tekisitkö jonkinlaisen esimerkkilaskelman, miten keskipalkkainen, asuntovelallinen lapsiperhe pääsee osingoilla eläjäksi? Minä olen tässä jo parikymmentä vuotta yrittänyt ja taitaa mennä vielä toinen mokoma. Nyt on omaisuutta kasassa noin 600.000€ eikä tässä ole varaa makoilemaan jäädä. Ei ainakaan haluamallani elintasolla.

Tuolla omaisuudella pitäisi jo saada käteen 2500€/kk pelkästään tuottoja, eli kyllä sillä MAKOILEMAAN olisi vara jäädä. Onhan se jo suomalaisen henkilön bruttomediaanipalkan suuruinen. No totta että ei sillä vielä 4 henkistä perhettä elättäisi, mutta ei hirmu kaukanakaan olisi.

-ruuat ja hygienia 1600+ sähkö 100+ vakuutukset 200 + viestintä 100 = 2000, Eli 500€ jää vielä asumisen kuluihin. Ei ihan vielä neljää elätä mutta 2 aikuista jo elättäisi jos tyytyy vaatimattomampaan asuntoon.

Vierailija
30/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sellaista menestysteologiatuubaa että tämä - mitä luultavimmin tosiasiassa aivan persaukinen - mammeli varmaan haistelee omia pierujaan peilin edessä. Zin zin!

Vierailija
31/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin 0 pääomalla, alle 2000€ bruttotuloilla. Nykyään pääomatuotto on noin 400€/kk, ja kasvaa hiukan joka kvarttaalissä, Tälle kvarttaalille tulossa 10€/kk lisää osinkovirtaa (netto)verrattuna edelliseen, Ei paljon mutta lisää kuintenkin.

Vierailija
32/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo osakesalkku ole oikotie onneen. Itse olen sijoittanut nyt 8 vuotta ja tuotto + 300 euroa. Tuhansia euroja olen liikutellut, olen toki valinnut vääriä osakkeita ja lunastanut väärään aikaan. Nyt kurssit sitäpaitsi todella korkealla ja ekonomitkin varoittelee että suurimmat tuotot alkaa olla takanapäin.

Ei pidä sokeasti kuunnella analyytikoita vaan tutkia itse. Nyt on muutama laatuyhtiö alennuksessa, niihin kun sijoittaa niin kiitos seisoo muutaman vuoden päästä. Näissä neljässä yhtiössä on tehty tulevaisuuteen ulottuvia satsauksia jotka tuottavat hedelmää tosiaan muutaman vuoden päästä. Lisäksi noista kaksi on hyviä osingonmaksajia, joten nautin osingoista siihen asti kunnes lunastan osakkeet voitolla. Toki suurin osa osakkeista on ns. tapissa tällä hetkellä mutta nuo voi itse tarkistaa graafista miten näyttää.

Vierailija
33/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu todistaa, että av-palstan lukijat ovat 95% köyhiä luusereita ja sellaisiksi jäävät.

t. sijoittaja-ktm

Vierailija
34/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on miljoona tienaa hyvin, muuten ei.

Kiitos aivopierusta.

Vierailija
35/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta täytyy olla jo valmiiksi paljon rahaa. esim. 3000 salkulla "tienaa" 180 vuodessa :D

Eikä  tarvitse olla paljon rahaa.  Sijoittamalla vaikka 300 euroa kuussa  sijoittaa 3600 euroa vuodessa ihan huomaamatta. Psykologisesti toisille helpompaa noin kuin   säästää 300e/ kk kolmen kk:n ajan ja ostaa sitten 900 eurolla kvartaalissa jotta säästyy hoitomaksulta.

Tulevina vuosina  jatkaa sijoittamista samalla summalla/kk(tai  nostaa sitä  hieman jos tulos kasvavat)  ja sijoittaa osingot myös. Sijoitettava summa siis kasvaa joka vuosi  ja osa siitä  on jo korkoa ja koronkorkoa korolle. Aikajänteenä parikymmentä vuotta. Ajoittamalla ostot oikein voi  ostamistaan osakkeista saada osinkoa jo  seuraavassa kuussa.

Laskin huvikseni, paljonko esimerkilläsi tienaa. 300€/kk säästämällä ja 6% korolla on 20 vuoden päästä kertynyt 140.374€ Olet itse säästänyt siitä summasta 72.000€, eli yli puolet. Jos inflaatio on 1,5%/v, on summan ostovoima 103.224€. Olettaen siis, että osakkeet ovat jatkuvasti 20 vuotta nousseet 6%/v, mikä on mielestäni melkoista toiveajattelua.

Tuolla summalla ei vielä down-siftaajaksi ryhdytä, ellei ole todellinen minimalisti tai joku muu elämäntapaintiaani. Sijoittaminen on toki kannatettavaa ja unelmointi mukavaa, mutta kannattaa pitää elämän realiteetit kirkkaana mielessä. Muuten saattaa tulla vanhana paha mieli.

Kerrottakoon vielä knoppitietona, että 30 vuoden päästä kasassa olisi 281.009€ ja 40 vuoden päästä 553.544€. Siis puoli mieljoonaa 40 vuoden jälkeen. Siitä 6% vuosituotto antaisi kuukausittain käyttöön 2767€, mikä ostovoimakorjattuna olisi ehkä 1525€. Kiva lisä, mutta ei rikkaaksi tekevä.

Vierailija
36/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi ENSIN saada. Riittämän suuri pääoma on 10€ (pienempiä määräaikaissopimuksia rahastoihin ei taida saada tehtyä). Minulla oli viimevuonna sijoitetun pääoman netto-osinkotuottoprosentti 7.76%. Se kasvaa itsestään kun säännöllisesti laittaa sijoituksiin rahaa.  Olen tänä vuonna tehnyt 5 ostoa, joista jo 4.stä on tullut uutta kassavirtaa. 6. ostos on varmaan kuukauden päästä kun salkunhoitotilille on tuottoja napsahtanut yhden ostoerän verran rahaa.

Vierailija
37/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antoi hyvä neuvon, miten köyhyysrajalla kamppaileva av-yh-mamma voisi vaurastua vähällä työllä. Luulisi kiinnostavan? Mutta kun ei kelpaa... 

Vierailija
38/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu todistaa, että av-palstan lukijat ovat 95% köyhiä luusereita ja sellaisiksi jäävät.

t. sijoittaja-ktm

Aivopieruasi ennen on 33 viestiä. Jos 95% kirjoittajista on köyhiä luusereita ja sellaisiksi jäävät niin voisitko osoittaa ne 1-2 viestiä, joiden takana on menestyjä? Jotta osaamme ottaa oppia.

Sinun viestisi luonnollisesti edustaa "dom andra" joten jättäkäämme se huomiotta.

Vierailija
39/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan mulle!

Eivät ne tuotot sentään kuluihin valu, vaikka ei kauppoja tekisikään. Minulla Nordea veloittaa osakkeiden säilytyksestä 1,95 euroa kuukaudessa, jos en tee kauppoja. Yhteensä siis kuluja tulee vajaa 12 euroa vuodessa. Osinkoja tulee tänä vuonna tonnin verran. Siitä menee tosin vielä verot, mutta siitä huolimatta säilytysmaksu on mitättömän pieni tuloihin nähden. Osakkeita minulla on noin 20000 euron arvosta.

Vierailija
40/140 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan mulle!

Eivät ne tuotot sentään kuluihin valu, vaikka ei kauppoja tekisikään. Minulla Nordea veloittaa osakkeiden säilytyksestä 1,95 euroa kuukaudessa, jos en tee kauppoja. Yhteensä siis kuluja tulee vajaa 12 euroa vuodessa. Osinkoja tulee tänä vuonna tonnin verran. Siitä menee tosin vielä verot, mutta siitä huolimatta säilytysmaksu on mitättömän pieni tuloihin nähden. Osakkeita minulla on noin 20000 euron arvosta.

Tarkoitin siis kuluja vajaa 24 euroa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi