Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääke joka EI oikeasti lihota?

Vierailija
13.04.2018 |

Onko sellaista oikeasti? Mä tarviin niitä, mutta en halua lihota grammaakaan ja tämä estää mua syömästä näitä lääkkeitä.. :(

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeiden vaikutuksia arvioitaessa on tosi vaikeaa erottaa itse sairauden (esim. masennus) vaikutusta lääkkeen vaikutuksesta. Lisäksi vaikutukset on hyvin yksilöllisiä. Itse olen syönyt essitalopraamia kahteenkin otteeseen eikä se vaikuttanut mulla painoon suuntaan tai toiseen.

Yleisesti ottaen olen huomannut, että ne ihmiset, joilla elintavat on valmiiksi suht kunnossa ja painonhallinta ongelmatonta, eivät yleensä liho tai laihdu kohtuuttomasti lääkityksellä ollessaankaan. Panostaisin terveisiin, tasapainoisiin elämäntapoihin ja jättäisin laihdutuskuurit ym. aikaan lääkityksen lopettamisen jälkeen. Muuten voi olla kroppa ja mieli vaan helposti vielä enemmän sekaisin.

Vierailija
22/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

giljotiini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mt-potilailla on yleensä myös ahmimishäiriö?

vaikeuksia elämänhallinnan kanssa?

Vierailija
24/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö masentuneena?

Kun kyyneleet valuu pitkin poskia ja kurkussa on pala.

En pysty pahasti masentuneena syömään kuin sen minimin

Vierailija
25/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko ne alkaa tarjoamaan näitä lääkkeitä maissa, joissa on ruoasta pulaa?

Vierailija
26/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikilenkki sekä myönteiset ajatukset!

Vierailija
27/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkkeet lihota.

Vierailija
28/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lääke saattaa lisätä ruokahalua, ei tarkoita sitä että pakko tunkea sitä perhepitsaa suuhunsa päivittäin.

Vierailija
29/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxrassa on samaa ainetta kun laihdutuslääkkeessä.

Vierailija
30/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entäs kun Escitalopramin sivuvaikutusluottelossa on erikseen mainittu:

-painonnousu

-ruokahalun kasvu?

Niin eikö silloin tarkoita, että voi osua vaikka jompikumpi omalle kohdalle? Että tulee vaikka painonnousua mutta ei ruokahalun kasvua?

Mä oon syöny mielialalääkettä 2 krt elämässäni ja molemmilla kerroilla lihoin 10-15 kg. Lääkkeen aikana jos yritti laihduttaa, paino ei inahtanutkaan. Lääkkeen lopetuksen jälkeen painon sai putoamaan ihan normaalikeinoilla.

Siellä mainitaan mahdollisena sivuvaikutuksena myös ruokahaluttomuus. Itselläni ei paino ole heilahtanut mihinkään suuntaan. Vyötärönympärys on kyllä kaventunut samalla, kun lihasmassa on kasvanut. Lääkkeen avustamana olen saanut itseni liikkeelle.

Vierailija
31/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö masentuneena?

Täällä toinen asiaa ihmetellyt. Kun vanhempi kuoli niin minulla meni ainakin kaksi viikkoa pelkällä vedellä ja sokerittomalla energiajuomalla. Ei kertakaikkiaan riittänyt mielenkiintoa edes yrittää syömistä.

Vierailija
32/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö masentuneena?

Täällä toinen asiaa ihmetellyt. Kun vanhempi kuoli niin minulla meni ainakin kaksi viikkoa pelkällä vedellä ja sokerittomalla energiajuomalla. Ei kertakaikkiaan riittänyt mielenkiintoa edes yrittää syömistä.

Kannattaa yrittää erottaa suru ja masennus toisistaan, ne ovat ihan eri tunteita..

Vierailija
33/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

essitalopramin kanssa voxra, voxra hillitsee essitalopramin lihottavaa vaikutusta

Vierailija
34/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi ihmistä jotka ovat lihoneet aivan järkyttävästi aloitettuaan mielialalääkkeet, toinen lihoi 20kg ja toinen 40kg. Yhteistä molemmilla oli se että kumpikaan ei alunperin syönyt mitenkään terveellisesti, limonadia ja roskaruokaa kului vaikka pysyivätkin normaalipainoisina. Lääkkeen aloitettua roskaruokavalio alkoi välittömästi vaikuttaa ja naiset turposivat lihaviksi. Molemmat myös laihtuivat melkein takaisin vanhoihin mittoihinsa kun vuosia myöhemmin lopettivat lääkkeet. Olivat molemmat minulle melko läheisiä, en nähnyt että ruuan määrä olisi juurikaan lisääntynyt. Mietin mitenköhän tuo on mahdollista ja mikä tuollaista tekee? Samaa olen havainnut ehkäisypillereitä käyttävissä kavereissa, vaikka ovat pysyneet hoikkina roskaruualla ennen, pillerien jälkeen asia onkin toinen. Ne jotka ovat syöneet terveellisesti ennen lääkkeitä, eivät ole juuri lihoneetkaan.

Vierailija
35/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerissä on nolla kaloria.

Vierailija
36/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö masentuneena?

Jokainen on erilainen, toisille surullisena ja masentuneena  syöminen on ainut lohtu, sellainen asia mistä tulee hyvä olo.

Vierailija
37/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurorixille ääni täältäkin.

Vierailija
38/54 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke ei (välttämättä) lihota, mutta sillä voi olla se vaikutus, että se kerää nestettä kroppaa, jolloin paino voi olla muutaman kilon korkeammalla. Sinänsä tuollainen 3-4kg ei suoranaisesti näy päälle. Mulla pysyi mirtazapinin aikana paino suht samana, vaikka kuinka kevensin syömistäni. En päästänyt itseäni lihomaan, mutta kun lopetin lääkkeet, painoni putosi 3 viikon sisällä ihan kertaheitolla sellaiset 4kg eikä minulle koskaan eikä ikinä käy noin (tuo oli ehdoton poikkeus). Totesin että ovat aikamoisia myrkkyjä, mutta tietysti olin tyytyväinen että paino laski, kun olin kovasti sen eteen töitäkin tehnyt.

Jotkut lihovat mirtazapinin aikana jopa 10-15kg mutta kyllä siihen itse pystyy vaikuttamaan että noin ei pääse käymään. Mutta kuten kerroin, muutama kilo voi johtua pelkästä nesteen kerääntymisestä kroppaan eikä siihen oikein voi vaikuttaa. Se ei kyllä ole selkeää lihomista.

Mulla on mirtazapinia unettomuuteen eikä vuodessa ole tullut yhtään. Ei edes turvota. Toisaalta mä olen aina ollut pieniruokainen enkä sorru kovin helposti herkutteluun.

Vierailija
39/54 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa masennuslääkkeistä lihottaa, mutta lääkärisi osaa neuvoa tässä. On olemassa kourallinen lääkkeitä jotka eivät lihota. Minulle valittiin näistä, koska en voi nyt terveyssyistä lihoa lainkaan (minua se ei haittaisi).

Vierailija
40/54 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke ei (välttämättä) lihota, mutta sillä voi olla se vaikutus, että se kerää nestettä kroppaa, jolloin paino voi olla muutaman kilon korkeammalla. Sinänsä tuollainen 3-4kg ei suoranaisesti näy päälle. Mulla pysyi mirtazapinin aikana paino suht samana, vaikka kuinka kevensin syömistäni. En päästänyt itseäni lihomaan, mutta kun lopetin lääkkeet, painoni putosi 3 viikon sisällä ihan kertaheitolla sellaiset 4kg eikä minulle koskaan eikä ikinä käy noin (tuo oli ehdoton poikkeus). Totesin että ovat aikamoisia myrkkyjä, mutta tietysti olin tyytyväinen että paino laski, kun olin kovasti sen eteen töitäkin tehnyt.

Jotkut lihovat mirtazapinin aikana jopa 10-15kg mutta kyllä siihen itse pystyy vaikuttamaan että noin ei pääse käymään. Mutta kuten kerroin, muutama kilo voi johtua pelkästä nesteen kerääntymisestä kroppaan eikä siihen oikein voi vaikuttaa. Se ei kyllä ole selkeää lihomista.

Söin mirtatsapiinia pienellä annostuksella unilääkkeeksi ja alussa tuli ihmeellisiä ahmintakohtauksia, joiden kuvittelisin lihottavan ehkä pari kiloa. Kohtaukset onneksi katosivat ja söin kuten ennenkin, liikuntaa jopa lisäsin. Oli järkky yllätys tajuta, että olin muutamassa kuukaudessa lihonut 8 kg ja se loppui kuin seinään, kun lopetin lääkkeen. Eli kyllä se tekee myös aineenvaihdunnalle jotain (riippuu ihmisestä) eli sitä lihoo, vaikka söisi kuten ennenkin. Minulla se kertynyt paino ei ollut nestettä, sillä se ei pudonnut itsestään pois. Toki en ehkä olisi lihonut, jos olisin radikaalisti vähentänyt ruokamääriäni tavanomaisesta, enkä olisi ikinä herkutellut yhtään millään, mutta minusta se ei ollut sen arvoista, eikä jatkuva äärimmäinen tiukkapipoisuus kuulu minusta normaaliin pitkäkestoiseen painonhallintaan. Minulle painonhallintaa on, etten syö kyseistä lääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän