Mielialalääke joka EI oikeasti lihota?
Onko sellaista oikeasti? Mä tarviin niitä, mutta en halua lihota grammaakaan ja tämä estää mua syömästä näitä lääkkeitä.. :(
Kommentit (54)
hoikka kirjoitti:
Jos joku lääke saattaa lisätä ruokahalua, ei tarkoita sitä että pakko tunkea sitä perhepitsaa suuhunsa päivittäin.
Itse asiassa se lääke just vaikuttaa aivoissa niin että on oikeasti PAKKO ahmia.
Voin itse vaikka paastota koko päivän, mutta kun otan iltalääkkeen ja olen siitä päissäni, en saa nukuttua yhtään ellen ahmi. Jos en mätä hiilareita niin napotan koko yön valveilla.
Yritän nyt päästä tuosta lääkkeestä eroon, olen jo näillä yrityksillä laihtunut 3 kg.
Lääk-keet ei li-ho-ta. Kun mieliala kohoaa ruokakin maistuu paremmin. Jos tuoteselosteessa mainitaan haittana painonnousu kiinnitetään huomiota ruokavalioon, liikuntaan ja lepoon.
Vierailija kirjoitti:
hoikka kirjoitti:
Jos joku lääke saattaa lisätä ruokahalua, ei tarkoita sitä että pakko tunkea sitä perhepitsaa suuhunsa päivittäin.
Itse asiassa se lääke just vaikuttaa aivoissa niin että on oikeasti PAKKO ahmia.
Voin itse vaikka paastota koko päivän, mutta kun otan iltalääkkeen ja olen siitä päissäni, en saa nukuttua yhtään ellen ahmi. Jos en mätä hiilareita niin napotan koko yön valveilla.
Yritän nyt päästä tuosta lääkkeestä eroon, olen jo näillä yrityksillä laihtunut 3 kg.
Onko historiaa syömiseen liittyvissä ongelmista?
Monesti ne valmiiksi lihavat lihoo ja moni muu ei .
Liikunta. Se on myös mielialalääkkeitä tehokkaampi lääke.
Osa kerryttää nestettä ja/tai hidastaa aineenvaihduntaa. Joku tuolla sanoi, ettei 3-4kg näy missään, mutta kyllä se vain näkyy ja pahasti, jos pituutta on 1,5m. Vähempikin riittää.
Mikään lääke ei lihota.
Ja kyllä, syön itsekin mielialalääkkeitä, e-pillereitä ja kortisonia.
Olen liian laiha.
Käytän mirtazapiinia ja ketipinoria, enkä ole saanut yhtään lisää painoa.
Vierailija kirjoitti:
hoikka kirjoitti:
Onko tämä iltalääke mahdollisesti Mirtazapin tai Ketipinor? Tunnistan tämän vaikutuksen.
Yksi ei-lihottava tai jopa hoikentava (ruokahalua vähentävä) on Venlafaxin.
Pitäisikö sinun ja muidenkin, jotka väittävät että läÄkKeEt eI lIHoTa, tutustua esimerkiksi mirtatsapiini - lääkkeen tuoteselosteeseen. :)
Siis vieläkö joku vuonna 2021 ihan vakavalla naamalla väittää, että lääkkeet lihottaa? Missä perähikiällä oikein asut? :D Jos lääke lihottaa, miksei niitä viedä maahan, joissa ihmiset kärsii nälänhädästä? Problem solved!
Katsopa sinne paketin pakkausselosteeseen: Paljonko lääke sisältää kaloreita? AIVAN.
Mikään lääke ei lihota. Ruokahalua ne voi lisätä ja silloin kysytään ITSEKURIA.
Älä syytä lääkkeitä, kun olet itse syyllinen ihroihisi.
Löytyy lääkkeitä jotka lihottavat. Lääkärit määräävät Mirtazapinia anorektikoille, sen lihottavan ominaisuuden vuoksi. Joten turha jauhaa täällä sontaa, etteivät tietyt mielialalääkkeet lihota. Jos ette usko niin kysykää lääkäreiltä.
Tutkitusti uni ja hyvä unirytmi parantavat mielenterveyttä. Tämä on osa-alue jota kannattaa hoitaa myös kuntoon.