Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset alkaneet rasvoittua hulluna, näppyjä päänahassa -ikää 53!

Nomitäihmettä
12.04.2018 |

No mikäs juttu se tämä on?
Ikää 53 ja n.
Hiukset rasvoittuu niin, että joka päivä on pakko pestä. Päänahassa on näppyjä. Finnejä?
Eikö tässä iässä kaikki yleensä rupea kuivumaan??
Mitä tehdä?
Pesin aamulla, ja kyllä ne on jo nyt rasvaiset tuosta sivuilta. Yök!
Aika lailla koko aikuisikäni olen pärjännyt niin, että pesen joka toinen päivä.
Nyt en ole pariin päivään hikoillutkaan treenissä.
Mitä ihmettä??

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kutiava, näppyläinen ja rasvoittuva päänahka. Rasvoittumiseen ei ole löytynyt shampoista apua (on hormonaalista), mutta kutiaminen ja näppylät ovat loppuneet Lushin Fair Trade Honey shampoolla. Se sisältää 50% hunajaa, joka on antibakteerista. Epäilen, että se on se syy miksi se itselleni auttaa, päänahan mikrobit pysyvät kurissa tms. Jokatapauksessa toimii erinomaisesti itselläni.

Vierailija
22/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vhh turvottaa, kuulostaa siltä, että lisätty liikaa (rasvatonta)proteiinia eikä munuaiset suoriudu tehtävästään. Rasvainen proteiini sulaa rasvatonta paremmin eikä tietysti sitäkään pitäisi nauttia määräänsä enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Nizoral-shampoota

Miksi tätä on alapeukutettu? Samaan aikaan taliköhnää ehdottava saa yläpeukkuja. Nizoral on lääkeshampoo joka nimenomaan tehoaa taliköhnään. AV on välillä niin epälooginen😆

Vierailija
24/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäihmettä kirjoitti:

Ap tässä. Uskon, että terkkarissakin tehdään tuo Fsh-testi, joka kertoo onko vaihdevuodet alkaneet vai missä mennään. Joudun käymään yksityisesti, kävin yksityisellä hyvällä gynellä, jolla olen käynyt säännöllisesti ja synkkaa. (Paikkakunnalla ei pääse tk:ssa gynelle muuta kuin jos on sairaus, yleislääkäri asentaa ja poistaa hormonikierukatkin ym.)

Joku sanoi, että ruokavalio, siihen en usko. Olin joskus pitkään hyvin lihava ja ruokavalio pielessä, hiukset pesin silloinkin joka toinen päivä.

Olen laihduttanut melkein 30 kg ja urheilen nykyään.

Selvinnee kun Fsh-testi tehty ja tulokset tulleet. Yritän muistaa laittaa tännekin oliko siinä selitys.

Oli kyllä ällöä illalla kun tukka oli ihan rasvainen kammotus vaikka olin aamulla pessyt!

Lähden tästä pesemään hiukset ketokonazolishampoolla jos tuo kutina jne helpottaisi.

Ruoka niihin hormoneihinkin vaikuttaa.

Minulla on sama vaiva kuin ap:lla ja tosiaan kuten joku sanoi, päänahka myös haisee. Yäk! Olen kyllä 45v., kuukautiset on ja hiukset hyväkuntoiset. Tosin vuorokauden pesuvälillä suht ok, mutta silti.

Ruokavaliota en usko syyksi, syön käsittelemätöntä (ei eineksiä, lisäaineita) ruokaa, paljon kasviksia, hyviä rasvoja ja kalaa. Sokeri ja alkoholi ihan minimissä.

Kerro ap, auttoiko tuo samppoo. Oikeasti joku saanut apua Molkosanista? Sinällään loogista maitohappojen vuoksi kyllä.

Rasvaa ne hormonit tarvii, ei kuitenkaan mitään margariineja.

Vierailija
25/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni kärsii hienhajusta ja finneistä vaihdevuosioireina (alkuvaihe). Viiskymppinen krompso (omien sanojensa mukaan) rasvoittuu kuulemma kuin teinipoika.

Vierailija
26/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuota System 4-shampoota kampaajalta ja vaihdoin siihen nimenomaan tämän ongelmani takia.

Hikoilemista ei ole ollut enkä ainakaan itse huomaa, että päänahka haisisi. Huomaako sen siis itse vai tarviiko pyytää jotakuta nuuskimaan?

Yritän saada hyviä rasvoja, mutta se tuntuu minulle hankalalta. Salaatit syön aina salaatinkastikkeella ja pähkinöitä napsin melkein joka päivä kyllä.

Vierailija
27/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoittuva_ap kirjoitti:

Ostin tuota System 4-shampoota kampaajalta ja vaihdoin siihen nimenomaan tämän ongelmani takia.

Hikoilemista ei ole ollut enkä ainakaan itse huomaa, että päänahka haisisi. Huomaako sen siis itse vai tarviiko pyytää jotakuta nuuskimaan?

Yritän saada hyviä rasvoja, mutta se tuntuu minulle hankalalta. Salaatit syön aina salaatinkastikkeella ja pähkinöitä napsin melkein joka päivä kyllä.

Pitää sen rasvan syönnissä tehdä muutakin kuin yrittää. Ei noi kemikaalit mitään auta, kun se vaiva on sisällä, oireilee vain ulkopuolella.

Vierailija
28/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tukka rasvoittuisi enemmän kuin ikinä, koska en syö tarpeeksi pehmeitä rasvoja? En oikeastaan usko tähän. Rasvaa kova rasva mulaan laskettuna tulee kyllä tarpeeksi näin laihanakin. Ap

Vierailija
29/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo päässä pakkasella?

Vierailija
30/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilutuotteet, suoristaminen, hiusten koskettelu, harjaaminen?

Vierailija
31/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäihmettä kirjoitti:

Ap tässä. Uskon, että terkkarissakin tehdään tuo Fsh-testi, joka kertoo onko vaihdevuodet alkaneet vai missä mennään. Joudun käymään yksityisesti, kävin yksityisellä hyvällä gynellä, jolla olen käynyt säännöllisesti ja synkkaa. (Paikkakunnalla ei pääse tk:ssa gynelle muuta kuin jos on sairaus, yleislääkäri asentaa ja poistaa hormonikierukatkin ym.)

Joku sanoi, että ruokavalio, siihen en usko. Olin joskus pitkään hyvin lihava ja ruokavalio pielessä, hiukset pesin silloinkin joka toinen päivä.

Olen laihduttanut melkein 30 kg ja urheilen nykyään.

Selvinnee kun Fsh-testi tehty ja tulokset tulleet. Yritän muistaa laittaa tännekin oliko siinä selitys.

Oli kyllä ällöä illalla kun tukka oli ihan rasvainen kammotus vaikka olin aamulla pessyt!

Lähden tästä pesemään hiukset ketokonazolishampoolla jos tuo kutina jne helpottaisi.

Ruoka niihin hormoneihinkin vaikuttaa.

Minulla on sama vaiva kuin ap:lla ja tosiaan kuten joku sanoi, päänahka myös haisee. Yäk! Olen kyllä 45v., kuukautiset on ja hiukset hyväkuntoiset. Tosin vuorokauden pesuvälillä suht ok, mutta silti.

Ruokavaliota en usko syyksi, syön käsittelemätöntä (ei eineksiä, lisäaineita) ruokaa, paljon kasviksia, hyviä rasvoja ja kalaa. Sokeri ja alkoholi ihan minimissä.

Kerro ap, auttoiko tuo samppoo. Oikeasti joku saanut apua Molkosanista? Sinällään loogista maitohappojen vuoksi kyllä.

Rasvaa ne hormonit tarvii, ei kuitenkaan mitään margariineja.

Ai kiitti, kun kerroit, en ois tiennytkään 🙈 Margariinia en ole syönyt 15 vuoteen. Erilaisia pähkinöitä syön päivittän, rasvaisia kaloja, avocadoa, öljyjä on kaapissa kuusi erilaista. Kun käytän maitorasvoja, käytän voita, kermaa ja täysrasvaisia juustoja - näitä hyvin vähän. Mistä näitä oman elämänsä ravintoterapeutteja tulee. Ihan jokainen vaiva ei vaan katoa, vaikka söisitä mitä.

Vierailija
32/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tukka rasvoittuisi enemmän kuin ikinä, koska en syö tarpeeksi pehmeitä rasvoja? En oikeastaan usko tähän. Rasvaa kova rasva mulaan laskettuna tulee kyllä tarpeeksi näin laihanakin. Ap

Ei sun tarvitsekaan uskoa, ei se mikään uskonasia olekaan. Perustuu aineenvaihduntaan ja hormoneihin.  Tietämättömyytesi kyllä paljastuu tuosta rasvojen luokittelusta pehmeisiin ja koviin.

Vierailija
33/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitsekaan uskoa, ei se mikään uskonasia olekaan. Perustuu aineenvaihduntaan ja hormoneihin.  Tietämättömyytesi kyllä paljastuu tuosta rasvojen luokittelusta pehmeisiin ja koviin.

Jani Kokkia neuvonut ravintoterapeutti löysi palstalle? Sairaalatkin voidaan nyt lopettaa, kun tietäjä on löytynyt.

Ihan vaan mielenkiinnosta: mitä tällaiset ihmiset tekee, kun vaiva ei heiltä itseltään lähdekään omien oppien avulla. Muiden kanssa riittää solvaaminen ja katteeton itsekehu

Vierailija
34/41 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoconazol-shampota käytetty, tilanne sikäli parempi, ettei kutita. Voisiko olla, ettei ole uusia näppyjäkään nyt tullut? Varmaan siis rasvahiivat (yök) olivat tosiaan päässeet lisääntymään rasvaisessa päänahassa liikaa. Muutenkin tuo shampoo jättää hiukset tosi pöyheiksi mikä on plussaa, ja sitten eivät näytä kuin olisivat rasvaiset ihan niin nopeasti. Joka päivä pesen kumminkin, pakko, plääh. Rasvoittuminen ja seborroinen ekseema olivat siis syy ja seurays, Nizoralin halpisversio ei kuitenkaan rasvoittumisongelmaa ratkaise.

Tuo avocado-kommentoija muuten en ollut minä. Te lääketiede vastaan Antti Heikkilä / voi on parasta-taistelijat voitte muuten avata oman topicin jos haluatte jatkaa, kiitos.

En käytä pipoa, en suorista hiuksia, muotoiluainetta laitan säästeliäästi enkä lähelle päänahkaa, hiukset harjaan kerran päivässä pesun jälkeen. Mikään ei ole muuttunut. Vain oma hillitön rasvaisuuteni.

Kai tämä joku hormonihomma on. Odotan torstain verikoetta ja sen tuloksia mielenkiinnolla. Mitähän seuraavaksi?

Kyllä tosiaan niin vauhdilla rasvoittuu, että jos illalla olisi tärkeä meno niin ei riittäisi, että hiukset on pesty aamulla. Voitte uskoa, että on ankeaa!

Mitään "perinteisiä" vaihdevuosien oireita ei ole, kuumia aaltoja, haluttomuutta tms. Kaipa se näinkin voi sitten alkaa? Ikä sopisi. Ap

Vierailija
35/41 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoconazol-shampota käytetty, tilanne sikäli parempi, ettei kutita. Voisiko olla, ettei ole uusia näppyjäkään nyt tullut? Varmaan siis rasvahiivat (yök) olivat tosiaan päässeet lisääntymään rasvaisessa päänahassa liikaa. Muutenkin tuo shampoo jättää hiukset tosi pöyheiksi mikä on plussaa, ja sitten eivät näytä kuin olisivat rasvaiset ihan niin nopeasti. Joka päivä pesen kumminkin, pakko, plääh. Rasvoittuminen ja seborroinen ekseema olivat siis syy ja seurays, Nizoralin halpisversio ei kuitenkaan rasvoittumisongelmaa ratkaise.

Tuo avocado-kommentoija muuten en ollut minä. Te lääketiede vastaan Antti Heikkilä / voi on parasta-taistelijat voitte muuten avata oman topicin jos haluatte jatkaa, kiitos.

En käytä pipoa, en suorista hiuksia, muotoiluainetta laitan säästeliäästi enkä lähelle päänahkaa, hiukset harjaan kerran päivässä pesun jälkeen. Mikään ei ole muuttunut. Vain oma hillitön rasvaisuuteni.

Kai tämä joku hormonihomma on. Odotan torstain verikoetta ja sen tuloksia mielenkiinnolla. Mitähän seuraavaksi?

Kyllä tosiaan niin vauhdilla rasvoittuu, että jos illalla olisi tärkeä meno niin ei riittäisi, että hiukset on pesty aamulla. Voitte uskoa, että on ankeaa!

Mitään "perinteisiä" vaihdevuosien oireita ei ole, kuumia aaltoja, haluttomuutta tms. Kaipa se näinkin voi sitten alkaa? Ikä sopisi. Ap

Noihin hormonihommiin vaikuttaa ravinto, varsinkin se rasva. Ei mitkään kemikaalit päänahassa.

Vierailija
36/41 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FSH-tulokset tulivat, ei ole vaihdevuodet. Arvo oli itse asiassa hilkun alempi kuin vuosi sitten, mikä on hyvin outoa.

Tähän asiaan ei kai sitten selitystä löydy?

Vierailija
37/41 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: vähennä hiusten pesemistä pikkuhiljaa. Ensin joka toinen päivä jne. kunnes pääset 1 - 2 x viikossa -tilanteeseen. Siihen mennessä päänahkakin rauhoittuu. Suosittelen esim.  Yves Rocherin hilseshampoota (vaikka näkyvää hilsettä ei olisi, tämä toimii), muista laimennus.

Itsellä oli samoja ongelmia pari vuotta, kokeilin Nizoralia ja muitakin (mm. Sebamed ja kampaamojen suosittelemat) eivätkä toimineet. Tuo toimi itselläni, ei maksa paljon. Ainoa ongelma oli hetken aikaa se, että itsestä hiukset tuntuivat likaisilta, vaikka kaverit väittivät hiusten näyttävän kyllä aivan puhtailta. Voisit ainakin kokeilla... ja itsellänikin alkoivat vaihtarit vasta myöhemmin eli ei johtunut hormoniongelmista. ;)

Vierailija
38/41 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, kiitos, mutta täysin mahdotonta mennä töihin niin rasvaisilla hiuksilla kuin mitä minulla nykyään on seuraavana päivänä! Mies ei esim uskonut, että se on omaa rasvaa vaan väitti, että siinä täytyy olla jotain geeliä tms. kun jätin päivän väliin (vapaapäivinä).

Tämä alkoi lopulta yhtäkkiä, koko aikuisiän olen pärjännyt pesemällä joka toinen päivä. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut - syöminen, kuntoilu, lääkkeet, hivenaineet.

Täysi mysteerio!

Vierailija
39/41 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä tuosta mainitusta hunajashampoosta -- kuulun itsekin rasvakerhoon ja pakko kokeilla tuota, kehuvat ilmavaksi tekevän tukan. Tukka nousee päänahasta -> great!

https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/kutrit-tuuheiksi-reilun-kaupan-huna…

Sisältää sls vaahtoavaa ainetta näköjään.

Muuten olen huomannut, että miedot sampoot ja citruspohjaiset aika ok. Esim urtekram.& sante. Edullisia ja marketista.

Lushin sampoo blogin mukaan tyyristä: mutta kuulemma yksi vaahdotus riittää (niin toki säästyy ainetta). Ainakin Sannin mukaan muilla sampoilla ei ole riittänyt yksi vaahdotus.

Vierailija
40/41 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pessyt joka toinen kerta Nizoralin halpisversiolla. Ei enää näppyjä eikä kutinaa päänahassa. Hiukset ei enää rasvoitu NIIN hulluina, mutta toistaiseksi pesen joka päivä, kun töissä pakko olla siisti. Voin vaikka kesälomalla katsoa, riittäisikö joka toinen päivä. Outo juttu kaikenkaikkiaan.

Mutta helpotti!