Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset alkaneet rasvoittua hulluna, näppyjä päänahassa -ikää 53!

Nomitäihmettä
12.04.2018 |

No mikäs juttu se tämä on?
Ikää 53 ja n.
Hiukset rasvoittuu niin, että joka päivä on pakko pestä. Päänahassa on näppyjä. Finnejä?
Eikö tässä iässä kaikki yleensä rupea kuivumaan??
Mitä tehdä?
Pesin aamulla, ja kyllä ne on jo nyt rasvaiset tuosta sivuilta. Yök!
Aika lailla koko aikuisikäni olen pärjännyt niin, että pesen joka toinen päivä.
Nyt en ole pariin päivään hikoillutkaan treenissä.
Mitä ihmettä??

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seborrooinen ekseema?

Vierailija
2/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Nizoral-shampoota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Vierailija
4/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on tsekattu verensokeri?

Vierailija
5/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taliköhnä. Menopaussi aiheuttaa monenlaista.

Vierailija
6/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi.

Vierailija
7/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet, hormonit. Seuraavaksi päänahka alkaa haista, suosittelen teatreeta ja molkosania vuorotellen shampoon sekaan. Toivottovasti et saa paiseita selkään.

nimim. samassa veneessä

Vierailija
8/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syanidia.

Vierailija
9/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaatteko, vai onko jollain kokemusta, että vaihdevuodet? Eikö kaiken kuulu kuivua vaihdevuosissa?

Täytyy kokeilla tuota Nizoralia ja käydä hormonitesteissä. Olen käynyt jo muutaman vuoden, muttei ollut viimeksi vielä alkanut. Liekö jotain ensioireita sitten? Minulle on näköjään unohdettu kertoa monista ikääntymisen tuomista iloista!

Täytyypä googlata tuo taliköhnäkin. Siinä vasta mukava nimi muuten vaivalle. Päänahka ei kyllä muuten punoita tai hilseile, niin kuin olen olettanut tuohon taliköhnään kuuluvan.

Vierailija
10/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaihtanut shampoota tai hoitoainetta? Toisinaan silikonia sisältävä shampoo saattaa jättää päänahkaan "kalvon" joka aiheuttaa kuvaamiasi oireita. Kaikki silikonit eivät tee tätä,mutta jotkut.

Vierailija
11/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käyttänyt samoja aika kauan, nyt ostin jonkun Bio System 4 vai mikä tuo oli, kampaajani suosituksesta. Hän ei huomannut mitään taliköhnään viittaavaa, näpyt näki kyllä. Mahtaisiko tunnistaa taliköhnää, en tiedä. Tarvii tarkistaa nuo käyttämäni shampoot ja hoidot, etteivät sisällä silikonia. En yleensäkään halua sitä hiustenhoitotuotteissani käyttää.

Hiukset on tosiaan nytkin sen näköiset, etten mihinkään "esille" näillä lähtisi, vaikka on vain 12 tuntia niiden pesusta ja lepopäivä ollut.

Vierailija
12/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahka tosin kutisee ja on ärtynyt. Kokeilen huomenna ketokonazolishampoota, eipä se tätä ainakaan pahentaa voi.

Vierailija
13/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta syömisiäsi, ruoka on se, joka vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
14/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tollasia hormoonitestejä tehdään? Ihan vaan menet terrkkariin vai? Täällä sua vähän nuorempikin nainen, jolla menkat ei vaan ala ja koko kroppa tiltissä VHH-ruokavaliosta huolimatta. Aloitin siis vähähiilarisen niin nyt turvottaa entistä enemmän vaikka pitäisi olla päinvastoin. 

Menee kyllä hermot kun mikään ei ole hyvä. Olen myös aloittanut reippaat kävelylenkit ja siltikin vaan kroppa turpoaa...huoh!

Vierailija
15/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs tollasia hormoonitestejä tehdään? Ihan vaan menet terrkkariin vai? Täällä sua vähän nuorempikin nainen, jolla menkat ei vaan ala ja koko kroppa tiltissä VHH-ruokavaliosta huolimatta. Aloitin siis vähähiilarisen niin nyt turvottaa entistä enemmän vaikka pitäisi olla päinvastoin. 

Menee kyllä hermot kun mikään ei ole hyvä. Olen myös aloittanut reippaat kävelylenkit ja siltikin vaan kroppa turpoaa...huoh!

Miten sä noudatat vhh:ta, kun kerran turpoat?

Vierailija
16/41 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä noudatat vhh:ta, kun kerran turpoat?

Eikös hiilarit turvota lisää? NIiden vähentämisen pitäisi poistaa se turvotus, mutta tässä tapauksessa ilmeisesti hormoonit??

Vierailija
17/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Uskon, että terkkarissakin tehdään tuo Fsh-testi, joka kertoo onko vaihdevuodet alkaneet vai missä mennään. Joudun käymään yksityisesti, kävin yksityisellä hyvällä gynellä, jolla olen käynyt säännöllisesti ja synkkaa. (Paikkakunnalla ei pääse tk:ssa gynelle muuta kuin jos on sairaus, yleislääkäri asentaa ja poistaa hormonikierukatkin ym.)

Joku sanoi, että ruokavalio, siihen en usko. Olin joskus pitkään hyvin lihava ja ruokavalio pielessä, hiukset pesin silloinkin joka toinen päivä.

Olen laihduttanut melkein 30 kg ja urheilen nykyään.

Selvinnee kun Fsh-testi tehty ja tulokset tulleet. Yritän muistaa laittaa tännekin oliko siinä selitys.

Oli kyllä ällöä illalla kun tukka oli ihan rasvainen kammotus vaikka olin aamulla pessyt!

Lähden tästä pesemään hiukset ketokonazolishampoolla jos tuo kutina jne helpottaisi.

Vierailija
18/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomitäihmettä kirjoitti:

Olin käyttänyt samoja aika kauan, nyt ostin jonkun Bio System 4 vai mikä tuo oli, kampaajani suosituksesta. Hän ei huomannut mitään taliköhnään viittaavaa, näpyt näki kyllä. Mahtaisiko tunnistaa taliköhnää, en tiedä. Tarvii tarkistaa nuo käyttämäni shampoot ja hoidot, etteivät sisällä silikonia. En yleensäkään halua sitä hiustenhoitotuotteissani käyttää.

Hiukset on tosiaan nytkin sen näköiset, etten mihinkään "esille" näillä lähtisi, vaikka on vain 12 tuntia niiden pesusta ja lepopäivä ollut.

Olipa silikonia tai ei, niin loogisinta olisi tietenkin vaihtaa takaisiin vanhaan merkkiin ja katsoa muuttuuko tilanne. Oireita aiheuttava aine voi olla jokin muukin.

Vierailija
19/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäihmettä kirjoitti:

Ap tässä. Uskon, että terkkarissakin tehdään tuo Fsh-testi, joka kertoo onko vaihdevuodet alkaneet vai missä mennään. Joudun käymään yksityisesti, kävin yksityisellä hyvällä gynellä, jolla olen käynyt säännöllisesti ja synkkaa. (Paikkakunnalla ei pääse tk:ssa gynelle muuta kuin jos on sairaus, yleislääkäri asentaa ja poistaa hormonikierukatkin ym.)

Joku sanoi, että ruokavalio, siihen en usko. Olin joskus pitkään hyvin lihava ja ruokavalio pielessä, hiukset pesin silloinkin joka toinen päivä.

Selvinnee kun Fsh-testi tehty ja tulokset tulleet. Yritän muistaa laittaa tännekin oliko siinä selitys.

Oli kyllä ällöä illalla kun tukka oli ihan rasvainen kammotus vaikka olin aamulla pessyt!

Lähden tästä pesemään hiukset ketokonazolishampoolla jos tuo kutina jne helpottaisi.

Ruoka niihin hormoneihinkin vaikuttaa.

Vierailija
20/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäihmettä kirjoitti:

Ruoka niihin hormoneihinkin vaikuttaa.

Minulla on sama vaiva kuin ap:lla ja tosiaan kuten joku sanoi, päänahka myös haisee. Yäk! Olen kyllä 45v., kuukautiset on ja hiukset hyväkuntoiset. Tosin vuorokauden pesuvälillä suht ok, mutta silti.

Ruokavaliota en usko syyksi, syön käsittelemätöntä (ei eineksiä, lisäaineita) ruokaa, paljon kasviksia, hyviä rasvoja ja kalaa. Sokeri ja alkoholi ihan minimissä.

Kerro ap, auttoiko tuo samppoo. Oikeasti joku saanut apua Molkosanista? Sinällään loogista maitohappojen vuoksi kyllä.