Sanokaa, että peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi)
Pukamatromboosi-epätoivo. Ilmestyi iso ulkoinen peräpukama. Peukalonpäänkokoinen ja KIPEÄ. Sininen. Ei mitään, kävin lääkärissä, se puudutettiin ja viillettiin auki ja suuri hyytymä poistettiin. Verta valui huolella koko illan.
Samana iltana huomasin, että pukama oli taas iso, pinkeä ja kipeä. Otin yhteyttä lääkäriin tänään, ei ollut normaalia, no kävin jälleen samassa toimenpiteessä. Verta, kipua jne.
Arvaatteko jo? Pukama on taas iso ja pinkeä. Lääkäri sanoi, että voin tyhjentää sen itse hyytymistä jos tulee tänään tai huomenna, koska viilto on auki. Yritin, tulee vain verta.
Kysymys: voiko, tai kyllähän, pukaman hyytymä lähtee itsekseen ajan myötä eikö niin? Jos ei ole hirveän kipeä ja pystyn sen kanssa elämään, niin eikö se jossain kohtaa parane?
En millään halua enkä pysty menemään kolmatta kertaa pyllistelemään huomenna, kun apu tuntuu kestävän alle tunnin.
Olen ymmärtänyt, että tuo avaus auttaisi niin, että auki viilletty pukama muuttuu litteäksi pikku limakalvopussiksi. Ei minulla.
Ulkoisia ei kai edes poisteta, sisäisiä hirtettäisiin. Scheriproct-voiteet ym on tarkoitettu sisäisille.
Ymmärrän, että kun tällainen ihana pukama on ilmestynyt, joudun elämään sen kanssa.
Mutta tuleeko kuolema, jos en vain enää mene hyytymää poistattamaan vaan annan luonnon tehdä tehtävänsä?
Olisin ihan hirveän iloinen jos kertoisitte kokemuksistanne eikä tähän ketjuun tulisi kovasti vahingoniloisia ilkkujia. Tämä ei yhtään tunnu naurun asialta juuri nyt.
Ymmärrän oikein hyvin kuitujen merkityksen ym. ongelman välttämisessä, mutta kun tilanne on juuri nyt erittäin sos.
Kommentit (50)
Kuinka monta kertaa päivässä olette Scheriproct-voidetta laittaneet?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa päivässä olette Scheriproct-voidetta laittaneet?
Joka vessakäynnin jälkeen, myös pissaamisen jälkeen, kun alkaa kirvely aina.
2 kertaa päivässä lukee ohjeessa.
Oletko käyttänyt sheriproctia ulkoisesti, eli tromboosin päälle, vai sisäisesti myös? Pelottaa, en halua joutua lääkäriin tämän takia. Pian viikon ollut jo pukama, lähtisi nyt itsestään!
Itse käytän scheriproct suppoja. Kun sellasen laittaa parina iltana niin vaiva ei äidy pahaksi vaan vetäytyy sinne mistä oli tullutkin. Minusta supot on paljon tehokkaampia kuin se voide.
Muuttakaa elintapoja, nuo ne aiheuttaa ongelmat.
... ja keskustelu on siis vuodelta 2018 eli 7 vuotta vanha.
Samalla todennäköisyydellä kuin man.net menee töihin mutta aina roikkuu perseessä.
Minulla iski taas tromboosimainen ulkoinen pukama joka vuotaa verta, scheriproct neoa olen käyttänyt ja todennäköisesti sillä paranee parissa viikossa jos ei niin sitten lääkäriin. Viimeksi parani itsestään, mutta ei ole koskaan aiemmin vuotanut.