Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, että peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi)

epätoivoiskee
12.04.2018 |

Pukamatromboosi-epätoivo. Ilmestyi iso ulkoinen peräpukama. Peukalonpäänkokoinen ja KIPEÄ. Sininen. Ei mitään, kävin lääkärissä, se puudutettiin ja viillettiin auki ja suuri hyytymä poistettiin. Verta valui huolella koko illan.
Samana iltana huomasin, että pukama oli taas iso, pinkeä ja kipeä. Otin yhteyttä lääkäriin tänään, ei ollut normaalia, no kävin jälleen samassa toimenpiteessä. Verta, kipua jne.
Arvaatteko jo? Pukama on taas iso ja pinkeä. Lääkäri sanoi, että voin tyhjentää sen itse hyytymistä jos tulee tänään tai huomenna, koska viilto on auki. Yritin, tulee vain verta.
Kysymys: voiko, tai kyllähän, pukaman hyytymä lähtee itsekseen ajan myötä eikö niin? Jos ei ole hirveän kipeä ja pystyn sen kanssa elämään, niin eikö se jossain kohtaa parane?
En millään halua enkä pysty menemään kolmatta kertaa pyllistelemään huomenna, kun apu tuntuu kestävän alle tunnin.
Olen ymmärtänyt, että tuo avaus auttaisi niin, että auki viilletty pukama muuttuu litteäksi pikku limakalvopussiksi. Ei minulla.
Ulkoisia ei kai edes poisteta, sisäisiä hirtettäisiin. Scheriproct-voiteet ym on tarkoitettu sisäisille.
Ymmärrän, että kun tällainen ihana pukama on ilmestynyt, joudun elämään sen kanssa.
Mutta tuleeko kuolema, jos en vain enää mene hyytymää poistattamaan vaan annan luonnon tehdä tehtävänsä?
Olisin ihan hirveän iloinen jos kertoisitte kokemuksistanne eikä tähän ketjuun tulisi kovasti vahingoniloisia ilkkujia. Tämä ei yhtään tunnu naurun asialta juuri nyt.
Ymmärrän oikein hyvin kuitujen merkityksen ym. ongelman välttämisessä, mutta kun tilanne on juuri nyt erittäin sos.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ryhmä mutta laitan viestiä jos jollekin hyötyä. Mulla oli myös noita hyytymiä ja pukamis avattiin. Uusiutu heti ja lääkäri sanoi sen johtuvan siitä, ettei vuorokauteen toimenpiteen jälkeen saisi nostaa mitään painavaa, ei ottaa juoksuaskelia tms, vaan levätä.

Vierailija
22/50 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä aiheuttaa nuita? raskaus toki mutta muut asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea neuvoa ketään näissä asioissa, kun lääkärit ja lääketiede ovat niin pihalla. Siis selvä infektiohan tuo on, eli lähtee mikrobilääkkeillä tai esim. vetyperoksidilla (12-35%).

Kun olen neuvonut ihmisiä hoitamaan esim. auringon UV-säteiden vaurioittamaa ihoa (lue: iho on joskus palanut) vahvalla vetyperoksidilla (12-35%), niin aika usein juuri siihen paikkaan tulee jonkin ajan kuluttua turvonnut imusolmuke, joka voi olla herneen kokoinen. Vetyperoksidi saa mikrobimassat liikkeelle ihon alla, koska hajottaa niiden biofilmi-matrikseja, ja siten immuunipuolustus voi havaita ne. Nämä ovat ns. latentteja infektioita, joita syntyy kun iho saa liikaa auringonvaloa (Auringon UV-säteily on immunosuppressiivista) . Niitä infektioita voi olla tietysti muutenkin.

Meinaatko että ap on saanut liikaa aurinkoa pyllyynsä?

Vierailija
24/50 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voide peräpukamiin - https://tonzes.com/hemaprofi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.

Vierailija
25/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu siitä että se viilto paranee ja pukama täyttyy uudestaan. Se pitäisi poistaa tai antaa vaan olla, jotta muuttuu hetulaksi, ja sitten poistaa joko leikkaamalla tai kuolettamalla. Jos sen kanssa pystyy elämään, suosittelen sitä. Ruokavalio kuntoon

Vierailija
26/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä aiheuttaa nuita? raskaus toki mutta muut asiat?

Minä sain omani aikoinaan kun tehtiin road trip Euroopan läpi. Autossa ei ollut ilmastointia ja hellettä riitti... Hikipyllynä kun nahkaisella penkillä istui pitkiä matkoja niin pukamahan siitä tuli. Onneksi parani parissa viikossa scheriproctilla.

Kipeä oli kyllä.

Vierailija
27/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta sisäisen pukaman poistosta? Minulla on inhottava pullahteleva, välillä on tosi kipeä, en ole uskaltanut lääkäriin vielä mutta kyllä sinne varmaan on pakko mennä.

Vierailija
28/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi)

Vierailija
29/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että otit tämänkin tärkeän asian esille. Peräpukamista ei tule vaieta, vaan niistä on keskusteltava avoimesti. Valitettavasti minulla ei ole koskaan ollut peräpukamia, joten en voi osallistua mielenkiintoiseen keskusteluun sen enempää.

Vierailija
30/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähetteen leikkaukseen (yksityisellä lähes 3000€), mutta aikaa odotellessa hävisivät oireet (lue kipu ja kutina), vaikka pukama (4. asteen) edelleen on näkyvissä. Juuri tuon leikkauksen jälkeisen pitkän toipumisajan ja kovien kipujen vuoksi ajattelin antaa olla. Katsotaan sitten uudelleen, jos tilanne muuttuu taas mahdottomaksi.

Vierailija
31/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ja liikkumattomuus altistaa tolle vaivalle.

Vierailija
32/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

että peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi)

Vierailija
33/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vessapaperin käyttö.

Ei ole tarkoitettu että vessapaperia käytetään.

Vierailija
34/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JA ummetus. Minun superhoikka ja urheilullinen tätini on kärsinyt ikänsä pukamista ja kävi siinä leikkauksessakin (ja kyllä, oli kaksi viikkoa hirvittävän kipeä). Ei millään usko, että ihmisen pitäisi syödä kuidun lisäksi edes jonkin verran rasvaa, että paska luistaa.

Vierailija
35/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vessapaperin käyttö.

Oikeasti?

Olen alkanut epäillä, että vessapaperi ei ole niin hirveän hyvä keksintö. Itselläni on pieniä sisäisiä pukamia ja kutiseva peräaukko ja alakerta, ja ainakin vessapaperimerkki vaikuttaa tosi paljon. Joskus jos mökillä on ulkohuussissa niin kostea, että paperikin on ihan nihkeä, tuntuu että vaivat helpottaa.

Vierailija
36/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vessapaperin käyttö.

Oikeasti?

Olen alkanut epäillä, että vessapaperi ei ole niin hirveän hyvä keksintö. Itselläni on pieniä sisäisiä pukamia ja kutiseva peräaukko ja alakerta, ja ainakin vessapaperimerkki vaikuttaa tosi paljon. Joskus jos mökillä on ulkohuussissa niin kostea, että paperikin on ihan nihkeä, tuntuu että vaivat helpottaa.

Käytä käsisuihkua, sitten tarvii paperilla vain taputella kuivaksi. Tulee puhtaampaa ja on halvempaa. Ja ei kutise tai kirvele!

Minun herkkä peppuni ei yhtään tykkää paperilla pyyhkimisestä!

Vierailija
37/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA ummetus. Minun superhoikka ja urheilullinen tätini on kärsinyt ikänsä pukamista ja kävi siinä leikkauksessakin (ja kyllä, oli kaksi viikkoa hirvittävän kipeä). Ei millään usko, että ihmisen pitäisi syödä kuidun lisäksi edes jonkin verran rasvaa, että paska luistaa.

Ja ripuli! Minulla oli hirveä ripuli pitkään ja lopulta tuli pukamat. Tai kai niitä aiemminkin oli, mutta nyt pullahti ulos.

Vierailija
38/50 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi) 🤭

Vierailija
39/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa ja 2vkon kuluttua on aika spesialistille. Täällä yleislääkärit ei tee pukamille mitään toimenpiteitä.

Yksityinen kuulemma ensin diagnosoi minkä tyyppiset pukamat minulla on (oma arvio: 4. asteen ulkoiset + tromboosi) ja päättää sitten hoidosta. Hyvin todennäköisesti suosittelee laser-leikkausta (kun varasin ajan näin sanottiin).

Onko kellään kokemusta laseroinnista? Se pitää vissiin tehdä epiduraalissa tai nukutuksessa. Huhhuh.

T. Tällä hetkellä hirveä kipu aaltoilee jo 4.pvää. pientä apua on vesikylvyistä ja voiteista

Vierailija
40/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräpukama, jossa on hyytymä, voi parantua itsekseen! (pukamatromboosi) 🤭

Kiitos tästä!

T. Ap, joka avautui vaivastaan 5 vuotta sitten ja kuoli pukamaan 2021.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän