Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mulla ei ole yhtään omaisuutta

Vierailija
12.04.2018 |

Olen tehnyt töitä kohta 11 vuotta täysipäiväisesti. Vuodessa tienaan 21 000 euroa, asuntolainaa mulle myönnettäisiin 65 000 euroa mutta tuolla summalla ei keskustasta kämppää saa ja mä en keskustasta halua muuttaa pois. Olen maksanut vuokraa viimeisen 10 v aikana yli 70 000 euroa :( Tuolla olisin jo kämpän saanut jostain keskustan ulkopuolelta ja keskustastan kämpästäkin saanut jo noin puolet maksettua (mitä nyt olen keskustasta kämppiä katsellut, ovat siinä 100 000-150 000 e paikkeilla). Mulla ei ole koskaan ylimääräistä rahaa eikä säästöjä ole penniäkään. Mihin mun rahat sitten menee? Vuokra, muutama hassu lasku, ruoka, vaatteet ja vuodessa teen pari-kolme ulkomaan matkaa. Ahdistaa ja ärsyttää tämä rahattomuus :( Muita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ei ole mullakaan ja töitä olen tehnyt vuodesta 2002.

Ainoot mitä omistan on auto ja kajakki. Muuten olen niin peeaa etten uskalla edes velkoja ottaa. Kaikki ylimääräinen menee säästöön reissuja varten tai pahan päivän varalle.

Vierailija
2/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat pois, vaateostot pois, netflixit ja spotifyt pois, lehtitilaukset pois, unicef-lahjoitukset pois, eroa kirkosta, eroa ammattiliitosta(ole työttömyyskassan jäsen), osta -30 % ja -60 % ruokia, kilpailuta sähkösopimukset ja vakuutukset. Säästä sähkössä(pienennä lämmityskuluja, käytä uunia taloudellisesti jne.), suihkut max 2 minuuttia. Lainaa vessapaperia työpaikalta.

Aloita sijoittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoot mitä omistan on auto ja kajakki. Muuten olen niin peeaa etten uskalla edes velkoja ottaa. Kaikki ylimääräinen menee säästöön reissuja varten tai pahan päivän varalle.

Sulla on sentään jonkunlainen säästötili pahan päivän varalle? Mulla ei ole edes sitä. Joskus oon saanut esim tonnin säästöön, mutta sitten on tullu jotain yllättävää, esim hammasremontti, eläinlääkärilasku tai uuden läppärin osto ja siinä on sitten nekin säästöt menneet. Olisi kiva jos olisi edes se tonni varalla säästössä mutta en saa edes sitä summaa kasaan :( ap

Vierailija
4/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkat pois, vaateostot pois, netflixit ja spotifyt pois, lehtitilaukset pois, unicef-lahjoitukset pois, eroa kirkosta, eroa ammattiliitosta(ole työttömyyskassan jäsen), osta -30 % ja -60 % ruokia, kilpailuta sähkösopimukset ja vakuutukset. Säästä sähkössä(pienennä lämmityskuluja, käytä uunia taloudellisesti jne.), suihkut max 2 minuuttia. Lainaa vessapaperia työpaikalta.

Aloita sijoittaminen.

Matkoista en voi luopua sillä ne ovat mun ainoa motivaattori jaksaa töissä. Toki voisin yrittää matkustaa halvemmalla. Nyt matkoihin menee noin 4000-5000 e vuodessa. sijottamisesta en tajua yhtään mitään. Ap

Vierailija
5/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita sijoittaminen.

Matkoista en voi luopua sillä ne ovat mun ainoa motivaattori jaksaa töissä. Toki voisin yrittää matkustaa halvemmalla. Nyt matkoihin menee noin 4000-5000 e vuodessa. sijottamisesta en tajua yhtään mitään. Ap

Jos saisit sen 5000€ vuodessa niin 10 v kuluttua olisi jo 50 000€. Jos vielä perehdyt sijoittamiseen niin potti voisi olla isompikin. Korkoa korolle nääs. Ehkä yhden Tallinan matkan voisit tehdä vuodessa ettei elämä mene ihan kituuttamiseksi.

Vierailija
6/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita sijoittaminen.

Ja neljäsosa (brutto)tuloistasi menee matkailuun! Ihmetteletkö vielä miksi et saa säästettyä?

Vierailija
7/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin vauhtia lähiöstä. Ostettiin sieltä ensimmäinen yhteinen asunto. Sitä ennen asuttiin miehen poikamiesboksissa kantakaupungissa. Lähiössä asuttiin lopulta 12 vuotta, sitten päästiin muuttamaan lähemmäs keskustaa. 

Ap:n ongelma tuntuu olevan se, ettei hän pysty tekemään pitkäjänteisesti töitä paremman taloudellisen tulevaisuuden eteen. Kaikki pitää saada heti mulle nyt, mistään ei ole valmis tinkimään. En minäkään halua neuvoa miten elämää pitää elää, mutta raha-asioissa tässä hetkessä tinkiminen tarkoittaa vauraampaa tulevaisuutta. Jos ei ole valmis mistään tinkimään, niin ei se omaisuus kartu eikä koskaan tule sitä hetkeä, että pääsisi tekemään ne kesälomamatkansa osinkotuloilla.

Vierailija
8/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sentään jonkunlainen säästötili pahan päivän varalle? Mulla ei ole edes sitä. Joskus oon saanut esim tonnin säästöön, mutta sitten on tullu jotain yllättävää, esim hammasremontti, eläinlääkärilasku tai uuden läppärin osto ja siinä on sitten nekin säästöt menneet. Olisi kiva jos olisi edes se tonni varalla säästössä mutta en saa edes sitä summaa kasaan :( ap

Eläinlääkärilasku. Eli vielä elukkakin. Jos haluaa pienistä tuloista saada säästettyä niin elukoista pitää luopua.

Vierailija
9/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämäkin. Noin pienet tulot ja silti 5000€ vuodessa matkoihin. Ja keskustassa asuu lemmikkien kanssa. Miksi, oi miksi en saa säästettyä?

Vierailija
10/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollihan tämäkin. Noin pienet tulot ja silti 5000€ vuodessa matkoihin. Ja keskustassa asuu lemmikkien kanssa. Miksi, oi miksi en saa säästettyä?

Mikähän siinä on että aina kun teen tälle palstalle jonkun aloituksen, mua on jokaikinen kerta epäilty trolliksi? So annoying. Ap

Vierailija
11/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisit paremmin palkatun työn. Hae eri alalle tai opiskelemaan. 21 000 vuodessa ei kummoiseen elintasoon riitä.

Vierailija
12/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä keräsi pulloja 5 vuotta ja kävi Perussa pullorahoilla.

Vierailija
13/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvisit paremmin palkatun työn. Hae eri alalle tai opiskelemaan. 21 000 vuodessa ei kummoiseen elintasoon riitä.

Eikä tarvitse.  5 tonnia löytyy matkoihin, tonni siihen päälle yllätysmenoihin. Ap vaan ei osaa käyttää rahojaan.

Vierailija
14/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita sijoittaminen.

Miten vessapaperia voi lainata? Vie takaisin kun on käytetty, vai? Toisaalta jos ei paperin palautusta tapahdu niin mielestäni se on varastamista.

Vierailija
15/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaisi reissuista luopua. Tai niistä pienistä ylimääräisistä "turhuuksista" arjessa kuten limsa ja pienet herkut. Jos sitä jättäisi reissut ja herkut pois, niin kyllä elämä olisi melkoista survivalia ihan pääkopan kannalta. Ja kyllä se ottaa päähän, jos vaikka pyykinpesukone hajoaa tai auto vaatii monen sadan korjauksen ihan yllättäen. Olen vain päättänyt että mieluummin laitan sen 200-300e/kk säästöön kuin lyhentäisin sillä loppuelämäni esim. asuntolainaa. Mulla on vuokra tässä niin pieni, että pahimmillaan asumismenot tai vastikkeet jossain söisi ihan saman verran. Mun pääni pitää kasassa nuo matkat. Kyllä tää arki välillä on muutaman kuukauden nyhväämistä.

terv. se auton ja kajakin omistaja

Vierailija
16/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sijoituskämpän lähiostä (hinta oli 100 000e v 2010) mihin hommasin vuokralaisen ja itse olen vuokralla Helsingin keskustassa. Nyt asunnon arvo on jo 150 000 ja mietin sen myyntiä, josta saisin käsirahan keskustakämppään. Raha ei välttämättä kasva vuodessa tai kahdessakaan, maltti on valttia!

Vierailija
17/17 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Itse, yksinelävä, 55 eukko, työttömäksi jäänyt yt-neuvotteluissa. Yksiöstä, vantaalla velkaa vielä 20.000.€. Töitä en ole saanut, nyt Kelan peruspäivärahalla kidun kuukaudesta toiseen. Senttien laskemista koko elämä. Mietin, että kannattaisiko myydä yksiö ja muuttaa maaseudulle työttömäksi. Luonnon helmassa voisi ehkä mukavampi olla työtön, kuin täällä Vantaalla. Kun ei kukaan ikäistäni enää töihin palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme