Onko tällainen oppi taivaasta oikea kristillinen näkemys?
Uskovainen tuttavani sanoi, että vaikka tekojen kautta ei pelastu (ainoastaan uskon kautta), niin on silti merkitystä, miten elämme maan päällä, sillä sen mukaan saamme taivasosuudemme sitten myöhemmin.
Uskovat, miten on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastut vain armon kautta! Armo tulee vain aidosta uskosta. Jos on aito usko, niin elää niinkuin Jeesus on kehottanut. Jos Jeesus paransi roistoja, huoria ja rikollisia niin siitä tiedät, ettei ole väliä miten on elänyt. En usko, että taivaassa on mitään hierarkiaa tai jos onkin niin siellä ei kuitenkaan ole ollenkaan katkeruutta, kärsimystä eikä vihaa.
Taivaassa ON nimenomaan hierarkia, sanotaanhan siellä, että "Toinen tähti loistaa toista kirkkaammin".Ja tämä puhuu nimenomaan uskovista.
Vaikka niin olisikin, niin se on ihan fine kaikille, jotka sinne pääsevät, koska taivaassa ei ole mitään kärsimystä, katkeruutta, ei mitään itkua, pahaa, ei kateutta ei vihaa...
Juuri näin on asia, kaikki ovat taivaassa onnellisia, tai pitäisi oikeastaan sanoa maan päällä, sillä kun tämä maailma pian tuhoutuu, Jumala luo uudet taivaat ja maat ja Herra Jeesus perustaa Taivasten valtakunnan tänne maan päälle ja Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta maan ja taivaan välille.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen tuttavani sanoi, että vaikka tekojen kautta ei pelastu (ainoastaan uskon kautta), niin on silti merkitystä, miten elämme maan päällä, sillä sen mukaan saamme taivasosuudemme sitten myöhemmin.
Uskovat, miten on?
Olen entinen uskova.
Kai tuollaisellekin näkemykselle perusteet voi Raamatusta löytää, mutta luterilainen käsitys on että ihmiset pelastuvat yksin uskosta ja sitä seuraavasta armosta.
Mitään bonuksia ei voi teoilla kerryttää.
Raamattu kertoo tuonpuoleisesta kovin vähän(olen lukenut pariin kertaan läpi).
Olenpa tavannut kristityn, joka ei usko ihmisten taivaaseenmenoon ollenkaan, ja senkin perustelee Raamatulla.
Uskonsuuntien moninaisuus ja Raamatun tutkiminen sai minut lopulta luokittelemaan ne tarinat samaan kastiin muiden kansantarujen kanssa.
Yhtä hyvin voisimme kinastella siitä, oliko Väinämöinen ihminen vai jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa testamentissahan ei ole mitään mainintaa ylösnousemuksesta ja taivaallisesta paratiisista. Ilmeisesti vanha testamentti ei luvannut tarpeeksi, joten täytyi kirjoittaa uusi testamentti, jossa luvataan kaikenlaista. Vanhassa testamentissa on myös tarkat ohjeet koska toisia pitää tappaa, mutta ne on poistettu uudesta testamentista.
Onhan siellä mainintaa ylösnousemuksesta vaikka kuinka, et näy tuntevan Raamattua lainkaan, etkä tajua sitäkään, miten Jeesuksesta Kristuksesta tuli lain loppu uskoville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovat, miten on?No jos pääset taivaaseen, niin onko sillä väliä oletko jotenkin vielä oppimassa siellä vai pääset suoraan huipulle:)
Näin hän itse asiassa sanoikin, että pääsee ihan toisenlaisiin asemiin hyvien tekojen kautta. Taivaaseen pääseminen on vasta se perustaso, mutta jo maan päällä voi vaikuttaa siihen, mitä siellä sitten saa.
Olen hämilläni.
ApJeesus sanoo, jos te teette, mitä minä sanon, niin anokaa, mitä ikinä te tahdotte ja te saatte sen.
Tässä anominen pitää tapahtua tietenkin Evankeliumin hengessä, joten se täytyy olla jotain hyvää ja jumalista, mitä anoo.
Niin se tarkoittaa että jos Jeesuksen nimissä vaikka anoo uskoa niin sen saa. Ja jos anoo sellaisia asioita, kuten esim. hyvyys, rehellisyys, anteliaisuus jne. niin ne saa, koska ovat Jumalan tahdon mukaisia.
Mitään lottovoittoja on turha anoa tai jotain, mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista. Kaikki tulee anoa kuitenkin Jeesuksen nimen kautta ja täydestä halusta uskoa, jos usko vielä hapuilevaa. Se jotta, että haluaa uskoa on kutsumus ja tarkoittaa, että olet yksi hänen lampaistaan.
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovat, miten on?Olen entinen uskova.
Kai tuollaisellekin näkemykselle perusteet voi Raamatusta löytää, mutta luterilainen käsitys on että ihmiset pelastuvat yksin uskosta ja sitä seuraavasta armosta.
Mitään bonuksia ei voi teoilla kerryttää.Raamattu kertoo tuonpuoleisesta kovin vähän(olen lukenut pariin kertaan läpi).
Olenpa tavannut kristityn, joka ei usko ihmisten taivaaseenmenoon ollenkaan, ja senkin perustelee Raamatulla.
Uskonsuuntien moninaisuus ja Raamatun tutkiminen sai minut lopulta luokittelemaan ne tarinat samaan kastiin muiden kansantarujen kanssa.
Elät täydellisessä pimeydessä, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa testamentissahan ei ole mitään mainintaa ylösnousemuksesta ja taivaallisesta paratiisista. Ilmeisesti vanha testamentti ei luvannut tarpeeksi, joten täytyi kirjoittaa uusi testamentti, jossa luvataan kaikenlaista. Vanhassa testamentissa on myös tarkat ohjeet koska toisia pitää tappaa, mutta ne on poistettu uudesta testamentista.
Onhan siellä mainintaa ylösnousemuksesta vaikka kuinka, et näy tuntevan Raamattua lainkaan, etkä tajua sitäkään, miten Jeesuksesta Kristuksesta tuli lain loppu uskoville.
Jotain näennäistä jargonia siitä, että siirtyy johonkin, mutta mitään tarkoin määritettyä siirtymävaihetta taivaalliseen paratiisiin siinä ei kyllä ole, kuten uudessa testamentissa on. Eikä siinä luvata ihmisille mitään elämän jälkeista paratiisia, jos elät kuten kirja määrää.
Vierailija kirjoitti:
Daavidin psalmeissa Daavis itse rukoili että pääsisi edes Jumalansa huoneen kynnykselle, kun koki olevansa täys paska. Välillä sama rukous itsellä. Pääsis nyt edes sinne tuulikaappiin, ellei suurimpaan kirkkauteen yltäiskään. Ja siellä suurimmassa kirkkaudessa voikin olla yllättävää väkeä, ehkä niitä, jotka ovat maan päällä olleen kaikken sorretuimpia ja hyväksikäytetyimpiä ja köyhimpiä.
Joo, mutta ilman uskoa Jeesukseen ei silti taivaaseen pääse, vaikka olisi kuinka kurja ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastut vain armon kautta! Armo tulee vain aidosta uskosta. Jos on aito usko, niin elää niinkuin Jeesus on kehottanut. Jos Jeesus paransi roistoja, huoria ja rikollisia niin siitä tiedät, ettei ole väliä miten on elänyt. En usko, että taivaassa on mitään hierarkiaa tai jos onkin niin siellä ei kuitenkaan ole ollenkaan katkeruutta, kärsimystä eikä vihaa.
Minkä ihminen sille voi, jos ei pysty mihinkään aitoon uskoon? Ei vain pysty. Eikö se ole epäreilua?
Saako kysyä, miten olet yrittänyt? Jos katsot esim. TV7:n ohjelmistoa ja kuuntelet Radio Deitä? Vai oletko kokenut vain lakiuskon rangaistuksia tai onko sinua peloteltu?
Se usko kun pitää löytää henkilökohtaisesti, eikä muiden pakottamana. Sinulle ehdotan, että miettisit mikä estää sinua uskomasta? Oletko itse vakuuttunut, ettei Jeesusta ole vai onko sinut aivopesty uskomaan niin? Vai onko sinulle pakkosyötetty jotakin uskoa ja olet kapinoinut siksi sitä vastaan? Pakkosyöttö on aina väärää, koska siitä puuttuu se Jumalan rakkaus kokonaan. Silloin uskon opettaminen on väärä tapa. Sitä ei olla Suomessa varmaankaan osattu kauheasti opettaa rakkauslähtöisesti vaan on peloteltu?
Olen käynyt uskovaisten tilaisuuksissa, pyytänyt esirukouksia, lukenut raamattua, rukoillut, ja tehnyt tätä vuosikausia, muttei tapahdu mitään, sydän pysyy täynnä epäuskoa, onko koko Jumalaa edes olemassa, ovatko uskovat ihan harhakuvitelmissaan. Jeesus ei herätä kuin kysymyksen, onko häntä edes ollut ja jos, oliko hän tavallinen ihminen vain. Eli yhdellä lauseella: en pysty uskomaan.
En osaa epäillä muuta kuin sitä, että et ole ollut ihan puhdassydämisenä mukana vaan olet kenties täynnä vihaa, katkeruutta tai jotakin sellaista, joka estä sinjua olemasta aidosti haluamassa sitä? jotain negatiivisia tunteita tiellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daavidin psalmeissa Daavis itse rukoili että pääsisi edes Jumalansa huoneen kynnykselle, kun koki olevansa täys paska. Välillä sama rukous itsellä. Pääsis nyt edes sinne tuulikaappiin, ellei suurimpaan kirkkauteen yltäiskään. Ja siellä suurimmassa kirkkaudessa voikin olla yllättävää väkeä, ehkä niitä, jotka ovat maan päällä olleen kaikken sorretuimpia ja hyväksikäytetyimpiä ja köyhimpiä.
Joo, mutta ilman uskoa Jeesukseen ei silti taivaaseen pääse, vaikka olisi kuinka kurja ja köyhä.
Aika epäreilua niille, jotka eivät ole kaverista kuulleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihminen sille voi, jos ei pysty mihinkään aitoon uskoon? Ei vain pysty. Eikö se ole epäreilua?
Saako kysyä, miten olet yrittänyt? Jos katsot esim. TV7:n ohjelmistoa ja kuuntelet Radio Deitä? Vai oletko kokenut vain lakiuskon rangaistuksia tai onko sinua peloteltu?
Se usko kun pitää löytää henkilökohtaisesti, eikä muiden pakottamana. Sinulle ehdotan, että miettisit mikä estää sinua uskomasta? Oletko itse vakuuttunut, ettei Jeesusta ole vai onko sinut aivopesty uskomaan niin? Vai onko sinulle pakkosyötetty jotakin uskoa ja olet kapinoinut siksi sitä vastaan? Pakkosyöttö on aina väärää, koska siitä puuttuu se Jumalan rakkaus kokonaan. Silloin uskon opettaminen on väärä tapa. Sitä ei olla Suomessa varmaankaan osattu kauheasti opettaa rakkauslähtöisesti vaan on peloteltu?
Olen käynyt uskovaisten tilaisuuksissa, pyytänyt esirukouksia, lukenut raamattua, rukoillut, ja tehnyt tätä vuosikausia, muttei tapahdu mitään, sydän pysyy täynnä epäuskoa, onko koko Jumalaa edes olemassa, ovatko uskovat ihan harhakuvitelmissaan. Jeesus ei herätä kuin kysymyksen, onko häntä edes ollut ja jos, oliko hän tavallinen ihminen vain. Eli yhdellä lauseella: en pysty uskomaan.
En osaa epäillä muuta kuin sitä, että et ole ollut ihan puhdassydämisenä mukana vaan olet kenties täynnä vihaa, katkeruutta tai jotakin sellaista, joka estä sinjua olemasta aidosti haluamassa sitä? jotain negatiivisia tunteita tiellä?
Kyllä, mutta eikö niihin saa apua Jumalalta? Pitääkö olla ensin parempi, että kelpaa. No, en ole parempi. Olen yrittänyt lähestyä häntä ihan näine taakkoineni päivineni. Mutta ok, nyt kuulin, etten kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha testamentti on juutalaisten kirja, ei kristittyjen. Vanhassa testamentissa on pohja ja tieto siitä, että tulee Messias. Jumala on rakkaus ja lähetti siksi poikansa ja Uusi testamentti on kristittyjen kirja ensisijaisesti. Vanha testamentti kertoo ajasta ennen Jeesusta. Silloin oli toiset lait.
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovat, miten on?Olen entinen uskova.
Mitään bonuksia ei voi teoilla kerryttää.Raamattu kertoo tuonpuoleisesta kovin vähän(olen lukenut pariin kertaan läpi).
Veikkaan etä sinut on juurikin kasvatettu ja pakotettu uskomaan tavallaan. Usko ei ole tullut sinulle omasta halustasi ja tahdostasi. Siksi sanot itseäsi entiseksi uskovaiseksi? Koska en usko, että kukaan joka oikeasti löytää aidon uskon sydämestään siitä koskaan luopuu, koska mikä muka olisi parempaa? Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika epäreilua niille, jotka eivät ole kaverista kuulleetkaan.
Tästä herääkin sellainen kysymys, jota olen paljon miettinyt. Eli sellainen, että Jeesus on luvannut ettei tule takaisin ennenkuin evankeliumi on kerrottu kaikkialle ja annettu kaikille mahdollisuus. Siksi olen vähän miettinyt, että jospa ihmiset syntyvät sittenkin uudelleen sieluineen saadakseen sen mahdollisuuden? Mutta tämä on vain omaa pohtimistani, koska olen juuri samaa miettinyt, että mites he, jotka eivät ole kuulleetkaan?
Room 2
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. 14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.
Joten pakanakin voi olla pelastettä vaikka ei Jeesusta tuntis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta eikö niihin saa apua Jumalalta? Pitääkö olla ensin parempi, että kelpaa. No, en ole parempi. Olen yrittänyt lähestyä häntä ihan näine taakkoineni päivineni. Mutta ok, nyt kuulin, etten kelpaa.
Ihan 100varmasti kelpaat! Mutta haluatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten haluaisit edes yrittää uskoa, jos et usko? Jos uskot ja kuvittelet taivaan olevan olemassa, niin sittenhän sinä uskot. Jos taas epäilet koko systeemiä, niin samalla taivas ja helvetti katoavat olemasta ja on vain tämä normaali elämä.
Kiteyttäen, miksi ihmeessä edes haikailee ajatusta taivaasta, jos et usko sen olemassaoloon?
Usko tulee vain armosta! Armon saa jos sydämessään haluaa uskoa. NIin se vaan on.
Lue vertaus yhden denarin päiväpalkasta. Isäntä sanoi: enkö saa tehdä omallani mitä tahdon? Merkinnee että taivasosuus on kaikille saman suuruinen riippumatta kuinka paljon he ovat uhrautuneet. No en profeetoista mene takuuseen, vertauksessa puhuttiin ehkä tavis-duunareista.