Onko tällainen oppi taivaasta oikea kristillinen näkemys?
Uskovainen tuttavani sanoi, että vaikka tekojen kautta ei pelastu (ainoastaan uskon kautta), niin on silti merkitystä, miten elämme maan päällä, sillä sen mukaan saamme taivasosuudemme sitten myöhemmin.
Uskovat, miten on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on pessyt verellään kaikkien häneen uskovien synnit pois KOKONAAN. Ihminen ei usko tosissaan, jos jatkaa synnin tekoa. Se onkin sitten jo eri asia, että mikä oikeasti on syntiä? Itse olen uskossa ja toimin muuten uskon mukaan, mutta poltan tupakkaa ja juonkin silloin tällöin. Mutta muuttihan Jeesuskin veden viiniksi. En käyttäydy huonosti juotuani kuitenkaan. Entä tupakointi? Onko se synti?
Tätä en ymmärrä. Selittäkää mulle. Mä oon niin syntinen että tarvitsen Jeesusta jotta voisin saada synnit anteeksi (tätä en kiistä). Kuitenkin kun olen saanut ne synnit anteeksi mä en sais tehdä enää syntiä koska muuten uskoni ei ole aitoa. Miten Mä voisin olla tekemättä kun en pystynyt ennen Jeesustakaan? Sitähän varten Jeesus just tuli. Tai siis en tietenkään halua tehdä syntiä mutta silti teen tunteissa, ajatuksissa ja teoissa joka päivä. Jotkut sanoo et Jumala antaa voiman Pyhän Hengen kautta olla tekemättä syntiä. Miksei sit anna mulle? Onko vika mun syntisyydestä ja siinä etten usko tarpeeksi? Miten Mä sit voin edes pelastua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on pessyt verellään kaikkien häneen uskovien synnit pois KOKONAAN. Ihminen ei usko tosissaan, jos jatkaa synnin tekoa. Se onkin sitten jo eri asia, että mikä oikeasti on syntiä? Itse olen uskossa ja toimin muuten uskon mukaan, mutta poltan tupakkaa ja juonkin silloin tällöin. Mutta muuttihan Jeesuskin veden viiniksi. En käyttäydy huonosti juotuani kuitenkaan. Entä tupakointi? Onko se synti?
Tätä en ymmärrä. Selittäkää mulle. Mä oon niin syntinen että tarvitsen Jeesusta jotta voisin saada synnit anteeksi (tätä en kiistä). Kuitenkin kun olen saanut ne synnit anteeksi mä en sais tehdä enää syntiä koska muuten uskoni ei ole aitoa. Miten Mä voisin olla tekemättä kun en pystynyt ennen Jeesustakaan? Sitähän varten Jeesus just tuli. Tai siis en tietenkään halua tehdä syntiä mutta silti teen tunteissa, ajatuksissa ja teoissa joka päivä. Jotkut sanoo et Jumala antaa voiman Pyhän Hengen kautta olla tekemättä syntiä. Miksei sit anna mulle? Onko vika mun syntisyydestä ja siinä etten usko tarpeeksi? Miten Mä sit voin edes pelastua?
Kukaan, kaikkein hurskainkaan uudestisyntynyt kristitty ei ole synnitön maanpäällisen elämänsä aikana.
Emmehän muuten tarvitsisi Jeesusta. Kyse lieneekin siitä että kerta toisensa jälkeen kun on (vasten tahtoaan, heikkouttaan) tavalla tai toisella langennut palaa ristin juureen ja katuen pyytää syntejänsä anteeksi ja uskoo ne anteeksisaaduksi.
Tieten tahtoen ei tule syntiä tehdä kuitaten "kaiken saa aina anteeksi" vaan tarkoitus on halu hyviin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen tuttavani sanoi, että vaikka tekojen kautta ei pelastu (ainoastaan uskon kautta), niin on silti merkitystä, miten elämme maan päällä, sillä sen mukaan saamme taivasosuudemme sitten myöhemmin.
Uskovat, miten on?Olen entinen uskova.
Kai tuollaisellekin näkemykselle perusteet voi Raamatusta löytää, mutta luterilainen käsitys on että ihmiset pelastuvat yksin uskosta ja sitä seuraavasta armosta.
Mitään bonuksia ei voi teoilla kerryttää.Raamattu kertoo tuonpuoleisesta kovin vähän(olen lukenut pariin kertaan läpi).
Olenpa tavannut kristityn, joka ei usko ihmisten taivaaseenmenoon ollenkaan, ja senkin perustelee Raamatulla.
Uskonsuuntien moninaisuus ja Raamatun tutkiminen sai minut lopulta luokittelemaan ne tarinat samaan kastiin muiden kansantarujen kanssa.
Yhtä hyvin voisimme kinastella siitä, oliko Väinämöinen ihminen vai jumala.
Veikkaan etä sinut on juurikin kasvatettu ja pakotettu uskomaan tavallaan. Usko ei ole tullut sinulle omasta halustasi ja tahdostasi. Siksi sanot itseäsi entiseksi uskovaiseksi? Koska en usko, että kukaan joka oikeasti löytää aidon uskon sydämestään siitä koskaan luopuu, koska mikä muka olisi parempaa? Niin.
Veikkaat väärin, kotini oli tapaluterilainen, uskontoon aika välinpitämättömästi suhtautuva.
Et muuten ole ensimmäinen, joka väittää, etten ole oikeassa uskossa ollutkaan...
Todennäköisesti en sinua saa vakuuttuneeksi, sen verran monen uskovaisen kanssa olen asiasta jankannut.
Enkä myöskään ole ainut ex-uskovainen, jolle tullaan sanomaan, ettet ole aidosti uskossa ollut.
Mikä oliso parempaa kuin usko?
Tieto.
Järki.
Tunteidenkin varassa toki mennään, onhan minulla rakkaus vaimoani ja lapsiani kohtaan, herättäähän kaunis maisema ja öinen tähtitaivas tiettyä pyhyyden kokemusta mutta...
Ei, en enää kykene kuvittelemaan mitään yliluonnollisia olentoja todellisiksi.
Miksi ei ateisti joka pyyteettömästi tekee jotain hyvää ei pääse taivaseen kun taas kristitty joka tekee hyvää vaan nuollakseen jumalan takapuolta päsee?
Onko niin että jumalalla on huono itsetunto ja siksi haluaa vaan ruskeakielisiä ympärilleen vai mikä? Viimeksi kun tätä kysyin lensin ulos uskonnonopettajan toimesta, osaako joku täällä selittää tämän minulle.
Jo 32 vuotta uskossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät teot eivät sinua hyödytä, koska et elä kokosydämisesti Herralle. Pyydä Herralta, että Hän puhdistaa ja pelastaa sinut ja ottaa pois himosi noihin myrkkyihin.
Se joka elää himoissa, ei voi pelastua, huuda Jeesuksen puoleen, niin Hän auttaa sinua ja poistaa himosi.
En käsitä. Itse en polta tupakkaa, koska onhan se aikamoista myrkkyä, mutta on niitä aikapaljon isompiakin asioita. Hassua, että seurakunta katsoo kieroon, jotain röökitaukoja tarvitsevaa ”heikkouskoista”, vaikka kokosydämisyys heidän itsensä kohdalla tarkoittaisi pelkkää kokoustelua ja raamatun harrastamista. Suurimman osan päivittäinen turva on esimerkiksi Kelassa, vaikka Jumala ei saa siitä mitään kunniaa. Eivät he liioin tee töitä, voidakseen pitää toisistansa huolta. Ihan samalla tavoin vanhukset laitoksiin ja lapset tarhaan kuin jumalattomillakin.
Usko on tulossa uudestaan juuri siksi, että materialismi on tuhonnut ihmisten sielunelämät ihan täysin.
Jeesus siis näinä viimeisinä päivinä antaa vielä mahdollisuuden - sinullekin!
Jeesus sanoi, että " en minä anna teille niinkuin tämä maailma antaa"...