Pelottaa raskauden mahollisuus. Oon siis 16v
Eilen illalla siis poikaystävän kortsu luiskahti pois paikoiltaan siemensyöksyn jälkeen ja se ei ilmeisesti huomannut että se lähti pois paikaltaan ja jatkoi sitte vähä aikaa vielä. Otin tänään je-pillerin aamulla mutta luin että ei toimi jos ovulaatio on ollut. Mitä vittua nyt sitten teen. En jaksa mitää aborttia jos tuun raskaaks kun muutenkin elämä on paskaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ja älä kuuntele trolleja täällä...
Sellainen kutina, että taitaapa ap itse olla trolli :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja älä kuuntele trolleja täällä...
Sellainen kutina, että taitaapa ap itse olla trolli :)
Joku 16-vuotias voi kuitenkin hyvin olla vastaavassa tilanteessa oikeasti, ja ehkä googlettaa tähän ketjuun.
Monesko kiertopäivä sulla ap on? Ja mikä on kuukautiskiertosi pituus? Jos sulla tuli viikko sitten ovulaatioireita, niin on hyväkin mahdollisuus ettet voi tulla enää tässä kierrossa raskaaksi.
Esimerkiksi mulla on kierto keskimäärin 28 päivää ja yhdynnässä olin 14 kiertopäivä. Siitä minä tulin raskaaksi, koska ovulaatio on kaksi viikkoa ennen kuukautisten ensimmäistä päivää. Tosin pitää ottaa huomioon, että siittiöt kyllä voivat elää useitakin päiviä päästessään naisen emättimeen. Mutta jos ap:lla jo ollut ovulaatio, ei tästä ole huolta. Joskus kuerto voi vaihdella, joten kiertopäiviä laskemalla ei aina voi olla varma ovulaatiosta. Ovulaatiotestit ja oireet ovat varmempi tapa tunnistaa ovulaatio.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisy apteekista nyt heti, niin ehtii vielä!
Et sitten lukenut aloitusta, oli niin kiire tulla aukomaan päätään.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sitä seksiä on harrastaa? Kyllä kai tuossa iässä osaa jo tehdä riskiarvioita? Mikä kiire?
Siksi, että seksi on kivaa. Muistan aikoinaan, kun lähempänä kolmekymppiä oleva serkkuni harrasti yhdenillanjuttuja ilman kumia, koska onhan hänellä kapseli. Samaan aikaan itse kävin sukupuolitautitesteissä, vaadin partneriltani mustaa valkoisella ja minulla oli oikeastaan parempi seksielämä kuin nykyään. Paljon vilkkaampi ja parempi oikeastaan. Ja ai niin, en tullut raskaaksi kertaakaan vahingossa koska huolehdin ehkäisystä, joka ei ollut pillerit. Olin 15-vuotias.
Jos ovulaatio on jo tapahtunut niin on aika pieni mahdollisuus että tulet raskaaksi. Mutta aikahan sen vain näyttää. Jos sulla on elämässä muutenkin vaikeaa niin parempi että menet vaan sitten tekemään sen abortin jos satutkin olemaan raskaana, vaikka tuntuisikin ettet "jaksa".
Ja hei moralisoijat.joiden mielestä seksiä harrastavan pitää aina olla valmis mahdolliseen vanhemmuuteen, kuinkahan moni esim lapsia haluamaton ihan aikuinen pari harrastaa seksiä? Kyllä nykymaailmassa voi harrastaa seksiä ihan nautinnon takia eikä aina ne vauvat takaraivossa jyskyttäen. Vahinkoja sattuu ja abortti aikaisessa vaiheessa ihan oikeasti ei ole sen kummempi juttu kuin se, että kerran kuussa valutat sen munasolusi muutenkin sisältäsi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo ihmiset! Tämä ihminen on vasta 16-vuotias! Ei kaikille ole kaikki selvää siinä iässä!!! Aikuiset ihmiset, kiusaatte pientä tyttöä! Joiden kotioloista ym ette tiedä mitään. Hävetkää.
Häpeä itse!
Jokainen on ollut 16-vuotias, ja tietää varsin hyvin, että sen ikäinen ei ole lapsi.Seksin harrastaminen on oma valinta. Siinä ei toisten sanomiset ratkaise eikä kiusaa.
Jos päättää ruveta naimaan, ottaa riskin raskaudesta.
Se on niin yksinkertaista. Järkevä ihminen nai vasta kun elämäntilanne on sellainen, että raskaus ei ole katastrofi.Nettipalstalla ruikuttaminen ei auta, jos on itse sössinyt kakit housuun!
Eli nykyään mielestäsi ihmisten kuuluu aloittaa seksielämä sitten vasta yli 30-vuotiaana kun halutaan lapsia, tai pysyä selibaatissa hautaan saakka, jos ei halua lapsia ikinä?
Helppo se on vauva-automaatin huudella.
Minkä vatun vauva.automaatin?
Mulla ei ole lapsia, mutta olen ollut naimisissa. Jos vahinko olisi käynyt, lapsi olisi saanut syntyä ja se olisi hoidettu.
Ilmeisesti emme olleet hedelmällisiä, koska 39v. multa leikattiin endometrioosi, ehkäisyn käyttö loppui siihen. Ei raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ovulaatio on jo tapahtunut niin on aika pieni mahdollisuus että tulet raskaaksi. Mutta aikahan sen vain näyttää. Jos sulla on elämässä muutenkin vaikeaa niin parempi että menet vaan sitten tekemään sen abortin jos satutkin olemaan raskaana, vaikka tuntuisikin ettet "jaksa".
Ja hei moralisoijat.joiden mielestä seksiä harrastavan pitää aina olla valmis mahdolliseen vanhemmuuteen, kuinkahan moni esim lapsia haluamaton ihan aikuinen pari harrastaa seksiä? Kyllä nykymaailmassa voi harrastaa seksiä ihan nautinnon takia eikä aina ne vauvat takaraivossa jyskyttäen. Vahinkoja sattuu ja abortti aikaisessa vaiheessa ihan oikeasti ei ole sen kummempi juttu kuin se, että kerran kuussa valutat sen munasolusi muutenkin sisältäsi ulos.
Äiti oli naistenkl. leikkaussalihoitajana.
Se oli nähnyt kyllikseen tyttöjä ja naisia, jotka makasi jalat levällään itkien kaavittavina.
Että ei silleen mikään paras ehkäisykeino.
Ei tainnut olla henkisesti yhdentekevä toimenpide myöskään.
Mene nyt ainakin terapiaan.
Normaali seurusteleva 16-vuotias on onnellinen.
Sä et kuulosta siltä.
En ole kuullut kenenkään sanovan, ettei "jaksa" aborttia. Et ole terve.
Kuukautiskierto on mulla n.25 pv ja nyt siis menossa 20. päivä t.ap
Elikkäs, oot siis 16v. Ihan mieldee! Elikkäs, älä harrasta seksiä, jos et pysty kantamaan vastuuta ehkäisyn pettäessä. Selibaatti on ainoa varma ehkäisykeino. Elikkäs, siis.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskierto on mulla n.25 pv ja nyt siis menossa 20. päivä t.ap
Ok, no on varsin epätodennäköistä, että olisit raskaana. Odota rauhassa kuukautisia ja tee testi jos ne myöhästyvät mutta luulen että syytä huoleen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Montako päivää edellisten kuukautisten alusta oli sinä päivänä kun ehkäisy petti (tai "petti")? Onko sinulla säännöllinen ja kuinka pitkä kierto? Jos sinulla on säännöllinen 28 päivän kierto niin ovulaatio tapahtuu todennäköisesti päivänä 14, eli ehkäisyn pettäminen on ongelma päivinä 12-15.
Tuossa on virhe! Siittiöt elää naisen sisuksissa jopa viikon. 5 päivää voivat sinnitellä hyvinkin. Ongelma on ehkäisyn pettäminen päivinä n. 8-15. Jos kierron pituus tuo 28, harvalla kai on niin lyhyt. Varovaisena siis viikko ennen ovista ja päivä sen jälkeen. Kokemusta on, onneksi oli ihan toivottu raskaus ;)
Siittiöiden ikäennätys on kymmenen vrk. Eli hedelmöitys tapahtui kymmenen vuorokautta naisen elimistössä olleilla siittiöillä!
Jos ovulaatio oli tosiaan n. 5.4 ja ehkäisy petti 11.4 niin hyvin pieni raskauden mahdollisuus. Mutta kaikki on mahdollista, ovulaatiota ei välttämättä itse tunnista. Toivotaan parasta!