Qlaira-e-pillerit 50+, kokemuksia? Entä raskautumisen vaara 50+?
Pillerini vaihdetaan Qlaira-merkkisiin. Ikää 50+. Harmittaa sikäli, kun näiden kanssa tulee ilmeisesti tyhjennysvuoto joka kuukausi, edellisiä sai syödä kolme laattaa putkeen ja sitten tyhjennysvuoto.
Ihmetyttää myös, että lääkäri käski pitää normaalin pilleritauon ja aloittaa sitten Qlairat. Luin ohjeet pakkauksesta, ja siinä sanotaan, että Qlairat pitää aloittaa seuraavana päivänä edellisistä pillereistä, ei tauon jälkeen.
Jos tottelisin lääkäriäni, olen utelias tietämään, olisiko raskautumisen vaara ilman lisäehkäisyä todellinen? En siis aio kokeilla enkä ottaa riskiä vaan aloittaa käytön pakkauksen ohjeen mukaisesti.
Millaiset vaikutukset teillä aikuisilla käyttäjillä on ollut Qlairalla ihoon, ihon ja hiusten rasvoittumiseen, halukkuuteen?
Kommentit (31)
Olen 46v ja käyttänyt Qlaira-pillereitä viisi vuotta. Yhden päivän vuoto tullut ehkä kolme kertaa. Runsaisiin kuukautisiin lääkäri nuo määräsi ja hyvin toimii.
Itse 51 ja syön hormonikorvauslääkkeitä. Käsittääkseni niiden sisältämät hormonit ovat aika lailla samoja kuin e-pillereiden. Ainahan se hedelmällisessä iässä olevalle on riski raskautua, jos munasolu irtoaa, luulisi ap:n tietävän tämän jo.
Usko vaan ap sitä lääkäriä. Hän tietää parhaiten ja jos on sinulle pillerit määrännyt, siihen on varmasti syynsä. Käytetäänhän hormoneja hormonikorvaushoidoissakin, joten ei se nyt niin harvinaista ole, kun täällä annetaan ymmärtää. Ko. pillereistä ei kokemusta, mutta googlettamalla varmasti tietoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Itse 51 ja syön hormonikorvauslääkkeitä. Käsittääkseni niiden sisältämät hormonit ovat aika lailla samoja kuin e-pillereiden. Ainahan se hedelmällisessä iässä olevalle on riski raskautua, jos munasolu irtoaa, luulisi ap:n tietävän tämän jo.
Mikä hemmetin raskautua? Vai oliko se sulla ironiaa?
Täällä sujuu hyvin Qlairan kanssa. Ihmetyttää vain itseäkin, kun ei vaihdevuodet ala, mutta en niitä kyllä kaipaakaan. Vaihdan salamana hormonikorvaushoitoon, jos näen merkinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä sujuu hyvin Qlairan kanssa. Ihmetyttää vain itseäkin, kun ei vaihdevuodet ala, mutta en niitä kyllä kaipaakaan. Vaihdan salamana hormonikorvaushoitoon, jos näen merkinkin. Ap
Ei kannata vaihtaa. Mun gyne nimenomaan sani, että luonnollisen estrogeenisisältönsä takia qlaira pn parempi lääke vaihdevuosioireisiin kuin tavanomaoset hormonikorvaushoidot ja että sitä voi käyttää kunnes vaihdevuodet on ohi. Itse tosin vasta 40v, joten keskustelu on ollut aika abstraktilla tasolla.
Ohoh, vau! Keskustelen tästä gynen kanssa kun seuraavan kerran käyn. Keväällä otatan taas Fsh-arvon. Kiitos!!
Miten Qlairan kanssa sujui jos alottaja täällä vielä käy? Olemn 49v ja käytössä Yasmin jonka gyne haluaa vaihtaa Qlairaan. Yasminia olen syönyt n.15 vuotta ilman ongelmia. Mikä e pillerimerkki sinulla oli ennen käytössä?
Ota hormonikierukka Mirena, kolmasosalla käyttäjistä kuukautiset loppuvat kokonaan.
Ja hormonikierukasta sitten rintasyöpä. Se lisää sen riskiä huomattavasti vaihdevuosi-ikäisillä naisilla.
Olikohan se sama gyne, joka tämänpäiväiselle potilaalleni ei ollut määrännyt ehkäisyä. Tuli 44-v hakemaan aborttipapereita.