Miksi ihmisillä on vielä talvikengät käytössä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, koska maassa on lunta. Meinasin liukastua tänään icebugeilla, ois ollut varmaan pää halki tennareilla.
Pitääkö niillä tennareilla kävellä jäisillä kohdilla?
Höh, lentääkö pitäisi jäätikön yli? Vai tilata taksi?
Mua ei tää kenkäasia ihmetytä mutta se vähän ihmetyttää kun äsken katsoin ikkunasta ulos ja vastapäisessä pienehkössä kerrostalossa kuudella on vielä ihan hillittömät jouluvalot partsilla! Kyse ei ole mistään partsi/fiilisvaloista vaan ihan joulu sellaisista. Mikäs siinä. 👍
Nastakengät pakko olla että pääsee edes pihasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen syvästi, miten joitain ihmisiä kiinnostaa toisten asiat niin paljon, että jaksavat niitä vatvoa jopa somessa.
Ainahan toisten ihmisten asiat kiinnostaa! Itseänsäkö sitä pitäisi vain ajatella?
Kaikki nämä "miksi ihmisillä/joillakin on jotain" -ketjut voidaan tiivistää kysymykseksi, miksi on olemassa ihmisiä, jotka ovat erilaisia kuin minä. Siitähän näissä erilaisissa "ihmettelyketjuissa" on lopulta kyse. Toisin sanoen, nämä kyselijät ja ihmettelijät yleistävät omat subjektiiviset kokemuksensa, joita he itse pitävät kaiken mittana, kaikille muille ja sitten ihmettelevät, miksi jotkut ihmiset eivät käyttäydykään samalla tavoin he itse.
Tavallisesti tämä on merkki älyllisestä yksinkertaisuudesta eli typeryydestä. Jo muutaman päivän palstan selaamisen aikana vastaan on tullut useita tällaisia ketjuja. Tiedä sitten, onko asialla aina sama kyselijä, vai onko heitä useita, mutta aika surullisen kuvan se antaa palstan öälyllisestä tasosta.
Tuu tänne Keski- Suomeen. Meidän pihassa on vielä puol metriä lunta, ei ihan ekana tuu mieleen lähteä tennareilla mihinkään.
Tampesterissa ei ole lunta, vain juntit ja maalaiset kulkevat talvikengissä, kun tiet ja kadut ovat sulaneet lumesta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on lunta.
Lumen ohella monissa kaupungeissa kävely- ja pyörätiet ovat edelleen hiekkaisia ja märkiä, joten ns. pikkukengissä liikkuminen olisi hankalampaa verrattuna talvikenkiin, jotka suojaavat housunlahkeita paremmin loska- ja rapakelillä. Tosin osa ns. nuorisosta näkee kävelevän kesät ja talvet samoissa valkoisissa tennareissa.
Asutko etelä-Suomessa?
Itse asun Rovaniemellä ja kyllä pidän vielä talvikenkiä.
Helsingissä asuvat eivät varmasti tarvitse enää.
Aloittajalla harvinaisen kapea putkikatse ;)
Pysyy pystyssä, ne lämmittävät enkä halua kävellä märillä kengillä
Eihän lokakuussakaan ihmetellä talvikenkien käyttöä?
Täällä on lunta ja loskaa. Lisäksi aamuisin on pakkasta ja varpaat palelisivat kesäkengissä.
Tuijota sinäkin ihan vaan eteenpäin äläkä toisten jalkoihin ettet törmäile mihinkään.
Meillä täällä lapissa ja tarkemmin oulussa on vielä niin paljon lunta ja jäätä ja kuraa et ei kannata pilata kesälenkkareita niil tepastelemalla
Koska muut kenkäni eivät pidä jäällä, jota tuolla vielä paikoitellen on vaikka lumi on aika lailla sulanut teiltä. Kävelin tänään pari kilometriä lenkkareissa ja totesin ettei olisi vielä kannattanut.
Ei kai tähän provokatiiviseen tai muuten vain vajakin esittämään kysymykseen ole tarkoitus tosissaan vastata, mutta vastaan kuitenkin.
Tietysti siksi, että täällä on vielä talvi. Ei niitä talvikenkiä kesälläkään pidetä, tiedoksi tämäkin.
Helsinkiläinenkö siellä huutelee.? Täällä ainakin on tiet vielä jäässä ja sohjossa, lenkkarit ym. kastuis hyvin äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tampesterissa ei ole lunta, vain juntit ja maalaiset kulkevat talvikengissä, kun tiet ja kadut ovat sulaneet lumesta.
Meillä ainakin keskustan lähellä leikkipuistoissa on lunta, jäätä, vettä ja kuraa. En viitsi laittaa muita kuin vedenpitävät talvikengät. Toki, jos olisi vedenpitävät kevät/kesäkengät laittaisin ne. Lapsilla on joko saappaat tai välikausigoret. Kun useammalle lapselle hankki joka kauteen kengät, ei jää enää varaa omiin hankintoihin.
Mä lähdin tänään töihin nirunarusandaaleissa, lakkasin varpaan kynnetkin. Ja minua katsottiin pitkään, vaikka siniset varpaat ja siniset kynnet olivat minusta kauniit yhdessä. En ymmärrä, ei kelpaa talvikenkä, ei kesäkenkä, paljain jaloinko pitäisi kulkea.
Maas on hanki ja järvet jäässä.