Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä on vielä talvikengät käytössä?

Vierailija
12.04.2018 |

Ihmettelen syvästi

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkengät jalassa läpi talven, eipähän tarvi tennari-ihmisten valittaa.

Vierailija
62/85 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengissä on paksu pohja. Maa on jäässä, kylmyys hohkaa ohutpohjaisten kesäkenkien sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska A) on vielä kylmä, aamulla nollassa

B) kevätkenkäni ovat rikki

C) ei ole nyt juuri varaa ostaa uusia. Ostan kun löydän sopivat kirpparilta.

Vierailija
64/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sopivia kevätkenkiä eikä ole ollut rahaa ostaa uusia, eilen tuli palkka niin pääsen tänään kenkäostoksille.

Vierailija
65/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläkin ainakin on vieläloskaa loskaa pyörätiellä ja lumikinokset pihalla on vielä toista metriä korkeat. Hyvä syy käyttää talvikenkiä.

Vierailija
66/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paha reuma ja ns. Raynaud, että joudun pitämään talvikenkiä vuoden ympäri. Niin, myös niinä päivinä, kun lämpömittari näyttää -27. Jalat palelee niin kovasti.

Vierailija
67/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä, mutta sellaisella maalaismaisella alueella, eikä täällä ole jää ja lumi sulanut vielä. Menen töihin keskustaan, joten aamu alkaa lumen ja jään peittämillä teillä ennen kuin pääsen lumettomille kaduille. Ei mitään järkeä vaihtaa kenkiä kesken työmatkan.

Vierailija
68/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävelin pienen matkan converset jalassa ja vitsi että paleli. Jalkapohjatkin ihan jäiset, kun routa on vielä maassa ja palelluttaa jalat pohjan läpi. Siksi. (Converset oli jalassa, koska olin tilaisuudessa, jossa talvikengillä olisi tullut kuuma, ja ei ollut tarkoitus olla ulkona kuin autolta sisälle siirtymisten verran)

Vierailija
69/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kesäkengät ja kylmä kävi nilkkoihin ihan hitosti.

Vierailija
70/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku voi pitää jotain kesäkenkiä tällä kelillä? Mulla ainaki korkkarit uppoaa tonne parimetriseen hankeen. Ei voi ymmärtää. Nimimerkillä: Elämää on pohjoisessakin.

Vierailija
71/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä ääreisverenkierto ja kädet/jalat pysyy helposti lämpimänä. Nyt kun oon jo siirtynyt kevyisiin kenkiin täällä Tampereella, on porukka katsonut kuin täyttä hullua. 

Vierailija
72/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen syvästi

Ihmettelen syvästi miksi sulla oli edes talvkengät käytössä? Adidaksen superstareilla läpi koko talven.

Vierailija
73/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Helsingissä, mutta sellaisella maalaismaisella alueella, eikä täällä ole jää ja lumi sulanut vielä. Menen töihin keskustaan, joten aamu alkaa lumen ja jään peittämillä teillä ennen kuin pääsen lumettomille kaduille. Ei mitään järkeä vaihtaa kenkiä kesken työmatkan.

Onko siellä Viikissä jo lehmät päästetty pellolle?

Vierailija
74/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pihassa korkeat hanget ja jäätikköä isolla alueella.

Talvikengät ovat ainoat mahdolliset joita tällä hetkellä voi tai on järkevä käyttää.

Vierailija
75/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama kirjoittaja, kun eilen palstalla ihmetteli miksi joku kulkee vielä talvitakissa.

No, vastaus on edelleen: Aamulla kun lähdin töihin, oli viisi astetta pakkasta. Ja tämä siis ihan lounaisimmassa Suomessa.

No tämä on se sama joka on viime aikoina tehtaillut ihan samanlaisia aloituksia mm. kesärenkaista, ei kannata vaivautua. Lääkitys kuntoon niin loppuu tarve tehdä näitä.

Vierailija
76/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KEKSI PAREMPI PROVO BIMBO!

Vierailija
77/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on lämmin ilma, ei tarkoita että routa ja jää olisi sulanut maan alta. Luntakin on myös vielä paljon joten miksi ihmeessä laittaisin sandaalit jalkaan :D

Nämä kelit ovat juurikin petollisia. On lämmin, mutta maa silti jäässä ja kylmä pääsee sieltä jalkoihin kun ollaan ohutpohjaisilla kengillä. Aina kauhistellaan paljaita nilkkoja jne. mutta ei tajuta tätä asiaa ollenkaan.

Vierailija
78/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki ei olla kotirouvaidiootteja, siksi.

Vierailija
79/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää miksi jotku kulkee tennareissa nilkat paljaana kun pakkasta on 20 astetta.

Vierailija
80/85 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvikengät on jalassa kun pystyn ostamaan uudet kengät ehkä toukokuussa. pohdiskelin asiaa.. kiva mennä talvitamineissa, siis toppatakissa ja vuorikengissä ihmisten ilmoille, kevättakissa oli joku kummallainen läikkä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme