Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla napsahti auton ratissa ja halusin ajaa toisen auton päälle, koska tämä rikkoi liikenne sääntöjä eikä väistänyt minua.

Pusu
12.04.2018 |

Minulla oli etuajooikeus, kun lähdin kotoa. Vasemmalta tulee auto todella kova viidenkybän alueella. Alan tööttäämään ja menen aivan risteyksen reunaan. Auto ei väistä. Minulla napsahtaa. Ajan auton kiinni, ajan puskurissa, rämpytän valoja tööttäilenm ja olen lapsellinen.
Raivossani en muista edes ottaa rekkaria ylös. Olisihan tuosta voinut poliisille soittaa kun paineli ylinopeuttakin.
Liekö humalassa vai näkö mennyt?
Seuraavan kerran jos auto ei väistä minua kyseissä mutkassa niin posautan kylkeen täydellä oikeudella, ellei auto ole bussi. =)

Hyvää huomenta kaikille!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo etuajo-oikeus pitäisi jo sananakin poistaa käytöstä. Liikenteessä ei kenelläkään ole mitään oikeuksia, vaan pelkkiä velvollisuuksia.

Mielestäni olin lähtökohtaisesti ollut oikeutettu luottamaan siihen, että henkilöauton kuljettaja, joka tuli vasemmalta noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Tämmöiseen en luota, koska velvollisuutta ei noudeta yleisesti.

Vierailija
22/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ajoi velvollisuudesta auton päälle, jossa viisi ihmistä kuoli ja rangaistus 100 päiväsakkoa.

Eikö näitä rangaistuksia tulisi koventaa? Ei ihme, että ajellaan miten huvittaa, kun ei ole pelkoa rangaistuksista ja seuraamuksista.

http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/precedent/14636551193…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein: Olit liittymässä pihatieltä isommalle tielle, eikä vasemmalta tullut väistänyt? Jos näin, niin sulla kyllä on tuossa tilanteessa väistämisvelvollisuus. Sama kuin jos olisit tullut parkkipaikalta tai huoltoasemalta.

Vierailija
24/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntöjä noudattava on näköjään palstan mukaan syyllinen ja "päästään sekaisin". Tästä ei enää puutu kuin "Pelolle ei saa antaa valtaa".

Näin käy kun sekopäät alistetaan noudattamaan sääntöjä joita eivät ymmärrä.

Vierailija
25/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko sulla lapset kyydissä?!? Nyt teet henkisiä harjoituksia, että seuraavalla kerralla ET provosoidu. Valitettavasti maailmassa ja liikenteessä tulee aina olemaan jonkin verran itsekkäitä kahjoja, jotka eivät noudata sääntöjä tai "ovat niin hyviä kuskeja, että voivat ajaa ylinopeutta". KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON, ETTÄ KUKAAN EI KUOLE EIKÄ LOUKKAANNU. Meidän normaalien ihmisten tehtävä on pitää huolta siitä asiasta, koska mielipuolet eivåt siihen kykene. Jos joku muu aiheuttaa vaaratilanteen, sun tehtävä on ajaa niin, että siitä aiheutuu mahdollisimman vähän vaaraa.

Vierailija
26/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi väistää.

Itse olisin muutaman kerran kerran ottanut hengen idiootilta ihan laillisesti mutta miksi? Olen siis jarruttanut tai väistänyt.

Ja idiootille kun näyttää peukkua tai heittää lentosuukon niin se ärsyttää paaaljon enemmän kuin keskisormi.

Vierailija
27/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikenteessä ns. "kouluttaja". Minusta nämä valoja välkyttelevät ja tööttäilevät toisia opettamaan pyrkivät autoilijat ovat todellisia luusereita, jolla ei elämässään ole muuta tekemistä kuin kytätä toisten tahallaan tai vahingossa tekemiä virheitä.

Vierailija
28/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Sinunkin käytös oli liikenteen vaarantamista, ja lapset vielä kyydissä. 

Vierailija
29/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä pitää pitää pää kylmänä, aina. Se vaatii harjoitusta, mutta on pakollista. Jos joku muu törttöilee, ei pidä siitä provosoitua ja lähteä itse kostoretkelle, koska näin vaarallisen onnettomuuden mahdollisuus aina kertautuu. Soita mieluummin vaikka poliisille, jos törttöily oli vaarallista.

Vierailija
30/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan se väistämisvelvollisuus tuossa on.

Ei se oikealta tulo ilman kolmiota joka tilanteeseen päde.

Vai pitääkö maantielläkin sinun mielestä alkaa väistelemään oikealta tulevia?

Vaikka trolli onkin niin kyllä noitakin riittää jotka puskee eteen vaikka ei ole etuajooikeutta

Vierailija
31/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti pois ja takaisin vasta terapian jälkeen, silloinkin alkuun vain koeajaksi.

Nämä joilla tuohon tapaan nalsahtelee vat todella arvaamattomia ja vaarallisia on hmisiä. Naks ja puukon pisto, naks ja ohitus ylinopeudella nollanäkyvyydessä lapset takapenkill, näistä saa kuulla uutisissa tuon tuosta.

Tästä syystä poliisit useon takavarikoi aseet liikenteessä naksahtajilta.

Vierailija
32/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo etuajo-oikeus pitäisi jo sananakin poistaa käytöstä. Liikenteessä ei kenelläkään ole mitään oikeuksia, vaan pelkkiä velvollisuuksia.

Mielestäni olin lähtökohtaisesti ollut oikeutettu luottamaan siihen, että henkilöauton kuljettaja, joka tuli vasemmalta noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Tämmöiseen en luota, koska velvollisuutta ei noudeta yleisesti.

Olla oikeutettu luottamaan johonkin liikenteessä on itsesuojeluvaiston puuttumista. Lähtökohtaisesti ei saa luottaa keneenkään liikenteessä.

Vierailija
33/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on noloa tollanen opettaminen, myötähäpeä.

Vierailija
34/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vaaralliselta. Liikenteessä on kaikenlaisia kahjoja. Ei niistä kannata provosoitua ja ottaa mallia!

Haluaisin olla vähintää yhtä vaarallinen ihminen kuin tämä liikenteessä käyttäytyjä, joka kohdisti uhkaa minuun ja lapseeni. Jos rikkoo toistuvastu sääntöjä, niin kyllähän siitä on jokin seuraus tultava??!

Ainako se sama tyyppi sinua vaanii rikkoakseen pyhää kylkeenajo-oikeuttasi?

Vierailija
35/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntöjä noudattava on näköjään palstan mukaan syyllinen ja "päästään sekaisin". Tästä ei enää puutu kuin "Pelolle ei saa antaa valtaa".

Sinulla taitaa olla ongelmia muillakin elämänalueilla.

Ja sinä olit, minkä alan asiantuntijalääkäri se nyt olikaan?

No niin, sieltä löytyi aiheesta kiihtynyt törppö, joka säännöistä ja l.merkeistä piittaamatta työntyy väistämisvelvollisena eteen. 

Vierailija
36/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö tehdään vittumaisia teinejä? Tietääpähän miksi mopoautoelitistit tööttäilee vaikka virhettä ei olisi sattunut tai vaihtoehtoisesti kiilaa eteen. Liikennekäytös opitaan vanhemmilta!

Vierailija
37/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos kysyn mutta pitääkö oikeasti oikealta tulevia, pihoista teille siirtyviä autoja väistää? Olen luullut ettei pihoilta/parkkipaikoilta tulevilla ole etuajo-oikeutta.

Jos olen kovin väärässä niin ei huolta, minulla ei ole ajokorttia. Mietin vain.

Vierailija
38/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori jos kysyn mutta pitääkö oikeasti oikealta tulevia, pihoista teille siirtyviä autoja väistää? Olen luullut ettei pihoilta/parkkipaikoilta tulevilla ole etuajo-oikeutta.

Pihalta ja parkkipaikoilta liikenteeseen työntyvä väistää. Ap:n aloituksesta sai tosiaan helposti sen käsityksen, että hän oli tulossa pihasta. Mutta saattoi tarkoittaa myös pihakadun ja isomman väylän risteystä.

Vierailija
39/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää vielä sekin, että harvammin olen kiroillut lasteni kuullen!

Tänään rattiraivo yllätti. Olenko sekoamassa? 

-AP

En sanoisi, että olet sekoamassa.

Ehdotan, että käyt juttelemassa jonkun kanssa.

PS Liikennesääntö.

Vierailija
40/51 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska ne tulevat juurikin parkkipaikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä