Leipäjonolaisilla on näköjään tupakkaan rahaa, savupilvestä päätellen.
Askin hinnalla saisi mojovat ateriatarpeet liidistä.
Kommentit (26)
Kyllä heillä on varaa myös esim. kaljaan tai vaihtoehtoisesti matkoihin ja kolmeen kissaan. Mutta ei käy kateeksi silti.
Siellä on pakkasta, ehkä hengitys vaan huuruaa.
Joo, meillä käy kaupassa monta mammaa jotka omilla rahoilla ostaa kaljaa ja tupakkaa ja sitten tullaan ostamaan ruokaa sossun lapuilla. Sitten ostavat vielä pelkkää mättöruokaa vailla mitään ravintoarvoina. Lapsiraukat...
T. Kaupan kassa joka tuomitsee
Ei röökiä polteta siksi että se olisi kivaa vaan siksi että kyseessä on addiktio. Addiktion vahvuudesta kertoo jotain se että siitä pidetään kiinni jopa tuollaisessa tilanteessa.
Tottakai niillä on. Lapsille ei löydy ruokarahaa mutta röökiin on aina varaa. Kuvottavaa.
Hätkähdin kun kävin ostamassa tutulle tupakka-askin mennessäni tämän luo (en itse tupakoi).
n. 30 savukkeen aski ~7€ 0_0
Että on kyllä jumalattoman kallis harrastus nykyään 😕
Vierailija kirjoitti:
Ei röökiä polteta siksi että se olisi kivaa vaan siksi että kyseessä on addiktio. Addiktion vahvuudesta kertoo jotain se että siitä pidetään kiinni jopa tuollaisessa tilanteessa.
Itse olen lopettanut tupakoinnin. Kärsin vahvoista vieroitusoireista, mutta selvisin sen läpi. Ei kukaan väitäkään sen olevan helppoa, mutta siitä selviää.
Nyt kuudetta vuotta ilman.
Tuossa yksi syy miksi köyhälle ei kannata antaa rahaa...kun se ei sitä osaa käyttää...(poikkeuksia toki on).
Ihan sama miten köyhä, niin tupakkaan aina löytyy rahaa. Jääköön lapsi vaikka ilman ruokaa kuhan tupakkaa saa.
Tupakointi on merkki huonosta itsetunnosta ja elämän hallinnan puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kertoo uskomattomasta itsekkyydestä.
Jaa. Mä poltan yhden röökin päivässä-kahdessa.
t. köyhä
Itse käyn leipäjonossa että voin pitää autoa työttömyysrahoilla. Kuvitteletko että ruoka on Suomessa ihmisen ainoa kustannus? Näillä leveyspiireillä tarvitaan myös asunto ja jotakin viihdyttävää tekemistä, muuten köyhät alkaa viihdyttämään itseään ryöstelemällä. Kiltisti olemisestahan niille maksetaan. Ja siitä, että kuuntelevat parempiensa jatkuvaa pahan olon ja stressin purkamista.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku vapaaehtoisesti tervaa keuhkojaan. Ja onhan tupakointi säälittävän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yksi syy miksi köyhälle ei kannata antaa rahaa...kun se ei sitä osaa käyttää...(poikkeuksia toki on).
Voi olla että tupakka on myös siinä lieventämässä pahaa oloa. Hyvin yleistä mm. köyhien maiden tehdastyöläisillä ostaa tupakkaa koska se on ainut viihde mihin heillä on varaa ja aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn leipäjonossa että voin pitää autoa työttömyysrahoilla. Kuvitteletko että ruoka on Suomessa ihmisen ainoa kustannus? Näillä leveyspiireillä tarvitaan myös asunto ja jotakin viihdyttävää tekemistä, muuten köyhät alkaa viihdyttämään itseään ryöstelemällä. Kiltisti olemisestahan niille maksetaan. Ja siitä, että kuuntelevat parempiensa jatkuvaa pahan olon ja stressin purkamista.
Juuri sinunkaltaisesi ihmiset saavat minut oikein odottamaan, että seuraava hallitus ottaa löysät pois sosiaali- ym tuista.
Kyllä nuo ns.parempiosaisetkin näköjään ostavat viikolla ravintoköyhää höttöä.
Ei ne töiden jälkeen jaksa enää lieden ääressä puuhastella.
Kassalla huomaan sen, mutta ymmärrän kyllä, itseäkään ruuanlaitto ei oikein väsyneenä nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lopettanut tupakoinnin. Kärsin vahvoista vieroitusoireista, mutta selvisin sen läpi. Ei kukaan väitäkään sen olevan helppoa, mutta siitä selviää.
Nyt kuudetta vuotta ilman.
Näin on. Onneksi olkoon!
Mä olen lopettanut tupakoinnin 20 vuotta sitten, kuten jokaviikkoisen kaljanjuonnin, sekä laihduttanut useita kymmeniä kiloja. Elämäntaparemppa vaati hieman suunnittelua ja suomalaista sisua (mikä tuntuu tyystin kadonneen) mutta kärsimyksen kautta voittoon. Mitään apua en hakenut yhteiskunnalta, eikä olisi mulle kuulunutkaan. Itse aiheutettua.
Entisenä juoppona ja röökaajana näen kyllä millaisia tyyppejä nämä ovat, vaikka en itse jonossa olekaan. Naapuria kuskaan paikalle.
Rahaa riittää tosiaan useiden lemmikkien hoitoon :o (tuskin kuitenkaan madotuksiin ja eläinlääkäriin tarvittaessa) ja useimmilla kaljaan.
Tupakkaan ja alkoholiin löytyy aina rahaa. Matkusta pummilla ja jätä syömättä.