Psykologin pätevyys jos narsisti pystyy tätä huijaamaan
Niin miten psykologi voi olla pätevä ja saanut siihen paperit? Esim väittää puolisoaan hulluksi vaikka itse on se narsisti. Ja psykologi uskoo tämän. Minusta aika vakavakin ongelma että kuinka paljon Suomessa on epäpäteviä psykologeja.
Kommentit (18)
1. Psykologit eivät tee diagnooseja
2. Narsisti ei luonnollisestikaan näytä pimeintä puoltaan ammattilaisille vaan hänhän osaa halutessaan olla viehättävä, eihän kukaan muuten heidän kanssaan suhteeseenkaan ala
3. Narsisti ei itse näe itsessään mitään ongelmaa eikä siis koe tarvitsevansa apua mihinkään, joten hän tuskin paljastaa itsestään mitään aitoa vo:lla
Eikö ole sellaista vaihtoehtoa, että olet hullu ja ammattilaiset ovat oikeassa?
Alotus on vähän huonosti kuvailtu. Mutta siis mulla oli narsisti naisystävä joskus. Ja hän meni psykologille ja äänitti heidän keskustelunsa jotta voi näyttää minulle että olen hullu. Siinä äänitteessä tietysti hän lateli psykologille ihan uskomattomia vaöheita ja tarinoita minusta ja psykologi sanoi hänelle että ilmeisesti kiihotut hulluista miehistä että sinun pitää oppia tutustumaan tavallisiin miehiin. Eli tää mun narsisti nainen jotenki kuvitteli et jos saa psykologin sanomaan mua hulluks niin jotenki uskoisin tämän asian. Hän oli muutenkin menettämässä otetta musta niin alko sekoilee ihan ihme juttuja. Ihanaa nähdä kun narsisti menettää hallinnan.
Narsisti feikkaa uskottavasti myös terapiassa. Terapeutit eivät ole meedioita. Tuossa kerrotaan siitä, että narsistin tulee itse avautua.
https://narsismi.info/hyotyyko-narsisti-terapiasta/
Täällä puhutaan lyhyesti miten yritetään saada selville oikeudessa
https://psyjuridica.com/wp-content/uploads/39.-Voittaako-narsisti-aina-…
Taitava nasisti voi jallittaa kaikkia pidemmän aikaa. Sitten taas todellinen narsisti ei uskoisi terapeuttia, joka sanoo, että narsisti näistä kahdesta on se narsisti vaan syyttäisi terapeuttia epäpäteväksi, koska hän itse on täydellinen...
Ai että narsisti paljastaisi narsisminsa psykologille? Ei paljasta. Voi tekeytyä ehkä masentuneeksi tai miksi tahansa muuksi mutta ei paljasta itsestään mitään narsismiin viittaavaa.
Narsismi olisi jo hoidettu jos sitä pystyisi hoitamaan.
Narsistihan voi selvittää valheenpaljastuskokeenkin leikiten, koska narsistille valehteleminen ei näy fysiologisina reaktioina. Narsistilla ei ole omaatuntoa, joten siinä missä tavallisella ihmisellä pulssi nousee ja verenpaine kohoaa, narsisti pysyy tyynenä.
Psykologit ja muut ammattilaiset eivät ole yli-ihmisiä. Narsistit hurmaavat ihmisiä helposti ja pystyvät tarpeentullen teeskentelemään ansiokkaasti normaalia, tervejärkistä ihmistä, jolla nyt sattuu olemaan esimerkiksi hankala kumppani tai muita ongelmia. Narsisti voi flirttailla psykologille, näyttää parhaimmat seuramiehen/-naisen taitonsa tai manipuloida ottamalla sellaisen roolin, joka herättää myötätuntoa. Eivät psykologit suhtaudu jokaiseen asiakkaaseensa potentiaalisina valehtelijoina ja manipuloijina vaan he haluavat auttaa asiakasta tämän ongelmissa. Ei olisi mitään järkeä suhtautua jokaiseen varauksella ja kyseenalaistaa jokainen asiakkaan kertoma asia. Lähtökohtaisesti psykologit ovat manipuloitavissa kuten muutkin ihmiset, ja roolinsa täydellisesti vetävä narsisti voi pystyä jekuttamaan jopa nimenomaan narsismiin perehtynyttä ammattilaista.
Mites kun sinun kaksisuuntainen mielialahäiriö todettiin niin juttelitteko näistä asioista dianosoijan kanssa? Entä miksi et mennyt kumppanisi kanssa parisuhdeterapiaan?
Psykologila käydään yleensä siksi, että halutaan purkaa omaa pahaa oloa, ja kertoa se oma näkemys, ja saada siihen komppausta ammattilaiselta. Miksi kukaan menisi psykologille tarkoituksenaan saada sieltä kuraa omaan niskaan? Psykologi siis pitää autettavaa kädestä, ja tukee häntä. Tämän takia epämiellyttävän diagnoosin hakeminen psykologilta ei kannata, koska sitä ei sieltä saa. Epämiellyttävän, mutta mahdollisesti oikean diagnoosin saa sitten suljetun osaston kautta, kun on oikeasti tarpeen ihmisen oman, tai ympäristön hengen ja terveyden vuoksi lyödä hullulle leima otsaan. Ei narsisti tarvitse diagnoosia, eikä hänen läheisetkään .Läheiset tarvitsevat ottaa itseään niskasta kiinni ja poistua narsistin vaikutuspiiristä välittömästi kaikki siteet katkaisten.
Itse tunnen narsistin joka kävi kelan tuella hakemassa boostia psykologi/terapeutilta. Siellä hän kävi veronmaksajien piikkiin kerran viikossa hakemassa ammattilaiselta oikeutusta omille teoilleen ja tunteilleen, ja tämä ammattilainen sitten piti kädestä ja vakuutteli että kyllä sinusta saa tuntua tuolta ja niin pois päin.
Ja-ja-ja. Siihen menee kaksi käyntiä hiffata asia. Mutta leiki sinä nyt asialla, outoa touhua.
Tuota noin... Psykologin peruskoulutukseen ei kuulu opetusta narsistin tunnistamisesta, joten mistä on syntynyt olettamus, että psykologin pitäisi aina tunnistaa narsisti. Ja koska psykologithan ei muutenkaan tee kenestäkään diagnooseja, niin aloitus outo.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... Psykologin peruskoulutukseen ei kuulu opetusta narsistin tunnistamisesta, joten mistä on syntynyt olettamus, että psykologin pitäisi aina tunnistaa narsisti. Ja koska psykologithan ei muutenkaan tee kenestäkään diagnooseja, niin aloitus outo.
Mitä psykologi sitten tekee, ellei persoonan rakenteen, dynamikan arviointia ja siihen soveltuvia interventioita yhtenä ammatin sovelluksena?
Älä leiki fiksumpaa kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä psykologi sitten tekee, ellei persoonan rakenteen, dynamikan arviointia ja siihen soveltuvia interventioita yhtenä ammatin sovelluksena?
Psykiatrialla työskentelevät psykologit tekevätkin noita mitä sanot, mutta 80-90 % psykologeista ei työskentele psykiatrilla.
Vierailija kirjoitti:
Ai että narsisti paljastaisi narsisminsa psykologille? Ei paljasta. Voi tekeytyä ehkä masentuneeksi tai miksi tahansa muuksi mutta ei paljasta itsestään mitään narsismiin viittaavaa.
Narsismi olisi jo hoidettu jos sitä pystyisi hoitamaan.
itse olen psyk.sh, poliklinikalla työssä. Pitkässä hoitosuhteessa alkaa potilaan narsismi näkyä, esim. mainitsemasi flirttailu herättäisi minussa kyllä ajatuksia, voisi olla viite itseriittoisesta tai manipulatiivisesta käytöksestä Toisaalta taas pelisilmän puutetta, maniaa tai jotain muuta.
Ylimielisyys tai empatian puute tulee kyllä hoitosuhteessa esiin. Masennukseen taas voi sairastua myös narsisti. Sitä paitsi ammattilaisilla on keinoja ihan testata näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrialla työskentelevät psykologit tekevätkin noita mitä sanot, mutta 80-90 % psykologeista ei työskentele psykiatrilla.
Niin? Luuletko, että lastensuojelun psykologin työssä ei taitoa tarvita? Tai perheneuvolassa? Tai rekryssä?
Vänkääminen ei kannata, kun ei ole mitään sisältöä koko aloituksessa. Tämä osoittautui valetiedoksi, joten trolli siirtynee muihin mukavan epätosia huutelua ketjuihin...
Pystyäkseen arvioimaan kumpi suhteessa on"hullu" vai ovatko molemmat, pitäisi tutustua perusteellisesti molempiin osapuoliin ja kuunnella molempien osapuolten näkemys.
Pystyäkseen arvioimaan kumpi suhteessa on"hullu" vai ovatko molemmat, pitäisi tutustua perusteellisesti molempiin osapuoliin ja kuunnella molempien osapuolten näkemys.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Niin miten psykologi voi olla pätevä ja saanut siihen paperit? Esim väittää puolisoaan hulluksi vaikka itse on se narsisti. Ja psykologi uskoo tämän. Minusta aika vakavakin ongelma että kuinka paljon Suomessa on epäpäteviä psykologeja.
Kannattaa juoda vähemmän, logiikka ja ymmärrettävyys on MV lehden tasolla.
Esimerkkisi on outo, mistä tiedät että psykologi uskoo potilaan "puolisoni on hullu" -väittämää? Jos narsisti väittää, että psykologi oli samaa mieltä puolison hulluudesta, niin kyse on narsistin valehtelusta. Ja hän on siis käynyt oikeassa paikassa eli psykologilla.