Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?
Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.
Kommentit (388)
Joku ei siis pärjää 10 €/päivä?
Vaikkei minun olisi pakko pärjätä tuolla summalla, pidän usein 10€-päivä-kuukausia, jos säästän vaikkapa ulkomaanmatkaa varten.
Ihan helppoa, kun katsoo mitä ja mistä ostaa.
Eikä tarvitse elää pelkällä makaronilla tai riisillä.
kyylä, ruokaostoksien puolesta. Jos pitäisi huomioida sähkölaskut jne, niin tuskin.
No jos tarkoitatat vaan ruokaa niin toihan olis jo ihan luksusta :D minulle työttömälle.
Onko oikeasti jollakin sellainen tilanne, että tilillä on rahaa vain 87€? Luottokortit? Säästötilit? Rahastot tms.? Eiköhän nyt kaikilla jonkinlainen varajemma ole, ettei ihan oikeasti joudu euroja laskemaan. Luottokortti on olemassa juurikin siksi, että yllättäviä tilanteita voi paikata sillä, vaikkei muuten käyttäisi.
Ihan hyvin. Kevyesti. Ja itse asiassa joudun jo pärjäämään tuolla kyseisellä summalla noin viikossa.
No voi huoh.. 2 aikuista ja 2 lasta ei pärjää kahdeksaa päivää 87:llä eurolla, kannattais miettiä vähän miten paljon ja mihin sitä rahaa käyttää... mä sentään selviän kympillä viikossa kun on pakko...
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti jollakin sellainen tilanne, että tilillä on rahaa vain 87€? Luottokortit? Säästötilit? Rahastot tms.? Eiköhän nyt kaikilla jonkinlainen varajemma ole, ettei ihan oikeasti joudu euroja laskemaan. Luottokortti on olemassa juurikin siksi, että yllättäviä tilanteita voi paikata sillä, vaikkei muuten käyttäisi.
Mulla ei ainakaan oo säästötiliä, rahastoa tai myytävää omaisuutta. Tervetuloa ttt-eläjän arkeen. Tässä kuussa mulla meni lääkärikuluihin ja laskuihin niin paljon että nyt on loppukuuksi enää 20€.
Aika normaali ruokabudjetti meidän taloudessa, meillä tosin vain yksi lapsi mutta molemmat vanhemmat syö lounaaksi eväitä kotoa. Ei juurikaan kiinnitetä huomiota ruuan hintaan, mutta ihan luonnostaan tulee valittua niitä edullisempia tuotteita kalliiden sijaan ja ruokaostokset tehdään 1-2krt viikossa Prismassa. Eli ei olisi ongelma, toki teillä on useampi suu ruokittavana.. Tekisin varmaan makaronilaatikkoa, porkkanaraastetta, ehkä jotain kasvissosekeittoa edullisemmista aineista, ostaisin halvinta leipää ja leivän päälle meetwurstia ja jotain kurkkua, maitotuotteet halvimman mukaan eli jotain ulkomaista jugurttia ison pöntön ja maidot samoin. Makkara tai nakit on myös halpaa ja ei ne lapset siihen kuole vaikka muutamana päivänä ruoka ei ole niin monipuolista, eli joku pyttipannu vois olla vaihtoehto. Ja makkarakastike. Soijarouheella jos korvaa jauhelihan saa tosi halpaa sapuskaa.
Kyllä pitäisi pärjätä, ja moni klaaraa vähemmälläkin. Menet nyt vaan johonkin etniseen kauppaan ostamaan pussilliset linssejä ja erilaisia papuja, ja soijarouhetta, ja alat tekemään muhennoksia, keittoja ja muita sörsellsöjenä, niin kyllä mahat täyttyy ja rahat riitää!
3e maksaa vessapaperipakkaus. Ja vaipatki halvimmillaan 7e.
Mulla on nyt palkkapäivään 9 päivää, tilillä 250€ ja laskut yms maksettu ja mietin että selviänkö 😂😂 no, en oo oikeesti kyllä ikinä joutunu köyhäilemään sen pahemmin.
Pärjäisin, jos ei tulisi yllättäviä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti melkein kuukauden t:opiskelija
Jännä miten opiskelijat ei osaa suhteuttaa sitä, että yksi ihminen kuluttaa paljon vähemmän kuin lapsiperhe. Samoin yksin voi syödä vaikka pelkkää makaroonia jos niikseen tulee, mutta lapsille on tarjottava järkevää ja ravitsevaa ruokaa.
Moni opiskelija ja työtön syö ihan monipuolista ruokaa, joka kyllä on lapsillekin erittäin sopivaa! Tietysti jos äiti tarvitsee tupakkaa ja eineksiä ja lapset välttämättä suklaavanukkaita niin se on eri asia..
Peruna maksaa kilolta noin 65 senttiä.
Tässä terveellinen perunaohje:
Laita uuni päälle 225c
Pese perunat
Lohko ne kapeiksi siivuiksi ja laita kulhoon (Älä kuori, koska kuorissa ravinteet)
lorauta kuppiin öljyä (määrä riippuu perunan määrästä)
Sekoita öljyn joukkoon suolaa ja mausteita oman maun mukaan
Itse olen laittanut yrttisekoitusta, chiliä, oreganoa, koranteria, paprikajauhetta
Sekoita öljyn ja mausteiden seos ja kaada se perunoiden päälle
Sekoita perunat käsin kulhossa niin, että kaikissa on öljymausteseosta riittävästi.
Kaada pellille
Paista uunissa 20-25min
(Jauhoisetkin perunat kelpaa tähän. Ne ovat olleet mielestäni parhaimman makuisia tähän mennessä)
Samaa metodia voi käyttää juureksiin.
Lisukkeeksi jotakin halpaa.
Sikanaudasta saa halvalla lihapullia ja ovat hyviä. Lihapitoisuutta voi vähentää juureksilla jne.
Kyllä niitä halpoja hyviä ja vieläpä helppoja ruokia on.
Kannattaa käyttää ensin käsisuihkua ja tarkoitukseen varattua pyyhettä kuivaamiseen niin wc-paperia säästyy. Itse tykkään aina pestä käsisuihkulla kun käyn vessassa vaikka pissalla.
Vierailija kirjoitti:
Peruna maksaa kilolta noin 65 senttiä.
Tässä terveellinen perunaohje:Laita uuni päälle 225c
Pese perunat
Lohko ne kapeiksi siivuiksi ja laita kulhoon (Älä kuori, koska kuorissa ravinteet)
lorauta kuppiin öljyä (määrä riippuu perunan määrästä)
Sekoita öljyn joukkoon suolaa ja mausteita oman maun mukaan
Itse olen laittanut yrttisekoitusta, chiliä, oreganoa, koranteria, paprikajauhetta
Sekoita öljyn ja mausteiden seos ja kaada se perunoiden päälle
Sekoita perunat käsin kulhossa niin, että kaikissa on öljymausteseosta riittävästi.
Kaada pellille
Paista uunissa 20-25min
(Jauhoisetkin perunat kelpaa tähän. Ne ovat olleet mielestäni parhaimman makuisia tähän mennessä)Samaa metodia voi käyttää juureksiin.
Lisukkeeksi jotakin halpaa.
Sikanaudasta saa halvalla lihapullia ja ovat hyviä. Lihapitoisuutta voi vähentää juureksilla jne.
Kyllä niitä halpoja hyviä ja vieläpä helppoja ruokia on.
Valkokastike on helppo tehdä. Laitat siihen sitten pippureita ja vaikka pippurikermaa joukkoon, tai mistä itse tykkäät. Sikapihvit maksaa n. 6€/kg. Lisukkeeksi papua tai hernettä tai mitä nyt saat halvalla...
Porkkanajuuresraaste on halpaa.
87e pärjää kuukauden heittämällä, siis jos pelkästään ruokaa pitää ostaa.
Makaronia kannattaa hyödyntää, samoin riisiä ja kaurahiutaleita. Tarkista kaapit ja tee suunnitelma mitä ruokaa laitat. Osta maidon sijaan mehutiivistettä, pärjäätte sillä viikon eikä henki lähde. Käytä halpaa lenkkimakkaraa. Leivo itse sämpylöitä. Se jos syötte viikon huonommin ei meinaa pitkässä juoksussa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että kahden tienaavan aikuisen taloudessa on noin vähän käyttörahaa?
Mies töissä, minä työtön. Työkkärin kurssilla saa ruokalaput että voi syödä oppilaitoksen ruokalassa maksutta ;) Siksi lounas muualla minullakin.
No koska olet työkkärin kurssilla niin sinähän saat 9 euroa päivältä ja mahdollisesti myös 4,74 euron korotuksen päivärahaan?
Ei ne sieltä etukäteen niitä rahoja anna.
1-2 henkeä kituuttaisi tuolla rahalla. Iso perhe ei pärjää. On ihan väärin, että nykypäivänä joutuu ruuasta tinkimään. Joku ehdotti vessapaperin varastamista. Itse menisin seurakunnan diakoniatoimistoon. Varastaminen ei ole ratkaisu.