Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?

Vierailija
11.04.2018 |

Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.

Kommentit (388)

Vierailija
161/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ehkä jottain etnistä taustaa? Normi savolaiset keittää potut ja käristää lenkit vaikka nuotiolla. Etninen tausta ei haittaa, ei siitä kiinni neuvot. Olen itsekin köyhä. Yksin pärjää 87 eurolla kaheksan päivää vallan ruhtinaallisesti. Kun on mies ja lapset, suosittelen ostamaan heti alussa; kaurahiutaleita, pottuja ja voita (ja sipulia, valkosipulia, mausteita, eivät maksa palijo mittää...). Sen verta, että se riittää. Loppuilla sitten parempia ravintoja, alkoholia tai tupakkaa jos on pakko. Mulla ei oo lapsia, mutta on koira. Koiranruoka on siis tililtä ensimmäinen hankinta. Sitte vuokrat.

Vierailija
162/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pärjää jos oletetaan että tuo on kokonaan käytettävissä ruokiin, eikä esim. laskujakin maksettavana vielä. Kyllä parikin viikkoa riittäs tuolla rahalla ruokaan (2 aikuista, ei lounasseteleitä tmv.) ja sais vielä tarvittaessa hygieniatarvikkeitakin. Eikä tarvitsisi edes kovasti pihistellä, jättää vaan herkut ja kaiken ylimääräsen kauppaan eikä valitse kaikesta sitä kalleinta vaihtoehtoa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee toi summa jo työmatkojen bensakuluihin eli en pärjäis.

Vierailija
164/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään 100e 1.5 vko. Ei tee tiukkaa kun asennoituu.

Vierailija
165/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse opiskelija ja ruokaan menee rahaa 100€/kk. Esim. kikhernepihvejä saa tehtyä tosi halvalla, itse saan yhdestä purkillisesta kahdeksi päiväksi pihvit. Lisäksi riisiä, tummaa makaronia, kauden hedelmiä ja vihanneksia, tarjouslihaa, pannukakkua, puuroa jne. Kannattaa vain suunnitella rahankäyttö etukäteen, niin raha varmasti riittää ja ei tule ostettua turhuuksia. 

Siis 25 euroa viikko / hlö. Aloittajan perheessä oli 6 hlöä, eli viikkoa kohti pitäisi olla 150 euroa.

Sun pitäisi selvitä viikosta alle 15 eurolla, että puhuttaisiin samasta summasta, et siis ole mitenkään erityisen säästäväinen.

Toisena opiskelijana sanon tähän, että hyvä huomio. - Toisaalta olen itse tehnyt sellaisen havainnon, että suhteessa on kalliimpaa tehdä ruokaa vain yhdelle kuin useammalle. - Pientä apua saa siitä, että pystyy säilömään ruokaa osan pakastelokeroon ja siitä, eikä liikoja harmittele sitä, että joutuu todennäköisesti syömään yksin samaa ruokaa useampana päivänä peräkkäin.

Vierailija
166/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma köyhäilysapuskani on hyvää ja täyttävää mutta halpaa: paistinpannulle peruna-purjosekoitusta, herne-maissi-paprikaa, ruokakermaa, mausteita ja jos rahat riittävät niin nakin/makkaran paloja. Xtran perhepakkaus nakkeja kustantaa pari euroa ja ne maistuvat yllättävän hyviltä.

Kurkkaapa, kuka nuo nakit valmistaa :) Ovat Atrian nakkeja, joten niitä kannattaa ostaa Atrian oman paketin nakkien sijaan aina niin ei maksa ylimääräistä tietynlaisesta paketista :) maku siis justiin sama kummassakin tästä syystä.

Vierailija
167/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää! 🙂

Vierailija
168/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Avovaimolla menee tuon verran jo pelkästään kaljaan.

Vierailija
169/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, itse asiassa söisin tuolla kuukauden. Kahdeksan päivää menisi kevyesti vaikka pitäisi tankata autokin, ruokaan kuluu yllättävän vähän rahaa kun tekee itse ja katsoo vähän mitä raaka-aineiksi ostaa. itselläni ei tosin ole perhettä ruokittavana.

Vierailija
170/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikusta pärjää helposti. Olis nii luksusta että käytäs varmaa ravintolas!

T.työtön ja opiskelija

Vierailija
171/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma köyhäilysapuskani on hyvää ja täyttävää mutta halpaa: paistinpannulle peruna-purjosekoitusta, herne-maissi-paprikaa, ruokakermaa, mausteita ja jos rahat riittävät niin nakin/makkaran paloja. Xtran perhepakkaus nakkeja kustantaa pari euroa ja ne maistuvat yllättävän hyviltä.

Kurkkaapa, kuka nuo nakit valmistaa :) Ovat Atrian nakkeja, joten niitä kannattaa ostaa Atrian oman paketin nakkien sijaan aina niin ei maksa ylimääräistä tietynlaisesta paketista :) maku siis justiin sama kummassakin tästä syystä.

Lidlin kuorettomat nakit 900 grammaa (dulano) ovat HK popsi iso viitonen nakit. Mitä nyt lidlissä maksaa alle 2 euroa paketti. K-kaupassa yli 3 euroa....

Vierailija
172/388 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.

2 aikuista ja 4 lasta.

Mihin käytät kaksi wc-paperirullaa päivässä?

Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.

Ai että ärsyttää kaltaisesi näpäyttelijät!

Naisia?

Olen huomannut että osa naispuolista kavereista tekee jonkun helvetin ison mytyn jolla pyyhkii. Tuli siis ilmi kun yksi tukki asuntonsa pöntön ja ihmeteltiin kaverin kanssa että missä vika.

Sitten puhuttiin paperin määrästä ja kaikki porukan naiset ottaa ison määrän(5-10 arkkia) joista tekee jonkun mytyn, sen sijaan että taittaisi 2-3 arkkia kerrallaan kuten normaali ihminen.

Eikä siinä sormet likaannu, ja siksi ne kädet pestään

Vierailija
173/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää elää 2 viikkoa tuolla määrällä, 2 aikuista ja 1 lapsi. Halpaa mahdollista ruokaa, pakkaseen ostaa jotain niin on hätävaralle evästä.

Vierailija
174/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti jengi noin surutta pöllii vessapaperia yleisistä vessoista?

Siinä tilanteessa kun nälkä kurnii vatsassa ja käytössä olevan rahan voi käyttää kaupassa ruokaan TAI wc paperiin niin luulen, että jokainen ostaa rahalla ruokaa ja käyttää muut keinot ilmaiseen takaliston putsaamiseen.

Miksi ei varasta ruokaa kaupasta yhtä hyvin jos varastaminen on ok. Ihme jengiä täällä.

Vierailija
175/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Johan työmatkoihin menee melkein 50€ viikko.

Vierailija
176/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pärjää kaksi kuukautta kun käy lidlissä. Ihan helposti.

Vierailija
177/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla pärjää kaksi kuukautta kun käy lidlissä. Ihan helposti.

Niin kun sieltä ei ole mitään ostettavaa. Einestä einestä vain ei mitään tuoretta tai terveellistä.

Vierailija
178/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana sinkkuna pärjäisin kyllä, toki riippuen siitä onko vuokra, laskut ja matkakortti maksettuna. 

Tässä vaiheessa tästä ei ole apua, mutta tulevaisuuden varalta suosittelen ehdottomasti tarkan ruokalistan laatimista. Itsellä rahaa säästyy kuussa melkein 200€, kun teen aina joka viikolle tarkan listan mitä minäkin päivänä syön.

Jos kauppaan menee ilman selkeää ajatusta tulee helposti ostettua eineksiä, vähän sitä sun tätä jne., mutta kun menee tarkan listan kanssa ja pysyy siinä säästää paljon. Kannattaa myös yrittää valmistaa ruokia joihin voi käyttää samoja aineita. Esimerkiksi ostaa tarjouksesta ison paketin jauhelihaa. Ekana päivänä tekee siitä kastiketta, ja seuraavana makaroonimössöä. Kun tekee samasta menee haaskuun vähemmän.

Jos menee liian tiukille tai ruoka oikeasti loppuu, niin ei ole mikään häpeä pyytää apua. Rohkeasti vain puhelin käteen ja vaikka seurakunnalle puhelua.

Tsemppiä! :)

Vierailija
179/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 aikuista ja 4 lasta.

No jos olis ihan pakko niin joo pärjäisin. 

Sikäli meillä lähtöasetelma olisi helpohko, koska meillä ei ikinä ole ihan täysin tyhjät kaapit tai pakastin. Aina siellä jotain on. Mulla on jotain köyhäilyviikon ruokia, mitä teen silloin kun palkkapäivään on viikko ja tilillä satanen korkeintaan. Silloin tehdään:

- munakasta

- perunaa ja mitä tahansa lisuketta mitä löytyy kaapista

- perunapohjaisia muhennoksia (esim. keitetty peruna-sipuli-porkkana survottuna muusiksi)

- makaronia/spagettia ja ketsuppia

- puuroa (manna ja riisi)

- leivotaan itse leipää, vaikka teeleipiä jos ei muuta ehdi/jaksa

- tehdään köyhäilypizzaa, margaritaa esim. hyvin vähän juustoa

- itse tehtyä hernaria

- Jos jälkkäriä niin se on jotain kiisseliä tai jäädytettyä mehua "mehujäätelöä"

- popcornia (itse poksautettu kattilassa maisseista)

Kuten sanottu, meillä tää on yleensä helppoa, koska pakkasesta löytyy AINA jotkut random-liha/lohipullat, jotain keittojuureksia tai wok-vihanneksia, kaapissa on aina tietyt kuiva-aineet hiivaa ja mausteita myöten. Yleensä lapset ei edes huomaa noita köyhäilyviikkoja, koska heille kelpaa hyvin joku hiilaripitoinen viikko.

Vierailija
180/388 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että kaikki laskut on maksettu ja ei ole kalliita tavaraostoksia niin tällöin pärjäisin helposti yli viikon tuolla summalla ilman muiden tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän