Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?
Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.
Kommentit (388)
Meillä on vaan 2 lasta mutta tuo 87e on ihan normaali viikon kauppalasku, ei paljon tarvi miettiä mitä ostaa. Syödään paljon kasviksia, pakkasessa on marjoja kesältä ja jonkun verran lihoja ja kaloja, mut ei niitä syödä joka viikko. Mies töissä, lapset kotihoidossa, nuorempi vielä vaipoissa mutta niitä tarvii ostaa ehkä kerran kuussa kun käyttää kestoja.. Ehkä kerran viikossa käydään ulkona lounaalla, se ei sisälly siis tuohon. Jos pihistelisi vähän, pärjäisi helposti n. 60e/viikko. Esim eilinen linssibolognese maksoi ehkä 4e, purkki tomaattimurskaa, pari porkkanaa, linssejä, spagettia, mausteita. Sitä jäi vielä reilusti jäljellekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset keitot ovat halpaa ja ravitsevaa ruokaa, katso vinkkejä esimerkiksi Marttojen sivuilta. Heillä on muutenkin hyviä reseptejä "tarkan markan" kokkaajalle.
Keitot eivät täytä mahaa.
Vai ei keitot täytä mahaa? Siis siinähän on paljon nestettä mitä ihmisen pitäiskin juoda enemmän. Nesteitä. Ja sit ihmetellään miksi nälkä miksi nälkä. Kun ei tajuta juoda nesteitä. En puhu teestä tai kahvista kun ne kuivattaa entisestään. Siis kyllähän niitä kannattaa juoda myöskin. Mua aina ihmetyttää ettei ihminen tajuu juoda nesteitä vaikkapa ennen ruokailua. sitten kun mä puhun että mehua voi juoda. Joku sanoo..siinä on sokeria. HÖ laimenna hyvä ihminen. Litran mehusta mä ainakin saan aina neljä litraa juotavaa about. Sitten tietysti punasta maitoo ja piimää. Ehkä vähän metukkaa juustoo ja kasviksia.
Sais 2 whopper ateriaa joka päivä! Ei ois nälkä...
Älkää tehkö lapsia jos ei ole varaa! Eikö joku kansanedustajakin esittänyt joskus että "heikomman aineksen ei pitäisi lisääntyä lainkaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
2 aikuista ja 4 lasta.Mihin käytät kaksi wc-paperirullaa päivässä?
Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.
Ai että ärsyttää kaltaisesi näpäyttelijät!
:O
Mulla kulunut 2 rullaa vuodessa.
Käyn kakkalla toissä.
Mulle 87€ riittää pitkään . noin kuukauden. Saan ilmaien ruuan toissa
Perhelle ei riittäisi
Vierailija kirjoitti:
Tajuat kai, että kysymyksesi on älytön, ellet ole ensin myös kertonut, mitä sillä rahamäärällä pitää voida hankkia eli mitä kaikkea on entuudestaan ja mikä on elämäntilanne kokonaisuudessaan.
Minulle 87 e/8 pv olisi helppo nakki. Olen ladannut kuukausikortin työmatkoja varten, syön päivittäin lämpimän ruoan lounassetelillä, en tarvitse kotiin kuin jotain pientä iltapalaa.
Et voi mitenkään olettaa, että sinun ja minun tilanne olisi samanlainen.
Eli sulle riittää 87€ helposti, koska sulla on käytössä enemmän kuin 87€?
Selvä.
Meidän taloudessa on yksi lapsi (3v) ja minä. Vielä vuosi sitten ostelin vaippojakin, en enää. En ole kai koskaan käyttänyt yli 100 euroa viikossa, ja ihan vapaaehtoisesti. Matkustellaan toki paljon jne, mutta normiarjessa ei mene rahaa. Mutta teinkin lapsia sen verran mitä pystyn mukavasti elättämään.
Olen opiskelija.
Yli 2 viikkoa jo ostamatta mitään ja viikko vielä pitäisi sinnitellä. Veteen keitettyä riisiä, mannaryynejä, kaurahiutaleita ja makaronia. Pahaa on mutta pitää yrittää olla ajattelematta. Vettä ja teetä, kun ei ole enää kahvia ja maitoakaan. 2 kananmunaa vielä olisi lisäksi, keitän ne varmaan.
En todellakaan pärjäisi. Useampi satanen menee viikossa ostoksiin.
Jos ei mene vähintään 100 000mk tunnissa, ei kertakaikkiaan ole kivaa.
Jeppis1 kirjoitti:
Ja sitten minä mietin että miksi on yksi vaippaikäinen taloudessa missä on rahaa käytettävänä tuon verran ja sitten toine vanhemmista on vielä työtön. Eikö ensin pitäisi järjestää talousasiat kuntoon ja töitä, ja sen jälkeen hankitaan lapsia kun niihin on varaa...
Ja sitten ihmetellään, miksi yrittäjät eivät halua palkata parhaassa lapsentekoiässä olevia naisia.
Joo. Pullo viiniä päivittäin ruokajuomaksi ja makaronilaatikkoa lidlin halvimmasta jauhelihasta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 aikuista ja 4 lasta.Mihin käytät kaksi wc-paperirullaa päivässä?
Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.
Ai että ärsyttää kaltaisesi näpäyttelijät!
Pese persees suihkulla ja lopeta se metsien(paperin) sinne hinkaaminen. Ja ne teinit voi tehdä saman homman, samalla tulee huolehdittua hygieniasta.
Ei tämä niin vaikeeta ole.
Hyvin pärjää :D Nuorena en olisi pärjännyt kun olisi pitänyt olla tyyliin päivittäin ostelemassa vaatteita tai kosmetiikkaa.
Nykyään säästöön jää 1200 e kuukaudessa ;)
Kokoomuksen tavoite on että kaikille maksetaan 2 euron tuntipalkka. Sitteb kaikki saavat kokeilla elää 87 eurolla 8 päivää. Jos siis äänestätte kokoomusta niin haluatte tuota.
Hyvin pärjäisimme, mutta meillä ei ole vaippa-lasta, olemme 3 aikuisen perhe. Kaapeissa on aina niin paljon kaikkea, että 8 päivää menisi vaikka kaupatta, mutta toki sitten joutuisi tinkimään tuoreherkuista jossain vaiheessa. PItäisi leipoa itse leipää ja opetella juomaan kahvi ilman maitoa parin päivän jälkeen. Vessapapereita yms. on myös autotallissa aina jättisäkit. Mutta toisaalta haluaisin ihan haastaa itseni kokeilemaan tuota, koska käytännön kokemuksesta ei ole.
Varmaan pärjäisi, jos olisi ihan pakko ja tekisi töihinkin eväät. Kuitenkin töissä lounaaseen menee joka päivä reilu 7 € ja kotona syötävä ruuat päälle, niin aika tiukkaa tekisi. Ja siinä on vasta ruoka ja asun yksin.
Kaikki riippuu perusvarastosta.
Meillä oli syksyllä 4 pakastinta täynnä. 2 pientä vetolaatikollista, 1 pieni arkku ja 1 isompi arkku.
Nyt on vasta saatu iso arkku tyhjäksi, kun heti aloitettiin tyhjentäminen.
Meillä pärjättäisiin 90 eurolla seuraavaan laskuun asti. Nyt, kun perunat on syöty, rahaa menee makaroniin, riisiin ja maitoon.
Diakonilta rahaa tai jostain ruoka-apua.