Mitä ajattelet ihmisestä, joka vielä yli 30-vuotiaana elää "huoletonta" elämää?
Välillä tekee vähän töitä, opiskelee, matkustelee, asuu vuokralla, ei ole sitoutunut mihinkään jne.
Kommentit (52)
Enpä juuri mitään ihmeellistä - ihmisillä on onneksi oikeus elää omaa elämäänsä. Ei se minun tai sinunkaan jeesustelulla muuksi muutu.
Unelmaelämäähän tuo olisi. En kyllä näe mitään autuutta 8-16 oravanpyörässä.
Minä olen vissiin tehnyt kaikki väärinpäin! Ostin ensimmäisen omistusasunnon 18-vuotiaana, opiskelin korkeakoulussa, olin pitkässä parisuhteessa ja toisen sijoitusasunnon ostin 25-vuotiaana. Nyt kolmikymppisenä laitoin toisen asunnon vuokralle ja toisen moin, sanon piut paut miehille tai vakaville suhteille, muutin ulkomaille, matkustelen paljon ja vietän aika hauskaa ja huoletonta elämää. Silti se ei tarkoita, että en ottaisi vastuuta asioista. Tai että minulla ei olisi huolia. Mutta minulla on monia ihmisiä tuttavapiirissä, jotka vain murehtivat asioita joita ei ehkä edes tule tapahtumaan eivätkä osaa elää hetkessä. Olisihan se kauheaa jos elämästä ei saa nauttia!!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vissiin tehnyt kaikki väärinpäin! Ostin ensimmäisen omistusasunnon 18-vuotiaana, opiskelin korkeakoulussa, olin pitkässä parisuhteessa ja toisen sijoitusasunnon ostin 25-vuotiaana. Nyt kolmikymppisenä laitoin toisen asunnon vuokralle ja toisen moin, sanon piut paut miehille tai vakaville suhteille, muutin ulkomaille, matkustelen paljon ja vietän aika hauskaa ja huoletonta elämää. Silti se ei tarkoita, että en ottaisi vastuuta asioista. Tai että minulla ei olisi huolia. Mutta minulla on monia ihmisiä tuttavapiirissä, jotka vain murehtivat asioita joita ei ehkä edes tule tapahtumaan eivätkä osaa elää hetkessä. Olisihan se kauheaa jos elämästä ei saa nauttia!!
Saitko perinnön, kun opiskelijana pystyit ostamaan asunnon ja toisen heti valmistuttuasi?
Miksi muka pitäisi elää ei-huoletonta elämää?
Pitäisikö tuosta nyt olla jotain mieltä.
Opiskelu on henkistä pääomaa. Ei kaikkia kiinnosta materia.
Tiedän erään, joka alkoi elää huoletonta elämää 45-vuotiaana. Teki pätkötöitä siellä täällä Euroopassa. Sitten 60-vuotiaana asettui jälleen aloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko perinnön, kun opiskelijana pystyit ostamaan asunnon ja toisen heti valmistuttuasi?
Ensimmäisen lainan takasivat vanhempani ja kymmenen vuotta sitten lainan sai ilman sen suurempaa käsirahaa, oli juuri ennen talousromahdusta jolloin myos asuntojen hinnat olivat paljon maltillisimpia. Sen jälkeen vain paiskonut kovasti duunia opiskelujen ohessa niin, että sain säästettyä käsirahan toiseen asuntoon ja laina oli helppo saada sillä ensimmäinen kämppä toimi lainan maksun takeena.
Äimistelläänkö ihan suu auki jos joku elää huoletonta elämää yli nelikymppisenäkin?
Mitä tarkoitat "uusille ja uusille kumppaneille"? Yhden yön suhteita? Aika monet ovat sinkkuja pitkien parisuhteiden välissä eivätkä etsikään mitään "uusia ja uusia" suhteita.
Ihmissuhteita on muitakin kuin parisuhde.
Kiintyä voi esim. johonkin seutuun jota pitää kotinaan, ei välttämättä tiettyyn asuntoon.
Harva on nykyään samassa työpaikassa koko uraansa. Tai samassa asunnossa.
Haluaisin vain tuoda esille, että ihmisellä voi olla elämässään turvaa ja jatkuvuutta, vaikka ei olisikaan juuri niitä asioita mitä luettelit. En myöskään usko että elämä olisi huoletonta vaikka olisikin se pitkäaikainen kumppani, asunto jne. Kumppani voi sairastua vaikkapa alkoholismiin, talosta löytyy hometta, työpaikka menee alta jne. Silloin niistä tulee huolten aiheuttajia. Mielestäni eniten huolia on perheellisillä, noin keskimäärin. Tämä on vain oma kokemukseni.
Mitä huolettomuuteen tulee, jokaisella on omat huolensa elämäntyylistä riippumatta. Itse kannan huolta ikääntyvistä sukulaisista ja yrityksestäni. Joku voi luulla että vietän huoletonta sinkkuelämää matkustellen jne. No, se on vain osa totuutta. Tunnen myös yksin asuvia mm. kolmikymppisiä naisia joilla luulisi päälle päin olevan huoleton elämä, mutta taustalta löytyy sairauksia ym. joita ei ihan jokaiselle kerrota. Eli ei kannata kadehtia jos ei tiedä ihan kaikkea.