Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten lasten äidit tunnetteko olevanne yhtä seksikkäitä kuin ennen lasta?

Vierailija
11.04.2018 |

Tämä on viimeiset 1,5 vuotta pyörinyt mun päässä mutta mungoblogin tekstin jälkeen vasta aloin miettiä että ehkä tätä on muillakin. Eli Koetko olevasi yhtä seksikäs/seksuaalinen kuin ennen lapsia? Palautuuko tilanne lasten kasvettua?

Oma tilanteeni: Olen aina aiemmin ollut hyvin seksuaalinen ja vaikka en kroppaani 100% tyytyväinen ole ollut koskaan ei se aiemmin häirinnyt tällä tavalla. Olen siis 1,5 vuotiaan lapsen äiti ja odotan toista. Esikoinen ei nuku täysiä yöunia vieläkään vaan saattaa pahimmillaan herätä 2-6 kertaa yössä. Eikä läheskään joka päivä nuku lainkaan päiväunia. En jaksa millään meikata ja poistun harvoin kotoa. Yritän kyllä käydä suihkussa vähintään joka toinen päivä ja sheivata (en pidä itsekkään karvoista missään kaulan alapuolella), raskaudesta ei jäänyt kiloja, lähinnä rinnat "löystyivät" ja en ole jaksanut kuntoilla eli olen pehmeämpi kuin aiemmin. Ei enää tulisi kysymykseenkään että olisin alasti päivänvalossa miehen nähden (ennen ei haitannut mikään valo tai kellonaika ja aamuseksiä oli usein. Nyt... öö.. ei kyllä onnistu) enkä koe itseäni tai oloani yhtään seksikkääksi.. siis ikinä. Harrastamme seksiä kyllä 1-3 kertaa viikossa (onneksi mies tekee niin paljon töitä ettei edes jaksaisi useammin kun on itsekin niin väsynyt).

Seksistä on tullut minulle suorite. En voi olettaa miehen elävän puutteessa joten pihtaus ei ole ratkaisu mutta mitä minulle on tapahtunut? Toki jatkuva väsymys varmasti vaikuttaa mutta helpottaako tämä kun lapset ovat vähän isompia ja vartalo taas "se oma"? Kokemuksia! Ja kiitos vastauksistanne.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja täytyy kyllä sanoa, että en tunnista itseäni tekstistäsi. Ennen lapsia kyllä olin todella epävarma. Täytyi olla kivat alusvaatteet, tukka hyvin, karvat sheivattu ja hampaat pesty ennen kuin pystyi antaa mennä makuuhuoneen puolella.

Esikoisen synnytyksen jälkeen pääsin eroon kaikesta kainostelusta. Kun mies on nähnyt mut siinä tilaasa reva levällään ja silti osoittanut haluavansa minua fyysisesti ja pitävän minua kauniina ja haluttavana, niin miksi epäröisin? Nykyään pidän itseäni hyvinkin seksikkäänä jopa miehen t-paita päällä karvat rehottaen. Ei hidasta menoa. Seksikkyys lähtee sisältä korvien välistä, ei ulkoisista puitteista, vaikka media mainostoimistoineen muuta yrittääkin viestittää.

Vierailija
2/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, ja molempien lasten kohdalla olen palautunut henkisesti ja fyysisesti omaksi itsekseni suunnilleen kun lapsi on 2-vuotias. Siihen pakettiin kuuluvat täydet yöunet, lasten päivähoito ja oma työ/opiskelu. Liikuntaa harrastan yhtä epäsäännöllisesti kuin ennen lapsiakin ja kroppa on toki vähän muuttunut. Mutta se hyvä olo omassa kehossa, kokemus itsestään seksikkäänä ja kauniina vaatii mulla ainakin sen, että saa tarpeeksi unta ja myös sitä itsensä toteuttamista. Olen kokenut itseni aivan kulahtaneeksi ja epäkiinnostavaksi kun lapset ovat olleet pieniä, maidon ja puklun hajuisena, hirveällä univajeella ja vailla aikuiskonteja. Seksielämä ei loppunut siihen, mutta itsellä ei ollut mikään hehkeä olo tosiaankaan.

Tsemppiä ap! Elät rankkaa ajanjaksoa, mutta se tulee helpottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ajatella äitien olevan seksikkäitä. Seksikkään naisen seksikkyys vähenee puolella, jos on äiti.

Vierailija
4/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta ja tunnen olevani jopa itsevarmempi ja seksikkäämpi kuin ennen lapsia. En tiedä mitä sanoa tuohon.. Et kehtaa olla vaatteitta miehen aikana?! Kuulostaa tosi omituiselta ja kauhealta.

Mulla on löysä vatsanahka ja roikkuvat tissit ja kauhea napatyrä.

Koitan kuitenkin itseni pitää kunnossa ja päivittäin pesen itseni ja laitan tukkaa ja puuteria ja ripsaria jos lähdetään johonkin. Muuta en ole ikinä tarvinnut. Vaatteet pidän siistinä. Mies tykkää edelleen hirveästi, ja se on ihanaa.

Vierailija
5/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut itseäni erityisen seksikkääksi. Mutta lasten (2) jälkeen tunnen itseni naisellisemmaksi. Olen myös armollisempi itselleni.

Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen ja tykkään itsestäni vaikka olenkin vähän ylipainoinen.

Toki hyvä mies ja parisuhde tekee olon myös hyväksi ja turvalliseksi.

Orgasmit ovat vaan parantuneet lasten saanin jälkeen...ovat vahvempia ja syvempiä.

Seksiä on "vain" kerran viikossa mutta se onkin sitten ihanaa. Meille sopii elää pienessä puutteessa ja sitten onkin jo hirveät halut.  Tykkään kun panettaa ihan hulluna :)

Vierailija
6/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ap ohi menee!

Minäkin olen vain vapautunut lastensaannin myötä. Synnytyksistäkään ei jäänyt mitään repeämiä tms. joten kävi hyvä tuuri sinänsä. Molempia lapsia olen imettänyt vuoden.

Sellainen kehotietoisuus on parantunut. Varmaan joo tissit oli terhakammat nuorempana mutta muuta parempaa en keksi. Minun on helppoa saada nykyään orgasmi (nuorena en ikinä) ja muutenkin nautin enemmän jolloin myös mies nauttii enemmän.

Mutta anna itsellesi aikaa. Väsymystä veikkaan syyksi kaikkiin mainitsemiisi olotiloihin. Minullekin väsymys, univaje, on ihan pahinta ja kestän sitä todella huonosti.

Vierailija
7/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tiedän kyllä ettei miestä voisi vähempää kiinnostaa olenko muuttunut vai en. Lähinnä nauraa kun vaihdan päivällä vaatteita piilossa ja toteaa että "kyllä mä ihan mielellään sua alasti näkisin" itse en halua todellakaan katsoa itseäni peilistä. Ahdistavaa. Näytän niin väsyneeltä ja sairaalta kaiken aikaa. Lähipiirin ihmiset väheksyvät itsetunto-ongelmaani koska ei minussa tietenkään kenenkään muun mielestä ole mitään vikaa. Mutta minkäs teet kun asia on omassa päässä mitä on. Olen nyt hakenut apua mutta jokainen Suomessa tietää ettei sitä ammattiapua vaan yhtä-äkkiä saa.

Seksikkyys on korvien välissä. En vain koe olevani enää seksikäs. Voin vain toivoa että ehkä 3 vuoden päästä voin tuntea itseni taas vähän enemmän itsekseni ja naiseksi. Nyt olen vain ruoan peitossa oleva, väsynyt, äiti. En koe olevani muuta.

Vierailija
8/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap!

Vierailija
9/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama niin kauan kun olin umpiväsynyt. Koko ensimmäisen vuoden tunsin itseni todella rumaksi ja vastenmieliseksi enkä edes halunnut seksiä. Kun taas palasin töihin ja loputkin raskauskilot oli pudonneet ja kroppa palautunut niin seksikin alkoi kiinnostaa ja aloin hyväksyä itseni paremmin. Seksikkäänä en kyllä ole itseäni koskaan pitänyt.

Väsymys ja hormonit tappaa itsetunnon aika tehokkaasti.

Kyllä se vielä helpottaa mutta tuo on niin rankkaa aikaa.

Vierailija
10/24 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän kyllä ettei miestä voisi vähempää kiinnostaa olenko muuttunut vai en. Lähinnä nauraa kun vaihdan päivällä vaatteita piilossa ja toteaa että "kyllä mä ihan mielellään sua alasti näkisin" itse en halua todellakaan katsoa itseäni peilistä. Ahdistavaa. Näytän niin väsyneeltä ja sairaalta kaiken aikaa. Lähipiirin ihmiset väheksyvät itsetunto-ongelmaani koska ei minussa tietenkään kenenkään muun mielestä ole mitään vikaa. Mutta minkäs teet kun asia on omassa päässä mitä on. Olen nyt hakenut apua mutta jokainen Suomessa tietää ettei sitä ammattiapua vaan yhtä-äkkiä saa.

Seksikkyys on korvien välissä. En vain koe olevani enää seksikäs. Voin vain toivoa että ehkä 3 vuoden päästä voin tuntea itseni taas vähän enemmän itsekseni ja naiseksi. Nyt olen vain ruoan peitossa oleva, väsynyt, äiti. En koe olevani muuta.

Nyt vaan tietoisesti pysäytät nuo omat kielteiset ajatukset. Sitä ei voi kukaan puolestasi tehdä.

Katsot peiliin ja sanot 10 kertaa peräkkäin "Minä näytän hyvältä". Tuntuu tyhmälle, mutta ihminen uskoo sen mitä tarpeeksi itselleen uskottelee. Aloita nyt. Ei 3 vuoden päästä.

Vierailija
11/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epäseksikkään olon on eniten saanut päälle se, että imettäjänä hikoilen paljon tavallista enemmän. En tunne itseäni seksikkääksi, kun en koe tuoksuvani hyvältä. Mikään deodorantti tai peseminen ei pidä kainaloiden hikoilua riittävästi kurissa. Tämä on yksi sellainen asia, joka omalta osaltaan on syynä siihen, ettei ajatus taaperon imettämisestä houkuta missään määrin.

Vierailija
12/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en ole enää aikoihin kokenut itseäni seksikkääksi. Kolme lasta, kolme päälle vuoden imetystä. Maha pömppö ja raskausarpinen, rinnat roikkuu. Pimpsa messuhalli viimeisimmän synnytyksen jäljiltä. Tämä valitettavasti vaikuttaa myös halukkuuteeni.

Vierailija
13/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta eivät ne huonosti nukkuvat pienten lasten isätkään niin seksikkäiltä näytä. Pikkulasten vanhemmat ovat kokonaisuudessaan aika väsynyttä sakkia ja silloin itsestä huolehtiminen helposti jää vähemmälle.

Vierailija
14/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että naiset joiden MIEHET kuitenkin haluavat edelleen seksiä heidän kanssaan valittavat tuntevansa itsensä epäseksikkäiksi. Mitä tekisitte, jos mies lakkaisi haluamasta ja jopa sanoisi ettei enää pidä teitä seksikkäänä?!

Vierailija
15/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että naiset joiden MIEHET kuitenkin haluavat edelleen seksiä heidän kanssaan valittavat tuntevansa itsensä epäseksikkäiksi. Mitä tekisitte, jos mies lakkaisi haluamasta ja jopa sanoisi ettei enää pidä teitä seksikkäänä?!

Miten tämä liittyy aloitukseen? Ei kai naisten aina tarvitse keskustella miehistä?

Vierailija
17/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, että seksikkyys olisi millään tavalla lapsista kiinni.

En saanut raskausarpia, palautuminen 4:ssä kuukaudessa mittoihini ja föönäsin hiukseni ja meikkasin jopa synnytyssairaalassa.

Täytyy kyllä myöntää, että järkytyin kun vanhat farkut ei menneet synnäriltä lähtiessä jalkaan, vaan jouduin lähtemään niissä housuissa, joissa sinne menin.

Ei se kivaa ollut, kun aina timmi minä jouduin tekemään oikeasti töitä sen eteen, että palauduin ennalleen. Jumppasin VHS-kasettien avulla päivittäin tunnin vauvan nukkuessa tai leikkiessä viltillä. Tein lisäksi vauvan kanssa tunnin kävelyn vaunuja työntäen päivittäin.

Vierailija
18/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aloitukseen? Ei kai naisten aina tarvitse keskustella miehistä?

Siten että miten kehtaavat valittaa, kun heillä on kuitenkin mahdollisuus seksiin halukkaan miehen kanssa! Pitäisikö minun esim tappaa itseni kun minulla sitä mahdollisuutta ei ole, jos tuo on syy ihan huonona valittaa että ilman mitään oikeaa aihetta keksii kokea itsensä epäseksikkääksi?

Vierailija
19/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että miten kehtaavat valittaa, kun heillä on kuitenkin mahdollisuus seksiin halukkaan miehen kanssa! Pitäisikö minun esim tappaa itseni kun minulla sitä mahdollisuutta ei ole, jos tuo on syy ihan huonona valittaa että ilman mitään oikeaa aihetta keksii kokea itsensä epäseksikkääksi?

Teepä niin. Maailma paranee, kun turhan kitinän määrä vähenee.

Vierailija
20/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.