Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TV auki vieraiden aikana?

Töllö
11.04.2018 |

Pidetäänkö teillä tv auki vieraiden aikana?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pidetään, ei sitä kukaan katso (ellei sieltä tule urheilua) mutta tulee taustahälyä ja pysyy rento tunnelma, meillä ei tarvitse pönöttää

Vierailija
2/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! On tosi juntti tapa. Ylipäätään ihmettelen niitä joilla TV laulaa vaikkei sitä kukaan katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on välillä ei.

Ei mielestäni ole junttia vaan rentoa, kodikasta. Mutta kieltämättä tv on herkemmin päällä niiden vieraiden aikana joista ei niin välittäisi.

Vierailija
4/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siskolla on tv auki aamusta iltaan ,vaikkei sitä kukaan katsois. Turhaa mökää.

Vierailija
6/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos sattuu yllätysvieraita jonkun tärkeän urheilulähetyksen aikaan, telkkari on ja pysyy päällä ja sitä myös katsotaan. Sitten jos ihan kutsutaan vieraat ja varaudutaan muutenkin, telkkari on kiinni.

Vierailija
7/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä myöskään olla tietokoneella tai selailla kännykkää vieraiden ollessa paikalla.

Vierailija
8/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tvn aina päälle koska vieraat ahdistaa.. en tykkää jutella niitä näitä omasta elämästä ni yritän puhua tvssä pyörivästä ohjelmasta. Hyvä ohjelma mistä löytyy jutun aihetta aina on se huutokaupanmetsästäjät :D

Vierailija
9/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enkä pidä yhtään siitä, että joillain pidetään tv auki kun ollaan kylässä. 

Vierailija
10/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen wt-perheen merkki

Vierailija
11/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi marisee puhelimessa jatkuvasti, kun viedään lapsia niin harvoin ”näytille”, välimatkaa on 300 km. No, mentiin sitten sovitusti käymään niin anoppi katsoi koko vierailun ajan telkkaria. Välillä vähän kommentoi joitakin lasten juttuja ja sitten taas katse tiukasti ruutuun. En voi ymmärtää.

Muutenkin telkkarin jatkuva huudattaminen on minusta vähän sellainen vanhempien ihmisten ja maalaisten juttu. Pidän epäkohteliaana sellaista, joka kutsuu kylään muttei viihdy vieraiden seurassa ilman ylimääräistä mekkalaa. Miksi pyytää vieraita jos TV on tärkeämpi?

Vierailija
12/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein pidetään, ei sitä kukaan katso (ellei sieltä tule urheilua) mutta tulee taustahälyä ja pysyy rento tunnelma, meillä ei tarvitse pönöttää

Mun mielestä tv:n päällä olemisesta tulee kaikkea muuta kuin rento tunnelma. Taustamölyn takia pitää puhua kovempaa ja huomio kiinnittyy keskustelun sijasta telkkariin. Mua häritsee tosi paljon taustamelu.

Vierailija
13/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täällä taas jeesustelevat sellaiset, jotka katsovat telkkaria sellaisella hartaudella, että maailma ympäriltä katoaa. Joku ehti jo verrata tietokoneeseen ja älypuhelimeen. Minä en ainakaan telkkarin päällä ollessa joudu sitä näppälemään ihan koko aikaa eikä sitä ole pakko edes koko ajan vahdata. Kai teilläkin kuitenkin se tietokone ja älypuhelin voivat olla päällä, kun vieraita tulee, vai sammutatteko nekin? :D Entäs radio? Tai laitatteko taulutkin seinältä piiloon, ettei vain tule niitä tuijoteltua siinä vieraiden aikana? 

Vierailija
14/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television alkuaikoina töllö avattiin, kun ohjelma alkuillasta alkoi, ja suljettiin kun Teija Sopanen toivotti hyvää yötä. Kanavavalinnoista ei tullut  riitaa, sillä kanavia oli aluksi yksi ja sitten peräti kaksi. Jos oli tuttuja kyläilemässä, ohjelmia myös katseltiin ja varsinkin kommentoitiin yhdessä. Näin siis 1960-luvun alkupuolella.

Vierailija
15/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tv:n päällä olemisesta tulee kaikkea muuta kuin rento tunnelma. Taustamölyn takia pitää puhua kovempaa ja huomio kiinnittyy keskustelun sijasta telkkariin. Mua häritsee tosi paljon taustamelu.

Entäs radio? Pidätkö sitä yhtä ahdistavana ja moukkamaisena?

Minusta ihan normaalia, että radio on päällä milloin missäkin. Ihan sujuvasti ovat menneet hammaslääkärin vastaanotot, bussimatkat, kauppareissut ja jopa työasiat hoituvat, vaikka radio onkin koko ajan päällä. 

Vierailija
16/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai täällä taas jeesustelevat sellaiset, jotka katsovat telkkaria sellaisella hartaudella, että maailma ympäriltä katoaa. Joku ehti jo verrata tietokoneeseen ja älypuhelimeen. Minä en ainakaan telkkarin päällä ollessa joudu sitä näppälemään ihan koko aikaa eikä sitä ole pakko edes koko ajan vahdata. Kai teilläkin kuitenkin se tietokone ja älypuhelin voivat olla päällä, kun vieraita tulee, vai sammutatteko nekin? :D Entäs radio? Tai laitatteko taulutkin seinältä piiloon, ettei vain tule niitä tuijoteltua siinä vieraiden aikana? 

En pidä radiotakaan päällä vieraiden aikana. Miksi pitäisin? Juttelen mieluummin vieraiden kanssa.

Vierailija
17/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä keksi yhtään syytä sille, miksi telkkarin pitäisi olla päällä, jos sitä ei katsota. Jos tulee vieraita, niin olen heidän kanssaan, en katso telkkaria (tai siis – meillä ei ole telkkaria, ohjelmat katsotaan tietokoneelta). Enkä ymmärrä tuota vertausta tietokoneeseen tai älypuhelimeen. En mä läästi tietokonetta tai älypuhelinta, jos mulla on seuraa, mutta voivat ne olla päällä (siis virta sammuttamatta), jos on vieraita. Eiväthän ne mitään ääntä pidä koko ajan. 

Vierailija
18/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan normaalia, että radio on päällä milloin missäkin. Ihan sujuvasti ovat menneet hammaslääkärin vastaanotot, bussimatkat, kauppareissut ja jopa työasiat hoituvat, vaikka radio onkin koko ajan päällä. 

Miksi sen pitää olla päällä?

Vierailija
19/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tässä nyt puhutaan, hammaslääkärillä olosta vai siitä, että on vieraita kotona? Kyllä nyt musiikkia voi kuunnella, kun on kavereita, mutta en mä usein musiikkiakaan laita, jos vieraita. Jonkun puheohjelman kuunteleminen samanaikaisesti, kun juttelee toisen kanssa, on kyllä yhtä tyhjän kanssa, ja mitään taustamölyä en kaipaa.

Vierailija
20/110 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä radiotakaan päällä vieraiden aikana. Miksi pitäisin? Juttelen mieluummin vieraiden kanssa.

Jutteletko siis radiolle sen ollessa päällä, vai miksi et voi jutella vieraiden kanssa, vaikka radio onkin päällä? Oletko koskaan esimerkiksi kahvilassa jutellut kaverisi kanssa? Siellähän on usein musiikkia ja jos jonkinlaista puheensorinaa ja kuppien kilinää. Vai istutko sielläkin mykkänä, kun ei pysty puhumaan kuin täydellisessä hiljaisuudessa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi