Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kahteen päivään peseytynyt, jotta näytän tarpeeksi " sairaalta" psykologin käynnille

Vierailija
11.04.2018 |

Viimeeksi ei uskottu masentuneeksi, kun oli siistit vaatteet ja meikkiäkin.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kunnossa, kun jaksaa miettiä meikkausta. Itse en ole jaksanut meikata kuin pari kertaa tänä talvena.

Vierailija
22/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään vaikeaa masennusta, mutta oli sattunut ikäviä asioita elämässä lyhyellä aikavälillä ja resurssit asioiden käsittelyyn omin päin oli lopussa. Töihin ei pystynyt keskittymään, en saanut nukuttua enkä syötyä, itkin ja stressasin vaan. Sain akuutisti viikon sairauslomaa ja ajan työterveyspsykologille. Ennen sinne menoa kävin suihkussa ja puin siistit vaatteet, meikannut en tietenkään koska tiesin että vaan itken siellä.

Psykologi katseli minua ajan alussa ja totesi, että "pystyt kuitenkin huolehtimaan itsestäsi". Tuli siitä vähän wtf-olo, ikään kuin suruni ei olisi todellista, koska kykenen ennen tapaamista käymään suihkussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa. Minä painoin 46 kg pituudella 170cm. Kärsin niin pahasta ahdistuneisuudesta etten pystynyt syömään enkä lähtemään kotiovesta ulos, en soittaa puhelimella jne. Eräs läheiseni vei sitten tervkeskukseen, selitti tilanteen ja lääkäri löi masennuslääkereseptin kouraan ja sanoi että "et kyllä näytä yhtään masentuneelta tai ahdistuneelta".

Olisin toivonut itse pääseväni terapiaan, mutta ei kuulemma ollut tarvetta. Sittemmin olen ollut kotona lähes 15-vuotta. En ole vieläkään päässyt terapiaan.

Vierailija
24/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sain vaan heti psyk.polilta apua (ja tk-lääkäriltä lähetteen sinne) vaikka olin perusiisti ja meikattukin. Yleisolemus ja ilme kertovat kuitenkin paljon. Sanoin suoraan, että haluan tappaa itseni pahan olon ja ahdistuksen takia.

Vierailija
25/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset laiskat *askat pilaavat oikeasti sairaiden maineen ja vievät muutenkin niukat resurssit.

Tuollaiset pitäisi panna etuuskarenssiin vuodeksi tai mieluummin piikille.

Niin. Ap vaikuttaa laiskalta. Sinä vaikutat oikeasti sairaalta. Parantumattomasti ja väkivaltaisesti sairaalta.

Eli ap pitäisi "laittaa piikille" ja sinut pitäisi laittaa loppuelämäksi mielisairaalaan lukkojen taakse.

Hyvä homma. Näin päästään monista ihmisistä eroon. Eipähän tarvitse enää sietää muita. Saa elellä ihan yksin tällä maapallolla. Sitten kaikki ovat tyytyväisiä. Ap on tyytyväinen kun hänen ei enää tarvitse elää ja kamppailla masennuksen kanssa. Sinä olet tyytyväinen kuin laiskoja ihmisiä ei enää ole. ...

Vierailija
26/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aivan karmeen näköinen. Tukka kuin uitettu öljyssä.

En kampaa, en pese. Tukka on takussa.

Vaatteet on karmeet ja ne haisee kun en jaksa mennä pesutupaan.

Kun olen ollut kipeänäkin.

Vierailija
27/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain masennustestistä täydet pisteet, kerroin etten pysty syömään enkä nukkumaan. Mutta koska olin meikattu, siististi pukeutunut ja laittanut hajuvettäkin minua ei otettu todesta ja pidetty tarpeeksi masetuneena, antoi testi mitkä pisteet tahansa! Tänään menen sitten  sinne rasvainen tukka naamalla roikkuen, silmäpussit ja finnit näkyvillä, hieltä haisten ja asuksi valitsin verkkarit sekä vanhan nyppiintyneen villatakin. Jospa näyttäisin nyt tarpeeksi "hullulta"!

Kohta pitääkin mennä, hörppään vain kahvin. Pitäkää peukkuja . 

Ap

Nyt menee jo aika epäuskottavaksi. BDI pahin mahdollinen eikä sinua uskota masentuneeksi koska olet siisti? Taidat valehdella.

Vierailija
28/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida auttaa. Minä painoin 46 kg pituudella 170cm. Kärsin niin pahasta ahdistuneisuudesta etten pystynyt syömään enkä lähtemään kotiovesta ulos, en soittaa puhelimella jne. Eräs läheiseni vei sitten tervkeskukseen, selitti tilanteen ja lääkäri löi masennuslääkereseptin kouraan ja sanoi että "et kyllä näytä yhtään masentuneelta tai ahdistuneelta".

Olisin toivonut itse pääseväni terapiaan, mutta ei kuulemma ollut tarvetta. Sittemmin olen ollut kotona lähes 15-vuotta. En ole vieläkään päässyt terapiaan.

No entä jos koittaisit hakeutua sinne välillä? Ei se nyt ihan oikeasti niin vaikeaa ole. Mene yksityiselle jos ei terveyskeskus auta, sieltäkin saa erikoissairaanhoidon lähetteen. On sulla yhteen kertaan varaa. Ja kerrot siellä vastaanotolla sitten suoraan että miten asiat on, et odota että lääkäri kyselee.

Vierailija
29/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en masentuneena pystynyt lähtemään ulos ilman laittautumista. Ensimmäinen mut tosissaan ottava (hyvä!) lääkäri sanoikin ääneen, että on hyvä kuinka osaan kuvailla tuntemuksiani, koska en näytä sairaalta. Sain hältä sairaslomaa ja apuja, joiden seurauksena toivuin aika pitkälti työkykyiseksi.

Itse näytän sitä paremmalta mitä huonommin voin, koska ihmisten kohtaaminen ahdistaa. Pelkään, että vastaantulijatkin näkee lävitseni ja häpeän sitä, että olen masentunut. Kun voin hyvin, voin olla reippaasti oma itseni, sellainen kuin olen. Meikeillä tai ilman.

Vierailija
30/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset laiskat *askat pilaavat oikeasti sairaiden maineen ja vievät muutenkin niukat resurssit.

Tuollaiset pitäisi panna etuuskarenssiin vuodeksi tai mieluummin piikille.

Mistä tämän kommentin kirjoittaja ja muutamat muutkin päättelevät että ap on laiska tai teeskentelee masentunutta pilaten "oikeasti" sairaiden maineen?

Minä en huomannut muuta kuin asiallisen ja aiheellisen aloituksen.

Vierailija
31/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini ei ole koskaan ollut niin siisti ja puhdas kuin voidessani todella huonosti, olin pahasti masentunut ja ahdistunut mutta koti kiilsi kun jatkuvasti (neuroottisesti) jynssäsin. 

Ilmeisesti koin hallitsevani edes jotain kun hullun lailla siivosin ja menin tolaltani jos yksikin tahra tai pölyhiukkanen jostain ilmestyi.

Aina ei voi tehdä tulkintaa siitä miltä jokin asia näyttää.

Vierailija
32/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin näytän ulkoisesti sitä paremmalta mitä masentuneempi olen. Onneksi eivät mun lääkärit ym. ole antaneet sen hämätä.

Vierailija
33/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain masennustestistä täydet pisteet, kerroin etten pysty syömään enkä nukkumaan. Mutta koska olin meikattu, siististi pukeutunut ja laittanut hajuvettäkin minua ei otettu todesta ja pidetty tarpeeksi masetuneena, antoi testi mitkä pisteet tahansa! Tänään menen sitten  sinne rasvainen tukka naamalla roikkuen, silmäpussit ja finnit näkyvillä, hieltä haisten ja asuksi valitsin verkkarit sekä vanhan nyppiintyneen villatakin. Jospa näyttäisin nyt tarpeeksi "hullulta"!

Kohta pitääkin mennä, hörppään vain kahvin. Pitäkää peukkuja . 

Ap

Millä tavalla kävi ilmi ettei sinua otettu todesta tai pidetty tarpeeksi masentuneena? Psykologien työnkuvaan kuuluu se että asiakkaan/potilaan kertomaan ei lähdetä tunteella mukaan, ja joskus tällainen tilanne voi tuntua asiakkaasta vähättelyltä tai siltä ettei hätää nähdä. Tämä "hätkähtämättömyys" on kääntöpuoli sille että hänelle voi kertoa mitä tahansa mielessä liikkuu ilman että saat tuomitsevaa kohtelua.

Vierailija
34/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotini ei ole koskaan ollut niin siisti ja puhdas kuin voidessani todella huonosti, olin pahasti masentunut ja ahdistunut mutta koti kiilsi kun jatkuvasti (neuroottisesti) jynssäsin. 

Ilmeisesti koin hallitsevani edes jotain kun hullun lailla siivosin ja menin tolaltani jos yksikin tahra tai pölyhiukkanen jostain ilmestyi.

Aina ei voi tehdä tulkintaa siitä miltä jokin asia näyttää.

No mä en kyllä jaksa kuin istua ja maata ja pakollisen ruoan tehdä.

En jaksa tiskata, en siivota.

Elän kauhistuttavassa sotkuläjässä.

Eläimiä kävelee seinilläkin.

Vierailija
35/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on erikseen sossuvaatteet, jotka on normaaleja arkivaatteitani huonommat.

Vierailija
36/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit jos vastailee normaalisti, niin siitäkin huomautellaan. Ja "jaksoit tännekin tulla". No mikä vaihtoehto? Pitää olla työkykyinen jotta voi osallistua työkyvyn arviointiin?

Vierailija
37/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla merkattiin sossun papereihin, kun ilmoitin työkyvyttömyyden syyn. "Kertoo tämän heti aluksi". No monentena se ois pitäny kertoa? Neljäntenä?

Vierailija
38/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeeksi ei uskottu masentuneeksi, kun oli siistit vaatteet ja meikkiäkin.

Jaa. Minua on psykiatri kuvaillut termillä huoliteltu olemus ja diagnoosini on pitkäaikainen vaikea masennus. Minä toki olinkin rehellinen ja kerroin avoimesti tilanteestani.

Vierailija
39/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla merkattiin sossun papereihin, kun ilmoitin työkyvyttömyyden syyn. "Kertoo tämän heti aluksi". No monentena se ois pitäny kertoa? Neljäntenä?

Noita sossun paskaraporttejakaan ei tarvittais ollenkaan, jos olis perustulo.

Vierailija
40/67 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on erikseen sossuvaatteet, jotka on normaaleja arkivaatteitani huonommat.

Sossuvaatteet!

Tää on kyllä päivän paras!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan