Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö narsistit itse tajua että koko maailma vihaa heitä

11.04.2018 |

Narsistihan ei voi kuulema itse tietää olevansa narsisti. Mutta kyllähän sen selän takana jauhamisen luulis huomaavan. Koska kaikki ketkä eroo narsistista niin mitä voi olettaa heidän kertovan tästä hebkilöstä. Ei ainakaan hyvää.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyk. syvästi ihmisiä vihaava uhri kirjoitti:

Maailmanparantaja kirjoitti:

Narsistihan ei voi kuulema itse tietää olevansa narsisti. Mutta kyllähän sen selän takana jauhamisen luulis huomaavan. Koska kaikki ketkä eroo narsistista niin mitä voi olettaa heidän kertovan tästä hebkilöstä. Ei ainakaan hyvää.

Joo mutta on todella harvinaista, että uhria edes uskotaan. Ainakin Suomessa on vielä vallalla kulttuuri, että uhri on itse syyllinen ja epäilyttävä eli ei nsrsistilla ole mitään hätää. Päinvastoin, mikä nautinto se onkaan kun saa t yhmät uskomaan että joo, selkeesti hullu ja katkera tuo syyttäjä kun jo raivoaa epätoivoisena. Ei t yhmät (ja huh että niitä riittää...) ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäs. Kukaan ei tajua miten tuskainen ja epätoivoinen tilanne uhrilla voi joskus olla ja siihen kun vielä ivataan ja syytetään päälle niin jossain vaiheessa inhimillisyys häviää myös susta. Ja hei mikäs siinä, jos sulle voi tehdä mitä vaan niin samat oikeudet sullakin on eli paha kiertoon sitten jos ei muutakaan täällä ole.

Mun ex-mies sai syötettyä valheita musta jopa mun omille vanhemmilleni. Eron jälkeen puimme näitä vanhempieni kanssa, ja he nolona tunnustivat minulle, mitä kaikkea paskaa olivat uskoneet minusta. Narsisti oli kääntänyt mm. alkoholiongelmansa minun juomisekseni. Ja olen aina juonut hyvin vähän, ja vanhempieni olisi pitänyt todellakin tietää tämä. Tai vähintäänkin älytä siitä, että hoidin raha-asiani hyvin ja exä itse oli ulosotossa. Niin taitavia ovat narsistit.

Vierailija
42/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma vihaa (kaikkia) narsisteja, vaan rakastaa heitä. Saatte toki olla erimieltä, mutta kun avaatte tv:n ja katsotte vaikkapa jonkun poliitikon haastattelua jonka aikana yleisö haukoo henkeään ihastuksesta kun poliitikko kertoo juuri keksineensä tavan parantaa maailmaa leikkaamalla köyhien tuet ja ohjaamalla voittoa tuottamattomille yrityksilleen miljoonia yritystukia tms. Näin kärkeistetynä. Tarkoituksena ei ole väittää, että kaikki poliitikot olisivat narsisteja (tai että voisivat tehdä yksinään esimerkin kaltaisia päätöksiä) vaan se että monet ihailevat varauksettomasti narsisteja, jopa vielä silloinkin kun kalikka kalahtaa itseensä.

Jotenkin kulttuurimme on sellainen, että muita vahingoittavat narsistiset piirteet nähdään hyveenä ja älykkyytenä. Uhrien on vaikea tuoda kärsimystään ilmi, koska etäämmällä oleva muu maailma näkee narsistista vain inhimiilisemmän ja älykkään puolen, koska haluavat uskoa narsistin maailmaan ja olla osa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva teistäkään nyt on tavannut narsistia. Narsismia kylläkin.

Arviot narsiten määrästä vaihtelevat mutta erään arvion mukaan n. yksi sadasta on. Joten kaikki ovat tavanneet.

Vierailija
44/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen, jos hölmöimmät eivät ymmärtäneet. Ettehän te ymmärrä omaa pahuuttanne.

Sinkkumies

Vierailija
45/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin hetken aikaa hyvinkin narsistisen miehen kanssa ja ongelmaksi koitui se että hän on hyvinkin pidetty henkilö ja ne jotka ovat nähneet hänen karuimmat puolensa, eivät syystä tai toisesta halua puhua, eikä saattaa ks miestä vastuuseen teoistaan.

Minuun hän kohdisti seksuaalista ja henkistä väkivaltaa. Uhkaili muiden vahingoittamiselka ja tappamisella.

Vainosi eron jälkeen jne. On hyvin vaikeaa näyttää toteen esim. "puhelinterrorismi" kun on soutellut useista eri liittyistä, joista isa on ollut tämän kaverien liittymiä ja kukaan ei halua kääntyä häntä vastaan.

Useimmissa tilanteissa ei todistajia. Vain sana sanaa vastaan. Ja olihan tietysti minun syytäni että exä raivosi ja uhkaili. Seksuaalinen väkivalta ei ollut hänen mielestään edes väkivaltaa, vaan minä hullu.

Kaveriuankin ahdisteli seksuaalisesti, haukkui häntä ja uhkaili väkivallalla. Kaveri sanoi ainoastaan kaveruutensa poikki. Exä aökoi vainoamaan häntä ja jätti minut rauhaan.

Silti kukaan ei puhu. Hänhän on hyvä mies ja kaikkien kaveri

Vierailija
46/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kysymykseen, jos hölmöimmät eivät ymmärtäneet. Ettehän te ymmärrä omaa pahuuttanne.

Sinkkumies

Kiva että tulit sinkkumies tähän keskusteluun koska sinulla on tästä aiheesta omakohtaista kokemustietoa. Oot tosi selvästi narsistinen ihminen enkä sano tätä vittuillakseni vaan asia on näin.

Vierailija
47/50 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva teistäkään nyt on tavannut narsistia. Narsismia kylläkin.

Arviot narsiten määrästä vaihtelevat mutta erään arvion mukaan n. yksi sadasta on. Joten kaikki ovat tavanneet.

Suomen väkiluku on n. 5 513 849. Kaksi prosenttia on 110 277 henkilöä, eli joka 50:s kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Lievempiä häiriöitä on useammalla. Voi miettiä, miten paljon noin isolla määrällä on vaikutusta perhepiireissä ja työpaikoilla.

https://narsismi.info/mita-on-narsismi-ja-kuinka-yleista-se-on/

Narsismi väestötasolla

Tutkimusten mukaan noin 2 % väestöstä, joista 75 % on miehiä kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Tutkimukset kertovat määrän olevan hälyttävässä kasvussa.

Vain pieni osa narsistisista persoonallisuushäiriöistä on niin vakavapiirteisiä, että voidaan puhua varsinaisesta narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Lievempiä häiriöitä esiintyy kuitenkin huomattavasti useammilla kuin 2 %: lla väestöstä.

On arvioitu, että eri persoonallisuushäiriöistä kärsiviä ihmisiä on n.5-15% väestöstämme. Persoonallisuushäiriöt ovat kuitenkin hyvin alidiagnosoituja hoitoon hakeutumattomuudenkin vuoksi.

Vierailija
48/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaahan tällaisista avauksista tekee sen, että ihminen ei tunnista sellaisia piirteitä toisissa, joihin ei jollain tavalla samaistu. Eli jokainen narsistittelijakin puhuu aina enemmän tai vähemmän itsestään ja samalla tavalla kuin kritiikkinsä kohde, kieltää omat itsekkäät taipumuksensa. Kipin kapin peiliin katsomaan jos lähipiiristä löytyy narsisteja.

Nimenomaan näin. Sen takia ne, jotka eivät jatkuvasti puhu muista narsisteina eivät itse ole narsistisia (poislukien ehkä oikeat narsistit, jotka eivät myöskään havaitse muiden narsimia kiusaavana piirteenä). Ja sen takia myös narsisteille syntyy uhreja, koska uhri ei näe, että toinen on narsisti(nen) :(

Ja jos uhri sitten havaitsee sen, ja saa apua, niin hän joutuu käsittelemään monia asioita itsessään, myös narsismiaan, jotta paranee kokemuksesta.

Narsistien haukkujat ovat siis tavallaan narsistisesta kohtelusta haavoittuneita, itsekin narsimia omaavia, mutta sen huonosti käsitelleitä ihmisiä.

No nyt kyllä oli aikamoista kyökkipsykologin teoriaa, todella ontuvaa sellaista.

Esim. tuo päätelmä (ja kaikki muukin kyllä..) ,että jos uhri havaitsee toisessa narsismia, niin hänessä itsessään on sitä välttämättä myös. Ohhoh, jo on aika paksua.

"...Ja jos uhri sitten havaitsee sen (narsismin), ja saa apua, niin hän joutuu käsittelemään monia asioita itsessään, myös narsismiaan,..."

Tuo oli myös tuossa alussa aika hyvä : Eli siis ne jotka eivät puhu toisista narsisteina, eivät itse ole narsisteja, paitsi narsistit... no niinpä :D

"Sen takia ne, jotka eivät jatkuvasti puhu muista narsisteina eivät itse ole narsistisia (poislukien ehkä oikeat narsistit, ...)"

Tietenkin ei-narsistinen henkilö voi huomata toisessa narsistisia piirteitä tai narsismia. Huomaamisessa voi toki mennä tovi, jos ei ole narsistisuuteen ennen törmännyt (tai ei ole siitä esim. lukenut).

Vierailija
49/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaahan tällaisista avauksista tekee sen, että ihminen ei tunnista sellaisia piirteitä toisissa, joihin ei jollain tavalla samaistu. Eli jokainen narsistittelijakin puhuu aina enemmän tai vähemmän itsestään ja samalla tavalla kuin kritiikkinsä kohde, kieltää omat itsekkäät taipumuksensa. Kipin kapin peiliin katsomaan jos lähipiiristä löytyy narsisteja.

Nimenomaan näin. Sen takia ne, jotka eivät jatkuvasti puhu muista narsisteina eivät itse ole narsistisia (poislukien ehkä oikeat narsistit, jotka eivät myöskään havaitse muiden narsimia kiusaavana piirteenä). Ja sen takia myös narsisteille syntyy uhreja, koska uhri ei näe, että toinen on narsisti(nen) :(

Ja jos uhri sitten havaitsee sen, ja saa apua, niin hän joutuu käsittelemään monia asioita itsessään, myös narsismiaan, jotta paranee kokemuksesta.

Narsistien haukkujat ovat siis tavallaan narsistisesta kohtelusta haavoittuneita, itsekin narsimia omaavia, mutta sen huonosti käsitelleitä ihmisiä.

Googlaa "ohutnahkainen narsisti"

Vierailija
50/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin avautunut tänne kaveristani joka on ihan varma siitä että miehensä on narsisti. Satummoisin tunnen aihetta sen verran että narsisti mies ei ole. Hän voi olla muuten kusipää tai vaikea ihminen, vaikka se ei vieraille ihmisille näy, mutta kaikki kusipäät eivät ole narsisteja (josta on henkilökohtainen 30 vuoden kokemus). Kaverini suhteen on vaikea sanoa mitä hän itse oikein on, koska kun heille menee kylään hän on se joka nillittää miehelleen turhasta, hän on se jonka käytöstä joutuu jännittämään silloin kun mies on paikalla. Kahden kesken hänen kanssaan on kuitenkin kiva jutella ja hän vaikuttaa ihan normaalilta. Terveydenhuollon ihmiset hän on ainakin omien sanojensa mukaan saanut uskomaan että mies on kamala ihminen. Ja kuten kirjoitin, sivustaseuraaja ei tätä kamaluutta huomaa livenä, mutta siitä on kyllä muutama todistekin. Todella vaikea hahmottaa omalta kannaltakin että olenko minä mulkvistin uhria tukeva ystävä vai itse narsistin hovissa. Taas jouduin joku viikko sitten miettimään asiaa kun olimme viimeksi yhteyksissä, harvahko yhteydenpito vaikeuttaa kokonaiskuvan saamista. Viestittelimme pari päivää Whatsappilla, kaverilla oli taas harmittava asia ja tsemppasin ja tuin. Tämän kahden päivän session jälkeen sanoin ensimmäisen asian joka koski minun elämääni ja minun kuulumisiani ja puff, hän katosi, siihen pysähtyi viestittely sillä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä