Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lomakohteita rakastat ja miksi?

Vierailija
10.04.2018 |

Mitkä on sinun suosikki kohteitasi maailmassa?

Kommentit (238)

Vierailija
141/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporea ja New Yorkia. Ovat vaan ihan ylitse muiden. :)

Vierailija
142/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt Saksassa Schwarzwaldin alueella? En ole itse käynyt, mutta kiinnostaisi kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa on paras paikka matkustella. Täällä voi tehdä upeita löytöjä, mennä Rooman liepeillä oleviin vuoristokyliin, käydä Barcelonassa katsomassa Gaudin kädenjälkeä, pubeilla Lontoossa, ihmetellä Irlannin tunnelmaa, retkeillä Norjan upeissa maisemissa, rakastua Ranskan maaseutuun... Sydän on jäänyt niin moneen paikkaan. :)

Bretagne on ihmeellisen kaunis ja erityismaininta Belgialle, tosin Brysselistä ei ole kokemusta. Antwerp ja Leuven on vaan niin viihtyisiä.

Vähän samaa mieltä, kuin moni tänne jo kirjoittaneista. Euroopassa on monta upea paikkaa - eikä tarvitse lentää järkyttäviä matkoja.

Euroopassa tykkään monista pääkaupungeista: lemppareita Rooma, Madrid ja Tallinna (kyllä!).

Eteläranskalainen Juan-les-Pins on lempparikohteeni.

Myös Dublin, Madeira ja Funchal ja vaikkapa Krakova ovat hienoja paikkoja.

Tykkään shoppailla: kenkiä, vaatteita, laukkuja - olen jonkinsortin shoppailuaddikti.

Tykkään kävellä kaupungeissa - mitä vanhempi sitä ihampaa

Tykkään käydä taidemuseoissa.

Tykkään syödä ja juoda hyvin ja kalliilla :D

Tykkään maata rannalla/altaalla ja lukea kirjoja ja siemailla sangriaa/cavaa tms.

Tykkään matkustaa. Jos matkaa ei ole tiedossa, olen hermoraunio.

Nykyisin matkustaminen on naurettavan halpaa. Kolkyt vuotta sitten lentolipun hinta oli enemmän kuin kuukauden bruttopalkka. Tein silti silloin jo omatoimimatkoja (ei halpalentoja, ei nettiä...) ihan yksin.

Vierailija
144/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa pienehköt rantalomakohteet (pois lukien Pärnu ja vastaavat). Albena Bulgariassa on vallan viehättävä, olen käynyt 5 kertaa. Kreikassa on saarilla kivojakin rantapaikkoja. Santorini oli 15 vuotta sitten uskomattoman kaunis, valkoista ja sinistä paljon. En tiedä, millainen on nyt. Kaupungeista olen pitänyt Lissabonista ja Pariisista. Yhdistäisikö niitä tietty boheemius.

Sen sijaan en pidä Lontoosta lainkaan, en Tukholmasta, en Tallinnasta, en Oslosta, en Madridista.

Vierailija
145/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo,siellä on nyt lämmintä. Vanhoja historiallisia rakennelmia ,hyvää ruokaa,kivoja baareja ja ennenkaikkea mukavia ihmisä jotka möngertävät jotain vierasta kieltä.

Vierailija
146/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menorca! Meillä oli ihan täydellinen hotelli ja voi että niitä rantoja! Niin kauniita ja lämmintä kirkasta vettä❤️ Ruoka oli tosi hyvää, aurinko paistoi ja ihania ihmisiä.

Se on muuten ihana! Unohdinkin mainita. Mallorca ihan lähisaari, ja silti tunnelmaltaan valovuosien päässä. Menorcalla turismia rajoitettu. Rakentamista rajoitettu myös, ja ympäristöä kunnioittaen toimitaan. Maataloutta on paljon. Ihanaa Mahon-juustoa saa ostettua Suomestakin. Menorcalla on rauhallista ja uskomattoman kauniita paikkoja! Suosittelen lämpimästi retkiä. Käytiin omatoimiretkillä, mutta kyllä ne valmisretket veneilemään, juustotilalle, hevosnäytökseen (Menorcalla on oma hevosrotu olemassa), kenkätehtaalle ja luontoretki olivat silti antoisampia. Oltiin pääkaupungissa pari päivää suuren festivaalitapahtuman aikaan, voi mahdoton sitä laulua ja soittoa kaduilla, iloisia kulkueita, tapahtumia joka puolella, tunnelma kuin Rion sambakarnevaaleilla.

Vierailija
147/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme, mukavaa seutua, ajoimme läpi (Freiburg-Baden Baden) ja pysähtelimme pikkukylissä, voisi mennä uudelleenkin. Baden Badenissa yövyimme kivassa hotellissa kylpien, hieno pikkukaupunki sekin.

Vierailija
148/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiemiraatteja ja Italiaa,Sisiliaa rakastan!

Erilaisuuden takia.

Kanariansaaria vähiten, sekä Kuubaa.

Vierailija
149/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsia oli minusta taianomaisen ihana yli 10 vuotta sitten. Ihan kuin olisin löytänyt kadonneen palasen sydäntäni. ♥

Se viemärille haiseva turistirysä?

Vierailija
150/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Gastein Itävallassa oli ihana! Kauniit alppimaisemat, pikkukaupunki kuin sadusta, raikas vuoristoilma, ja Salzburg myös lähellä. En ole missään muualla nukkunut yhtä hyvin, olisiko vuoristoilman ansiota.

Vierailija
151/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesia. Ensinnäkin se on niin iso, että sitä voisi kiertää loppuelämänsä kyllästymättä.

Isoin bonus on luonto. Korallikolmion keskustassa eli käsittämättömät snorklaus- ja sukellusmahdollisuudet, paratiisilintuja Papuan puolella, viidakkoa kaikkialla, tulivuoria, apinoita, kaikkea mahdollista. Tekemistä sekä veden alla että päällä.

Rikas kulttuuri ja historia ja laaja kirjo eri uskontoja. Ystävälliset ja kiinnostuneet ihmiset. Kieli on helppo oppia sille tasolle, että saa asiat hoidettua ja voi käydä pikku keskusteluja. Välillä löytää itsensä ties mistä kyläjuhlista tai jonkun vastaantulijan keittiöstä illalliselta ja onhan se vähän awkward välillä, mutta näitä on kyllä hauska muistella sitten kotiin tultua. Kaikessa ihmeellisyydessään ja kulttuurieroissaan siellä matkustaminen on todella todella palkitsevaa vaikka välillä turhauttavaa ja rasittavaakin.

Matkustaminen on rankkaa ja aikaavievää ja roskaa on kaikkialla, mutta muuta pahaa sanomista en löydy.

Olen matkustanut ikäisekseni aika paljon, eikä mikään paikka ole vienyt sydäntäni kuten Indonesia. Sinne on ihan hirveä kaipuu. Siinä on jotenkin sellaista yllätyksellisyyttä ja seikkailua, että mikään ei vedä sille vertoja.

Vierailija
152/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä reppureissaan nykyään Syyriassa. Jotenkin siellä saa jonkinlaisen jännityksen tunteen aikaiseksi ja majoitus on todella edullinen.

Vierailija
153/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käynyt Saksassa Schwarzwaldin alueella? En ole itse käynyt, mutta kiinnostaisi kyllä.

Olen autolla ajanut läpi, en siis tutustunut tarkemmin. Upeat maisemat kyllä.

Vierailija
154/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi vaikea kysymys, koska on monta paikkaa, jotka ovat olleet ihania. Toisaalta myös omat matkailuintressit on muuttuneet vuosien saatossa todella paljon. Nuorempana halusi budjetilla nähdä mahdollisimman paljon, mutta nykyään tulee paljon myös haettua nautintoa. Onhan se elämys viettää joskus yö tai kaksi vähän tasokkaammassa hotellissa. Yleensä kuitenkin vuokrataan asuntoja edullisesti. 

Melbournea rakastan todella paljon, siellä oon viettänyt yhteensä 4kk. Se ei välttämättä oo mikään paras kohde viikon turistilomalle, vaan se pitää oikeesti elää ja kokea. Huikeita ravintoloita, kulttuuria ja taidetta. Vanhaa ja uutta. Upea.

Euroopassa oon palannut useamman kerran Lontooseen ja Berliiniin. Niissä ei tule tylsää mitenkään. Ja niihin matkustaisin koska vaan uudestaan. Suurta nautintoa olen kuitenkin saanut pikavisiiteillä Saksan ja Itävallan alppimaisemiin ja Pohjois-Norjan vuonoille. Vuoristoissa on vaan jotain maagista, siksi seuraava kohteeni onkin Sveitsi ja Liechtenstein. Voiko kohteeksi siis vastata, että ihan mikä vaan missä on isoja vuoria? :D

Aasiassa oma top3 on Ubud Balilla, Luang Prabang Laosissa ja Seoul Etelä-Koreassa, näihin lähtisin vaikka heti.

Selkeesti en oo rantakohteita rakastava tyyppi, koska niitä ei tullut tohon yhtään.  Ja eipä nää omat suosikit toisaalta kerro mitään itse kohteesta vaan musta. 

Vierailija
155/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan vastannut Intia? 

Uteliaisuuttani kysyn, en ole itse siellä käynyt.

Vierailija
156/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut usein tukikohta Etelä-Ranskassa. Nizzasta 20 kilsaa länteen. Pieni, mutta vanha paikka. Upea hiekkaranta.

Paikallisessa Sparissa hyvä palvelu, mutta rannassa ja rannan tuntumassa aika kuraa. Jos ei anna sen haitata, lomakohde on täydellinen. Aurinkoa, hiekkarantaa, uimista, shoppailua, kulttuuria jne. Kohteesta pääsee 20 minsassa Nizzaan, tunnissa Italian Ventimigliaan ja 10 min Cannesiin. Tykkään pukeutua, joten kohteessa ei lompsita lökövaatteissa, krokseissa ja sandaalitsukissa : )

Olen käynyt vain muutaman kerran Italiassa, mutta maahan on aivan uskomaton: ruoka, historia, kulttuuri, kengät&laukut ja vaatteet, museot. Herranjee.

Myös Madeira viehätti omintakeisuudellaan. Koska siellä ei ole hiekkarantoja, eikä sinne tehdä halpismatkoja, tunnelma on erilainen - eli jos olenkin joskus nähnyt öykkäröiviä suomalaisia kävellessäni Inglesin kuppiloiden ohi, niin sellaisiin ei Madeiralla törmää. Upea kaupunki, joka on rakennettu portugalilaisille - ei turisteille. Madeiran luonto on oma lukunsa.

Villeneuve Loubet vai Antibes?

Juan-les-Pins siinä Antibesin kupeessa :D

Vierailija
157/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Saksa: Siellä asuneena kuin kotia menis, kulttuuri, historia, luonto, kieli.

Sveitsi ja Itävalta: alpit, järvet, kieli.

Skotlanti: luonto, historia, kans vähän kuin kotia menis.

Budapest: kulttuuri, arkkitehtuuri, kylpylät.

Sun kotona sitten puhutaan saksaa?

Vierailija
158/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei matkaajat! Kumpaan näistä kannattaa matkustaa?

Ateena

Gdansk

Vierailija
159/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei matkaajat! Kumpaan näistä kannattaa matkustaa?

Ateena

Gdansk

Mitä haet?

Molemmissa olen ollut. Kenen kanssa matkustat?

Ateena - lämpöä, kaupunkielämää, historiaa, (shoppailua), ihmismassoja

Danzig - lähellä, edullinen, historiaa (uusi WWII-museo - Euroopan hienoin), pieni

Vierailija
160/238 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budapest. Kaunein Euroopan kaupungeista. Mielettömän kiinnostava historia, upea arkkitehtuuri, ihanat vanhat kylpylät, vangitseva mustalaismusiikki, syvän vihreä Tonava, hieman piilossa olevat sisäpiharavintolat ja -baarit ja todella edulliset hinnat. Aina on ikävä sinne.

Olemme varmaan vierailleet eri aikaan siellä. Tonavassa oli vesi alhaalla, aivan paskan ruskea ja haisi kauas.  Likaisia rakennuksia ja tunkkaisia museoita - varmaan historian havinaa. Ei mitään mainittavaa ruuista, annokset runsaita, mutta ei kyllä hyvää nähneetkään... ihan viimeinen kerta kun kävin, euroopassa todellakin on parempia paikkoja vaikka 100.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä