Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lomakohteita rakastat ja miksi?

Vierailija
10.04.2018 |

Mitkä on sinun suosikki kohteitasi maailmassa?

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on tullut sellainen tunne, että nyt olen kaukana, kaukana ja ihan maailman laidalla ja todella rauhassa. Kerran lähdimme Mauritiukselta purjehtimaan päivämatkalle ja tulimme jollekin pienelle hiekkasaarelle jossain. Se oli täydellinen; tyhjä, keskellä ei-mitään, ei ketään missään ja luonto ympärillä. Vietettiin päivä siellä. 

Toisen kerran , taas jollain pienellä saarella valtameren äärellä. Mua kiehtoo siinä se tunne, että nyt ollaan kaukana poissa tavallisesta elämästäni. Sitten vaan on siinä paikallaan ja nauttii siitä. Semmoista hetkeä ei oikeastaan tule kovin montaa kertaa. Sitä mä haen. Eli mitkään aurinkorannion kohteet tai phuet-krabi täyteen rakennetut rannat ei tule kysymykseen. Pitää päästä olemaan yksin, pitäisi kokeilla varmaan joku suomen lappi-norjan vuonot sillä pohjoisessa, voisin päästä samoihin tunnelmiin?

Vierailija
102/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani ja Taiwan. Puhdasta ja turvallista, kaunis luonto molemmissa ja kohteliaat ihmiset. Hyvin toimiva infra.

Keski- ja Etelä-Euroopassa on liikaa saasteita ja turvatonta, taskuvarkaita, ryöstelijöitä ja terroristien pelkoa. Tyrkyttävät kauppiaat on myös luotaantyöntävä ilmiö. Kusettavat taksikuskit...

Etelä-Amerikassa on myös kaunista luontoa ja on ihana patikoida esim. Andeilla ja isoissa luonnonpuistoissa, mutta ihmiset ovat liian "kuumaverisiä" omaan suomalaiseen makuuni.

Pohjois-Amerikassa en taas pidä feikkiystävällisistä ja mukakiinnostuneista ihmisistä.

Afrikassa on kiva käydä safareilla katselemassa eläimiä, mutta ihmisten köyhyys ja paskaisuus kaupungeissa ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtemättömän vaikutuksen minuun ovat tehneet Madeira, Espanjassa Ronda sekä Montenegrossa Kotorinlahti. Uskomattoman kauniita kohteita kaikki. Madeira kauneuden lisäksi luontomatkailijan paratiisi kaikkine patikkapolkuineen.

Vierailija
104/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trieste, siinä oli vain jotain. Vähän suomalaisia ja hyvää ruokaa, Lontooseen on aina kiva mennä. Roomassa myös sitä jotain. L.A:ssa kaipaan sitä fiilistä.

Vierailija
105/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaa. Puhdasta, hiljaista , ihanaa.

Vierailija
106/238 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntyharju! Oma mökki!

Vierailija
107/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korso

Vierailija
108/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärnu. Hieno miljöö, sopivan rauhallista, kaikki lähellä, halpaa kaljaa, ja mukavia "kylvettäjätätejä".

Vierailija
109/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolomiitit Italiassa ja mielettömät alppijärvet ja vuoristo, Sardinian uskomattoman turkoosit vedet, Kreikan saaret esim. Skopelos ja Karpathos, Malediivit ja Seychellit.

Vierailija
110/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Gomera Kanarialla. Upea luontosaari! Joka paikassa on palmuja ja kaktuksia sekä utuisia vuoria/kukkuloita.

Vierailija
111/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että mitä lomakkeita rakastat :D 

Tällä palstalla törmää oikeesti ihan mihin vaan niin en edes juuri ihmetellyt...

Vierailija
112/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa hienossa paikassa on tullut käytyä mutta aina palaan Toscanaan ja Thaimaahan. Mua ei haittaa Thaimaan maine turistirysänä, vaan pidän maan ilmastosta, ruoasta, ihmisistä, halvoista hotelleista omalla altaalla ja sinne on helppoa ja halpaa matkustaa. Euroopan kaupungeista pidän eniten Amsterdamista ja Edinburghista.

Vierailija
113/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro.

En jaksa enää lentokoneita ja kentällä odottelua. Aikani matkailin siellä sun täällä, enää ei kiinnosta lähteä kauas. Viroon pääsee helposti ja halvalla, ja nähtävää riittää. Sen historia kiinnostaa , käsityöperinne samoin. Olen opetellut kieltäkin, joten on mukava sitäkin saada käyttää. Muutkin Baltian maat kiinnostavat ja olen käynytkin, mutta joutuu puhumaan englantia sitten ja sitä osataan Latviassa ja Liettuassa varsin kehnosti keskimäärin.

Vierailija
114/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan thaimaa, tuo laspen panemisen, huumeiden ja ladypoikien maailma.

Aika outoa ettei saa asiasta mainita täällä.

Siis siitä että sillanpään diileriltä löytyi myös lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön viittaavaa materiaalia.

Vierailija
115/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piemonten pikkukyliä ja vuoristoa, viinialueita ja tryffeleitä. Mun sydän on siellä.

Vierailija
116/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malta Gozo. Ihanan rauhallinen lomakohde.

Vierailija
117/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut usein tukikohta Etelä-Ranskassa. Nizzasta 20 kilsaa länteen. Pieni, mutta vanha paikka. Upea hiekkaranta.

Paikallisessa Sparissa hyvä palvelu, mutta rannassa ja rannan tuntumassa aika kuraa. Jos ei anna sen haitata, lomakohde on täydellinen. Aurinkoa, hiekkarantaa, uimista, shoppailua, kulttuuria jne. Kohteesta pääsee 20 minsassa Nizzaan, tunnissa Italian Ventimigliaan ja 10 min Cannesiin. Tykkään pukeutua, joten kohteessa ei lompsita lökövaatteissa, krokseissa ja sandaalitsukissa : )

Olen käynyt vain muutaman kerran Italiassa, mutta maahan on aivan uskomaton: ruoka, historia, kulttuuri, kengät&laukut ja vaatteet, museot. Herranjee.

Myös Madeira viehätti omintakeisuudellaan. Koska siellä ei ole hiekkarantoja, eikä sinne tehdä halpismatkoja, tunnelma on erilainen - eli jos olenkin joskus nähnyt öykkäröiviä suomalaisia kävellessäni Inglesin kuppiloiden ohi, niin sellaisiin ei Madeiralla törmää. Upea kaupunki, joka on rakennettu portugalilaisille - ei turisteille. Madeiran luonto on oma lukunsa.

Villeneuve Loubet vai Antibes?

Vierailija
118/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia

Vierailija
119/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun verran matkustellut eksoottisemmissakin paikoissa, mutta rennointa on ihan vaan Teneriffalla. Siellä on helppo ajaa autolla, vuokra-autot halpoja ja liikenne helppoa. Saari on täynnä pikkukyliä ja metsää ja halutessaan pääsee rannalle. Osan ajasta voi vaan maata altaalla ja antaa lasten leikkiä. Vähän kuin mökille menis. Kaikki toimii, on siistiä ja kaikki on jo nähty joten ei tarvi hötkyillä minkään nähtävyyksien perässä.

Vierailija
120/238 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menorca! Meillä oli ihan täydellinen hotelli ja voi että niitä rantoja! Niin kauniita ja lämmintä kirkasta vettä❤️ Ruoka oli tosi hyvää, aurinko paistoi ja ihania ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi