Mitä lomakohteita rakastat ja miksi?
Kommentit (238)
Snobit alapeukuttaa Thaimaat ja Intiat ja sit hehkuttaa jotain Mallorcaa ja Roomaa 😃
Musta on tosi mielenkiintoista kun noita turistilomakohteita yleensä haukkuu just ne tyypit, jotka ei oo niissä käyneet. Vaikka ite on matkannut yli 40 maassa niin mun mielestä esim. Fuengirola talvikaudella on ihan nasta mesta. Tosi hyvä tukikohta, lähellä on paljon huikeita paikkoja nähtäväksi (Nerja, Gibraltar, Rhonda, Mijas...). Ylipäätänsä Espanjassa on hyvä fiilis. Turkin Alanyasta en niin piitannut, mutta voisin lähteä uudestaan katsomaan, että miltä se nyt 14 vuoden tauon jälkeen tuntuisi.
On tosi hassua, että monen mielestä on jotenkin "vääriä" tapoja matkustaa/lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut usein tukikohta Etelä-Ranskassa. Nizzasta 20 kilsaa länteen. Pieni, mutta vanha paikka. Upea hiekkaranta.
Paikallisessa Sparissa hyvä palvelu, mutta rannassa ja rannan tuntumassa aika kuraa. Jos ei anna sen haitata, lomakohde on täydellinen. Aurinkoa, hiekkarantaa, uimista, shoppailua, kulttuuria jne. Kohteesta pääsee 20 minsassa Nizzaan, tunnissa Italian Ventimigliaan ja 10 min Cannesiin. Tykkään pukeutua, joten kohteessa ei lompsita lökövaatteissa, krokseissa ja sandaalitsukissa : )Olen käynyt vain muutaman kerran Italiassa, mutta maahan on aivan uskomaton: ruoka, historia, kulttuuri, kengät&laukut ja vaatteet, museot. Herranjee.
Myös Madeira viehätti omintakeisuudellaan. Koska siellä ei ole hiekkarantoja, eikä sinne tehdä halpismatkoja, tunnelma on erilainen - eli jos olenkin joskus nähnyt öykkäröiviä suomalaisia kävellessäni Inglesin kuppiloiden ohi, niin sellaisiin ei Madeiralla törmää. Upea kaupunki, joka on rakennettu portugalilaisille - ei turisteille. Madeiran luonto on oma lukunsa.
Villeneuve Loubet vai Antibes?
Juan-les-Pins siinä Antibesin kupeessa :D
Hämäsi tuo vanhakaupunki kun se ei niin vanha ole Juanissa. Meillä oli aikoinaan siellä talo vuokralla ja mieheni nauroi rantavessassa että se oli puhtain ikinä - siltä olisi voinut syödä:D
Surkein matkakokemukseni on kyllä Barcelonasta. Kallista, tylyjä ihmisiä, aivan liikaa turisteja, likaista, ankeaa tunnelmaa. Erityismaininta ala-arvoisen surkeasta ravintolaruoasta, joka oli täysin luokatonta, kävisin mieluummin ravintolamatkalla vaikkapa Jyväskylässä kuin Barcelonassa. Hyviä puolina aurinko, kaunis Välimeri ja arkkitehtuuri, huonoja tasan kaikki muu. Ei koskaan enää, missään muualla ei ole ollut niin selkeää tunnetta, että turisti on vain kävelevä rahapussi paikallisille.
Parasta kohdetta on vaikeampi määritellä, riippuu siitä, mitä kulloinkin on hakenut. Olen tykännyt paljon esimerkiksi Berliinistä, Skotlannin maaseudusta ja Krakovasta.
Mikä tahansa aasialainen megacity, kunhan on melko suvaitsevainen meininki. Tykkään viettää aikaa suurkaupungeissa ihmisiä ja paikallista elämänmenoa katsellessa, ja tietenkin suloisten paikallisten poitsujen (+18 kuitenkin) kanssa touhuten. ;-)
T. Mikko39v
[quote/] Tykkään matkustaa. Jos matkaa ei ole tiedossa, olen hermoraunio.
Nykyisin matkustaminen on naurettavan halpaa. Kolkyt vuotta sitten lentolipun hinta oli enemmän kuin kuukauden bruttopalkka. Tein silti silloin jo omatoimimatkoja (ei halpalentoja, ei nettiä...) ihan yksin.[/quote]
Olen myös lähes hermoraunio, jos ei ole uutta matkaa tiedossa.
Ihanaa, että voidaan tuhota maailma halpalennoilla!
Sorry, mutta matkjailussa jattelen vain hintaa, en maailman tuhoa.
Se minun puolestani riittää, että lajittelen roskani, käytän kangaskasseja enkä syö lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin matkustaminen on naurettavan halpaa. Kolkyt vuotta sitten lentolipun hinta oli enemmän kuin kuukauden bruttopalkka. Tein silti silloin jo omatoimimatkoja (ei halpalentoja, ei nettiä...) ihan yksin.
Se minun puolestani riittää, että lajittelen roskani, käytän kangaskasseja enkä syö lihaa.
Kyllä, suomalaisten matkat tuhoavat maapallon, vaikka suomalaisten osuus on alle prosentti. :)
Odotapas vaan, kun matkustuskykyisten kiinalaisten määrä kasvaa vielä muutamalla sadalla miljoonalla seuraavan parin vuosikymmenen aikana.
Monet parjatut tusinakohteet on tosi hyviä. Niissä on tekemistä ja näkemistä niin itse kohteessa kuin ympäristössä. Vaikka nyt Rodos. Ei ole sattumaa, että näistä joistain paikoista on tullut sellaisia kestohittejä vaan ne on olleet hyviä paikkoja lomailla.
Mä tykkään kaikista paikoista, kun olen siellä lomalla. Jopa Dominikaanissa tykkäsin olla ja haaveilin heti uudesta reissusta juuri sinne, vaikka todellisuudessa loman ainoat annit oli ihana aurinko, upeat rannat ja aivan mielettömän hyvä hotelliresidenssi. Kestosuosikkeja on jotkut kaupungit kuten Lontoo. Sitten on vielä näitä tavallisia paikkoja, joihin olen siedättynyt. Esimerkiksi Turkin Alanya. Se ei ehkä säväyttänyt ekalla kerralla kovin paljoa, mutta kun siellä on lomailtu 11 kertaa vuosien saatossa, niin tuntuu jo kuin tulisi kotiin ja aina yhtä hyvä fiilis nähdä tutut paikat. Lomailemme siellä, koska appivanhemmilla on siellä aivan mielettömän hyvä ja tilava asunto, joten pääsemme sinne halvoilla lennoilla, jos ei muuta keksitä. Yleensä kerran vuodessa käymme siellä ja sitten pari reissua johonkin muualle.
Hetkinen! Pitäisiköhän teidän kaikkien tutustua ensin kotimaahan ja naapurikaupunkeihin! Se autuus ja onni ei tule siitä että lentokoneella matkuataen tuhoatte ilmaston ja kaikki.
Moni matkustaa johinkin "ihanaan pikkukylään" provenceen tms vaikka sama ihana pikkukylä on esim.Tammisaari ja Porvoo, jossa voi viipyä viikonkin ravintoloussa syöden ja nauttien tunnelmasta.
Japanilaiset tulevat Lappiin viikoksi kaukaa. Sen sijaan hyvin moni suomalainen ei ole koskaan käynyt lapissa koskaan.
Ei kannata lähtee ulkomaille kun kotimaa on täynnä ihania paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin matkustaminen on naurettavan halpaa. Kolkyt vuotta sitten lentolipun hinta oli enemmän kuin kuukauden bruttopalkka. Tein silti silloin jo omatoimimatkoja (ei halpalentoja, ei nettiä...) ihan yksin.
Kangaskassia pitää käyttää 7000 kertaa jotta saavuttaisit ekohyödyn muovipussiin verrattuna. Kangaskassin puuvillaan vaaditaan suuri peltoala, vettä, ja mahd metsää kaadettu pellin tieltä. Että se siitä ekoligiasta!
Löytäkää mueluummin onni ihan pienistä arjen asioista kotona!
Cannes, Ranska. Ihana pieni merenranta kaupunki. Sinne sydämmeni halajaa yhä uudestaan ja uudestaan.
Vilkkaammista sitten Lontoo. Kiva kaupunki, jossa paljon tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, matkusteltua tulee paljon pääasiassa Euroopan suuriin pääkaupunkeihin. Lukuisia on toki vielä käymättä. Ensi keväälle pitäisi keksiä jokin reissu taas niin on jotain mitä odottaa, Itävalta voisi olla kiva kohde.
Te jotka matkustatte paljon, onko teillä käytössä esimerkiksi Norwegianin luottokortti ja käytättekö pääasiassa Norwegiania lentojen suunnittelussa? Olen vuoden aikana kerännyt satakunta euroa ilmaista rahaa joilla voin keväällä suorittaa tuon ilmaisen menopaluulennon. Vakuutukset tulevat siinä samassa paketissa niin ei tarvitse niistäkään murehtia.
https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottoko…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, suomalaisten matkat tuhoavat maapallon, vaikka suomalaisten osuus on alle prosentti. :)
Odotapas vaan, kun matkustuskykyisten kiinalaisten määrä kasvaa vielä muutamalla sadalla miljoonalla seuraavan parin vuosikymmenen aikana.
Alle prosentti? No taitaa olla aika paljon vähemmän juu.
Junalla Kiinaan. Saa katsella rauhassa maisemia ja ruokailla ravintolavaunussa. Ei kiirettä.
Minä luin "mitä lomakkeita rakastat..."
😂
Roomaan taas lähden, aivan fantastico.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen! Pitäisiköhän teidän kaikkien tutustua ensin kotimaahan ja naapurikaupunkeihin! Se autuus ja onni ei tule siitä että lentokoneella matkuataen tuhoatte ilmaston ja kaikki.
Moni matkustaa johinkin "ihanaan pikkukylään" provenceen tms vaikka sama ihana pikkukylä on esim.Tammisaari ja Porvoo, jossa voi viipyä viikonkin ravintoloussa syöden ja nauttien tunnelmasta.
Niin no, matkustapa vaikka jostain Oulusta tai pohjoisemmasta asti Tammisaareen tai Porvooseen. Saat ajaa aikamoisen matkan ja Porvooseen ei esim. junalla pääse. Myöskään Itä-Suomesta ei ihan niin vain ajella jonnekin Tammisaareen. :D Samassa tai lyhyemmässä ajassa mitä käytät ajamiseen olet jo perillä kohteessa lentäen. Joten älä tuomitse muita, joille on helpompaa lähteä matkalle sieltä lähimmältä maakuntakentältä. Kaikki Suomessa kun eivät kuitenkaan asu Tampere-Lahti - akselin eteläpuolella.
En voi varsinaisesti nimetä yhtä tiettyä..
Euroopaa ja aasiaa on tullut aikalailla koluttua, mutta aina se veri vetää kuitenkin tuonne aasiaan päin... Aina löytyy niin paljon uutta ihmeteltävää.. matkaviikkoja on kertynyt siellä suunnalla jo 35vkoa. ja seuraavaksi lähden tutustumaan filippiineihin, siellä kierrellen kuukauden..
Mutta aasia ylipäänsä..