Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään niin moni asiakaspalvelija / kaupan kassa on niin epäkohtelias ?

Vierailija
10.04.2018 |

Minkä takia asiakaspalvelijat ovat nykyään niin tylyjä ? Jos heille yrittää jutella samaanaikaan kun he leimaavat ostoksia he vastailevat vain lyhyt-sanaisesti tai eivät noteeraa juttujani ollenkaan ! Missä on käytästavat ? Tänään äsken käydessäni Alepassa myyjä oli todella tyly minua kohtaan. Ei kuunnellut yhtään kun yritin jutella esim. Kauniista säästä, väläytti vain jotain tekohymyä ja sanoi vaan että "joo, aivan, niin".
Missä on aspan käytöstavat ?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa kohtaa niin hirveästi ihmisiä työvuorossaan, ettei jaksa vääntää smalltalkia, se olisi kohtuuton vaatimus. Eri asia on liikkeet, joissa on asiakaspalvelua ihan eri tavalla, esim. vaateliikkeissä. Siellä voi odottaa palvelua, ja jos ei ole, voi syystäkin olla harmissaan. Mutta jätetään kaupan kassatyöntekijät rauhaan jorinoiltamme.

Vierailija
22/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Mitä hittoa sä sitten käyt tuollaisessa paikassa, jos palvelu on paskaa? Laita ainakin palautetta.

Lidl on aina ollut huonon palvelun kauppa, silti porukka käy koska on halpa.

Kampin Lidlissä käyn paskasta palvelusta huolimatta siksi, että se nyt sattuu olemaan lähikauppani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aspa-alalla, lähinnä puhelinasiakaspalvelua. Joskus on todella kiireistä. Puhelua, sähköpostia ja muita työpyyntöjä pukkaa. Jotkut asiakkaat (yleensä ottaen vanhempi ikäpolvi) jäävät kovasti jaarittelemaan niitä näitä asian vierestä pitkäksi aikaa. En tietenkään halua olla epäkohtelias ja yritän olla kärsivällinen ja kuunnella ja vastailla mutta joskus heiltäkin toivoisi tilannetajua siihen että ei varattaisi puheluaikaa itselle turhiin lätinöihin vaan kun asia on hoidettu niin puhelu päättyisi siihen. Tämä aika on pois muilta asiakkailta ja minun työajastani.

Joskus on pakko puoliväkisin yrittää katkaista puhelua kun asiakas ei tunnu ymmärtävän hyvällä ja tämä varmasti saattaa tuntua monesta tylyltä. Minua ei kiinnosta asiakkaan henkilökohtaiset asiat jotka eivät liity hoidettavaan asiaan. Sinänsä tietenkin kovin surullista jos näillä ihmisillä ei ole muuta juttukaveria kun asiakaspalvelija.

Vierailija
24/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään sitä vastaan, jos asiakas haluaa jutella....kunhan hän on alle 30v, komea mies.

Vierailija
25/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä,mutta itse koen ihan toisin !

Varsinkin kassoilla saan aina ystävällistä palvelua, näin ainakin Nurmijärvellä sekä S-kaupoissa, että K-kaupoissa. Myös Lidlissä ollaan ystävällisiä.

Ja siis aina, ei ainoastaan silloin tällöin.

Vierailija
26/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat asiakaspalvelijat taitaa palveluhenkisyyden.

Nuoremmat usein vaihtaa  asiakkaan aikana toisilleen kassojen yli kuulumisensa. Otatsä kuitin? huikkaus korkeintaan asiakkaan suuntaan. 

Asiakas on välttämätön paha josta suoriudutaan nopeasti, ignooraten mahdollisuuksien mukaan koko pakollinen kiusa. 

Aivan helkkarin törkeää touhua joissakin paikoissa, kauppiaiden tulisi kiertää kaupassaan katsomassa välillä kuinka homma hoituu, järkätä asiakaspalvelukoulutuksia tai antaa monoa persuuksiin. Eikä ihmetellä miksi myynti laskee kun asiakkaat menee sinne "mukavaan kauppaan" missä ei pyöritellä silmiä tai tuhahdella maksavalla asiakkaalle.

Mä olen 50v ja mä haluan, että asiakas maksaa ostokset sen ihmeempiä pulisematta, mä oon jo kyllästynyt teidän jorinoihin.

Enkä viitsi enää edes esittää kiinnostunutta.

Vaihda alaa. Hapannaamoja on aivan liikaa suomalaisten kauppojen kassojen takana.

Jorinat sikseen, kyllä asiakaspalvelukohtaamisen alkeet tulee kassahenkilöllä olla käytössä.

Henkilökunta on kaupan/yrityksen käyntikortti ja vetelä asiakaspalvelija on vastenmielinen tapaus.

Ei asiakkaankaan tarvitse siteää huonoa palvelua tai kuunnella kuinka hommaansa täysin leipääntynyt kassahenkilökunta höpisee keskenään omankivan merkeissä.

Enkä vaihda!

Vierailija
27/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Sitä kuuloketta ei saa mutelle. Sun on pakko kuunnella muiden työntekijöiden juttuja koko ajan. Ja jos siirrät kuulokkeen pois korvalta hetkeksi esim. asiakaspalvelutilanteessa kuullaksesi, mitä asiakas sanoo sinulle, niin heti tulee palautetta, mikset ollut kuuntelemassa kuulokkeilla. Monesti puheet puuroutuvat, kun monta ihmistä puhuu päällekkäin kuulokkeissa ja livenä. Oma mielipiteeni olisi, että vaikka kuulokkeet auttavat tosi paljon työntekijöiden välisessä tiedonvaihdossa, ei ne asiakaspalvelutyöhön kuulu. Kännykkä on parempi. Mutta tehokkuus jyrää palvelun tänä päivänä. 

Kuuloketta ei saa mutelle? Onko Lidukan työntekijöiden laitteet hankittu jostain niiden omasta valikoimasta? =D

Eiköhän 99% aspan kuulokemikrofoneista ole sellaisia, että ne saa kyllä mutelle tarvittaessa.

Vierailija
28/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikki ovat ystävällisiä, mutta minä hymyilenkin niille, katson heitä silmiin ja sanon kiitos, sekä toivotan hyvää päivän jatkoa...

Vierailija
29/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää pienempiin kauppoihin asiakkaaksi. Jossain Prismassa tai cittarissa ei viitsitä edes tervehtiä.

Myyrmäen Citymarketissa on ainakin todella hyvä ja ystävällinen kassapalvelu. Menen sinne juuri palvelun vuoksi, vaikka hinnat ovatkin katossa ja korkeammallakin - ja marketti löytyisi lähempääkin.

Vierailija
30/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaikki ovat ystävällisiä, mutta minä hymyilenkin niille, katson heitä silmiin ja sanon kiitos, sekä toivotan hyvää päivän jatkoa...

Olet ihana asiakas❤

Vierailija
31/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aspa-alalla, lähinnä puhelinasiakaspalvelua. Joskus on todella kiireistä. Puhelua, sähköpostia ja muita työpyyntöjä pukkaa. Jotkut asiakkaat (yleensä ottaen vanhempi ikäpolvi) jäävät kovasti jaarittelemaan niitä näitä asian vierestä pitkäksi aikaa. En tietenkään halua olla epäkohtelias ja yritän olla kärsivällinen ja kuunnella ja vastailla mutta joskus heiltäkin toivoisi tilannetajua siihen että ei varattaisi puheluaikaa itselle turhiin lätinöihin vaan kun asia on hoidettu niin puhelu päättyisi siihen. Tämä aika on pois muilta asiakkailta ja minun työajastani.

Joskus on pakko puoliväkisin yrittää katkaista puhelua kun asiakas ei tunnu ymmärtävän hyvällä ja tämä varmasti saattaa tuntua monesta tylyltä. Minua ei kiinnosta asiakkaan henkilökohtaiset asiat jotka eivät liity hoidettavaan asiaan. Sinänsä tietenkin kovin surullista jos näillä ihmisillä ei ole muuta juttukaveria kun asiakaspalvelija.

Saatko siis palkkaa palveltujen asiakkaiden lukumäärän perusteella?

Vierailija
32/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään jutella asiakkaiden kanssa tosi paljon kassalla. Jutellaan säästä, lumihangista, lintubongailuista, lemmikeistä, ruokaresepteistä tai milloin mistäkin. Olen saanut kuulla tosi hyviä niksejäkin ja tuotesuositteluja asiakkailta. Mutta smalltalk onnistuu vain silloin, kun on vähän asiakkaita eli ei ruuhka-aikoina, tai jos on muusta syystä kiire kassalla, esim. vähän väkeä töissä. Eli se että myyjä on lyhytsanainen, voi johtua ihan kaikesta muusta, mutta ei välttämättä lainkaan siitä myyjästä. Ja on paikkoja missä seurataan tehokkuutta, sekin voi vaikuttaa jutustelun määrään, kun tietää että nopeutta seurataan.

Terkuin: 50v myyjä

Vierailija
33/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Lidlissä käyn paskasta palvelusta huolimatta siksi, että se nyt sattuu olemaan lähikauppani.

Jos Kampin Lidl on lähikauppasi niin siitä eteenpäin noin 30 metrin päässä on Alepa ja siitä sitten noin 40 metrin päässä on iso K-market. Kyllä minä nekin laskisin sinun lähikaupoiksesi.

Vierailija
34/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan aina hyvää kassapalvelua. Otan kuulokkeet korvilta ennen vuoroani. Sanon päivää, moi tai hei. Katson silmiin. Vastaan, jos kassa kysyy jotain. Otan kuitin vastaan ja katson silmiin kuittia ottaessani. Kiitän ja poistun paikalta.

En itse yritä aloittaa keskustelua kassan kanssa, mutta jos kassa sanoo jotain säästä tjsp, kommentoin tietysti aina.

Vierailija
35/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aina hyvää kassapalvelua. Otan kuulokkeet korvilta ennen vuoroani. Sanon päivää, moi tai hei. Katson silmiin. Vastaan, jos kassa kysyy jotain. Otan kuitin vastaan ja katson silmiin kuittia ottaessani. Kiitän ja poistun paikalta.

En itse yritä aloittaa keskustelua kassan kanssa, mutta jos kassa sanoo jotain säästä tjsp, kommentoin tietysti aina.

Tervetuloa meidänkin asiakkaaksi.:)

Vierailija
36/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asiasi hoidettua ja vielä jonkinnäköistä vastakaikua small talkillesi, mikä vielä menee pieleen? 🙄

Itse tykkään kyllä jutella asiakkaan kanssa, jos tämä jotain haluaa höpötellä. Ja jos ei ole kiire eikä muita asiakkaita tulossa, niin vaikka sitten pidempäänkin. Mutta pakkohan se on myöntää, että isossa ruuhkassa se höpöttämään jäävä on vähän rasite, kun pitäisi kuitenkin jo seuraavana vuorossa olevalle antaa se huomio - siis itse tykkään keskittyä siihen maksajan, jonka vuoro on. Näissä tapauksissa ne vastaukset voivat olla lyhyehköjä.

Ja toki pitää ottaa huomioon se, että kaikilta ei se small talk ihan niin luonnostaan suju. Ja arvaa mitä, se on ihan okei, pääasia on, että käyttäytyy yleiskohteliaasti ja hoitaa sen työn, mitä on tekemässä, ei tarvitse pulista joutavia, jos se ei luontevalta tunnu.

Vierailija
37/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kuuloketta ei saa mutelle. Sun on pakko kuunnella muiden työntekijöiden juttuja koko ajan. Ja jos siirrät kuulokkeen pois korvalta hetkeksi esim. asiakaspalvelutilanteessa kuullaksesi, mitä asiakas sanoo sinulle, niin heti tulee palautetta, mikset ollut kuuntelemassa kuulokkeilla. Monesti puheet puuroutuvat, kun monta ihmistä puhuu päällekkäin kuulokkeissa ja livenä. Oma mielipiteeni olisi, että vaikka kuulokkeet auttavat tosi paljon työntekijöiden välisessä tiedonvaihdossa, ei ne asiakaspalvelutyöhön kuulu. Kännykkä on parempi. Mutta tehokkuus jyrää palvelun tänä päivänä. 

Kuuloketta ei saa mutelle? Onko Lidukan työntekijöiden laitteet hankittu jostain niiden omasta valikoimasta? =D

Eiköhän 99% aspan kuulokemikrofoneista ole sellaisia, että ne saa kyllä mutelle tarvittaessa.

Ei niitä kuulokkeita laitella mutelle eikä oteta päästä pois. 

Heti tulee tulikivenkatkuista palautetta, jos et ole kuullut jotain esimiehen sinulle suuntaamaa  juttua. Ei ne kuulokkeet ole huvin vuoksi päässä, asiakaspalvelussakaan. Ja vaikka niistä on haittaa asiakaspalvelussa, on niistä hyötyäkin, esim. asioita saadaan tiedusteltua tosi nopeasti tyyliin: onko se ja se tavara päässyt loppumaan, koska saadaan lisää.

Eli kyllä meidän kaikkien on vaan totuttava kuulokkeisiin asiakaspalvelutyössä, sekä asiakkaiden että työntekijöiden. Jos oikein pahasti ottaa päähän, laittakaa palautetta kys. liikkeisiin.

Vierailija
38/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa sä sitten käyt tuollaisessa paikassa, jos palvelu on paskaa? Laita ainakin palautetta.

Lidl on aina ollut huonon palvelun kauppa, silti porukka käy koska on halpa.

Porukka käy ihan siksi, että se on monelle ainut missä on varaa käydä.

Vierailija
39/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen huuto- tai kysymysmerkkiä ei laiteta välilyöntiä.

Valtaosa asiakaspalvelijoista on mielestäni miellyttäviä ja kohteliaita. Toisaalta en jää selittämään heille elämäntarinaani tai kuvittele olevani hauska. Ei heidän tehtävänään ole terapoida minua.

Vierailija
40/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin itse melko suuren yhtiön asiakaspalvelussa 15 palveluneuvojan esimiehenä ja koulutan oman organisaation ulkopuolellakin asiakaspalvelijoita, ja voin kertoa että keski-iän ylittäneet ja alle 25-vuotiaat naiset ovat surkeimpia palvelutilanteissa.

Mutta kyllä on asiakkaatkin nykyään niin huonokäytöksisiä että heikompaa hirvittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi