Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään niin moni asiakaspalvelija / kaupan kassa on niin epäkohtelias ?

Vierailija
10.04.2018 |

Minkä takia asiakaspalvelijat ovat nykyään niin tylyjä ? Jos heille yrittää jutella samaanaikaan kun he leimaavat ostoksia he vastailevat vain lyhyt-sanaisesti tai eivät noteeraa juttujani ollenkaan ! Missä on käytästavat ? Tänään äsken käydessäni Alepassa myyjä oli todella tyly minua kohtaan. Ei kuunnellut yhtään kun yritin jutella esim. Kauniista säästä, väläytti vain jotain tekohymyä ja sanoi vaan että "joo, aivan, niin".
Missä on aspan käytöstavat ?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli alkuaikoina ihanan kohteliaat kassat mutta sittemmin on palvelun taso laskenut.

62/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Mitä hittoa sä sitten käyt tuollaisessa paikassa, jos palvelu on paskaa? Laita ainakin palautetta.

Lidl on aina ollut huonon palvelun kauppa, silti porukka käy koska on halpa.

Ja hitsin hyvää safkaa yms. sieltä saa! :P En minäkään kävisi enää missään näistä mun lähikaupoista, jos menisin palvelun takia... Puhun nyt 10km säteellä sijaitsevista myymälöistä. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asiakkaat ovat niin raivostuttavia ja raskaita. Siksi.

Vierailija
64/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhat setämiehet luulevat, että asiakaspalveluhymy tarkoittaa treffikutsua.

Vierailija
65/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen kohdannut ystävällisiä kassoja. Itse olen ystävällinen myös. Tervehdin ja kiitän.

Vierailija
66/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Mitä hittoa sä sitten käyt tuollaisessa paikassa, jos palvelu on paskaa? Laita ainakin palautetta.

Lidl on aina ollut huonon palvelun kauppa, silti porukka käy koska on halpa.

En Lidlissä tiedä mutta törkein on s-ryhmä. Joskus harvoin kun olet saanut viallisen tuotteen ei edes reklamaatiota hoidettaisi. Vaan pitäisi itse soitella valmistajalle. Tätä on kyllä muissakin kaupoissa.

Vierailija
67/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyöstä pitäisi maksaa tuntuva "henkisen kuormituksen lisä". Ja joka viikonloppu pitäisi olla 3 päivää vapaata, että saisi kunnolla palautua työrupeamien välillä.

Vierailija
68/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtelias aina, mutta arvatkaas kuinka monta kertaa päivässä jorisen samat jorinat helteestä, kuivuudesta, sateesta, kaatosateesta, kylmyydestä, lumettomuudesta, lumikaaoksesta, pakkasesta... Kyllä siinä lopputyövuoroa kohti hymy hyytyy.

Että ilimoja on pielly.

Vierailija
69/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykymedia tyrkyttää kaikille kurkusta alas ja oikeasta korvasta vasempaan sen ajatukseen että hieno elämäntyyli ja elintaso pitäisi kuulua jokaiselle. Sitten tulee ne realiteetit eli pitää maksaa asioista ja mennä töihin eikä rahkeet riitä ainakaan sillä hetkellä muuhun kuin kaupan kassalla olemiseen. Tulee kognitiivinen törmäys ja, no, v'tuttaa.

Vierailija
70/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä viimeisen viikon sisään ihmetellyt samaa. Sain todella nyrpeää palvelua samalla reissulla ensin rautakaupassa ja sitten smoothiebaarissa. Ei tervehdystä, ei hymyä, tylyä ja suorastaan kiukuttelua, kun tuotteesta puuttui hinta (puuttui kaikista siinä hyllyssä, kipaisin itse hakemaan uuden siihen kassalle). Kummassakin paikassa olin ainoa asiakas kassalla, että ei mikään jonokaan siinä stressannut.

Huomasin kyllä jo 10 vuotta sitten, että (tuttu) nuoriso lakkasi tervehtimästä vastaan tullessaan. Teoriani on ilmiölle on

1) Lapsille ei opeteta enää käytöstapoja

2) Nuoriso on niin ahdistunutta ja mt-ongelmasta, että sosiaalinen kanssakäyminen ei suju. Tämäkin saattaa osittain johtua kohdasta 1.

Vierailija
71/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aspa-alalla, lähinnä puhelinasiakaspalvelua. Joskus on todella kiireistä. Puhelua, sähköpostia ja muita työpyyntöjä pukkaa. Jotkut asiakkaat (yleensä ottaen vanhempi ikäpolvi) jäävät kovasti jaarittelemaan niitä näitä asian vierestä pitkäksi aikaa. En tietenkään halua olla epäkohtelias ja yritän olla kärsivällinen ja kuunnella ja vastailla mutta joskus heiltäkin toivoisi tilannetajua siihen että ei varattaisi puheluaikaa itselle turhiin lätinöihin vaan kun asia on hoidettu niin puhelu päättyisi siihen. Tämä aika on pois muilta asiakkailta ja minun työajastani.

Joskus on pakko puoliväkisin yrittää katkaista puhelua kun asiakas ei tunnu ymmärtävän hyvällä ja tämä varmasti saattaa tuntua monesta tylyltä. Minua ei kiinnosta asiakkaan henkilökohtaiset asiat jotka eivät liity hoidettavaan asiaan. Sinänsä tietenkin kovin surullista jos näillä ihmisillä ei ole muuta juttukaveria kun asiakaspalvelija.

Saatko siis palkkaa palveltujen asiakkaiden lukumäärän perusteella?

En ole tuo, jota lainasit, mutta itse kun olin puhelinasiakaspalvelussa, meillä oli tietty määrä kontakteja, joita piti tulla päivässä. Lisäksi oli tilastot pudotetuista puheluista ja näkyi montako puhelua on jonossa. Siitä laskettiin palveltujen asiakkaiden määrä ja kovin montaa puhelua ei saanut mennä ohi omalla markkinalla tai sanomista tuli. Eli symppasin tosi paljon esimerkiksi vanhuksia, ja mielelläni olisin heidän kanssaan höpöttänyt, mutta kun näki että siellä on kolme puhelua jonossa, olin yksin linjalla ja suomalainen usein lopettaa puhelun jos ei vastata aika nopeasti, oli aika tuskaisaa saada se puhelu lopetettua nätisti kun asia oli jo hoidettu.

Vierailija
72/73 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat asiakaspalvelijat taitaa palveluhenkisyyden.

Nuoremmat usein vaihtaa  asiakkaan aikana toisilleen kassojen yli kuulumisensa. Otatsä kuitin? huikkaus korkeintaan asiakkaan suuntaan. 

Asiakas on välttämätön paha josta suoriudutaan nopeasti, ignooraten mahdollisuuksien mukaan koko pakollinen kiusa. 

Aivan helkkarin törkeää touhua joissakin paikoissa, kauppiaiden tulisi kiertää kaupassaan katsomassa välillä kuinka homma hoituu, järkätä asiakaspalvelukoulutuksia tai antaa monoa persuuksiin. Eikä ihmetellä miksi myynti laskee kun asiakkaat menee sinne "mukavaan kauppaan" missä ei pyöritellä silmiä tai tuhahdella maksavalla asiakkaalle.

Mä olen 50v ja mä haluan, että asiakas maksaa ostokset sen ihmeempiä pulisematta, mä oon jo kyllästynyt teidän jorinoihin.

Enkä viitsi enää edes esittää kiinnostunutta.

Viisikymppisenä kassalla töissä... Ei sullakaan hyvin mene

Vierailija
73/73 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan jauhaminen ja tyhjän lätiseminen ei mielestäni kuulu asiakaspalvelijan tehtäviin. Vituttaa monesti kun omat ostoreissut viivästyvät kun joku idiootti jää kaupan kassalle lässyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä