Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* JOULUn tähtösten viikolopputurinat*

21.04.2006 |

uusi pino viikonlopun kunniaksi. En ainakaan nähnyt toista vielä...???

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sitkeä tauti meillä, tosin tuntuu olevan liikkeellä nyt paljon tätä sitkeetä flunssaa.

Mulla oli kanssa ensimmäisessä raskaudessa tuota tuhruvuotoa, joka alkoi silloin kun kuukautisten piti alkaa ja jatkui ainakin raskauden puoliväliin, en enää tarkkaan muista koska loppui. Ihan normaalisti eteni raskaus muuten, mutta pelotti kyllä koko ajan.

Mulla on tää kuvotus vähän outo, kun aamulla on aina tosi hyvä olo, mutta pikkuhiljaa päivän mittaan alkaa tulla tosi etova olo.

Nyt kyllä ei jakasaisi enää odottaa että pääsisi siihen ultraan, vaikka ei ole edes tietoa koska siihen pääsen.

Nyt siivoomaan, ei jaksais, mutta pakko.

Vierailija
2/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tuo kesä alkaisi pikku hiljaa tekemään tuloaan, on aivan pilvetön taivas. Pitää kai ulos kohta lähteä.

Ilmiskö se kirjotteli mahan pullahtamisesta? Täällä on myöskin aika paljastava tuo navan seutu :)

En tiiä johtuuko viime sektiosta vai kolmannesta raskaudesta.

Voi olla, että ens viikolla töissä tulee ilmi kun alkaa kelit lämpeemään ni ei voi enää paksuja vaatteita pitää päällä.

Harmi sinänsä kun tarkoitus oli vielä pari viikkoa ainakin pitää salassa.

Oireita on jatkuva palelu sisällä, saa olla vaatteita päällä ihan reippaasti. Ja liian reipas kävely alkaa ahistamaan ja ihan kuin supistaisi samalla. Ei tässä enää ole niin nuori...

Neuvolaankin on vielä reilu kaksi viikkoa, todellista piinaa.

vilis 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä jo toivoin, että 5 vuoden aikana käytäntö täällä päin olisi muuttunut, ja pääsisi täälä kertaa myös alkuraskaudenultraan... No voih... Kotkasta siis olen. Ja kun kolmatta odotetaan, niin ei kai ole mitään järkeä vielä soittaa neuvolaan, kun viikkoja on huomenna tasan 7? Parin viikon päästä olis kuopuksen neuvola, ja ajattelin, että voisin varata itsellenikin ajan siks päiväksi, mutta ei ne varmaan halua nähdä niin aikaisin?.. Jos neuvolantäti suostuis vaikka sydänääniä vähän kuuntelemaan, jos ei muuta...

Pööh... tää on niin tätä. Haminassa on kyllä kaksi ultraa, ja meillä on vain yksi. Epäreilua.

Mutta... olo on ihan jees. Ei enää väsytä, eikä pahemmin yökötä. Rinnatkaan ei ole enää niin kipeitä. Pitääkö pelätä? Mutta kun kaksi edellista raskautta oli täysin oirettomia, se rauhoittaa. Alaselkään sattuu kyllä välillä iltaisin.

Eilen olin jopa ulkona muutaman tunnin. Ja tänäänkin on ohjelmassa esikoisen kanssa rullaluistelua :D Saatiin luistimet kaksi päivää sitten syntymäpäivälahjaksi, niin mikään muu ei kiinnosta.

Jaksamisia kaikille! Ja hyvää viikkoa!

Vierailija
4/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun edellinen viestini katosi bittitaivaaseen,joten koitan nyt uudestaan kuulumisia.

Vauva on ajatuksissa koko ajan.Vointi on niin ja näin,etova olo kausittaista mutta yhtenäistä on se,että kun olen syönyt lämpimän ruoan,alkaa oksettaa ja pakko mennä toilettiin halailemaan pyttyä.Jos syön vain pieniä välipaloja,olo pysyy parempana.Lisäksi kahtena päivänä ruoan jälkeen on tullut ihan järkyttävät vatsanväännöt !!En tiedä onko joku mahatauti menossa samalla,mutta kivaa ei ole.

Muuten olo ehkä tasoittunut vähän,paitsi väsymys,voisin vain nukkua.

Hirvittää ajatus siitä,että viikon päästä aloitan UUDESSA työpaikassa,miten ihmeessä saan itseni ylös aamuisin jne jne??Ja missä vaiheessa kertoa työnantajalle raskaudesta?Ahdistaa..

Vierailija
5/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Kotkasta, joten en tiedä, vaikka siellä otettisiinkin neuvolaan vaikka jo aikaisemmin.

Minä olen täältä hieman ylempää.. maalta. Pikkupitäjästä, jossa on turha edes kuvitella pääsevänsä kunnallisiin ultriin, jollei ole mitään todellista hätää, tietty rakenne ultraan raskauden puolivälissä pääsee KOKS:iin. Jos haluaa esim. np-tutkimukseen, täytyy itse kustantaa se yksityisellä.

Olen aikaisemmissakin raskauksissa käynyt sitten suosiolla vaan Kouvolassa yksityisellä.

Nyt odottelenkin innolla että massussa pikkuruinen kasvattelee itseään n. 3 viikkoa ja sitten haluan päästä kurkistamaan onko kaikki hyvin.

Vierailija
6/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin noita masun pullahtamisjuttuja. Meillä on tänään lapannut vieraita mun synttäreillä, mun äiti ja sisko katteli mun mahaa ja kysyvät et oonko lihonu tai jotain??? Siis viikkoja 5 ja jotain... en ole kertonut vielä kenellekkään. Haluisin ensin käydä ultrassa ja sit vasta kertoa, saas nähdä pysyykö salassa siihen asti.

Omasta mielestä maha ei ole pullahtanut tai mitään muutakaan. Päin vastoin olen laihtunut pari kiloa. Siis meille on kolmas tulossa ja kaksi edellistä on syntyny sektiolla. Onkohan noilla leikkuilla mitään merkitystä?

Onneksi ei vielä ole mitään oireita. Edellisissä raskauksissa olen oksentanut kolmannelta kuulta loppuun asti.

Qanaiza 5+3

Vierailija
7/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis vuoto vaan runsastui ja muuttui tummemmaksi. Soittelin aamulla sairaalaan kun oli ollut kipujakin. Käskivät tulla näytille. Vuotoa ei ollut missään vaiheessa ihan kauheasti, mutta tiesin kuitenkin keskenmenoksi kun tuli tummaa verta. Sairaalassa vahvistettiin kohdun olevan tyhjä. Epäilivät tuulimunaa, kun vuotoa oli tullut niin vähän. Ottivat verikokeita joista kuulemma selviää, onko kyseessä ollut kohdunulkoinen tai tuulimuna. Nyt on olo tyhjä ja surullinen. Surun määrää vaikea kuvailla, tässäkö 9 kuukauden yrityksen tulos. En tiedä löydetäänkö enää voimia uuteen yritykseen .Aika sen näyttää. Toivon parempaa onnea kaikille muille jouluntähtösen odottajille.

Shannon rv 0+0 murheen murtamana( miten näitä kyyneleitä riittääkin näin paljon)

Vierailija
8/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskoa tätä todeksi. Menkat ovat olleet myöhässä, mutta raskauden mahdollisuus oli häviävän pieni, ollaan käytetty ehkäisyä aina paitsi kerran :=) Aikamoista tähtäystä, vaikka emme tähdänneetkään. Nyt on huono omatunto, kun join pääsiäisenä punaviiniä ja särkylääkkeitäkin olen ottanut jumiutuneeseen niskaan. Mitenköhän saan tämän pidettyä salassa? Ens viikolla kaksi työtilaisuutta, joissa ihmetellään, kun en ota alkoholia. Laskin itse lasketuksi ajaksi 28.12. Onko täällä muita samassa jamassa?

So happy!

Vierailija
9/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi tuppautuisi vielä joukkoonne mikäli tilaa on. Tuon vauva-lehden laskurin mukaan LA olis 22.12. En sitten tiedä miten oikeasti on, kun kierto ollut aika epäsäännöllistä.

Täytyy myöntää, että olo on ihan puulla päähän lyöty vaikka raskaus olikin enemmän ja vähemmän suunniteltu juttu. Kyllä se (ensimmäisen) positiivisen testin tekeminen herätti kaiken näköisiä ajatuksia. Välillä on tosi onnellinen ja innoissaan, välillä taas tosi epävarma ja huolissaan kaikista mahdollisista asioista. Luotan kuitenkin siihen, että ajan kuluessa ajatukset selkenee. Onhan kuitenkin aika suuresta asiasta kysymys, joten ei ihme jos tulevaa mammaa välillä vähän huolettaa. Onneksi mies on itse rauhallisuus eikä tämmöinen tuuliviiri kun minä.

Ajattelin vielä malttaa mieleni ja varata neuvola ajan vasta vapun jälkeen. Jos vaikka pääsisi sitten vähemmällä odottelulla. Minullakin tuo kuvottava olo ajoittuu iltapäivään/iltaan, niin kun joku muukin mainitsi (vielä ei nimimuisti toimi). Lisäksi paleltaa ja pissalla saa ravata yhtenään.

Zen1

Vierailija
10/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan sinulle nopeaa toipumista ja pian palautuvia voimia. Niin kauan kuin on elämää, on toivoa, toivottavasti toivo pikkuisesta vielä palaa!

Näillä raskausviikoilla jokaisella jouluvauvaa odottavalla varmasti vielä kalvaa jännitys ja epävarmuus, päättyyhän niin moni odotus ennen aikojaan. Pidetään kuitenkin peukkuja ja toivotaan, ettei meistä kovin moni poistuisi jouluntähtösistä.

Vierailija
11/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella pahoillani puolestasi *suuri lohtuhali*

Vierailija
12/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotetaan pikkukakkosta ja nyt uskallaudun tänne kirjoittelemaan.

viikkoja olis nyt 7+2.

Esikoinen on vajaa 9kk et vähän hirvittää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Nyt raskaus sujunut ilman pahoinvointia (toistaiseksi) ekast oksensin viikolle 14 asti. Muutenki vointi erilainen kun ykkösestä, et oliskohan poika tulossa (ennustaja ennustanu) =) No eka neuvola on toukokuun 11. päivä ja ultra 30.5 että vielä pitää odotella ja toivoa parasta.

T:Daaria 7+2

Vierailija
13/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin perjantaina, kun menkat oli 1-2pv myöhässä ja oli kyllä niin iloinen ylläri ;) Olemme yrittäneet toista lasta jo 2v2kk, eli 03/04 alkaen!!! Eka meni yli vuosi kunnes plussasin se menikin kesken 05/05 rv 7+1 ja siitä viisi kiertoa ja taas tärppäsi, sekin meni kesken 5+0 tai 5+5?? 11/05 ja sit meni 7 kiertoa ja nyt on 4+2 ja voitte varmaan kuvitella että pelottaa miten tässä käy.

Meillä alkoi yrittäminen ja nämä menetykset olla jo niin rankkoja että kävin jo sairaalan psyk. puolella juttelee asiasta, sielä käskettiin unohtaa yritys, jopa seksikiellosta puhuttiin :( no, miten yrittämisen tosta noin vaan VOI unohtaa?? Lopulta melkein vasten tahtoani aloin miettimään tulevaisuutta ja elämääni ilman että koko ajan liitän siihen haavekuvani millainen kokoonpano lapsia siinä pitäisi suunnitelmieni mukaan olla.. No, ekasta stressittömästä kuukaudesta nyt sitten tärppäsi vaikkei edes oltu oviksen aikana, eli osasino lla stressaamatta kun olin varma ettei nyt voi tärppää;) iloinen ylläri kuitenkin kävi.

Tänään mulla oli kavereita ja sukulaisia käymässä ja pari kaveria katsoi mun mahaa ja hymyili, mulla oli pitkä ohutkankainen toppi ja turvonnut maha sielä alla pullotti farkkujen päällä, vaikka ajattelin että löysä toppi sen peittäisi kun yleensä käytä kireitä.. äitini joka tietää raksaudestani sanoi lähtiessä että hän huomas heti kun tuli sisään että kasvojen muotoni on erilainen ja mahan (turvotuksen) huomaa selvästi =/ oho..

En mä tällai turvonnut kun esikoistani odotin.. nyt nää kaikki viime plussat on alkanu turvottaa heti kun menkat myöhässä!

Shannon: VOIMIA sinulle! minullakin oli monesti rankinta keskenmenoissa se että yritys ja odottaminen alkaa uudestaan,se epätietoisuus MILLOIN on meidän vuoro. Moni kyllä ymmärtää miski menee kesken jne, se on yleistä, lunto hoitaa jne jne.. mutta kun niin on jo kerennyt iloita ja ajatella että NYT meille tulee vauva :( Voimia, koeta nousta sieltä vielä ja kyllä teidän vuoro vielä koittaa :))

Annine 4+2

Vierailija
14/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

POSTITUSLISTA niille keillä laskettuaika joulukuussa 2006 :)

Linkki:

http://groups.yahoo.com/group/joulumasut06/

Itse olen kerennyt olla yahoon -listalla ja oli mukava kokemus, harmi että silloin tipuin siltä liian aikasin pois..

Nyt liityin taas tuonne ja toivon mukaan saadaan kiva porukka kasaan:) liittykää ihmeessä!

t.Annine

Vierailija
15/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi varmaan viimeinen pinoutuja olen ennen maanantaita;). Täällä rv 6+6 jahuomenna alkaa rv7. Sain neuvola-ajan rv10+3 viikolle, toivottavasti kaikki menee hyvin sinne asti ja kunpa sydänäänetkin silloin jo kuuluisivat..=)

Olo on ihan hyvä, väsymystä ja ajoittaista vatsakipuilua lukuunottamatta. Vatsa on turvoksissa ja pidän jo farkkujen nappeja auki, tuntuu että jopa ulospäinkin jo pömpöttää, ja koitan epätoivoisesti vielä pitää salaisuutena parikolme viikkoa;).

Shannonille pahoitteluni ja osanottoni:/toivottavasti pian sinulla onnistaisi, vaikka nyt tuntuukin varmasti todella pahalta ja toivottomalta. Halaus ja voimia!!

Muille jouluodottelijoille aurinkoista alkavaa viikkoa

Toivottelee:Marypepper

Ps:KIITOS jollekkulle kiltille joka on päivittänyt minutkin esittelylistalle=)

Vierailija
16/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin seuraanne.

Olihan tätä jo odoteltu ja aavistus oli ja viimeviikolla sain testattua plussan. Vauva laskurin mukaan tulokas syntyisi 16.12. Neuvolaa ei vielä varattu, mut jos ens viikolla ehtis. Kotona odottelee myös tyttö 08/04.

Täälläkin on huomattu mahan turvotusta. Housut hieman kiristää, eteenkin kun viimekerrasta jäi jokunen turha kilo. Masussa tuntu myös jotain " nykimisiä" . Pahoinvointi ei onneksi vielä vaivaa. (toivottavasti ei edes tule)

T: kati

Vierailija
17/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei -onkos nyt käynyt niin jotta jouluvauvelia 2006 odottaville on KAKSI eri yahoo-ryhmää???

Virallisen kysymyksen jatkoksi... Täällä yksi joulumasua kasvatteleva :-) " Projekti" on niin alkumetreillä ettei oikein uskalla vielä " hengittää" ...

Kuvotus on eksynyt seurakseni ja väsymys iskee päälle jyrän lailla...

VOINTEJA

Tönö rv6 (?)

Vierailija
18/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatko linkin? :) kiitos

Vierailija
19/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.yahoo.com/group/joulutahdet2006/

-liittyä en ole vielä uskaltanut.....

Tönö

Vierailija
20/48 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli varmaan sitten parempi suunnata tuonne Tönön antamaan linkkiin ;) sielä isompi porukka nyt kasassa.

Anteeksi sekaannus.

:)))Annine