Miksi mielenterveysongelmaiset sekoavat aina keväisin?
Mistä se johtuu?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aistiyliherkkyyttä, ahdistuneisuushäiriö ja ruumiinkuvahäiriö. Valo siis ahdistaa aivan liikaa. Näyn paljon paremmin ulkona ja se ahdistaa. Pimeässä on turvallista ja ulkonäköni on enemmän piilossa. ): tämä ainakin oma syyni. Kevät on pahin. Talvi mukavin.
Ei sinua kukaan katsele. Ketään ei kiinnosta. Miksi ihmeessä kuvittelet olevasi niin näkyvä ja merkityksellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aistiyliherkkyyttä, ahdistuneisuushäiriö ja ruumiinkuvahäiriö. Valo siis ahdistaa aivan liikaa. Näyn paljon paremmin ulkona ja se ahdistaa. Pimeässä on turvallista ja ulkonäköni on enemmän piilossa. ): tämä ainakin oma syyni. Kevät on pahin. Talvi mukavin.
Sinulle hauta olisi ihanin - ja ainoa oikea - paikka.
On vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi nähdä vaivaa tällaisen viestin kirjoittamiseen.
Koska se on totta. Vasta kuolleena teikäläisiä ei ahista ja itketä.
Vasta kuolleena sinä lakkaat olemasta haitallinen paska.
Onko tytöllä nyt itkuinen ja paha olo? Nyyh😢.
Ei ole, sulla taas on selkeästi nyt epävakaa kausi menossa. Mielenterveystalo auttaa.
Vieläkö joku mummo v 2026
luulee että siihen tarvitaan VPN:ää? Ei Herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahistaa AINA.
Mä olen töissä yrityksessä jossa on kymmeniä naisia ja vain kahden kanssa pystyn puhumaan ahdistuksesta, saatikka esimerkiksi masennuksesta tai paniikkihäiriöstä. Muut ovat ihan ihmeissään, mitä se semmoinen olo on ja eikös vaan hullut koe sellaista?
Sulla on aika ruusuinen käsitys naisista, jos kuvittelet kaikkien naisten ymmärtävän heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua kukaan katsele. Ketään ei kiinnosta. Miksi ihmeessä kuvittelet olevasi niin näkyvä ja merkityksellinen?
ITSE ASIASSA.
Kyllä.
Niin vain elin ja olin.
Ja silti minut otettiin silmätikuksi.
"Kukaan ei kiinnitä huomiota"
Ja paskat!
Niin vain minulle naureskeltiin, kun olin lapsi. En tehnyt YHTIKÄS MITÄÄN. En edes NÄYTTÄNYT OUDOLTA. Olin normaalilapsi. Ei mitään, mitään, mitään syytä. Ja silti.
Ehkä olen vain niin unohtumaton? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahistaa AINA.
Mä olen töissä yrityksessä jossa on kymmeniä naisia ja vain kahden kanssa pystyn puhumaan ahdistuksesta, saatikka esimerkiksi masennuksesta tai paniikkihäiriöstä. Muut ovat ihan ihmeissään, mitä se semmoinen olo on ja eikös vaan hullut koe sellaista?
Sulla on aika ruusuinen käsitys naisista, jos kuvittelet kaikkien naisten ymmärtävän heikkoutta.
Tuolla kirjoittajalla on kokemusta pelkästään sellaisista naisista, jotka ymmärtävät heikkoutta.
Tämän ketjun perusteella mielenterveysongelmia haukkuu eniten pahasti mielenterveysongelmaiset jotka pitävät keväästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että NAUTIN kun tulee kesä ja helteet ja teikäläiset saatanan pipipäät itkee ja ulisee 👌🏼😆
Oletteko te kesäihmiset ihan lapsesta asti noin lämpimiä ja sydämellisiä ihmisiä vai aurinkoko sen tekee jossakin vaiheessa elämää?
Vaikea kuvitella, että kukaan vanhempi haluais kasvattaa tuollaista.
Kyllä kesän ihmiset on iloisia. Sitä se kesä teettää
Talvi ihmiset ei ikinä hauku kesästä tykkääjiä. Kesäihmiset tuntuu olevan suoraan saatanasta ja niinkuin itsekin sanovat, nauttii kun muut kärsii.
Että tota...
Juu, aurinkoa ja iloa vaan 👍
Menepä takaisin äidinkielentunnille opettelemaan yhdyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella mielenterveysongelmia haukkuu eniten pahasti mielenterveysongelmaiset jotka pitävät keväästä
Sinulla taas ei ole sairaudentuntoa ja siksi itket vuodesta toiseen. Hautaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahistaa AINA.
Tuolla kirjoittajalla on kokemusta pelkästään sellaisista naisista, jotka ymmärtävät heikkoutta.
Valitettavasti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taas ei ole sairaudentuntoa ja siksi itket vuodesta toiseen. Hautaan saakka.
Ok, katsoit kristallipallosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ITSE ASIASSA.
Kyllä.
Niin vain elin ja olin.
Ja silti minut otettiin silmätikuksi.
"Kukaan ei kiinnitä huomiota"
Ja paskat!
Niin vain minulle naureskeltiin, kun olin lapsi. En tehnyt YHTIKÄS MITÄÄN. En edes NÄYTTÄNYT OUDOLTA. Olin normaalilapsi. Ei mitään, mitään, mitään syytä. Ja silti.
Ehkä olen vain niin unohtumaton? ;)
Et kai sä enää lapsi ole? Mitä vatvot vielä lapsuusajan juttuja ja pilaat elämäsi? Päästä irti ja ala elää tässä hetkessä. Kuten sanottu ketään ei kiinnosta miltä näytät ja kuka olet. Ihmisllä on muutakin ajateltavaa.
Pohjoisissa maissa tehdään eniten itsemurhia valoisimpaan aikaan. Siihen on monia syitä, ihan absoluuttista tietoa ei varmaan ole, että miksi, mutta kevätmasennus on yleisempää kuin kaamosmasennus. Valon yllättävä lisääntyminen pitkän pimeän jakson jälkeen sotkee aivojen toiminnan, uni heikkenee ja oireet pahenee, monilla myös migreenit pahenee. Ei se tee kenestäkään sekopäätä, ihmisiä ei ole luotu elämään tälläisissa pas*a olosuhteissa, en tiedä kenen esi-isä urpon oli pakko tarpoa tänne saakka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä raukka saanut tarpeeksi huomiota pienenä kun pitää täällä olla niin huomionkipeä ilkeillä jutuillasi.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisissa maissa tehdään eniten itsemurhia valoisimpaan aikaan. Siihen on monia syitä, ihan absoluuttista tietoa ei varmaan ole, että miksi, mutta kevätmasennus on yleisempää kuin kaamosmasennus. Valon yllättävä lisääntyminen pitkän pimeän jakson jälkeen sotkee aivojen toiminnan, uni heikkenee ja oireet pahenee, monilla myös migreenit pahenee. Ei se tee kenestäkään sekopäätä, ihmisiä ei ole luotu elämään tälläisissa pas*a olosuhteissa, en tiedä kenen esi-isä urpon oli pakko tarpoa tänne saakka :D
"Pohjoisissa maissa" ei ole pakko elää. Täältä saa lähteä "ihaniin etelän maihin", missä aurinko paistaa ja on valoa ja iloa. Tervemenoa sinne vaan! Ei tarvitse enää kärsiä ja ruikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä toimin toisinpäin, heti kun alkaa päivänvalo lyhenemään, masennus ja ahdistus nostaa päätään. En siedä pimeitä ja kylmiä talvikuukausia, syksykin on ahdistavaa mutta ei ole varaa muuttaa pois tai matkustella niin sitten vain kärsin.
Keväisin olo helpottaa.
Minullakin on unettomuutta pelkästään kaamosaikaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta pahenee ja paino nousee keskitalvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle hauta olisi ihanin - ja ainoa oikea - paikka.
Mikäs sut on katkeroittanut?
Ja sit ihmetellään miksi ihmiset masentuu ja ahdistuu.
Ihan asiallinen neuvo inseleille.
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan vaan dark triadin piirteitä omaavat persoonallisuushäiriöiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai muut paitsi bipot?
Bipona allekirjoitan tämän. Kesä, syksy ja talvi menee hyvin, mutta keväällä on vaikeinta pitää pää kasassa. Alkaa panettaa, ei saa nukuttua lääkkeilläkään, vituttaa ja masentaa. Kesällä sitten taas olo tyyntyy kun pääsee mereen tai järveen uimaan. Jostain syystä se luonnossa uiminen saa minut rauhoittumaan. On aina kova odottelu siinä vesien lämpenemisessä. Toivottavasti tulee aikainen kevät, kuten on povattu.
Valo muuttaa hormonitoimintaa.
Itselläni migreeni räjähtää keväisin.