Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä puhelin teidän 1-3 luokkalaisilla? Paljonko maksoi?

Vierailija
08.04.2018 |

Onko satanen liikaa sijoittaa kolmosluokkalaisen puhelimeen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung Xcover 3 Maksoi muistaakseni 179. Molemmilla lapsilla se puhelin.

Vierailija
2/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen on liian vähän. Turvallisen puhelimen saa 149 eurolla: https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOK3WH/…

Sitä päivitetään ainakin 2-vuoden ajan eli käyttö ei muutu tietoturvattomaksi niin äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honor 7, maksoi 60€ käytettynä

Vierailija
4/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat lapsiasi, niin osta heille se viimeisin lippulaiva, oli se sitten iMallia tai Samppasunkia. Tonnin sijoituksella takaat, ettei lastasi kiusata luurin vuoksi.

Vierailija
5/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen sai joululahjaksi Huawein (mate 10 Lite), joka oli 300 euron hintaluokkaa. 

Mieheni vanhemmat olivat ostaneet. En oikein ollut tyytyväinen. Mielestäni meiltäkin olisi voinut kysyä. Kyseessä kuitenkin elämänvalintoihin kiinteästi liittyvä asia. 

On säilynyt toistaiseksi ehjänä kyllä. 

Vierailija
6/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 lk ei kuljettanut puhelinta mukanaan. Nokia 501.

3 lk mun vanha Nokia Lumia 635, arvoltaan pari sataa.

Olisin 4.lk ostanut jouluna jonkun 200-350 euron Androidin, mutta ei halunnut vaihtaa.

Itellä mikrosoftin lumia, ei vielä valittamista. Haluttais kokeilla niitä uusia Nokioita.

Vierailija
7/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkään ymmärrä miksi noin pienellä pitäisi olla puhelin. Miten me ollaan koskaan pärjätty ilman lapsina, jos se on välttämätön nyt.

Eikö vanhemmat luota nykyään lapsiin? Eka luokkalaiset menee kouluun ja iltapäiväkerhoon kunnes vanhemmat ovat kotona. Missä kohtaa puhelin on oleellinen?

Olen pyörittänyt tätä edes sun takas enkä tajua...

Vierailija
8/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huawei Y6.

Hinta Prisman aöessa 119 €.

Vierailija
9/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi annoin oman vanhan puhelimen. Vaihdoin uuden akun netistä löytyneiden ohjeiden avulla. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin uusi halpispuhelin.

Vierailija
10/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satanen on liian vähän. Turvallisen puhelimen saa 149 eurolla: https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOK3WH/…

Sitä päivitetään ainakin 2-vuoden ajan eli käyttö ei muutu tietoturvattomaksi niin äkkiä.

Mitähän ihmettä tietoturvalla on merkitystä pikkulapsen kohdalla? Tämä tietoturvahössötys on mennyt aivan överiksi. 

Jos on poliitikko tai muuten arkaluontoisia tietoja välittävä ihminen, niin sitten toki. 

Vierailija
11/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella saa hyvän puhelimen. Joululahjaksi lapselle ostettiin Huawei P9 mini lite, maksoi muistaakseni 99 euroa. Suojakuoren tilasin kiinasta ja maksoi pari euroa.

Vierailija
12/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin peruspuhelin mitä löytyy. Pääasia että saa kiinni tarvittaessa.

Vierailija
13/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkään ymmärrä miksi noin pienellä pitäisi olla puhelin. Miten me ollaan koskaan pärjätty ilman lapsina, jos se on välttämätön nyt.

Eikö vanhemmat luota nykyään lapsiin? Eka luokkalaiset menee kouluun ja iltapäiväkerhoon kunnes vanhemmat ovat kotona. Missä kohtaa puhelin on oleellinen?

No meillä lapsi kulkee itsenäisesti taksilla ja bussilla kouluun. Hyvä että saa sen kiinni ja se meidät.

On pärjätty ennen ilman kenkiäkin, mutta todettu myöhemmin ihan toimiviksi kapistuksiksi.

Eli taidan hankkia tuolle tän satasen Huawein..

Vierailija
14/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä tietoturvalla on merkitystä pikkulapsen kohdalla? Tämä tietoturvahössötys on mennyt aivan överiksi. 

Jos on poliitikko tai muuten arkaluontoisia tietoja välittävä ihminen, niin sitten toki. 

Yksinkertaista. Tietoturva-ongelmat voi kaapata lapsen tilit ja muut tiedot laitteesta kenenkään huomaamatta ja jopa aiheuttaa vahinkoja sadoille tuhansille ihmisille ympäri maailmaa laitteen omistajan tietämättä.

Vierailija
15/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on vain tullut normi. 

Kyllä minä ja varmaan moni muukin lapsiinsa luottaa. Mutta onhan niitä, joiden pitää varmistaa lapsensa menemiset kaikenlaisilla paikannusohjelmilla ja soittaa joka välissä. 

Valitettavasti!

Vierailija
16/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasella saa hyvän puhelimen. Joululahjaksi lapselle ostettiin Huawei P9 mini lite, maksoi muistaakseni 99 euroa. Suojakuoren tilasin kiinasta ja maksoi pari euroa.

Huuweit ovat niin hitaita ja tokkuraisia ettei niitä kannata ostaa.. Halvalla ei saa edes riittävän hyvää kuuluu sanonta.

Vierailija
17/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voisivat perustella.

Kertokaa tyhmälle miksi ekaluokkalaisella pitää olla puhelin? Kysyn ihan aidosti.

Vierailija
18/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ja muiden turvallisuuden vuoksi jokin puhelin on hyvä olla. Jos jokin hätä tulee kesken koulumatkan syksyn pimeinä iltoina niin milläs soitat jos ei luuria mukana? Nykyään kun puhelimia saa melkein ilmaiseksi niin miksi ei ostaisi turvallisuutta tuovaa tavaraa?

Vierailija
19/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ollut lapsena puhelinta minullakaan.

Mistään kännyköistä ei 70-luvulla oltu edes kuultu, mutta sitä on minusta kyllä ihan turha verrata nykyaikaan, koska maailma on muuttunut monelta muultakin osin kuin puhelimien.

Oli aivan eri olla pikkukaupungissa pikku koululaisena 1970-luvulla kuin Helsingissä 2010-luvulla.

Etäisyydet olivat toista luokkaa pikkukaupungissa, jossa äitini oli esim. töissä samassa rakennuksessa, missä asuimme.

Minä taas olen töissä toisella puolella pääkaupunkiseutua melkein tunnin matkan päässä ja haluan tietää, missä lapseni on, minne menee, mitä tekee.

Ei ole kyse luottamuksen puutteesta vaan turvallisuudesta: hän saa minuun yhteyden, jos jotakin sattuu.

Minulla on turvallinen olo, kun saan yhteyden lapseeni.

Luojan kiitos on kännykkä keksitty!

Vierailija
20/48 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Tietoturva-ongelmat voi kaapata lapsen tilit ja muut tiedot laitteesta kenenkään huomaamatta ja jopa aiheuttaa vahinkoja sadoille tuhansille ihmisille ympäri maailmaa laitteen omistajan tietämättä.

Miten käytännössä tapahtuu. 

Oletetaan, että Nooa Lampisen 7v. tilit on kaapattu. Mitä sitten tapahtuu, missä ja miten?

Eli vaikka nyt google-tili, tuon ikäisellä ei varmasti kauheasti ole vielä eri tilejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi