Voisitko seurustella selkävikaisen miehen kanssa?
Mies ei pystyisi siivoamaan tai kantamaan tavaroita.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sun "korsetti" ap? Eli lihaskunto? Kunnossa olevat lihakset auttavat selkävaivoissakin.
Mut vastauksena: Been there, done that. Never again. En jaksa kuunnella valitusta kivuista.Sorry.
Totta. En haluaisi parisuhdetta selän kanssa, vaan miehen. Selkäsi on mitä on, mutta peruskunto pitää joka tapauksessa olla ja siivoojakaan ei voi tehdä kaikkea. Etsitkö siis ap siivoojaa ja piikaa itsellesi? Miten pystyt toimimaan sängyssä? Oletko vain saavana osapuolena siellä?
Tässä näkee naisten pinnallisuuden.
Sinun kaltaisen naisen kanssa ei kenenkään pitäisi mennä yhteen. Koska 100% varmuudella jättäisit miehen jos mies vaikka joutuisi onnettomuuteen.
Ihana!! Nyt ap suuttui... :D Tästä näkee ap:n kettumaisuuden. Enpä ihmettele, että naisia ei tunnu löytyvän, kun pitää vauvapalstalle tulla kiukuttelemaan! Vastasitko kysymyksiini, ihan aiheellisiin sellaisiin? Et vastannut, vaan teit täydelliset sanalliset itkupotkuraivarit. Juu, tumputa tästä lähtienkin yksinäsi tai hae rouva kaukomailta. :)
Terv. 20 vuotta selkäongelmaisen kanssa parisuhteessa ollut nainen
En ole ap.
On päivänselvää että selkävaivainen ei pysty tekemään kotitöitä. Jokainen sen tajuaa. Ihan samalla lailla kuin pyörätuolissa oleva ei voi lähteä juoksemaan.
Sinulle mies on joku hyödyke jonka pitää tuottaa sinulle jotain. Ihminen ei merkitse yhtään mitään.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi selkävikainen mies. Arkiaskareiden lisäksi vaikuttaa myös petipuuhiin eli lähinnä estää nekin kokonaan.
Eli parisuhde olisi sinun puoleltasi vain jutustelua, nainen taas tekisi kaiken muun, myös sinun hoidon? Hieman huonot kaupat tulisi.
Parisuhde ei ole mikään kauppa.
Jos toista rakastaa tuollaisilla asioilla ei ole mitään merkitystä.
Mitä jos sinä menet naimisiin terveen miehen kanssa ja sitten hän loukkaantuu ja hänestä tulee selkävaivainen loppuiäksi?
Jätätkö hänet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on selän kanssa ongelmia aina silloin tällöin ja yhdessä olemme olleet 20 vuotta. Välillä ärsyttää suunnattomasti, kun aina kuulee lausetta "koska selkä... ", varsinkin silloin, kun miestä ei muuten vain huvita ja sama se on varmasti sinullakin ap. Pystyt taatusti tekemään vaikka mitä, esimerkiksi pyyhkimään pölyjä, siivoamaan keittiön, pesemään lavuaarit ja imuroimaankin suurelta osin, mutta sinua ei se vain nappaa, koska selkä. Kantamiset ymmärrän tiettyyn rajaan saakka, samoin kurkottamiset ja kumartelut, mutta normaalia elämää ei voi lopettaa, koska selkä.
Jos on selkävikainen niin ei todellakaan kykene siivoamaan.
Et näytä tajuavan miten kipeä selkä on? Se sattuu enemmän kuin se että joku hakkaisi sinua vasaralla koko ajan.
Eikö edes keittiö pöytää pysty muka pyyhkimään? Tai vessan lavuaaria pesemään? Miten arkesi sujuu sitten? Miten pystyt olemaan nyt puhelimen/tietokoneen ääressä? Pystytkö pukemaan/riisumaan itse, pystytkö istumaan, seisomaan, kävelemään, ajamaan autoa, kulkemaan rappusissa jne.? Hoidatko kaupassa käymisen itse, entä ruoan laittamisen? Pystytkö pyyhkimään edes itse peräsimesi?
Mikä hemmetin ihmisvihaaja sinä olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sun "korsetti" ap? Eli lihaskunto? Kunnossa olevat lihakset auttavat selkävaivoissakin.
Mut vastauksena: Been there, done that. Never again. En jaksa kuunnella valitusta kivuista.Sorry.
Totta. En haluaisi parisuhdetta selän kanssa, vaan miehen. Selkäsi on mitä on, mutta peruskunto pitää joka tapauksessa olla ja siivoojakaan ei voi tehdä kaikkea. Etsitkö siis ap siivoojaa ja piikaa itsellesi? Miten pystyt toimimaan sängyssä? Oletko vain saavana osapuolena siellä?
Sinun kaltaisen naisen kanssa ei kenenkään pitäisi mennä yhteen. Koska 100% varmuudella jättäisit miehen jos mies vaikka joutuisi onnettomuuteen.
Ihana!! Nyt ap suuttui... :D Tästä näkee ap:n kettumaisuuden. Enpä ihmettele, että naisia ei tunnu löytyvän, kun pitää vauvapalstalle tulla kiukuttelemaan! Vastasitko kysymyksiini, ihan aiheellisiin sellaisiin? Et vastannut, vaan teit täydelliset sanalliset itkupotkuraivarit. Juu, tumputa tästä lähtienkin yksinäsi tai hae rouva kaukomailta. :)
En ole ap.
On päivänselvää että selkävaivainen ei pysty tekemään kotitöitä. Jokainen sen tajuaa. Ihan samalla lailla kuin pyörätuolissa oleva ei voi lähteä juoksemaan.
Sinulle mies on joku hyödyke jonka pitää tuottaa sinulle jotain. Ihminen ei merkitse yhtään mitään.
Ihan uteliasuudesta kysyn, mitä sinä sitten pystyt tekemään? Töissä et ilmeisesti käy, oletko kokonaan työkyvyttömyyseläkkeellä? Kuka käy sinulle kaupassa ja tekee ruuat?
Exällä oli selkävaiva, mutta selkä ei ollut kipeä koko ajan, vain joskus, ja jotain piti varoa, ja kivuissa mes oli äksy. Eipä siitä ollut haittaa, kun kipukaudet eivät kestäneet kauaa. Eli seksi sujui muulloin, samoin kaikki kotityöt. Ja kun selkä oli kipeä, en tietenkään vaatinut silloin mitään. Mutta jos selkä olisi ollut koko ajan kipeä niin sitten varmaan olisi ollut ihan kamala parisuhde. Parisuhteemme päättyi aivan muusta syystä, selkäkivulla ei ollut osuutta asiaan.
Pystyykö pahasti selkävaivainen mies seksiin ? eli jos on hermokipuja selässä ja säteilee jalkaan, pystyykö mies saamaan enää erektiota ? Haluan asiallisia vastauksia, kiitos :D
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö pahasti selkävaivainen mies seksiin ? eli jos on hermokipuja selässä ja säteilee jalkaan, pystyykö mies saamaan enää erektiota ? Haluan asiallisia vastauksia, kiitos :D
Pystyy mies saada erektion helpostikkin.
Erektio tulee vaikka mies olisi hyvinkin kipeä.
Itse olen saanut erektion joka kesti yli tunnin silloin kun selkä oli erittäin kipeä, oli kova migreeni ja oksennustauti samaan aikaan.
Tietenkään silloin ei mitään seksiä olisi harrastettu mutta erektiota se ei estä.
Seksin harrastaminen riippuu sitten miehestä. Toisilla selkä on sellainen että vasta kovan rasituksen jälkeen tulee kipeäksi. Toisilla se selkä on koko ajan kipeä.
Tietenkin jos selkä on sellainen että seistä ei pysty niin ei silloin seksiäkään voi harrastaa. Mutta väittäisin että 99% miehistä jolla on selkäkipuja voi hyvin harrastaa seksiä. Jos ei aina niin akrobaattisesti kuin terveet.
Tietenkin. Ei mua ole koskaan kiinnostanut, kuka miehen asunnon siivoaa. Ja varmaan mies saa hankittua kantoapua siinä missä nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on selän kanssa ongelmia aina silloin tällöin ja yhdessä olemme olleet 20 vuotta. Välillä ärsyttää suunnattomasti, kun aina kuulee lausetta "koska selkä... ", varsinkin silloin, kun miestä ei muuten vain huvita ja sama se on varmasti sinullakin ap. Pystyt taatusti tekemään vaikka mitä, esimerkiksi pyyhkimään pölyjä, siivoamaan keittiön, pesemään lavuaarit ja imuroimaankin suurelta osin, mutta sinua ei se vain nappaa, koska selkä. Kantamiset ymmärrän tiettyyn rajaan saakka, samoin kurkottamiset ja kumartelut, mutta normaalia elämää ei voi lopettaa, koska selkä.
Jos on selkävikainen niin ei todellakaan kykene siivoamaan.
Et näytä tajuavan miten kipeä selkä on? Se sattuu enemmän kuin se että joku hakkaisi sinua vasaralla koko ajan.
Eikö edes keittiö pöytää pysty muka pyyhkimään? Tai vessan lavuaaria pesemään? Miten arkesi sujuu sitten? Miten pystyt olemaan nyt puhelimen/tietokoneen ääressä? Pystytkö pukemaan/riisumaan itse, pystytkö istumaan, seisomaan, kävelemään, ajamaan autoa, kulkemaan rappusissa jne.? Hoidatko kaupassa käymisen itse, entä ruoan laittamisen? Pystytkö pyyhkimään edes itse peräsimesi?
Mikä hemmetin ihmisvihaaja sinä olet!
Olenko mielestäsi ihmisvihaaja? Miksi?
Teen töitä välillä hyvinkin huonokuntoisten senioreiden kanssa ja koskaan en ole heidän kanssaan törmännyt sinunlaiseen vihamielisyyteen. Vaivoistaan huolimatta seniorit eivät ole vetäneet marttyyrinviittaa harteilleen, vaan ovat aurinkoisia ja yrittäviä ihmisiä. Ehkä ennen oli miehet rautaa, nyt pelkkää puuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkannut siivoajan tekemään tuon. En todellakaan pysty siivoamaan tai seuraavana päivänä en pääse sängystä ylös.
ap
En tunne yhtäkään naista, joka kieltäytyisi palkatusta siivoojasta. Minäkin inhoan siivoamista ja kaltaisesi mieshän olisi suorastaan unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap.
Jaaha, toinen marttyyriraukka tuli mukaan keskusteluun itkeä tilittämään. No vastaa nyt edes sinä mikä estää sinua pyyhkimästä ruokapöytää? Mitä pystyt tekemään vai eikö vain kiinnosta? Taitaa sinulla olla elopainoakin kerääntynyt niin paljon, että mikään muu ei suju kuin kettuilit. No silläpä pärjää tietenkin ihan mukavasti. Kuka sinua passaa?
No selkävaivaakin on aika monenmoista. Ilmeisesti tässä nyt kysyttiin haluaisinko alkaa jonkun omaishoitajaksi.. En.
Vierailija kirjoitti:
No selkävaivaakin on aika monenmoista. Ilmeisesti tässä nyt kysyttiin haluaisinko alkaa jonkun omaishoitajaksi.. En.
En etsi omaishoitajaa. Kuten sanoin minulla käy siivoaja ja käyn töissä.
Lisäksi olen ihan ok 180cm ja 80kg eli kipu ei johdu ylipainosta Ja en ole kiukuttelija. Toki joudun kieltäytymään monesta toiminnasta . esim. häissä en voi tanssia jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkannut siivoajan tekemään tuon. En todellakaan pysty siivoamaan tai seuraavana päivänä en pääse sängystä ylös.
ap
En tunne yhtäkään naista, joka kieltäytyisi palkatusta siivoojasta. Minäkin inhoan siivoamista ja kaltaisesi mieshän olisi suorastaan unelma.
Minä kieltäytyisin! En keksi yhden yhtä syytä miksi meille tulisi siivooja kotiin. Kodissamme on tavarat paikoillaan ja kaikille on paikkansa. Tavaroita ja huonekaluja ei ole liikaa, pinnat ja materiaalit ovat laadukkaita ja ne ovat helppoja pitää siistinä. Saan siivottua oikein mainiosti vessasta raidat pois, pyyhittyä pöydät, huolehdittua keittiön siivouksesta siinä samalla kuin teen ruokaa tai olen muuten keittiössä ja imurointiin ei hyvällä imurilla mene kuin hetki. Ja sekin hetki on ihan hyvää hyötyliikuntaa. En ole mikään sadan kilon keijukainen, joten jaksan, pystyn ja osaan. Meillä myös lapset tekevät osansa ja perheellämme menee hyvin. Omakotitalossa asumme.
Niin mikä siellä selässä niin parantumattomasti mättää?
En ikinä ainakaan aloittaisi uutta suhdetta tietäen valmiiksi, että mies on selkävikainen. Eri asia jos oma sattuisi loukkaamaan selkänsä.
Kaveri oli naimisissa selkävikaisen miehen kanssa, mies keskittyi lähinnä röhnöttämään kotona ihme asennoissa, odottamaan mihin aikaan voi ottaa lisää kipulääkettä ja kiukuttelemaan sekä kiroilemaan yksinään. Nämä kaikki johtuivat tietenkin siitä että sattui koko ajan, mutta se teki myös kaverini elämästä aivan helvettiä. Kiinnostusta esim. fysioterapiaan tai hoidon/jatkotutkimusten vaatimiseen miehellä ei ollut, ja se oli lopulta sitten se korsi joka katkaisi kamelin selän.
Ystäväni ei siis eronnut siksi että miehen selkä oli kipeä vaan siksi, että tämä ei edes yrittänyt tehdä mitään oman fyysisen tai henkisen hyvinvoinnin saati suhteen eteen. Miksi jäädä, jos toinen on koko ajan vain ilkeä eikä muutosta ole odotettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi omaishoitajaa. Kuten sanoin minulla käy siivoaja ja käyn töissä.
Lisäksi olen ihan ok 180cm ja 80kg eli kipu ei johdu ylipainosta Ja en ole kiukuttelija. Toki joudun kieltäytymään monesta toiminnasta . esim. häissä en voi tanssia jne.
ap
Vastasitko sinä ap nuo lukuisat kiukutteluvastaukset vai joku toinen? Tämä äskeinen kommenttisi oli ihan fiksu ja jos keskustelu olisi ollut sitä koko ajan, niin olisit saanut mukavampia vastauksia, mutta valitettavasti niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ainakaan aloittaisi uutta suhdetta tietäen valmiiksi, että mies on selkävikainen. Eri asia jos oma sattuisi loukkaamaan selkänsä.
Kaveri oli naimisissa selkävikaisen miehen kanssa, mies keskittyi lähinnä röhnöttämään kotona ihme asennoissa, odottamaan mihin aikaan voi ottaa lisää kipulääkettä ja kiukuttelemaan sekä kiroilemaan yksinään. Nämä kaikki johtuivat tietenkin siitä että sattui koko ajan, mutta se teki myös kaverini elämästä aivan helvettiä. Kiinnostusta esim. fysioterapiaan tai hoidon/jatkotutkimusten vaatimiseen miehellä ei ollut, ja se oli lopulta sitten se korsi joka katkaisi kamelin selän.
Ystäväni ei siis eronnut siksi että miehen selkä oli kipeä vaan siksi, että tämä ei edes yrittänyt tehdä mitään oman fyysisen tai henkisen hyvinvoinnin saati suhteen eteen. Miksi jäädä, jos toinen on koko ajan vain ilkeä eikä muutosta ole odotettavissa?
Toi on kyllä useammilla se ongelma. Tai siis olisi kaikki mahdollisuudet kuntoutua täysin, mutta on helpompi vaan maata sohvalla ja nutustella lääkettä nassuun. Ei jakseta nähdä vaivaa oman kuntoutumisen eteen, kun ei siellä yhdellä fysioterapiakäynnillä koettukaan ihmeparantumista, vaan pitäisi oikeasti jaksaa itse nähdä vaivaa asian eteen.
Voisin hyvinkin. Jokaisessa ihmisessä on muuten jotain "vikaa" jos asioita haluaa niin tarkastella