Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö tuoksuja ja hajustettuja pesuaineita vaikka tiedät niiden olevan vaarallisia?

Vierailija
08.04.2018 |

Vai oletko sitä mieltä että hajusteiden vaarallisuudesta liioitellaan?

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/mikrobiologi-ty…

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Käytän huuhteluaineta ja jopa sitä kaikista kamalinta eli hajuvettä! Suihkussa käytän suihkuvoidetta, shampoota ja hoitoainetta ja jopa dödöä!!! Siivotessa käytän lattianpesuainetta ja yleispuhdistusainetta!

Palan varmaan helvetissä ja traumatisoin hajusteyliherkkiä :0

Vierailija
2/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Käytän huuhteluaineta ja jopa sitä kaikista kamalinta eli hajuvettä! Suihkussa käytän suihkuvoidetta, shampoota ja hoitoainetta ja jopa dödöä!!! Siivotessa käytän lattianpesuainetta ja yleispuhdistusainetta!

Häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua varmaan naurattaa niin kauan kunnes sairastut itse. Me olimme koko perhe 100-prosenttisen terveitä, kunnes ostimme todella homeisen talon jossa sairastuimme kahdessa viikossa. Koko perhe sai monikemikaaliherkkyyden.

Hajuaistimme on noin satakertainen terveisiin verrattuna. Haistamme esim. 50 metriä edellämme kävelevän hajuvedet ja saamme siitä oireita. Ravintoloissa, busseissa, elokuvissa ym. käyminen on yhtä hel*ettiä teidän haisuleiden takia.

Mieti vähän, ennen kun naureskelet.

Vierailija
4/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tulee mennä kyykkyyn ja toimia juuri kuten hajuherkät toivovat. Jos ennen rakastit jotain pesuainetta niin oivoi, käyttö lopetettava. Jos ennen pidit tietysti saippuasta, ei, sitä ei enää saa käyttää. Syynä se että joku jossain saattaa olla herkkä. Sitten on näitä oikeasti hajusteyliherkkiä ja suurin osa niitä joilla ongelma korvien välissä.

Vierailija
5/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua varmaan naurattaa niin kauan kunnes sairastut itse. Me olimme koko perhe 100-prosenttisen terveitä, kunnes ostimme todella homeisen talon jossa sairastuimme kahdessa viikossa. Koko perhe sai monikemikaaliherkkyyden.

Hajuaistimme on noin satakertainen terveisiin verrattuna. Haistamme esim. 50 metriä edellämme kävelevän hajuvedet ja saamme siitä oireita. Ravintoloissa, busseissa, elokuvissa ym. käyminen on yhtä hel*ettiä teidän haisuleiden takia.

Ikävää sinulle, huono tuuri. Pitääkö minun nyt luopua lempishampoostani ja pestä pyykki etikalla?

Vierailija
6/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut hajusteiden käytön lasten myötä. En ole missään vaiheessa ollut hajusteyliherkkä, mutta hajuaistini on parantunut ihan huikeasti, ja nykyään huuhteluaine löyhkää nenääni hyvin voimakkaasti esim. hisseissä, joissa hajupommi on ollut ennen minua.

Tupakoitsijat (siis entiset) aina sanovat, miten hajuaisti on parantunut lopettamisen myötä. Joten totta kai sama tapahtuu hajusteidenkin kanssa.

Vierailija
7/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemisissä monien eri ammattialojen kanssa pävittäin työkseni.

Eniten hämmästyttää se, kuinka apteekkien asiakaspalveluhenkilöillä on kaikista tolkuttomin määrä hajuvettä. Siis ja vielä eri apteekkien! Hehän ovat tekemissä hengityssairauden ym kanssa. Sen jopa ymmärtää, jos kempparimyyjä tuoksuu hajuvedeltä, mutta tuota en käsitä. Olen sitä itsekseni hämmästellyt ja kauan. Itse en tuoksuista kärsi tai oireita saa. Nuo neitokaiset tuosuvat jo hyvin kaukaa.

Vierailija
8/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää sinulle, huono tuuri. Pitääkö minun nyt luopua lempishampoostani ja pestä pyykki etikalla?

Ei pidä. Mutta harkitse, jos voisit jättää esim. hajuveden tai huuhteluaineen pois. Tai vaikka puolittaa niiden määrän.

Tajuatteko te ollenkaan, että toisten ihmisten turhan hajusteiden käytön takia moni ihminen joutuu luopumaan NORMAALISTA ELÄMÄSTÄ? Jo kymmenet tuhannet ihmiset Suomessa saavat elämänlaatua haittaavia oireita hajusteista. Johtuu homeongelmien räjähdysmäisestä kasvusta.

Kertoisitko minulle, mitä terveydellisiä hyötyjä hajusteista on?

Vierailija
9/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tulee mennä kyykkyyn ja toimia juuri kuten hajuherkät toivovat. Jos ennen rakastit jotain pesuainetta niin oivoi, käyttö lopetettava. Jos ennen pidit tietysti saippuasta, ei, sitä ei enää saa käyttää. Syynä se että joku jossain saattaa olla herkkä. Sitten on näitä oikeasti hajusteyliherkkiä ja suurin osa niitä joilla ongelma korvien välissä.

"Joku jossain"? Niin, 10-40 % ihmisistä, riippuen tutkimuksesta. Ei ole ihan marginaaliporukka kyseessä. :D

Vierailija
10/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Mutta harkitse, jos voisit jättää esim. hajuveden tai huuhteluaineen pois. Tai vaikka puolittaa niiden määrän.

Tajuatteko te ollenkaan, että toisten ihmisten turhan hajusteiden käytön takia moni ihminen joutuu luopumaan NORMAALISTA ELÄMÄSTÄ? Jo kymmenet tuhannet ihmiset Suomessa saavat elämänlaatua haittaavia oireita hajusteista. Johtuu homeongelmien räjähdysmäisestä kasvusta.

Mielenterveydelleni on hyväksi että tuoksun hyvälle 😇

Vierailija
11/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveydelleni on hyväksi että tuoksun hyvälle 😇

Samoin täällä! Juuri pesin koneellisen lakanoita ja ihana puhdas tuoksu!

Vierailija
12/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koska saan haisuista hengenahdistusta.

Vierailija
13/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse homealtistunut entisessä työpaikassa, ja lisäksi itselläni on lähes jatkuvia kipuja aiheuttava krooninen sairaus, joka ei tästä altistuksesta johdu. Koska krooninen sairaus rajoittaa elämääni ja liikkumistani ajoittain suuresti, olen päättänyt, että homealtistuksesta johtuvien oireiden kanssa tsemppaan mahdollisuuksien rajoissa. Itseäni auttoi eniten sen pahimman toksiinialtistuksen aikaan faktapohjaiseen tietoon tutustuminen. Luin monesta lähteestä, että hometoksiinien poistuessa kehosta myös siitä seuraavat oireet helpottavat. Tämä koskee erityisesti yliherkkyyksiä. Homealtistuksen ollessaan pahimmillaan sain esim. iho-oireita jopa apteekkivoiteista. Ilmeisesti niissäkin oli säilöntäainetta, joka sai naamani näpyille. Minulla on myös aina ollut hyvä hajuaisti, mutta olen pitänyt tuoksuista, ja käyttänyt lähinnä ulkomailta tuotuja luonnonhajuvesiä. Pahimpaan homealtistusaikaan tämäkään ei onnistunut - ja jopa monien kukkien tuoksu aiheutti minulle päänsärkyä. Itse huomasinkin oireiden helpottavan jo noin puoli vuotta sen jälkeen, kun en enää viettänyt niitä kahdeksaa tuntia päivässä homeloukossa. Oikeasti tämän näkee kyllä ihan jopa katsomalla kuvia - ihoni kunto kun parani niin huomattavasti. Vuoden jälkeen uskaltauduin jopa kokeilemaan uudestaan joitain ihonhoitotuotteita, ja yllätys yllätys, mitään oireita en niistä enää saanut. "Haisuleita" tapaan nykyään lähinnä lentokentillä Eteläiseen Eurooppaan menevien lentojen porteilla - Suomessa yksinkertaisesti ei ole myynnissä niin voimakkaasti hajustettuja huuhteluaineita kuin Välimeren maissa.

Nykyään omaa liikkumistani eivät siis onneksi rajoita niinkään "haisulit", vaan esim. pöly ja tietysti se, että monessa paikassa on edelleen hometta, ja jo parin tunnin oleskelu tuollaisessa tilassa vaikka sitten yksin laukaisee pahan olon. Silti katson, että kun kivuiltani pystyn kotoa ulos lähtemään, homealtistuksen tuomat oireet ovat uusien elämysten arvoisia.

Eli tsemppiä, toivottavasti teidänkin perheenne tervehtyy, ja kun akuuttivaihe on ohi, oppii asettamaan mukavat elämykset sen mahdollisesti niiden mukana tulevan epämukavuuden edelle.

Vierailija
14/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku suositella hajustamatonta pyykinpesuainetta, joka ei oikeasti haise miltään? Muutamat mitä olen testannut, haisevat jotenkin tympeälle. Ei siis mikään voimakas hajusteen haju, vaan ilmeisesti se pesuaine itsessään haisee. Käyttäisin mielelläni hajustamatonta, mutta tuo tympeä haju haisee sitten nimenomaan omaan nenääni (tuskin kovin kauaksi löyhkää), ja ei ole yhtään kivaa.

Vierailija
15/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atooppinen ja allerginen ja rakastan tuoksuja. Käytän tuoksuvia käsintehtyjä palasaippuoita ja hygieniatuotteita, käytän huonetuoksuja, parfyymia, eau de toilettea, hiusparfyymeja. Poltan tuoksukynttilöitä ja laitan huuhteluaineen sijaan pesukoneen lokeroon tuoksuöljyä pyykkiä pestessä.

Vierailija
16/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hajustettuja tuotteita, sillä ne aiheuttavat minulla hengenahdistusta ja migreeniä.

Vierailija
17/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään tuotteita joissa on hajusteita. En siksi että katsoisin ne myrkyllisiksi, enkä siksi että olisin allerginen niille.

Ainoa syy on se, että lähisuvussa on henkilö jolla on tuoksuallergia. Jos on nähnyt läheltä mitä se on jos toinen on oikeasti tukehtua hajun vuoksi, ei halua itse omalla toiminnallaan sitä riskiä kenellekään.

Vierailija
18/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko home vain ja ainoastaan suomessa ongelma? Asuessani irlannissa ja italiassa, monet ikkunan karmit oli täynnä hometta ja esim. italiassa ensin pestään home pois jollain klooripitoisella ja maalataan päälle. En koskaan kuullut että kukaan olisi valittanut sairastuvansa homeesta.

Vierailija
19/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyy

Vierailija
20/90 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Eurooppa on täynnä vanhoja taloja joissa on hometta. Ja kaikki käyttävät tuoksuja.

Mikä meillä suomalaisilla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan