Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oonkohan raskaana D: Jännittää huominen, kun teen silloin testin

Vierailija
08.04.2018 |

Ajattelin tehdä keskustelun jossa voin raskauspäivittää aikani kuluksi. Tämä kierto oli meillä eka yrityskierto ja kuukautisten olis määrä alkaa nyt maanantaina, silloin teen myös testin.

Jännittää kauheesti että ollaanko tässä sitä raskaana vai eikö olla. Yllätti itsenikin kuinka tuskaselta odottaminen tuntuu, ja kuinka hitaasti odottavan aika kulkee. Tuntuu kurjalta jo ajatella että jos saan odottaa raskautumista vielä kuukauden lisää, tai kaksi, tai kolme tai vieläkin enemmän. Ollaan onneksi nuoria joten hedelmällisyysasiat pitäisi olla sen puolesta ainakin kunnossa.

Tein torstaina 10mlU erityisherkän testin mutta se näytti ainakin sillon vielä negaa. Sitä tulosta tosin olisin odottanut tuossa vaiheessa testattuna joka tapauksessa, olin sitten raskaana taikka en. Piti testata eilen taas kun niin malttamaton olen, mutta muistin kaupan aukioloajan väärin enkä enää illalla sinne ennättänyt. Nyt aion odottaa suosiolla sinne maanantaihin jolloin pitäisi 18kpl raskaustestipaketti saapua postista.

Oon tässä edellisen viikon ihan fanaattisesti seurannut ja tunnustellut kehoani tuntien, tai vähintäänkin kuvitteellisesti tuntien kaikkea poikkeavaa. Vähän olen kyllä joka tapauksessa skeptinen, ja uskon että olen vain kuvitellut normaalit jokakuukautiset kehoni muutokset nyt suuremmassa huomiossa tavanomaisesta poikkeaviksi. Olen (kuvitellut?) tuntevani alavatsassa vasemmassa puolella välillä hellän vihlovaa, sykkivää jomotusta. Naama on mielestäni räjähtänyt paljon pahemmin finneille kuin normaalisti ennen kuukautisia. Rinnat tuntuvat tavallista aremmilta. Tuntuu että pissallakin saa käydä vähän väliä. Toivon nyt etten vain olisi kuvitellut tätä kaikkea. :D
Kaikesta epäilyksestä huolimatta toivoa raskaudesta vielä elättelen. Päivittelen tänne sitä mukaa kun asiat etenee. Jos ei tärppää tässä kierrossa niin sitten päivittelen tärppääkö ensikierrossa jne!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen testin huomenna! Menkat pari päivää nyt myöhässä. Tekis kovasti mieli tehdä testi jo tänään, mutta en kestä, jos onkin negatiivinen. Meillä menossa yk3, eli kauan ei ole yritetty täälläkään, mutta on se vaan niin iso pettymys jos menkat alkaakin. Nyt olisi sopivasti tulossa jouluvauva... Jännittää.

Oi joo, toivottavasti olis onnestanut! Mäkin vaan pelkään että menkat alkaa ja manailen niitä limakavoja pysymään mun sisällä. :D

Ap

Vierailija
22/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin sellaisen ”oireen” unohdin että myös valkovuotoa tulee joka päivä ihan näkyvästi, vaikka yleensä ovulaation jälkeen kuukautisiin saakka on ollut aika kuivaa. Tai sitten en sitäkään ole vain aikasemmin huomannut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän vaan muistuu lisää, vaikka varmaan tämä on viimeinen. Hampaita harjatessa (sähköhammasharja, pehmeät harjakset) tulee joka kerta ihan näkyvää verta syljen sekaan. Mielestäni (huom. Ainakaan en ole kiinnittänyt huomiota) aikaisemmin ei ole tullut ikenistä verta lainkaan tai joskus hyvin vähän. Vai olenko vain harjannut jotenkin rajummin.

Ap

Vierailija
24/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sit ap kertomaan, miten kävi! 

Vierailija
25/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis kävi?

Vierailija
26/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Vierailija
27/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, ettei ap ole raskaana. t: 10, kuusi raskautta.

Vierailija
28/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rahan tuhlausta tehdä niitä testejä ennenkuin menkat on viikon myöhässä.

Vierailija
29/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt mitä tunteita aiempi abortti voi aiheuttaa? Ultra, sydänäänet, mahan kasvu, liikkeiden tunteminen ja lopulta synnytys. Mieli on ihmeellinen ja hyvinkin voi tulla suru abortista.

Jep. Itse tein teininä abortin ja vasta ensimmäisen lapsen saaminen nosti sen takaisin mieleen, vaikka olin äärimmäisen helpottunut kun se oli tehty. Minkä ikäinen hän olisi, olisiko hän tyttö vai poika, mitä tuumisi pikkusiskosta.. Osaisiko 9 vuotias jo hoitaa vauvaa? Millä nimellä olisin hänet nimennyt? Esikoisen nimelläkö..? Ehkä. Ajatteleekohan hän taivaassa etten rakastanut häntä yhtä paljon kuin tätä lasta? Kaikkea tuollaista.

Vierailija
30/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, kun lopetin pillerit. Sain oletettuna kuukautisten alkamispäivänä haaleampaakin haaleamman viivan. Päivän mittaan kuitenkin kärsin todella kovista mahakivuista ja vuotokin alkoi. Pääsin seuraavana päivänä hoitajalle, joka minua tutkiessaan totesi, että ilmeisesti olin ollut raskaana, mutta se päättyi keskenmenoon. Ei ollut varma, mutta epäili näin, myös siksi koska olin todella kipuherkkä tutkittaessa. Toisesta kierrosta tulin myös raskaaksi ja se napero juoksentelee juuri ympäri asuntoa.

Vierailija
31/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, kun lopetin pillerit. Sain oletettuna kuukautisten alkamispäivänä haaleampaakin haaleamman viivan. Päivän mittaan kuitenkin kärsin todella kovista mahakivuista ja vuotokin alkoi. Pääsin seuraavana päivänä hoitajalle, joka minua tutkiessaan totesi, että ilmeisesti olin ollut raskaana, mutta se päättyi keskenmenoon. Ei ollut varma, mutta epäili näin, myös siksi koska olin todella kipuherkkä tutkittaessa. Toisesta kierrosta tulin myös raskaaksi ja se napero juoksentelee juuri ympäri asuntoa.

Ainiin, kun tulin toisesta kierrosta raskaaksi, tiesin jo olevani raskaana pari päivää ennen testin tekoa, koska aloin yhtäkkiä kärsimään todella kovista pahoinvointi aalloista ja muistakin oireista. Tein silti testin vasta sen päivän aamuna, kun kuukautisten piti alkaa, ihan vain varmuudeksi. Sainkin testiin todella vahvan plussan, ei tarvinnut yhtään arpoa. Tässä oireet olivat jotain ihan erilaista, kuin ensimmäisessä, joka meni kesken. Siinäkin oli jotain pientä, tuskin havaittavia oireita.

Vierailija
32/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin tein sitten äsken testin ja negatiivinenhan se oli :(  Nyt alkoi myös muutama tunti sitten kramppaamaan alavatsaa eli kuukautisvuoto varmaan kohta alkamassa (tänään niiden olis siis tarkotuskin alkaa). Ensi kierrossa toivoen parempaa tuuria siis. Päivittelen täällä vielä sitten kun menkat alkaa ja ensi kierrossa miten silloin yrittäminen ja odottaminen sujuu.

ap

Vierailija
33/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin tein sitten äsken testin ja negatiivinenhan se oli :(  Nyt alkoi myös muutama tunti sitten kramppaamaan alavatsaa eli kuukautisvuoto varmaan kohta alkamassa (tänään niiden olis siis tarkotuskin alkaa). Ensi kierrossa toivoen parempaa tuuria siis. Päivittelen täällä vielä sitten kun menkat alkaa ja ensi kierrossa miten silloin yrittäminen ja odottaminen sujuu.

ap

Tämä oli tiedossa. T: 10

Vierailija
34/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä oli tiedossa. T: 10

Se että 4 päivää ennen kuukautisia on negatiivinen, ei ole lähellekään varma tulos. Testit ovat 99% varmoja vasta kuukautisten odotettuna alkamispäivänä ( mulla tänään). Mun aiemmassa raskaudessa kun testasin kaupan herkimmällä mahdollisella testillä (10miU) kuukautisten alkamispäivänä, niin tuli niin haalea viiva ettei sitä ollut erottaa ellei valoa vasten tiirannut. Voisin väittää ettei olisi näkynyt sitäkään 4 päivää aikaisemmin.

ap

Vierailija
35/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan se olla niin että abortoitu olisi ollut ainoa tilaisuutesi saada lapsi. Oletko kuullut sekundaarisesta lapsettomuudesta?

Vierailija
36/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tavallaan ilahdutti. Minulla tilanne, että saattaisin olla vahingossa raskaana. Ensin hirvitti, että olisin, nyt hirvittää, että en olisi. En oikein tiedä, mitä ajatella. Ehkä en sitten ole, jos tämä kerran ei niin helppoa ole. Tilanne siis taustalla, että kortsu pettänyt vakkarikumppanin kanssa.

Vierailija
37/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä ketään kiinnostaisi pätkääkään sun menkkojen alkaminen tai yrittäminen?! Yäk! Mee sinne palstalle joka on näitä höpöhöpöjuttuja varten olemassa!

Vierailija
38/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä ketään kiinnostaisi pätkääkään sun menkkojen alkaminen tai yrittäminen?! Yäk! Mee sinne palstalle joka on näitä höpöhöpöjuttuja varten olemassa!

Sinänsä ironista kirjoittaa tämä vauva.fi-sivustolle ;)

Vierailija
39/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, muistan ton alkuyrityksen huuman. Olin kolme ekaa kiertoa ihan varma, että oon raskaana. Oli vaikka mitä oireita. Mieli tekee kummallisia temppuja, kun jotain asiaa oikein toivoo. Sen jälkeen vähän rauhoitun ja yk 9 vihdoin tärppäs. Ja nyt tietenkin ajattelen, että näin tän kuului mennäkin. Me vaan odotettiin just tätä tyyppiä saapuvaksi meille.

Kaikkea hyvää teille <3

Vierailija
40/45 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25v kun aloimme yrittämään lasta ja 1,5 VUOTTA meni ennenkuin tulin raskaaksi.

Aina alkoi menkat kellon tarkasti kierron 28 päivä.

Kun sitten vihdoin viimein tulin raskaaksi niin kroppa kertoi minulle kp 27 että olet raskaana ;) olin bussissa ja pieni pahoinvoinnin aalto häivähti. Tämä olikin ainut huono olo mikä minulla oli koko raskauden aikana. Tein testin heti seuraavana päivänä kun menkkojen piti alkaa ja plussa tuli. 

Alkuraskaudessa oli välillä vihlovia kipuja alamahassa. Selvittämätöntä verevuotoa oli aina välillä.

Ja puolivälissä raskautta oli iskiasvaivoja...oikea jalka oli ihan tönkkä. Ja iltaisin supisteli mutta ne meni levolla ohi. Kaksi päivää ennen laskettua aikaa syntyi terve pieni alle 3kg tyttö.

Onnea yritykseen! Elät jännittäviä aikoja :)