Oonkohan raskaana D: Jännittää huominen, kun teen silloin testin
Ajattelin tehdä keskustelun jossa voin raskauspäivittää aikani kuluksi. Tämä kierto oli meillä eka yrityskierto ja kuukautisten olis määrä alkaa nyt maanantaina, silloin teen myös testin.
Jännittää kauheesti että ollaanko tässä sitä raskaana vai eikö olla. Yllätti itsenikin kuinka tuskaselta odottaminen tuntuu, ja kuinka hitaasti odottavan aika kulkee. Tuntuu kurjalta jo ajatella että jos saan odottaa raskautumista vielä kuukauden lisää, tai kaksi, tai kolme tai vieläkin enemmän. Ollaan onneksi nuoria joten hedelmällisyysasiat pitäisi olla sen puolesta ainakin kunnossa.
Tein torstaina 10mlU erityisherkän testin mutta se näytti ainakin sillon vielä negaa. Sitä tulosta tosin olisin odottanut tuossa vaiheessa testattuna joka tapauksessa, olin sitten raskaana taikka en. Piti testata eilen taas kun niin malttamaton olen, mutta muistin kaupan aukioloajan väärin enkä enää illalla sinne ennättänyt. Nyt aion odottaa suosiolla sinne maanantaihin jolloin pitäisi 18kpl raskaustestipaketti saapua postista.
Oon tässä edellisen viikon ihan fanaattisesti seurannut ja tunnustellut kehoani tuntien, tai vähintäänkin kuvitteellisesti tuntien kaikkea poikkeavaa. Vähän olen kyllä joka tapauksessa skeptinen, ja uskon että olen vain kuvitellut normaalit jokakuukautiset kehoni muutokset nyt suuremmassa huomiossa tavanomaisesta poikkeaviksi. Olen (kuvitellut?) tuntevani alavatsassa vasemmassa puolella välillä hellän vihlovaa, sykkivää jomotusta. Naama on mielestäni räjähtänyt paljon pahemmin finneille kuin normaalisti ennen kuukautisia. Rinnat tuntuvat tavallista aremmilta. Tuntuu että pissallakin saa käydä vähän väliä. Toivon nyt etten vain olisi kuvitellut tätä kaikkea. :D
Kaikesta epäilyksestä huolimatta toivoa raskaudesta vielä elättelen. Päivittelen tänne sitä mukaa kun asiat etenee. Jos ei tärppää tässä kierrossa niin sitten päivittelen tärppääkö ensikierrossa jne!
Kommentit (45)
No ei se nuoruus kaikkea takaa. Olisikin siistiä jos ekasta kierrosta tärppää. Ja voi kamala jos menee 1-3 kiertoa!
Kyllä vituttaa kuulla "ootte vielä nuoria, ei hätää" hoentaa kun lasta ei kuulu eikä näy keskenmenon jälkeen. Hedelmällisyysasioiden "pitäisi" olla kunnossa.
En tahdo pelotella, mutta jalat maahan. Lapsia saadaan, ei tehdä. Ei ole maailmanloppu jos ei kerrasta tärppää.
Pakko olla vähän kelju, mutta AV ei taatusti ole oikea paikka tälle sinun ketjulle eli täällä saat vain pahan mielen.
Kokeile jotain missä liikkuu vain vastaavassa tilanteessa olevia.
Vierailija kirjoitti:
No ei se nuoruus kaikkea takaa. Olisikin siistiä jos ekasta kierrosta tärppää. Ja voi kamala jos menee 1-3 kiertoa!
Kyllä vituttaa kuulla "ootte vielä nuoria, ei hätää" hoentaa kun lasta ei kuulu eikä näy keskenmenon jälkeen. Hedelmällisyysasioiden "pitäisi" olla kunnossa.
En tahdo pelotella, mutta jalat maahan. Lapsia saadaan, ei tehdä. Ei ole maailmanloppu jos ei kerrasta tärppää.
Jep. Olen 23v ja yritystä takana puoli vuotta.
Suosittelen siirtymään tuonne vauvakuumeilijat-osioon, siellä ketju jossa osallistujat päivittävät kiertojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen 23v ja yritystä takana puoli vuotta.
Paljonko liikevaihto?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen siirtymään tuonne vauvakuumeilijat-osioon, siellä ketju jossa osallistujat päivittävät kiertojaan.
Sinne pitää vaan vissiin rekisteröityä? Av on just niin helppo ja kiva ku tänne ei tarvitse. Vähän ei kyllä joo ihan parhaat ensivaikutelmat tulleista kommenteista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo mähän kirjotinkin että on maailmanloppu ja ihan kamalaa jos ei tärppää ekasta. Ei, sanoin että mut itsenikin yllätti se, että miten tämä odottaminen tuntuu niin tuskaiselta jo heti kun yritys on käynnissä. Tottakai kun asia pyörii joka päivä mun mielessäni ja mietin varmaan parin tunnin välein että ”vielä x päivää siihen että pääsee testaamaan”. Sitäkin useammin että ”onkohan tää vatsan jomottelu mulla raskausoire”.
En aloituksessa nyt niin tarkasti selittänyt, mutta ikämme ei ole ainoa syy miksi en ole huolissani hedelmällisyydestä. Kummallakaan ei ole todettu koskaan mitään hedelmällisyyteen vaikuttavia sairauksia, ja lisäksi itse olen ollut 5 vuotta sitten raskaana jolloin tein abortin (lääkkeellisenä, jolloin silläkään ei pitäisi olla mitään vaikutusta hedelmällisyyteen). Enhän mä kuitenkaan ole missään vaiheessa väittänyt että on satavarmaa että nyt tärppää ja nopeasti. Sanoin että kaiken pitäisi olla kunnossa, ja etten ole siitä huolissani.
Ap
Et ole raskaana jos olet jo negan testannut. Etkä tolla tärinällä tule olemaan vähään aikaan.
Onnea yrittämisen kanssa! Älä pety kuitenkaan liikaa jos et olekaan vielä raskaana, useimmilla menee enemmän tai vähemmän aikaa raskautua. Pitäkää toivoa yllä siitä huolimatta ja tukekaa toisianne :)
Ja eihän sitä tiedä, jos nyt olisikin jo heti tärpännyt! Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Et ole raskaana jos olet jo negan testannut. Etkä tolla tärinällä tule olemaan vähään aikaan.
Se nega oli torstaina, ja kuukautisten kuuluis alkaa vasta huomenna. Testasin sellasella early-testillä siis. Ei sekään testi ole läheskään varma ennen kuin kuukautisten odotettuna alkamispäivänä. Ei myöskään ole lainkaan tavatonta että tulee nega jos testaa ennen kun kierto on edes myöhässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea yrittämisen kanssa! Älä pety kuitenkaan liikaa jos et olekaan vielä raskaana, useimmilla menee enemmän tai vähemmän aikaa raskautua. Pitäkää toivoa yllä siitä huolimatta ja tukekaa toisianne :)
Ja eihän sitä tiedä, jos nyt olisikin jo heti tärpännyt! Tsemppiä!
Jep kyllähän sen tiedän mutta helpommin sanottu kuin tehty, se siis etten pettyisi. Tuntuu että koko tää kulunut kuukausi menee ikäänkuin ”hukkaan” jos saa seuraavassa kierrossa aloittaa ikäänkuin tän odotusrumban alusta. Mutta toivonmukaan se odotus sitten lopulta palkitaan, vaikka kovasti toivoisinkin että voisi aloittaa sen toisenlaisen ”odotuksen” jo nyt. :)
Ap
Paleleeko sua? Janottaako erityisen paljon? Mulla nämä on merkinneet raskautta. Alavatsan jomottelua, rintojen arkuutta, jopa pahoinvointia on ihan normaalistikin loppukierrosta. Raskaus on näkynyt testeissä 4 päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista.
Kuulostaa normaaleilta kierron vaiheen oireiluilta.
Varaudu kuukautisiin, niin et putoa niin korkealta. Hoe vaikka itsellesi, että huomenna alkaa menkat, huomenna alkaa menkat jne.
Oletko miettinyt mitä tunteita aiempi abortti voi aiheuttaa? Ultra, sydänäänet, mahan kasvu, liikkeiden tunteminen ja lopulta synnytys. Mieli on ihmeellinen ja hyvinkin voi tulla suru abortista.
Vierailija kirjoitti:
Paleleeko sua? Janottaako erityisen paljon? Mulla nämä on merkinneet raskautta. Alavatsan jomottelua, rintojen arkuutta, jopa pahoinvointia on ihan normaalistikin loppukierrosta. Raskaus on näkynyt testeissä 4 päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista.
Kyllähän mua palelee jos on vähemmän vaatetta päällä mutta se ei oo erityisen poikkeuksellista kun oon aina ollut herkkä palelemaan. Mä mittasin muutama päivä sit aamulla kyllä lämpöä tasan 37 astetta, vaikka yleensä mun aamulämpö on 36,6-36,7. Ei myöskään ollut kipeä olo tai mitään. Mutta toisaalta voipi tuokin olla normaalia loppukierron lämmönnousua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa normaaleilta kierron vaiheen oireiluilta.
Varaudu kuukautisiin, niin et putoa niin korkealta. Hoe vaikka itsellesi, että huomenna alkaa menkat, huomenna alkaa menkat jne.
Kyllä mä järjellä tässä sitä hoenkin että varmaan vaan kuvittelen oireet ja että menkat ne sieltä kuitenkin vaan tulossa. Silti mieli toivoo että ehkä kuitenkin....
Kyllähän joo samat oireet tulee ennen menkkojakin. Oon vaan kuvitellut nää jotenkin rajumpina (ainakin rintojen arkuuden ja turvotuksen tavallista rajumpana). Mä kun olin silloin 5 vuotta sitten raskaana niin ehdin sillon 5 päivää uskoa että ahaa menkat alkaa, kunnes aloin ihmetellä että kaikki kuukautisoireet olleet jo kohta viikon ja verta ei siltikään tule, sitten tajusin testata.
Ap
Minäkin teen testin huomenna! Menkat pari päivää nyt myöhässä. Tekis kovasti mieli tehdä testi jo tänään, mutta en kestä, jos onkin negatiivinen. Meillä menossa yk3, eli kauan ei ole yritetty täälläkään, mutta on se vaan niin iso pettymys jos menkat alkaakin. Nyt olisi sopivasti tulossa jouluvauva... Jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt mitä tunteita aiempi abortti voi aiheuttaa? Ultra, sydänäänet, mahan kasvu, liikkeiden tunteminen ja lopulta synnytys. Mieli on ihmeellinen ja hyvinkin voi tulla suru abortista.
Mulle ei se aikaisempi abortti aiheuttanut aikasemminkaan surua vaan helpotusta. Oon myöhemminkin, nyt edelliset vuodet ajatellut sitä näiden vauvahaaveideni kanssa helpotuksella. Tuskin oltaisiin edes mun mieheni kanssa koskaan tutustuttu jos mulla olis ollut silloin lapsi, ja ihan väärän ihmisen kanssa. Olen myös jälkikäteen ollut kiitollinen ettei mulla ole nykyään mitään mikä pakottaisi mut pitämään siihen ihmiseen koskaan mitään yhteyttä. Se ihminen mm. kiristi ja fyysisestikin kävi käsiksi. Ei siitä sen enempää.
Ap
Sä olet ihana :).