Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä tilanteessa soittaa hätäkeskukseen

Vierailija
08.04.2018 |

Miehen mielestä ei, mun mielestä tottakai.

Eli joku tuntematon oli hiippaillut terassillamme. Tottakai varastettavaa etsimässä, mutta ei siellä mitään ole näin talvella, ainakaan mitään arvokasta. Eikä kesälläkään oikeastaan kuin puutarhakalusteet ja ehkä grilli sitten. Asutaan luhtitalon alimmaisessa rauhallisella alueella.

Mä sanoin miehelle, että tottakai, pitää, koska se etsii varastettavaa ja varmasti menee jonnekin muualle, niin pitää ilmoittaa että poliisi käy katsastamassa alueen ja siksikin, että edes häipyy jos näkee poliisin vaikkei kiinni saataisikaan itseteossa. Mies sanoi, että kun ei vienyt mitään eikä meillä ole mitään vietävää.

Alanuoli jos olet miehen kanssa samaa mieltä, ylänuoli jos olet mun kanssa samaa mieltä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä toki tarkoittanutkaan, että olisi meille pitänyt tulla mitään tutkimuksia tekemään, vaan katsastelemaan alueelle, että liikkuuko siellä joku hämäräperäinen tyyppi ihmisten terasseilla. Poliisille ei ole nykyään enää omaa numeroa. Tiedän tapauksen, että vastaavassa tilanteessa on saatu autovarkaan rysän päältä kiinni (meidän entisessä asuinkaupungissa naapurista).

Ap

Aloitetaan siitä että näitekö te sen miehen? Eli kuinka hyvät tuntuomerkit teillä on antaa siittä hiipparista?

Vierailija
22/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaukaa haettua, että joku koluisi terasseja varastamisen toivossa. Eihän niissä käytännössä mitään rahanarvoista ole. Pikemminkin oli tutustumassa murtomahdollisuuksiin. 

Kysy naapureilta havainnoista. Kyllä sinänsä on aivan asiallista ilmoittaa epämääräisestä hiipparista asuinalueella. 

http://www.feissarimokat.com/2018/03/varas-vs-facebook/

Kyllä niitä kaikenlaisia hiippareita liikkuu. Alueen facebook ryhmä on sopiva asia käydä keskustelua aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä toki tarkoittanutkaan, että olisi meille pitänyt tulla mitään tutkimuksia tekemään, vaan katsastelemaan alueelle, että liikkuuko siellä joku hämäräperäinen tyyppi ihmisten terasseilla. Poliisille ei ole nykyään enää omaa numeroa. Tiedän tapauksen, että vastaavassa tilanteessa on saatu autovarkaan rysän päältä kiinni (meidän entisessä asuinkaupungissa naapurista).

Ap

Aloitetaan siitä että näitekö te sen miehen? Eli kuinka hyvät tuntuomerkit teillä on antaa siittä hiipparista?

Mies olisi voinut sanoa koon ja jonkin verran vaatetusta. Mä siis en ollut kotona. Saattoi olla, että aloituksessa kirjoitin eri tavalla, kun pelkästin tunnistamista, mutta tulin siihen tulokseen, ettei mua tästä kukaan tunnista kuitenkaan. Mies oli ilmeisesti herännyt ääniin ja meillä on sälekaihtimet kiinni, mutta niistä näkee jonkin verran ulos. Verhoja ei yleensä olohuoneessa ja keittiössä vedetä eteen, niistä näkee ulospäin. Siitä kuulemma näki, että on yritetty kurkkia ikkunoista sisään. Mä siis sanoin miehelle, että sun olisi oikeastaan pitänyt soittaa hätäkeskukseen, että alueella liikkuu hiippareita, kun harvoin tällä alueella niitä on nähty. Mieskään ei oikein tainnut ymmärtää samaa kuin monet vastaajat, ettei sitä meille olisi tarvinnut soittaa, vaan päivystävä partio olisi hyvä käydä katsomassa alueella, jos tosiaan sieltä löytyy vapaata. Pitääpä selventää hällekin asia. Aika paljon ne kuitenkin ajavat tarkkailuajoa mun mielestä, jos tuo Poliisit-ohjelma on yhtään todenmukainen.

Ap

Vierailija
24/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kysyn huomenna asiaa normaalista poliisin virkanumerosta, miten vastaavassa tilanteessa pitää toimia. Ne varmaan kuitenkin tietää paremmin kuin mammat. Tuun sitten kertomaan kun muistan, jos muistan.

Vierailija
25/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Naapuritalosta oli soitettu kuulemma samasta syystä ja poliisiauto käynyt partioimassa alueella. Puolen kilometrin päästä oli pöllitty moottoripyörä tai mopo, ei tarkkaa tietoa kumpi.

Vierailija
26/28 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Unohdin jo tämän. Meillä oli viikolla harrasteilta, jossa yksi jäsenistä on eläkkeellä oleva paperitöitä loppuaikoina tehnyt poliisi, joten mainitsin asiasta hänelle. Ei siinä mitään epäselvää ollut. Jos näkee liikettä parvekkeella, terassilla tai pihassa ja tietää, ettei kyseessä ole asiaankuuluva henkilö, pitää soittaa välittömästi poliisille. Poliisi nykyään = hätäkeskus. Yllätyin siitä, että suurimman osan mielestä tämä on mitätön asia, tosin suurin osa tulkitsi viestini niin, että olisi soitettu vasta sitten kun nähdään jäljet. Aloitusviestissä kyllä mielestäni aika selvästi tulee ilmi, vaikken sitä suoraan kirjoitakaan, että soitettaisiin siinä hetkessä kun liikettä on ollut.

Vierailija
27/28 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisi ennemmin ilmoittaa naapureille

Vierailija
28/28 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisi ennemmin ilmoittaa naapureille

Yöllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan