Onko muita alisuorittaja/heikkolahjaisuudesta masentuneita?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Eikö elämä aika perseestä. Kun kesää tulee niin köysi kaulaan ja kohti taivaan iloja.
Itsemurhaan kannustusviesti, hienoa.. Mieti nyt vähän mitä suustasi päästät.
Huonosti menee, mutta pohjalta ei lopulta pääse kuin ylöspäin
https://www.vauva.fi/keskustelu/3131105/taalla-kysymme-ihka-aidolta-ahd…
Alisuoritin itseni kaivoon ja kadotukseen.
Mistä voi tietää olevansa heikkolahjainen? Siis jos ei ole mitään virallista diagnoosia tms? En edes tiedä olenko masentunut. Siitä on dg, mutta en tunne muuta kuin kroonista väsymystä, niin välillä kyseenalaistan sen.
Heh joo. En pysty pitämään yhtäkään tyäpaikkaa, kaikista on heitetty pihalle vaikka parhaani olen yrittänyt. En tiedä miten tulen selviämään elämästä. Tulevaisuus pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä avuilla sieltä pohjalta pääsee ylös jos on täysin lahjaton?
Ehkä alisuorittamiselle on jokin muu syy kuin heikkolahjaisuus. Masennus voi olla yksi tai ADHD. Ja näihin voi saada apua.
Lahjoilla yksin harva pärjää. Asioita voi myös oppia ja opetella. Menestyksen takana on työtä.
Vierailija kirjoitti:
Heh joo. En pysty pitämään yhtäkään tyäpaikkaa, kaikista on heitetty pihalle vaikka parhaani olen yrittänyt. En tiedä miten tulen selviämään elämästä. Tulevaisuus pelottaa.
Oletkohan oikealla alalla. Ammatinvalintapsykologi voisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon alan vaihto auta, kun alisuoriutuu kummiskin.
En usko siihen, että ihmiset olisivat oikeasti lahjattomia. Joidenkin täytyy vain tehdä asiat omalla tavalla ja panostaa huomattavasti enemmän esim opiskeluun, kuin ehkä toisten. Tai löytää se omanlainen opiskelutapa. Luulen, että alisuoriutujat antavat vain periksi helpommin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei se useinkaan vaihtamalla parane vaan ydinsyytä selvittämällä. Vähän niin kuin kiusattu vaihtaa aina koulua turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä avuilla sieltä pohjalta pääsee ylös jos on täysin lahjaton?
Olisiko tässä isompi ongelma masennus. Monet oikeasti heikkolahjaiset eivät paljon tulevaa tai menneitä murehdi. Hae apua masennukseen, uranvalintaan ja muihin ongelmiin ja opettele puuttuvia taitoja niin pienemmilläkin lahjoilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olet jo ennalta päättänyt miten käy? Asenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itsesi mollaaminen nyt. Tämä on käsky.Alisuoritumisen syy on usein perfektionismi. Vaadit itseältäsi liikaa ja hermoilet.Menepä tapaamaan jotain psykologia joka selittää nämä jutut sulle.Jos sä olet töihin päässyt, sun älyssä ei ole vikaa.
Alisuorittaminen ja heikkolahjaisuus ei oikeastaan liity toisiinsa. Alisuoriutuja nimenomaan ei ole heikkolahjainen. Itse olen alisuorittaja ja olen "paskaduunissa" vaikka älyä olisi parempaankin. Mun alisuoriutuminen johtuu enimmäkseen siitä kun mun itsetunto tuhottiin vuosia kestäneellä koulukiusaamisella. Joskus masentaa joo. Taistelen eteenpäin kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää olevansa heikkolahjainen? Siis jos ei ole mitään virallista diagnoosia tms? En edes tiedä olenko masentunut. Siitä on dg, mutta en tunne muuta kuin kroonista väsymystä, niin välillä kyseenalaistan sen.
Miksi alapeukku? Mä en oikeasti tiedä olenko normaalilahjainen ja laiska/ sairas, vai heikkolahjainen. Olisi kiva tietää, mikä on syynä ettei kovin hyvin mene.
Eikö elämä aika perseestä. Kun kesää tulee niin köysi kaulaan ja kohti taivaan iloja.