Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin omaavat ihmiset on yleensä kaikista eniten "kaikkitietäviä"?

Vierailija
07.04.2018 |

Itse joudun vastaamaan lähihoitaja. Tiedetään kaikesta kaikki ja ollaan lääkäriäkin ylempänä. Juu ei. :D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena sairaanhoitajana joudun vastaamaan myöskin perushoitajat/lähihoitajat/ hoiva-apulaiset mitä näitä nyt on... Tein opiskeluaikana muutaman harjoittelun, jossa kaikki muut olivat lähihoitaja paitsi tietysti minä ja yksi sairaanhoitaja. Tämä yksi sairaanhoitaja oli aina täysin normaali ja rento ja luotti minuun. Nämä lähihoitajat/perushoitajat puolestaan katsoivat aina vinoon, moittivat selän takana asioista jotka tein todellakin ihan oikein, mahtailivat, yrittivät laittaa minua alas jne. Ihan käsittämättömäntä oli. Loput harjoitteluni tein terveyskeskuksessa ja sairaalan eri ympäristöissä, missä kaikki olivat sairaanhoitajia tai fyssareita, terkkareita, lääkäreitä yms. Olivat aivan erilaisia kuin nuo lähihoitajat. Se ero on oikeasti ihan uskomaton. En itsekään uskonut, kun vasta kokemani jälkeen ja kyllä on todellakin mieli muuttunut lähihoitajia kohtaan.

Vierailija
22/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit, tietävät kaiken joka asiasta, vaikka ei ole kyseessä lääketiede.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun vastaamaan lähihoitaja. Tiedetään kaikesta kaikki ja ollaan lääkäriäkin ylempänä. Juu ei. :D

No lähihoitaja yleensä tuntee ne asiakkaan asiat paremmin. Viimeksi eilen lääkäri määräsi eräälle asiakkaalle opiaattipohjaisia kipulääkkeitä. Onneksi eräs lähihoitajakollega muisti, että asiakas on aiemmin saanut niistä allergisen reaktion.

heh heh. Todistit juuri väitteen todeksi. Mutta siis oikeasti, hyvähän se vaan on, että tiedätte asiat. Ja jos tiedätte paremmin kuin lääkärit niin sitä parempihan se vaan on potilaille. Vähemmän virheitä.

Vierailija
24/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalan immeiset. Ilman lisäkoulutusta "tietävät" uusista tekniikoista ja materiaaleista kaiken. Kun miettii rakennusalan laatuongelmia, on se kaikkitietävyyden kanssa hämmentävä yhdistelmä.

Nämä samat tietävät kaiken myös kansantaloudesta, veropolitiikasta, autoilusta, työttömyyden syistä, alkoholipolitiikasta, sosiaalisten ongelmien syistä, monista terveysongelmista jne.

Itse asiassa en pidä yleistämisestä. Ehkä kohdalle on vaan toistuvasti sattunut samanlaisia bessewissereitä.

Vierailija
25/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on opettaja ja sanoi kerran, että kollegoiden seurassa on usein sietämätöntä olla. Ovat kunnon besserwissereitä ja juhuvat oppilaista paskaa opehuoneessa. 

Vierailija
26/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi

Vierailija
27/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjä

Vierailija
28/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni oli kiltti urheilijapoika. Haki oikikseen jotain neljä kertaa, viimeisellä kerralla pääsi. Välittömästi juristiksi valmistuttaan muuttui helvetin ylimieliseksi, oikeistolaiseksi ja (hiukan) rasistiksi.

Vierailija
29/29 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on niitä hyvin pitkälle kouluttautuneita tai amis-tasolla olevia