Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea haluaa potkaista asiakkaita ulos nostamalla reilusti asiakasmaksujaan: kokemuksia eri pankeista tänne

Vierailija
07.04.2018 |

Mihin kannattaisi lähteä evakkoon Nordeasta?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä säästöpankki josta menee 4,5€ kuussa palvelumaksuja. Pitkään jo harkinnut S-pankkiin vaihtamista mutta epäilyttää vähän... Josko lisäävät massiiviset palvelumaksut heti kun on saatu asiakkaat muilta pankeilta.

Tuskin hirveitä kuluja voi heti alkaa lisätä uusille asiakkaille.

Itse olen tyytyväinen. Mobiilipankissa voin tehdä tilisiirtoja nopeasti (vain yksi ja sama tunnuslukua riittää). Voin helposti tarkistaa saldon yms.

Jos sinä S-pankista puhut niin EI VOI. Toivottavasti et ole hankkiutunut tunnuslukulistasta eroon, sillä tarvitset sitä mm. maksamiseen.

Kyllä voi. Mene nyt helvettiin siitä jankkaamasta!

Vierailija
82/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on OP vuosia ollut hyvä pankki.

Samoin. Olen myös saanut sieltä kaikkein edullisimmat asuntolainat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua, miten uskallatte olla ulkolaisen pankin asiakkaita.

Vierailija
84/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankin mobiiliapp vaatii edelleen rinnalleen tunnuslukulistan jotta minkäänlaiset rahansiirrot onnistuvat. Toisaalta vaivalloista ja kökköä, toisaalta sopii turvallisuushakuiselle asiakkaalle. Plussaa helppokäyttöisyydestä. Verkkopankki on ok.

Ilmeisesti varsinkin luotollisen Visan myöntäminen on tiukempaa kuin muilla pankeilla. Tukien varassa elävälle tai maksuhäiriöiselle myönnettävää Electronia ei tuolta saa ollenkaan. Joten voi olla, että se asiakasryhmä, johon Nordean maksukorotukset kohdistuvat, ei hyödy vaihdosta S-Pankkiin.

Puhut niin paskaa kuin vaan voit!

S-pankista saa kuka vaan debit kortin, mun teineilläkin se on, vastaa electronia.

Luottokortin saa jos töissä.

Heillä myös tuottotili.

Käyttävät vaan eri nimityksiä kuin muut pankit..

Olen todella tyytyväinen, ei oteta mitään asiakasmaksuja.

Tunnusluvun voi korvata sormenjäljellä.

Jos teinisi ovat saaneet kortin, voi olla, että pankissa on katsottu että sinä takaat heidän kortinkäyttönsä. S-pankin sivuilla ainakin sanotaan debit-kortista, että pitää olla työtuloja. Työttömät siis nostakoot tiskiltä käteistä:

Voit hakea pankkikorttia, kun:

olet vähintään 18-vuotias

sinulla on säännölliset työ- tai eläketulot

olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti ja

sinulla on suomalainen henkilötunnus ja pysyvä asuinpaikka Suomessa.

Jos ei ole säännöllisiä tuloja, niin saa online debit-kortin. Eli sama kuin electron, varmentaa joka ostokerralla.

Itselläni s-tili johon menee vain bonukset ja välillä siirrän itse toiselta tililtä sinne rahaa.

Käytössä online debit-kortti.

Voitko antaa jonkin linkin S-ryhmän sivuille, jossa puhutaan online debitistä? Ainakaan itse en löydä mitään muita vaihtoehtoja kuin creditin ja debitin, joihin kumpaankin vaaditaan työtuloja, enkä ala liittymään asiakasomistajaksi ja vaihtamaan pankkia, jos ei ole mahdollisuutta korttimaksamiseen.

Vierailija
85/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, otin tuon Nordean tuputtaman mobiilisovelluksen käyttööni ja minusta se on aivan perseestä. En ole opetellut Nordea-käyttäjätunnustani ulkoa enkä halua opetellakaan, vaan olen aina kopioinut sen läppärini salasananhallintaohjelmasta, sitten tunnistautunut joko tunnusluku-äpillä tai listan seuraavalla numerolla. Nyt mobiilikäyttäjänä pitää kaivaa ensin tuo käyttäjätunnus, kirjoittaa se paperille ja sitten avata mobiilipankki, kirjoittaa se sinne ja tunnistautua joko salasanalla, tunnusluku-äpillä tai sormenjäljellä. Kömpelöä ja turvatonta, kun tuo salasana on vain nelinumeroinen luku.

Nelinumeroisia lukuyhdistelmiä on olemassa 10 000. Nordean tunnuslukusovellus lukittuu, jos kirjoitat väärän luvun 5 kertaa. Nelinumeroisen tunnusluvun lisäksi palvelun käyttäjän on tiedettävä kahdeksannumeroinen käyttäjätunnus (ja niitä yhdistelmiä on olemassa 90 000 000). Ihanko oikeasti turvatonta?

Vierailija
86/96 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankin mobiiliapp vaatii edelleen rinnalleen tunnuslukulistan jotta minkäänlaiset rahansiirrot onnistuvat. Toisaalta vaivalloista ja kökköä, toisaalta sopii turvallisuushakuiselle asiakkaalle. Plussaa helppokäyttöisyydestä. Verkkopankki on ok.

Ilmeisesti varsinkin luotollisen Visan myöntäminen on tiukempaa kuin muilla pankeilla. Tukien varassa elävälle tai maksuhäiriöiselle myönnettävää Electronia ei tuolta saa ollenkaan. Joten voi olla, että se asiakasryhmä, johon Nordean maksukorotukset kohdistuvat, ei hyödy vaihdosta S-Pankkiin.

Puhut niin paskaa kuin vaan voit!

S-pankista saa kuka vaan debit kortin, mun teineilläkin se on, vastaa electronia.

Luottokortin saa jos töissä.

Heillä myös tuottotili.

Käyttävät vaan eri nimityksiä kuin muut pankit..

Olen todella tyytyväinen, ei oteta mitään asiakasmaksuja.

Tunnusluvun voi korvata sormenjäljellä.

Jos teinisi ovat saaneet kortin, voi olla, että pankissa on katsottu että sinä takaat heidän kortinkäyttönsä. S-pankin sivuilla ainakin sanotaan debit-kortista, että pitää olla työtuloja. Työttömät siis nostakoot tiskiltä käteistä:

Voit hakea pankkikorttia, kun:

olet vähintään 18-vuotias

sinulla on säännölliset työ- tai eläketulot

olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti ja

sinulla on suomalainen henkilötunnus ja pysyvä asuinpaikka Suomessa.

Jos ei ole säännöllisiä tuloja, niin saa online debit-kortin. Eli sama kuin electron, varmentaa joka ostokerralla.

Itselläni s-tili johon menee vain bonukset ja välillä siirrän itse toiselta tililtä sinne rahaa.

Käytössä online debit-kortti.

Voitko antaa jonkin linkin S-ryhmän sivuille, jossa puhutaan online debitistä? Ainakaan itse en löydä mitään muita vaihtoehtoja kuin creditin ja debitin, joihin kumpaankin vaaditaan työtuloja, enkä ala liittymään asiakasomistajaksi ja vaihtamaan pankkia, jos ei ole mahdollisuutta korttimaksamiseen.

Liittyessäsi s-ryhmän asiakasomistajaksi saat tuon pankkikortin vaikka olisit maksuhäiriömerkintäinen, tuloton ja maksukyvytön. En tiedä miksi pitävät noita ehtoja sivuillaan debit-kortissa kun ne eivät pidä paikkaansa kuin luottokortissa.

Vierailija
87/96 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä oikeesti jonnet muista? Pertti Voutilainen sanoi tämän YLEn uutisten haastattelussa.

Vierailija
88/96 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te näperrätte jotain tilisiirtoja kännykän näytöllä? Ei tulisi pieneen mieleenikään virhemahdollisuuksien takia. Siihen menee aikaakin vähintään 3 kertaa kymmensormijärjestelmään verrattuna.

Vierailija
89/96 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te näperrätte jotain tilisiirtoja kännykän näytöllä? Ei tulisi pieneen mieleenikään virhemahdollisuuksien takia. Siihen menee aikaakin vähintään 3 kertaa kymmensormijärjestelmään verrattuna.

Jos laskussa on viivakoodi, niin maksan mielummin mobiililla, koska tilinumeroa tai viitettä ei tarvitse näpytellä. Ja jos on normaalin kokoinen älypuhelin, ei mobiiliversion kanssa ole mitään ongelmia.

Vierailija
90/96 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyko jostain vertailu, mistä näkisi äkkiseltään peruspakettien hinnat? Siis käyttötili, kortti ja tunnutkset. 

Vierailija
91/96 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti ihan kätevä koska ei tarvitse näpytellä yhtään mitään, vaan kännykän kameralle vilautetaan laskun viivakoodia ja se kopioi tiedot valmiiksi. Eli nopeampaa ja pienemmät virhemahdollisuudet.

Mutta tälläinen painostaminen sen käyttöön nordean puolelta on ärsyttävää. Tuohon 4 euron laskuun ei edes riittänyt että vain lataa mobiilipankin, vaan sitä on oikeasti käytettäväkin.

Vierailija
92/96 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti ihan kätevä koska ei tarvitse näpytellä yhtään mitään, vaan kännykän kameralle vilautetaan laskun viivakoodia ja se kopioi tiedot valmiiksi. Eli nopeampaa ja pienemmät virhemahdollisuudet.

Mutta tälläinen painostaminen sen käyttöön nordean puolelta on ärsyttävää. Tuohon 4 euron laskuun ei edes riittänyt että vain lataa mobiilipankin, vaan sitä on oikeasti käytettäväkin.

Mikä viivakoodi? Paperilasku on nykyään maksullista lisäpalvelua...

Vierailija
93/96 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli tänään ilmoitus uusista palvelumaksuista. Master card 75€/v???? Debit-kortti 2,5€/kk. Siis mitä vittua? Meillä on pankin vaihto ollut muutenkin harkinnassa, tämä on nyt viimeinen pisara! 👿

Debit-korttihan on tähänkin asti maksanut 2e/kk.

Itellä Nordea jatkossakin 0e/kk. En vaihda mihinkään.

Vierailija
94/96 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske Bankin paikallinen konttori on nykyisin auki ma-pe klo 10-12 eikä sieltä saa enää kassapalveluja kuten nostaa rahaa omalta tililtä. Jos siellä haluaa asioida tuon ajan ulkopuolella, niin pitää varata aika jonkun pankkivirkailijan kanssa. Tosin hyvin harvoin sinne on  mitään asiaa sillä maksan laskut tavallisesti kuukauden alussa verkkopankkissa ja nostan käteistä pankkikortilla automaatista. Jos tilaan netistä jotain, olen suosinut Klarnan ja Qliron kaltaisia firmoja eli olen tilannut laskulla ja maksanut sen jälkeen kun olen saanut tavaran kotiini asti.

Vierailija
95/96 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläpä höpötä paskaa! Tunnuslukulista on ollu jo meikäläisellä maksuhäiriöisellä S-pankin asiakkaalla jo vuoden poissa kun puhelimessa on sormenjälkitunnistin. Tosi kätsyä! Ja maksuhäiriöiselle ainut pankki joka myöntää "OIKEAN Visan" joka on Debit kortti mutta online- varmennuksella. Toisin kuin "Kontulan Visa" eli Electron, tuossa it kohokirjaimet ja maksu onnistunut vaikkapa Norwegianin koneissa lennoilla. Ei onnistu Electronilla...

Vierailija
96/96 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, otin tuon Nordean tuputtaman mobiilisovelluksen käyttööni ja minusta se on aivan perseestä. En ole opetellut Nordea-käyttäjätunnustani ulkoa enkä halua opetellakaan, vaan olen aina kopioinut sen läppärini salasananhallintaohjelmasta, sitten tunnistautunut joko tunnusluku-äpillä tai listan seuraavalla numerolla. Nyt mobiilikäyttäjänä pitää kaivaa ensin tuo käyttäjätunnus, kirjoittaa se paperille ja sitten avata mobiilipankki, kirjoittaa se sinne ja tunnistautua joko salasanalla, tunnusluku-äpillä tai sormenjäljellä. Kömpelöä ja turvatonta, kun tuo salasana on vain nelinumeroinen luku.

No ei sitä mobiilipankkia ole edelleenkään pakko käyttää, riittää että sulla on se puhelimessa ladattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi