Nordea haluaa potkaista asiakkaita ulos nostamalla reilusti asiakasmaksujaan: kokemuksia eri pankeista tänne
Kommentit (96)
Meneeköhän nuo palvelumaksut Nordeassa myös lasten tileiltä? Jos, pitää käydä lakkauttamassa lasten käyttötilit.
Tiina
P.s. Meillä on lapsilla toiset tilit s-pankissa ja olemme olleet tyytyväisiä. Myös konttorien aukioloajat (ja sijainnit) ovat asiakasystävälliset. (Täkäläisestä Nordeassa voi asioida ehkä arkisin klo 10-13 tms, ja seuraavaksi varmaan lakkauttavat koko Nordean konttorin, vaikka asumme kuitenkin keskisuuressa kaupungissa ja konttori on ainoa koko kaupungissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankin mobiiliapp vaatii edelleen rinnalleen tunnuslukulistan jotta minkäänlaiset rahansiirrot onnistuvat. Toisaalta vaivalloista ja kökköä, toisaalta sopii turvallisuushakuiselle asiakkaalle. Plussaa helppokäyttöisyydestä. Verkkopankki on ok.
Ilmeisesti varsinkin luotollisen Visan myöntäminen on tiukempaa kuin muilla pankeilla. Tukien varassa elävälle tai maksuhäiriöiselle myönnettävää Electronia ei tuolta saa ollenkaan. Joten voi olla, että se asiakasryhmä, johon Nordean maksukorotukset kohdistuvat, ei hyödy vaihdosta S-Pankkiin.
Ainakin tilisiirto pankin omilla tileillä onnistuu ilman mitään tunnuslukua. Itsellä s-pankissa käyttö ja talletustili ja saan muutamassa minuutissa siirrettyä rahaa tililtä toiselle.
Tuo siirto omien tilien välillä on ihan eri asia. Mutta yhtään laskua et pysty maksamaan etkä edes merkkaamaan pankin omia s-rahastoja ilman vahvistusta tunnusluvuilla, jotka edelleen ovat sillä pahvikortilla.
Ota mobiilitunnistaminen käyttöön S-mobiilissa, se korvaa tunnuslukutaulukon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankin mobiiliapp vaatii edelleen rinnalleen tunnuslukulistan jotta minkäänlaiset rahansiirrot onnistuvat. Toisaalta vaivalloista ja kökköä, toisaalta sopii turvallisuushakuiselle asiakkaalle. Plussaa helppokäyttöisyydestä. Verkkopankki on ok.
Ilmeisesti varsinkin luotollisen Visan myöntäminen on tiukempaa kuin muilla pankeilla. Tukien varassa elävälle tai maksuhäiriöiselle myönnettävää Electronia ei tuolta saa ollenkaan. Joten voi olla, että se asiakasryhmä, johon Nordean maksukorotukset kohdistuvat, ei hyödy vaihdosta S-Pankkiin.
Ainakin tilisiirto pankin omilla tileillä onnistuu ilman mitään tunnuslukua. Itsellä s-pankissa käyttö ja talletustili ja saan muutamassa minuutissa siirrettyä rahaa tililtä toiselle.
Tuo siirto omien tilien välillä on ihan eri asia. Mutta yhtään laskua et pysty maksamaan etkä edes merkkaamaan pankin omia s-rahastoja ilman vahvistusta tunnusluvuilla, jotka edelleen ovat sillä pahvikortilla.
Ja tämän ei pidä sitten yhtään paikkaansa. T. S-Mobiilin käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas. Jos tilillä on rahaa riittävästi-sijoitus- tai esim.yritystilillä, niin kulut on Nordeassa 0€.
Eli jälleen köyhät maksaa enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas. Jos tilillä on rahaa riittävästi-sijoitus- tai esim.yritystilillä, niin kulut on Nordeassa 0€.
Aivan varmasti jokainen pankki tekee näin tulevaisuudessa. Maksaa pankille pitää hiluja.
Norwegian on tosiaan vain talletuksia varten, käyttötilejä heillä ei ole ollenkaan.
Minun asiakastiedotteessani ainakin lukee, että jos otan mobiilipankin käyttöön, maksu on jatkossakin 0€/kk. Ja alaikäisiltä ei mene maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä vaadi tunnuslukulistaa, vaan älliä asentaa pankin asetuksista niin että ei tarvitse.... oletpa tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti jokainen pankki tekee näin tulevaisuudessa. Maksaa pankille pitää hiluja.
En minä sitä vastustanut, vaan sitä, että ne joilla on varaa makuuttaa tilillä rahaa eivät maksa mitään, kun taas ne, jotka elävät kädestä suuhun, kustantavat myös muiden pankkipalvelut.
Jos maksu kerran on, niin olkoon kaikille sama.
Olen ollut " vauvasta asti" Nordean asiakas, sypin, pypin,, meritan ja nyt nordean. Lainani loppuu ensi kuussa ja sit goodbye. Vaikka olen ollut avainasiakas, olen kyllä kalliisti lainani maksanut ja painostettu rahastosäästämiseen, josta pankki perii kuluja niin, etten mitään ole hyötynyt. Nyt tilit s-pankissa ja Norwegiassa ja 15.5 jälkeen goog bye nordea. Osakkeitanne mulla edelleen on ja niistä odotan hyviä osinkoja, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkien toiminta on mennyt pelleilyksi sen jälkeen kun tyhmät suomalaiset alkoivat maksamaan kortilla.
Nyt pankit laskuttavat suuret summat bittien siirrosta.
Saksassa osataan tämäkin paremmin.
Hah, ikäänkuin osaisi edes käyttää suomeksi olevaa sovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän nuo palvelumaksut Nordeassa myös lasten tileiltä? Jos, pitää käydä lakkauttamassa lasten käyttötilit.
Tiina
P.s. Meillä on lapsilla toiset tilit s-pankissa ja olemme olleet tyytyväisiä. Myös konttorien aukioloajat (ja sijainnit) ovat asiakasystävälliset. (Täkäläisestä Nordeassa voi asioida ehkä arkisin klo 10-13 tms, ja seuraavaksi varmaan lakkauttavat koko Nordean konttorin, vaikka asumme kuitenkin keskisuuressa kaupungissa ja konttori on ainoa koko kaupungissa.)
Alle noi on 18v ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki toimii. Erillinen tunnuslukusysteemi on loistava. Nordean tunnuslukusovellus on uskomattoman turvaton viritelmä, koska sitä ei voi jättää kotiin edes ulkomaanmatkoilla. Ikävä homma, koska ryöstäjä voi pistää tilisi sileäksi. Velkoja ei varmaan ota kontolleen..
Kerrotko, miten ryöstäjä saa tietoonsa mun käyttäjätunnuksen ja salasanan tätä operaatiota varten?
Mehmet ottaa esile puukon tai molon tai molemmat ja kysyy ne sinulta ;-)
Ok. Tämä on ihan tosi realistista, että ulkomailla matkatessa ryöstäjä tietää, että juuri minulla on Nordean äppi puhelimessa. Hän tietää myös, mitä numeroita siihen tarvii. Eli kun kähveltää mun puhelimen ruuhkabussissa (kun eka tehnyt jonkin perustella minusta täydellisen analyysin), hän heti ottaa aseen ja uhkaa siinä kaikkien edessä multa numerot ja vie rahat? Vai kidnappaa mut rannalta? Altaalta? Säkki päähän ja kantaa autoon? Nyt pelottaa!
Suuri osa tuo vain hiekkaa Nordean lattioille. Mikäs Nalle näin taisikaan sanoa? Nordea haluaa tietysti palvella vain varakkainta kansanosaa.
Mulla ei verkkopankissa ollut vielä mitään asiakastiedotetta. Koskeeko nää uudet maksut kuitenkin myös check-in -asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei verkkopankissa ollut vielä mitään asiakastiedotetta. Koskeeko nää uudet maksut kuitenkin myös check-in -asiakkaita?
Talouselämässä oli juttu mutta asiakkaiden verkkopankissa ei ole vielä vaivauduttu kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-mobiili appilla voi maksaa laskuja ilman tunnuslukuja puhelimella jossa on sormenjälkitunnistin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouselämässä oli juttu mutta asiakkaiden verkkopankissa ei ole vielä vaivauduttu kertomaan.
On se siellä kuukausitiedotteessa.
Jos sinä S-pankista puhut niin EI VOI. Toivottavasti et ole hankkiutunut tunnuslukulistasta eroon, sillä tarvitset sitä mm. maksamiseen.