Te joilla tulot 2500€-3000€/KK
Kuinka kalliin auton olette ostaneet ja millä tavalla? Osamaksulla, kokosumma käteisellä vai jopa persettä myymällä?
Kommentit (19)
Miten se autoon vaikuttaa, tuleeko 2500-3000 €/kk prostituutiosta vai muista töistä?
10000€ tuo makso kun ostettiin muutama vuosi sitten ja ihan säästöillä maksettiin
Jotain 13000 euroa taisi maksaa. Ja pitäisikö tuo nyt sitten tulkita osamaksulla maksamiseksi, kun verkkopankki mokoma ei antanut maksaa koko summaa kerralla.
Minulle jää kuussa käteen noin 4000e, eli nettona.
Audilla ajetaan ja omakotitalossa asutaan.
Rahaa jää kyllä yli menoista ihan reippaasti, että luulisi että tuolla 3000e pärjäisi melko lailla samoten.
2500€ kuussa käteen ja ihan ajelen pikkusella Peugeotilla , koska asun keskustassa ja melkein kaikki matkat kävelen tai ajan fillarilla.
Tulot hieman tuon yli, mutta autoon laitoin noin viisi tonnia. Rahaa oli tilillä, ei tarvinnut erikseen säästää. Hyvä ostos on ollut. Ihanaa, kun on kunnon palkka ja voi ostaa auton tuosta noin vain.
53k, vaihtoautosta sain 25k ja 3v osarilla otin
12500 maksoi. Otettiin rahoitus osittain, oli niin halpa ☺. Santanderin kautta oli. Maksettiin se sitten kuitenkin noin puolessa vuodessa pois, vaikka olisi kannattanut sijoittaa nekin ja lyhentää ohjelman mukaan.
Ajateltiin, että auto on kumminkin niin huono sijoitus että ei se muutu miksikään hautomalla viittä tonnia superrahastossa 😂😂
Käteisellä 6 tonnin pemari, vuosimallia 2007.
Mun tulot 2800 ja ajelen pienellä Peugeotilla, maksoi vajaan kymppitonnin. Säästöillä ostin.
Auto maksoi 900€. Rahat on asuntosäästötilillä, joten ostettiin auto joka saatiin käteisellä.
Tällä hetkellä taloudessa yksi kolmen tonnin auto ja yksi viiden tonnin. 3 tonnin auto ostettiin yli 10v sitten ihan rahoituksella (olikohan 16 tonnia silloin), vuosia toki ollut jo velaton. Viiden tonnin meni säästöistä. Kesällä kolmen tonnin kosla menee käsirahana ja tarkoitus päivittää max 15 tonnin autoon, kymppitonniin joudutaan rahoitus ottamaan. Ja taloudessa siis kaksi 2500-3000€ tienaavaa.
Aikoinaan kun palkkani oli noin huono (tosin rahanarvo oli eri) niin ostelin halpoja autoja, joita korjailin sitten itse.
Sinkkumies
Lienee sanomattakin selvää, että mä ostan käteisellä, enkä ala velkaorjaksi.
Veneet, autot, tontit, mitä vaan. Aina käteisellä. Siinä saa yleensä käteisalennuksenkin.
Sinkkumies
Palkka 2700€/kk ja autot maksoi 2500 ja 700 euroa. (oma ja vaimon). Käteisellä ostetut. Autokaupoilla häviää aina rahaa, tarkoituksella ajellaan edullisemmilla, ja säästetään tärkeämpiin asioihin.
Laskutusprovikat vaihtelee eli kk-palkka nettona 2000-2500€/kk.
Autosta maksoin 6000€, täsmäluotto eli op:n laina joka myönnetään kenelle vaan persaukiselle ja korko on korkeampi. Auto ollut reilun vuoden ja maksettu 1500€ että silleesti hienosti.
Hoitovapaalla oleva avokki ja kaksi lasta takaavat ettei autoa saa maksettua enempää kuin 150€. Nimim. Toissapäivänä tuli palkka ja asumiskulujen ja laskuje jälkeen 360€ tilillä.
Käteisellä eka ja vaihtamalla + käsirahalla loput.