Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoilijoille on niin vaikeaa päästää jalankulkijat suojatien yli?

Vierailija
07.04.2018 |

Ettekö kiirehtijät ymmärrä, että se suojatie on jalankulkijan ainoa tienylityspaikka. Kaupunkiliikenteessä jalankulkija ei ole se odottaja! Jos suojatietä ennen on kolmio, myös pyöräilijöitä pitää väistää. Jalankulkijana suojateillä tulee aina ihmeellisiä tilanteita, että ajetaan kohti, ikään kuin minun pitäisi jäädä odottamaan heidän yli menemistään. Jotkut mielenosoituksellisesti äkkijarruttavat ja kaasuttavat kovaa kun pääsevät menemään. Jotkut jopa tööttäävät.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaisit Sinäkin taksilla, kuten muut normaalit ihmiset tekevät!

Vierailija
2/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi reippaasti vaan rouvan astella suojatielle, ei kukaan aja päälle. Mutta kun ihmiset jäävät aina suojatien kohdalle ihmettelenään/juttelemaan/katsomaan maisemia niin ei siitä ota mitään selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaisit Sinäkin taksilla, kuten muut normaalit ihmiset tekevät!

Mitä? Ai korvata jalankulku taksilla? Ydinkaupunkialueella, jossa välimatkat menevät kävellen nopeammin?

Vierailija
4/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi reippaasti vaan rouvan astella suojatielle, ei kukaan aja päälle. Mutta kun ihmiset jäävät aina suojatien kohdalle ihmettelenään/juttelemaan/katsomaan maisemia niin ei siitä ota mitään selvää.

Ymmärsitkö aloituksen? Minä en jää IKINÄ odottelemaan, minä olen juuri se rouva joka astelee reippaasti.

Vierailija
5/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihreä, en kulje jalan, vaan taksilla, so on ekoteko.

Vierailija
6/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän yli aina jos kävelijä on lähellä suojatietä sen näköisenä että on menossa yli. Se ärsyttää että valtaosa laahustaa tien yli eikä voi kävellä nopeasti ja hyvin harva kiittää. Ei olisi iso juttu nostaa kättä niin jäisi hyvä mieli.

Olen huomannut että koiralenkillä ja juoksulenkillä autoilijat päästävät minut tien yli käytännössä aina. Aina rivakasti tien yli ja moikkaus perään :)

Vierailija
7/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän yli aina jos kävelijä on lähellä suojatietä sen näköisenä että on menossa yli. Se ärsyttää että valtaosa laahustaa tien yli eikä voi kävellä nopeasti ja hyvin harva kiittää. Ei olisi iso juttu nostaa kättä niin jäisi hyvä mieli.

Olen huomannut että koiralenkillä ja juoksulenkillä autoilijat päästävät minut tien yli käytännössä aina. Aina rivakasti tien yli ja moikkaus perään :)

Kuule MINUN ei tarvitse moikata sillä MINÄ olen Jalankulkija ja olen sinun yläpuolellasi liikenteessä. Sinun tulee AINA väistää MINUA. Se on sinun tehtäväsi, eikä MINUN tarvitse siitä sinua kiittää!!!

Vierailija
8/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule MINUN ei tarvitse moikata sillä MINÄ olen Jalankulkija ja olen sinun yläpuolellasi liikenteessä. Sinun tulee AINA väistää MINUA. Se on sinun tehtäväsi, eikä MINUN tarvitse siitä sinua kiittää!!!

Toivottavasti sinä minä minä minä et tule eteeni.113

Vierailija
9/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitätkö sinä aina kolmion taakse jäänyttä autoilijaa, kun päästää sut ajamaan ensin? 

Vierailija
10/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ilman muuta jos jalankulkija näyttää elkeensä mennä yli.

Sitten on nämä jotka kulkee kävelytietä ja hyppäävät yhtäkkiä suojatielle, tai ne ketkä tekstailee kaverille suojatien edessä ilman aikomusta ylittää.

Jalankulkijan kannattaa muistaa että iso auto ei pysähdy sekunnissa. Jos et ilmoita aiettasi selkeästi, sinulta voi lähteä se henki, ei autoilijalta. 

Vierailija
11/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiittelet toisia liikennesääntöjen noudattamisesta?

Älytöntä.

Vierailija
12/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ei ole yhtään vaikeaa. Mutta vittu kun te jäätte odottelemaan jotain käsimerkkejä. Kohta pitää varmaan pitää ajaa auto parkkiin ja tulla rullaamaan punainen matto ja taluttaa teidät.

Kävelkää perkele, sitä se auto siinä odottaa.

Vierailija
13/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän ilman muuta jos jalankulkija näyttää elkeensä mennä yli.

Sitten on nämä jotka kulkee kävelytietä ja hyppäävät yhtäkkiä suojatielle, tai ne ketkä tekstailee kaverille suojatien edessä ilman aikomusta ylittää.

Jalankulkijan kannattaa muistaa että iso auto ei pysähdy sekunnissa. Jos et ilmoita aiettasi selkeästi, sinulta voi lähteä se henki, ei autoilijalta. 

Suurin osa vaaratilanteista on sellaisia missä autoilija päättää olla väistämättä ja koittaa ajaa päälle.

Onneksi videokuvauksen arkipäivistymisen myötä päästään youtubesta katsomaan sikailua rekisterikilpien kera.

Vierailija
14/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ei ole yhtään vaikeaa. Mutta vittu kun te jäätte odottelemaan jotain käsimerkkejä. Kohta pitää varmaan pitää ajaa auto parkkiin ja tulla rullaamaan punainen matto ja taluttaa teidät.

Kävelkää perkele, sitä se auto siinä odottaa.

Alapeukuttaja ei tykkää, etten aja autoa parkkiin, sulje koko kaistaa ihmiskelpenä olemalla ja tule sen jälkeen nuolemaan hänen persettään. Vai? 

Vierailija
15/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä jalankulkija että autoilija. Auton ratissa ylivoimaisesti ärsyttävimpiä nämä jotka odottaa minun pysähtyvän kokonaan, eikä riitä että hidastan niin että tämä ehtisi kipittää suojatien yli ees taas vaikka muutamankin kerran. Jalankulkijana katson aina ensin, millaisella vauhdilla auto tulee ja jos ei näytä hidastuksen merkkejä, niin en mene yli. Mutten jää tupeksimaan siihen, jos auto selkeästi hidastaa vaan menen yli.

Vierailija
16/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä jalankulkija että autoilija. Auton ratissa ylivoimaisesti ärsyttävimpiä nämä jotka odottaa minun pysähtyvän kokonaan, eikä riitä että hidastan niin että tämä ehtisi kipittää suojatien yli ees taas vaikka muutamankin kerran. Jalankulkijana katson aina ensin, millaisella vauhdilla auto tulee ja jos ei näytä hidastuksen merkkejä, niin en mene yli. Mutten jää tupeksimaan siihen, jos auto selkeästi hidastaa vaan menen yli.

Suurin osa epäpätevistä autokuskeista kyllä kaahaa sellaista vauhtia ettei pysähtymisestä voi olla varma.

Siihenhän tähtäävät, etteivät joutuisi pysähtymään, huijarit.

Vierailija
17/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleesä mieskuskit pysähtyy ja päästää suojatien yli. Naiskuskeilla on yleensä niin kiire hakemaan lapsia tarhasta tai kauppaan ja kotiin laittamaan ruokaa miehelle etteivät ehdi pysähtyä.

Vierailija
18/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jalankulkijan pitäisi nöyrästi kiittää jos autolija päästää hänet elävänä kipittämään suojatietä pitkin tien yli? Kiitätkö itse autoillessasi kolmion takana odottavia kanssa-autoilijoita kun nämä suostuivat odottamaan eivätkä ajaneet kylkeen?

Vierailija
19/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen itsekkin. Olen tosin huomannut, että vanhemmat miehet päästävät muita ihmisiä useammin jalankulkijat (tai minut) kuin nuoremmat tai naiset yleensä. Vanhemmat naiset päästävät kaikista vähiten. 

Välillä saa sateessa seista kauppakassien kanssa ja kukaan ei päästä menemään ylitse. Kyllä välillä tahtoo nostaa keskaria pystyyn, kun siellä ihmiset saa istua autojensa lämmössä ja me kävelijät saadaan odotella, kun autoilijoilla on niiiiiiin kiire. 

Vierailija
20/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osoitan selkeästi, että olen menossa yli. Eli menen yli. Käsimerkkejä en odota/katso enkä myöskään anna. Vain kerran olen ollut pienessä  vaaratilanteessa. En ymmärrä, miten tämä on joillekin niin vaikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän