Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoilijoille on niin vaikeaa päästää jalankulkijat suojatien yli?

Vierailija
07.04.2018 |

Ettekö kiirehtijät ymmärrä, että se suojatie on jalankulkijan ainoa tienylityspaikka. Kaupunkiliikenteessä jalankulkija ei ole se odottaja! Jos suojatietä ennen on kolmio, myös pyöräilijöitä pitää väistää. Jalankulkijana suojateillä tulee aina ihmeellisiä tilanteita, että ajetaan kohti, ikään kuin minun pitäisi jäädä odottamaan heidän yli menemistään. Jotkut mielenosoituksellisesti äkkijarruttavat ja kaasuttavat kovaa kun pääsevät menemään. Jotkut jopa tööttäävät.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lihaakin syön vain 15% keskivertosuomalaisen edestä.

Miten kukaan eettinen ihminen voi syödä lihaa (tai mitään eläinperäisiä tuotteita)? Ikävä tuottaa pettymys, mutta olet murhaaja ja pilaat merkittävästi ilmastoa :(

Mene ensin lopettamaan ne jotka syövät 6-7 päivänä lihaa ja autoilevat.

Sitten vasta voit tulla hoitelemaan minutkin.

"Hoitelemaan"? Kuten sanottu, en harrasta väkivaltaa. En liikenteessä, enkä muussa elämässä. Teillä yksityisautoilijoiden silmittömästi vihaajilla taitaa olla ihan omat metodit...Rauhaa ja rakkautta!

Vierailija
42/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä jalankulkijaa ensin koska minun ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä jalankulkijaa ensin koska minun ei tarvitse.

Oikeudessa tavataan!

Actionkamera tallentaa porsastelusi.

Vierailija
44/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan eettinen ihminen voi syödä lihaa (tai mitään eläinperäisiä tuotteita)? Ikävä tuottaa pettymys, mutta olet murhaaja ja pilaat merkittävästi ilmastoa :(

Mene ensin lopettamaan ne jotka syövät 6-7 päivänä lihaa ja autoilevat.

Sitten vasta voit tulla hoitelemaan minutkin.

"Hoitelemaan"? Kuten sanottu, en harrasta väkivaltaa. En liikenteessä, enkä muussa elämässä. Teillä yksityisautoilijoiden silmittömästi vihaajilla taitaa olla ihan omat metodit...Rauhaa ja rakkautta!

Yksityisautoilija sitä rauhaa vihaa kun meinaa ajaa raukkamaisesti heikomman päälle.

En voi mitään että ilkeä mielikuvituksesi saa sanasta "hoidella" lainavastaisen.

Vierailija
45/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
46/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osoitan selkeästi, että olen menossa yli. Eli menen yli. Käsimerkkejä en odota/katso enkä myöskään anna. Vain kerran olen ollut pienessä  vaaratilanteessa. En ymmärrä, miten tämä on joillekin niin vaikeaa?

Kannattaa se jalankulkijankin vähän jotain silti katsoa, vaikka autoilijalla on väistämisvelvollisuus.

Kerran näin tilanteen, jossa auto ja traktori olivat ohittamassa toisiaan heti siinäkohdin kun traktori oli just mennyt suojatien yli ja jamppa heti sieltä traktorin takaa päätti lähteä astelemaan suojatien yli, hyvä ettei sen vastasuunnasta tulleen auton alle jäänyt joka ei jamppaa nähnyt traktorin takaa.

Ei kuulu ohittaa suojatien kohdalla.

Vierailija
47/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskuskit ovat miehiä piittaamattomampia suojatien huomioinnissa. Valitettavasti näin olen kokenut; Sorry, siskot!

N 34

Vierailija
48/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat jalankulkijoita kyllä erottaa kun on pelisilmää kadun ylityksestä kun ihan sentään ihan pakko ihan sillä hetkellä katua ylittää.

Vierailija
49/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiskuskit ovat miehiä piittaamattomampia suojatien huomioinnissa. Valitettavasti näin olen kokenut; Sorry, siskot!

N 34

Meinaatko että yliajatun kannalta on eroa, johtuiko kolari huolimattomuudesta vai ettei haluttu noudattaa sääntöjä?

Vierailija
50/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat jalankulkijoita kyllä erottaa kun on pelisilmää kadun ylityksestä kun ihan sentään ihan pakko ihan sillä hetkellä katua ylittää.

Eli mitä häh?

Vierailija
51/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestisi on sekava, mutta tuo "ihan pakko ihan sillä hetkellä katua ylittää" toi mieleen jonkun aikaisemman kommentin joskus, jossa jonkun mielestä pitää autot päästää menemään ensin, syystä että niillä voi olla kiireempi tjms. No, en ajaessani mieti muiden kiireitä vaan ajan sääntöjen mukaan. Ja kävelen sääntöjen mukaan. Autoillessa helpommin varoo liikkuvaa kohdetta eli kävelen reippaasti suojatielle. En hidasta, mutta katson kuitenkin, että autoilija huomaa ja jarruttaa. Itse ajaessani koitan olla tarkkana suojateiden kohdalla, mutta jos ihminen hidastaa vauhtiaan jo metrejä ennen suojatietä, ei aikeitaan ole ihan helppo lukea. Ihminen, joka katsoo autoon päin ja liikkuu, pääsee varmemmin menemään yli kuten kuuluu.

Täytyy myöntää, että olen välillä tahallaankin säikyttänyt autoilijoita, jotka eivät ole pysähtyneet tai meinanneet pysähtyä. Ihan sen takia, että kun on ollut tyyli vaan ajaa ja vähät välittää suojateistä, että vähän heräisivät ja varoisivat. Yhtään todellista vaaratilannetta ei ole ollut eikä kukaan ole tööttäillyt.

Vielä muistutuksena pyöräilijöille, pyöräilijä on väistämisvelvollinen autoon nähden suojatiellä, jos auto ei tule kolmion takaa tai ole kääntymässä suojatien ylittämälle tielle. Ihmeen huolettomasti pyöräilijät ajaa autojen edestä.

Vierailija
52/52 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku avokado pilaa ilmastoa enemmän kuin kotimainen liha. Varsinkin riista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän