Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä, että olen oikeasti ottamassa eroa!

Vierailija
07.04.2018 |

Takana vuosien kitkuttaminen, puhumattomuus, miehen alkoholisoituminen ja muu alamäki. Olen yrittänyt keskustella, riidellä, ehdottaa pariterapiaa, muuta terapiaa, parisuhdeaikaa yms... Mies vain makaa sohvalla ja valittaa tyytymättömyyttä, mutta ei ole valmis tekemään mitään. Jos itse käyn jossain, mies valittaa miten hänkin haluaisi käydä. Mutta kun hän ei mene! Miehen valitus vie minultakin elämänilon enkä viitsi juuri missään käydä, kun saan kuulla vain valitusta.

Nyt minulla on mitta täynnä! Tästä ei tule mitään, kun toinen ei ole valmis tekemään mitään oman hyvinvointinsa eteen. En jaksa kiskoa tuota kivirekeä perässä, kun itsekin pitää hoitaa palkkatyöt, kotityöt ja lasten asiat. Vielä pitäisi miestäkin patistella! Kun sanoin, että eiköhän tämä ole nyt tässä, mies ei reagoi mitenkään. Hän siis käy töissä, mutta muuten hän ei viitsi mitään tehdä. Hän ei muka halua erota, mutta ei myöskään tehdä perheen tai parisuhteen eteen mitään.

Onko tästä nyt tulossa "vaimo jätti täysin yllättäen ja selittämättä"-ero?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on että äijät tajuaa erotilanteen aina vasta kun on liian myöhäistä? Jumalauta että on säälittävää!

Koska ne eivät voi uskoa, että nainen on tosissaan. Jos ei vaan ole kuulevinaan ja ymmärtävinään niin asia ei ehkä tapahdukkaan ja nainen ei vie asiaa päätökseen.

Vierailija
22/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun puhuttiin erosta, ex uhosi että minä voin kyllä häipyä mutta mitään en tule saamaan mukaan. Oli sille aika yllätys kun uskalsin lähteä, ottaa lapset ja puolet omaisuudesta mukaani. Ja varmaan on selittänyt kaikille miten yllättäen hänet jätettiin, mutta minua ei kiinnosta koska jätin taakse myös kaikki exän kautta tulleet ihmissuhteet. Ne sai pitää, kun niin kovasti halusi etten vie mitään mennessäni.

Meillä samanlaista! Jos minä haluan eron, olen miehen mielestä velvollinen jättämään hänelle kaiken, talot ja lapset. Mies muka haluaa lapset itselleen, vaikka ei itse ole tikkuakaan laittanut ristiin lasten eteen. Vallan käyttöä tullainen uhkailu! Jos avioliitossa ei ole avioehto, ei miehellä ole mitään nokan koputtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti tehnyt melkei kaikkesi. Mutta oletko ottanut toista miestä auttamaan? Enkä tarkoita haarohen levittämistä toiselle. Vaan sitä että juttelet esim. miehen veljelle, kaverille, isälle, omalle veljellesi yms... joka ottaisi miehesi johonkin harrastukseen mukaan? Ja sitten hiljalleen kun mies on aktivoitunut harrastukseen niin sitten tämä mies "johdattelisi" miehesi aktivoitumaan myös muuhun?

Itse olen ollut tämä aktivoiva- mies ja lopputulos oli hyvä niin miehen itsensä kuin vaimon kuin myös minun mielestä (sain parhaan kaverin kun kunnolla tutustuin).

Liian myöhäistä. Jos miestä ei mikään kiinnosta mikään aktivointimies ei asiaa korjaa. Toki eron jälkeen tuollainen seura sille voisi kelvatakkaan. -eri

Vierailija
24/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti tehnyt melkei kaikkesi. Mutta oletko ottanut toista miestä auttamaan? Enkä tarkoita haarohen levittämistä toiselle. Vaan sitä että juttelet esim. miehen veljelle, kaverille, isälle, omalle veljellesi yms... joka ottaisi miehesi johonkin harrastukseen mukaan? Ja sitten hiljalleen kun mies on aktivoitunut harrastukseen niin sitten tämä mies "johdattelisi" miehesi aktivoitumaan myös muuhun?

Itse olen ollut tämä aktivoiva- mies ja lopputulos oli hyvä niin miehen itsensä kuin vaimon kuin myös minun mielestä (sain parhaan kaverin kun kunnolla tutustuin).

Liian myöhäistä. Jos miestä ei mikään kiinnosta mikään aktivointimies ei asiaa korjaa. Toki eron jälkeen tuollainen seura sille voisi kelvatakkaan. -eri

Niin tuo aktivointimies olisikin pitänyt ottaa mukaan ennen eroa. Jos ei ole ottanut, niin ei voi sanoa että kaikkensa olisi yrittänyt.

Vierailija
25/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
26/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia vätyksiä olette taas löytäneet. Äijä pihalle. Menköön toiseen hotelliin asumaan.

Vierailija
27/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee just sellainen ero. Meillä oli myös. Vuosia koetin puhua ja korjata asioita, mutta miehen mukaan olin nalkuttava akka. Kun sitten häivyin mies oli aivan hämmästynyt, että meillähän meni hyvin. Eli ei sisäistänyt mitään, mitä koetin sanoa siitä, että hän ei tee mitään edes oman terveytensä eteen eikä laita tikkua ristiin myöskään parisuhteen eteen. Siivottomuudesta yms. en ikinä tainnut edes sanoa. Ehdotin terapiaa yhdessä ja yksin ja perhetyökin oli kuvioissa, kun miehen vuoksi naapuri lasun, kun hän karjui ja kiskoi tyttömme hiuksista autoon. Mut ei, ku miehen mielestä meillä meni perheenä tosi hyvin.

Vierailija
28/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo aktivointimies olisikin pitänyt ottaa mukaan ennen eroa. Jos ei ole ottanut, niin ei voi sanoa että kaikkensa olisi yrittänyt.

Sukulaiset asuvat kaukana, koska muutimme aikoinaan töiden perässä muualle. Itse tutustuin aluksi uusiin ihmisiin, joiden kanssa tavattiin ja käytiin ulkona. Tutustuimme muutamaan pariskuntaan, mutta miestä ei kuitenkaan kiinnostanut tulla mukaan kuin pari kertaa. Vähitellen tapailin vain pariskunnan naista, kun ei pariskunnan mies halunnut pelkästään naisporukassa olla. Miehellä ei juuri ole ollut kavereita, muutamaa harrastuskaveria lukuunottamatta. Mielestäni en kuitenkaan ole velvollinen huolehtimaan miehen ihmissuhteista, jos hän ei itse tee asialle mitään. Minusta olisi mukava olla miehen sukulaisten kanssa tekemisissä, mutta ne viitsi, kun miehelle asia tuntuu olevan samantekevä.

ap

Vierailija
29/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Kun sanot ”kaikkensa” tarkoitat todella kaikkea. No varmaankaan ap ei sitten ole yrittänyt kaikkea. Tuskin on esim. uhkaillut itsemurhalla. Tuskin myöskään luvannut maksaa rahalla, jos mies tuosta intoutuu. Ei taida olla edes hankkinut rakastajaa ja tehnyt miestään mustasukkaiseksi ja ehkä siten motivoinut häntä yrittämään. Vai aktivointimies. Senkö pitäisi olla joku yleinen parisuhteenpelastuskeino? Ikinä kuullutkaan.

Vierailija
30/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ap. Tilanne on varmasti tosi ahdistava juuri nyt, kaikki käytännön järjestelyt jne jne.. Kun nyt jaksat raskaimman vaiheen yli, elämä varmasti helpottuu ja muuttuu paremmaksi. 💜 Kaverillani oli tuollainen tilanne vuosia sitten, paljon surua ja ahdistusta.. Nyt viitisen vuotta myöhemmin on niin tyytyväinen että oli voimia lähteä!

Vierailija
31/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Kun sanot ”kaikkensa” tarkoitat todella kaikkea. No varmaankaan ap ei sitten ole yrittänyt kaikkea. Tuskin on esim. uhkaillut itsemurhalla. Tuskin myöskään luvannut maksaa rahalla, jos mies tuosta intoutuu. Ei taida olla edes hankkinut rakastajaa ja tehnyt miestään mustasukkaiseksi ja ehkä siten motivoinut häntä yrittämään. Vai aktivointimies. Senkö pitäisi olla joku yleinen parisuhteenpelastuskeino? Ikinä kuullutkaan.

Kuulostaa sellaisela palvelulta, jota kuntien pitäisi ilmaisiksi tarjota kaikille lapsiperheille.

Vierailija
32/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ap:n mies on luultavasti masentunut ja tarvitsee ulkopuolista apua. Nyt sitten ap aikoo kunnon "bitch you're worth it" -tyyliin hylätä miehensä pahimmalla mahdollisella hetkellä.

Vierailija
33/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ap:n mies on luultavasti masentunut ja tarvitsee ulkopuolista apua. Nyt sitten ap aikoo kunnon "bitch you're worth it" -tyyliin hylätä miehensä pahimmalla mahdollisella hetkellä.

Mitä ehdotat? Miten kauan tilannetta pitää seurata? Jos olet yhtään lukenut viestejäni, tietäisit, että tilanne on kestänyt vuosia eikä miehelle kelpaa mikään. Joskus sanoi, että jos minä en nalkuttaisi niin kaikki olisi hyvin. Enää en nalkuta, koska en jaksa. Mikään ei edelleenkään ole hyvin.

ap

Vierailija
34/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Ero tuntuu nyt isolta urakalta mutta olosi varmasti sen myötä paranee. Miehelle voit kerran kertoa samat asiat kuin aloitusviestissäsi jos asiaa sinulle hämmästelee, muille asia ei kuulukaan.

Vierailija
35/50 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ongelmienkäsittely on sitä, että puhumattomuudella ne katoavat pois. Jos toinen painostaa puhumaan, se on kuin yrittäisi tuoda ongelmia parisuhteeseen. Eli ihan kuin eläisi laput silmillä ja tulpat korvissa.

Vierailija
36/50 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/50 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3144215/seksia-kahden-kuukauden-valein-…

Tuossa on sukupuoliroolit toisin päin, mutta kai nuo samat ohjeet kelpaa sullekkin.

Vierailija
38/50 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkapa ero myos havahduttaa miehesi toimimaan ha muuttamaan elamaansa.

Win win molemmille teille.

Vierailija
39/50 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ero meni aikoinaan juuri noin. Viisi vuotta puhuin, että näin ei voi jatkua, ehdotin pariterapiaa, yhteistä parisuhdeaikaa, kaikkea mahdollista. Mutta kun suomalainen mies ei terapiaan mene. Kun vihdoin sain itseäni niskasta kiinni ja eropaperit toimitettua, oli mies ihan että "häh?" Silloin vasta tajusi, että olen tosissani.

Mikseivät miehet usko, jos nainen sanoo, että asiat eivät ole hyvin?

Vierailija
40/50 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on masentunut ja lamaantunut; ei voi kuin lamaantuneena katsoa asioiden vyörymistä. Ota miehesi mukaan menoihisi, edes joihinkin. Mies on saatava ulos neljän seinän sisältä. Menkää ulos syömään. Menkää teatteriin. Menkää museoon. Menkää elokuviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän